Sivu 2/2
hoh-hoi...
Lähetetty: 01.04.2005 22:24
Kirjoittaja CoDriver78
Teinpä tän taas vaikeeks... Eli siis tarkennus: toi viimesin kartturin näkökulmasta kirjotettu viesti oli mun... En vaan ollu omilla tunnuksilla sisällä, niin lipsahti toisella nimimerkillä. Vielä kerran, nöyrimmät anteeksipyyntöni

Lähetetty: 02.04.2005 01:02
Kirjoittaja PasiR
eiköhän jo unohdeta,eiku rajan taakse ne ajamaan sprinttiä jotka kyytiläisiä haluaa...
Lähetetty: 02.04.2005 01:02
Kirjoittaja BMWWBS
No ei siinä kyllä mitään kartturilla tee. Mutta .. Voishan se olla kiva, ottaa esim sponsori toiselle kierrokselle niinkun vippinä kyytiin

Lähetetty: 02.04.2005 01:50
Kirjoittaja ekeri
osmoracing kirjoitti:eiköhän jo unohdeta,eiku rajan taakse ne ajamaan sprinttiä jotka kyytiläisiä haluaa...
kannattaako tuota unohtaa,,, eikös tuo ois jokaisen oma asia ottasko ketään kyytiin,,, eli kannatan vapaaehtoisena kyytiläisen ottamista,,,
Lähetetty: 02.04.2005 08:14
Kirjoittaja northwest
Hmm.Silloin voisi menetellä kun on OMA luokka Ralliautoille(kuten nyt on kotamestarit-sarjassa äffäläisille),muuten täytyy ajatella sitäkin että kuitenkin puhutaan hiukan riskialttiista lajista jossa turhien riskien ottaminen on turhaa

Lähetetty: 02.04.2005 10:51
Kirjoittaja jari-t
Asia on ollut esillä rallisprintin lajiryhmässä ainakin kahteen kertaan ja aina lajiryhmä on tullut hetken pohdinnan jälkeen tulokseen että ei kartturia.Syitä tähän on useita,mutta tässä muutama
Kuljettajien onnettomuusriski ulosajossa tuplaantuu.
Autot sprint lajissa ei aina ole rakennettu siten että kartturi olisi huomioitu.
vakuutus ja lisenssi (onko järkevää hommata lisenssiä esim yhtä kisaa varten.
Jos kyydissä esim sponsorin edustaja onko kyyditettävä aina tajunnut lajiin liittyvät riskit ja valmiit hyväksymään ne.
Sprintissä ajetaan ehkä hieman enemmän limiitillä kuin rallissa ja tästä syystä ulosajojakin sattuu helpommin.
Tässä muutamia asioita ja tosiaankin ahvenanmaalla on ollut mahdollista pitää kartturia koska sääntöjä on sovellettu myös ruotsista ja mikäli ajaa ruotsalaisella lisenssillä.
On toki Sieltäkin esimerkki kun kartturia irroiteltiin autosta ja kisa oli pari tuntia poikki, olisikohan ollut pari vuotta sitten.
Saattaa hieman kuullostaa holhoamiselta mutta näin on päätetty ja jatkossakin asiakasajelut pitää järjestää yksityisesti.
Lähetetty: 02.04.2005 13:15
Kirjoittaja numppa
Niin ajelen kyllä ihan suomen lisenssillä ja toiseksi meillä ainakin on myös huoltomiehillä lisenssi takataskussa.
ja kysehän oli VAPAAEHTOISESTA kartturin mukaan ottamisesta.
jos nyt ottaa ton kilpailemisen noin vakavasti nii eihän sitä painolastia tarvi kyytiin ottaa mutta tää on se yksi mielipide ja jollain on se toinen.
lisäksi kilpailusäännöissähän lukee "osallistuminen omalla vastuulla"
Lähetetty: 02.04.2005 15:02
Kirjoittaja ariwalk
Mun mielestä nuortenluokassa vois olla toi huoltaja kyyissä ihan huoletta. Vois sitten potkia lisää kyytiä tai antaa jotai neuvoja, varsinkaan kun sen ei niin silmät ristissä ajelua tartte olla, mutta siihen o nuortenluokkaki menossa.
Lähetetty: 02.04.2005 20:46
Kirjoittaja petrux
kyllä olis hauska idea ottaa joku kyytiin sprintteihinkin. mutta ei ratakisoihin.
siellä vois joku sponsorin tai huollon tai muun sidosryhmän jäsen kokea vauhtia ja tuskin se juurikaan vauhtia hiljentäisi. toki vakuutukset oltava kunnossa! helpompi olisi kerätä rahaa sprintin lähtöön jos pystyisi hehkuttamaan vaikka että tonnilla pääset kyytiin. siinä olis tuttu toimari vetelät housussa jos oikeesti näkis miten mennään. rallissahan kartturi (nuottikisoissa) on korvaamaton joten se paikka ei ole kaupan mutta muuten hyvä idea.
Lähetetty: 04.04.2005 09:16
Kirjoittaja escortcosworth
ariwalk kirjoitti:escortcosworth kirjoitti:Toisaalta kyllä, mutta Ralli ja Sprint on erikseen, ja olkootkin.
kyllä sä loistat noilla vastauksillas. :F
Ja sinä se jaksat aina valittaa... v***u on sullakin murheet TAAS..

