pikku ja isoluokka yhteen ryhmässä F

Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...
Avatar
funrally
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 51
Liittynyt: 25.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja funrally » 08.04.2005 16:05

RACE42 ideassa on mieltä, että itse iso f-ryhmä vapautettaisiin nykyisistä säännöistä vaikka nimellä "super f" ja siinä olisi todella vapaat säännöt, tekisi mieli sanoa että jopa turbo moottorit sallittuja kuutiorajoituksin, muuten tilavuus vapaa.

Sitten olisi nyky ryhmä f josta rahamiehet siirtyisivät varmasti kisaamaan ja rakentelemaan huippupelejä superin puolelle, joten nyky ryhmä f:stä voisi kieltää esim lisäsäiliö alustat ja kokonaan säädettävät kalliit moottorin ohjaukset sun muut zydeemit mitkä oikeasti tekee autoon hintaa

Melkein kuin ryhmä b takaisin!!!

..Ja näin saataisiin taas harrastaja ystävällinen luokka nimeltä ryhmä f, joka kisaisi samoissa kisoissa ison super f luokan kanssa

Veikkaan että jos tämmöinen menisi läpi, niin ei jäisi kuskit eikä katsojat kylmiksi...

Avatar
PPiironen
Yleinen
Yleinen
Viestit: 181
Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja PPiironen » 08.04.2005 21:50

Kyllä on hyvä idea :DJo on aikakin että äffän sääntöihin tulis muutoksia :D Muutenhan ryhmä kuolee omaan kalleuteensa.Ison ja pikkuluokan HITEC autot vaan samaan luokkaan nehän on tasavertaisia kisoissakin 8O Ois kyllä tosi hyvä, jos tulis äffän luokka, jossa aika erot tehdään ajamalla tasavertaisella kalustolla eikä sillä miten paljon on varaa laittaa palikkaa autoon :twisted: Nykyään kun saa lähtöluettelon kisaan ja näkee montako hitec autoa on samassa luokassa, pystyy sanomaan monta minuuttia jää kärkeen :D Kyllä siinä miettii onko järkee laittaa tuhansia euroja 20vuotta vanhaan autoon sen takia että sais sen 2 euron pytyn kisoista :lol: Ihmettelen tätä nyky kehitystä kun ukot laittaa 25- 50000 euroo vanhaan autoon ja ajavat suu veressä 2 euron pytystä :lol: Oisko muutoksen paikka :wink:

BMWWBS
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 119
Liittynyt: 16.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja BMWWBS » 09.04.2005 01:31

[quote="paavoh"]Mun mielelestä olis edelleen hyvä sääntömuutos, jonka joku heitti tässä taannoin ilmaan, että F-ryhmään kylmästi 4:n sylinterin sääntö. Ei olisi ainakaan näitä 400hv:n Super-äffäläisiä.

Ja samalla poistuisi mahdollisuudet ,köyhän nauttia 200hv kilpurista? :!:

Avatar
Samil
KV
KV
Viestit: 497
Liittynyt: 10.03.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Samil » 09.04.2005 03:27

Ja siinä vaiheessa kun bemarit tuli äffään, niin kaikille köyhille jaettiin torilla hienoja yli 400hv äffäläisiä ?
Harmi että itse myöhästyin tuolta torilta...

Avatar
northwest
KV
KV
Viestit: 832
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » 09.04.2005 07:36

...ja kertokaas missä näitä "400hv" bemareita äffässä oikein on?
Kun nimittäin ei ole penkissä kuulemma näkynyt :wink:

Avatar
Riesa
Yleinen
Yleinen
Viestit: 156
Liittynyt: 20.11.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Riesa » 09.04.2005 08:04

northwest kirjoitti:...ja kertokaas missä näitä "400hv" bemareita äffässä oikein on?
Kun nimittäin ei ole penkissä kuulemma näkynyt :wink:

Ja täältä tulee vähintään 280 heppanen Bemarintappaja Sierra. 8) . Mikä tulee muuttamaan muotoa heti ensimmäisessä kisassa, jos kartturi ei osaa rauhotella. :twisted:. Ps: Konetta tosin ei ole vielä tehty :oops:

Avatar
emk
KV
KV
Viestit: 773
Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja emk » 09.04.2005 10:05

Mitäs jos ei muutettaisikaan sääntöjä vaan luokajakoa?

Alle 1400 ja yli 1400. Näin pikkuluokan kärkiautot nousisivat ison luokan kanssa samoihin ja alle 1400 luokkaan saataisiin uutta väriä autoihin ja kustannuksia alas. A-Ryhmän trophy autot, 4k starletit ja onhan valmiinakin jo jonkun verran alle 1400 äffäläisiä, 1300 corsia ym... Ja luokituksia kun vapautuu niin löytyy alle 1400 autoja hyvin noista 90-lukuisista. Luokkaan riittäisi varmasti autoja ja väitän että kustannukset olisivat pienempiä.

Avatar
kprt
KV
KV
Viestit: 735
Liittynyt: 09.05.2004 00:00
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kprt » 09.04.2005 10:16

Tässä teille luokka jaot:

8- venttiliset alle 1600ccm
8- venttiiliset yli 1600ccm, max 2200ccm
16- ventiiliset alle 1600 ccm
16- ventiiliset yli 1600 ccm, max 2400 ccm
Ikäraja max 2000. Mutta myös vanha 4 ryhmä sallittu, eli ascona 400, Manta 400, Talbot Lotus , BDA jne.

Eikö tää kävis ja kaikki max 4 syl. :wink:
Tässä yhteen veto mitä olette kirjoittaneet ja ne jotka haluaa " upottaa " rahaa ni ajaa yleisten A ryhmässä vaikka WRC:llä :twisted:

Avatar
SN
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 147
Liittynyt: 10.03.2004 00:00
Viesti:

Ei mitään muutoksia!

Viesti Kirjoittaja SN » 09.04.2005 10:52

Mun mielestä äffä ei vaadi mitään muutoksia!!! Jatketaan samalla tavalla kun nyt ollaan jo vuosia toimittu. Voittajaauton saa kuitenkin todellisuudessa jo 20000¤:n paikkeilla. Se ei ole vielä mikään aivan ylitsepääsemätön hinta voittajapelistä. Luokkajako on ihan jees. Näillä säännöillä on yleiskilpailu mahdollista voittaa pelillä kuin pelillä näin voisin väittää. MITKÄ ON NE SYYT MIKSI HYVÄÄ SARJAA SITTEN PITÄISI MUUTTAA???
"Se on hianoo kun pojat soittaa pianoo"

Avatar
vilerace
Yleinen
Yleinen
Viestit: 193
Liittynyt: 05.11.2004 00:00

f

Viesti Kirjoittaja vilerace » 09.04.2005 22:31

Samaa mieltä kyllä homma nyt toimii hienosti jos on pakko ajaa voitosta eikä oo kamalasti rahaa hommaa trophyn jne. ja kuten itekkin ku vaan harrastelen ni edelleen kisoihin otetaan mukaan halvatkin äffäläiset!!

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 09.04.2005 23:40

kyllä siellä nykyäänkin tarvii kuitekii KUSKIN olla puikoissa, jos pärjätä meinaa..
PPiironen kirjoitti:... jos tulis äffän luokka, jossa aika erot tehdään ajamalla tasavertaisella kalustolla eikä sillä miten paljon on varaa laittaa palikkaa autoon :twisted: Nykyään kun saa lähtöluettelon kisaan ja näkee montako hitec autoa on samassa luokassa, pystyy sanomaan monta minuuttia jää kärkeen :D Kyllä siinä miettii onko järkee laittaa tuhansia euroja 20vuotta vanhaan autoon sen takia että sais sen 2 euron pytyn kisoista :lol: Ihmettelen tätä nyky kehitystä kun ukot laittaa 25- 50000 euroo vanhaan autoon ja ajavat suu veressä 2 euron pytystä :lol: Oisko muutoksen paikka :wink:
säännöt on nykyää viel iha OK.

Avatar
PPiironen
Yleinen
Yleinen
Viestit: 181
Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja PPiironen » 10.04.2005 08:13

Joo, kyllä siellä joka autossa hyvät kuskit on :D Vaan kaluston erot on ihan älyttömmät nykyään :twisted: Joitain vuosia taaksepäin pysty 30000mk=5000egen kalustolla ajamaan miljonäärimattia pattiin :D Ei onnistu tänä päivänä vaikka tuntis tien :twisted:

Avatar
emk67
KV
KV
Viestit: 356
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Jääli

Viesti Kirjoittaja emk67 » 10.04.2005 08:27

Kaikki kallistuu,asuntojen hinnat/vuokratkin ..... Pitäisiköhän alkaa kehittää Pajumajaa markkinoille. 8O 8O
Eläkeläinen

Avatar
PPiironen
Yleinen
Yleinen
Viestit: 181
Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja PPiironen » 10.04.2005 12:51

emk67 kirjoitti:Kaikki kallistuu,asuntojen hinnat/vuokratkin ..... Pitäisiköhän alkaa kehittää Pajumajaa markkinoille. 8O 8O
Joo,niin tekee mutta onko kehityksen suunta oikea :wink: Kumpi parempi se että luokassa 50autoa vai 3 autoa 8O

Avatar
Kartanlukija
KV
KV
Viestit: 477
Liittynyt: 29.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Kartanlukija » 10.04.2005 19:12

PPiironen kirjoitti:Joo,niin tekee mutta onko kehityksen suunta oikea :wink: Kumpi parempi se että luokassa 50autoa vai 3 autoa 8O
Jos laskin oikein viimeisimpään F-cupin osakilpailuun hyväksyttyjen listalta löytyi osallistujia luokittain:

F1 38 kpl
F2 59
F3 23
F4 31
F5 31
F6 38 Yhteensä täydet 220 kilpailijaparia!

Mikähän luokka tässä nyt uhkaa kuolla pois, niin ettei mukana enää ole kuin 3 autoa? Kaiken suurin tyhmyys olisi nimenomaan luokkien yhdistäminen. Kyllä vähenis pienimmillä budjeteilla kilpailevat harrastajat ja tulis uudelle " kevytluokalle" tilaa. Siinä loppuis motivaatio ja rahat monelta, kun ero luokkakärjen kalustoon repeäisi tavoittamattomiin.

Miten paranee mahdollisuudet pärjätä sillä "10000¤" starletilla samassa luokassa "400 hv- bemujen kanssa". Ja miten muka säästyisi kustannuksia, kun "Corollan koneita porattaisiin yli-ylikokoihin" tai keksittäisiin muita hulluuksia, nyt hyvin toimiviin laitteisiin.

Eniten muutostarpeita lienee SM-sarjoissa, ja siellä ison A:n ja Nuorten SM:n kohdalla. Kilpailijoita on välillä jo niin vähän, että ihmetyttää koko SM-arvo. Keksikää tuhoisia muutosehdotuksianne näihin luokkiin, missä ei tapahtuisi suurtakaan vahinkoa vaikka loppuisivat kokonaan. Näihin verrattuna F-ryhmä toimii nykysäännöillään loistavasti !!

Vastaa Viestiin