Lähetetty: 06.04.2005 20:29
Kirjoittaja ariwalk
escortcosworth kirjoitti:ariwalk kirjoitti:escortcosworth kirjoitti:Toisaalta kyllä, mutta Ralli ja Sprint on erikseen, ja olkootkin.
kyllä sä loistat noilla vastauksillas. :F
Ja sinä se jaksat aina valittaa... v***u on sullakin murheet TAAS..

en valita, kehuin sun vastausta.
Lähetetty: 06.04.2005 21:06
Kirjoittaja Vieras
Eikös tuo auton liikennevakuutus korvais ne mahdolliset kyytiläisen henkilövahingot, niinkuin rallissakin? Et eihä ne välttämättä mitää lisenssiä sen puolee tarviis.
Mut kai niille kyytiläisille jonkun näköisen ohjaaja kokouksen voisi ennen lähtöä pitää..
jari-t kirjoitti:Asia on ollut esillä rallisprintin lajiryhmässä ainakin kahteen kertaan ja aina lajiryhmä on tullut hetken pohdinnan jälkeen tulokseen että ei kartturia.Syitä tähän on useita,mutta tässä muutama
Kuljettajien onnettomuusriski ulosajossa tuplaantuu.
Autot sprint lajissa ei aina ole rakennettu siten että kartturi olisi huomioitu.
vakuutus ja lisenssi (onko järkevää hommata lisenssiä esim yhtä kisaa varten.
Jos kyydissä esim sponsorin edustaja onko kyyditettävä aina tajunnut lajiin liittyvät riskit ja valmiit hyväksymään ne.
Sprintissä ajetaan ehkä hieman enemmän limiitillä kuin rallissa ja tästä syystä ulosajojakin sattuu helpommin.
Tässä muutamia asioita ja tosiaankin ahvenanmaalla on ollut mahdollista pitää kartturia koska sääntöjä on sovellettu myös ruotsista ja mikäli ajaa ruotsalaisella lisenssillä.
On toki Sieltäkin esimerkki kun kartturia irroiteltiin autosta ja kisa oli pari tuntia poikki, olisikohan ollut pari vuotta sitten.
Saattaa hieman kuullostaa holhoamiselta mutta näin on päätetty ja jatkossakin asiakasajelut pitää järjestää yksityisesti.
Lähetetty: 06.04.2005 21:19
Kirjoittaja northwest
Mutta.JOS sattuu pahemmin ei sitä korvaa mikään vakuutus.Ei tarvitse kuin teloa penkkaan pökkäyksessä selkänsä,saattaa kärsiä koko lopun ikäänsä.Ja kun ei siitä ole mitään kilpailuetua niin miksi ottaa turhaan riski

Lähetetty: 10.04.2005 00:10
Kirjoittaja Vieras
Nii i, vaaralline laji eli kannattaa hylätä koko kisatuohut?
kyllähä siin riskit pitää tiedostaa, lähtee sitä ajaa tai kyytii..
northwest kirjoitti:Mutta.JOS sattuu pahemmin ei sitä korvaa mikään vakuutus.Ei tarvitse kuin teloa penkkaan pökkäyksessä selkänsä,saattaa kärsiä koko lopun ikäänsä.Ja kun ei siitä ole mitään kilpailuetua niin miksi ottaa turhaan riski
