Sivu 2/3

Lähetetty: 08.04.2005 16:05
Kirjoittaja funrally
RACE42 ideassa on mieltä, että itse iso f-ryhmä vapautettaisiin nykyisistä säännöistä vaikka nimellä "super f" ja siinä olisi todella vapaat säännöt, tekisi mieli sanoa että jopa turbo moottorit sallittuja kuutiorajoituksin, muuten tilavuus vapaa.

Sitten olisi nyky ryhmä f josta rahamiehet siirtyisivät varmasti kisaamaan ja rakentelemaan huippupelejä superin puolelle, joten nyky ryhmä f:stä voisi kieltää esim lisäsäiliö alustat ja kokonaan säädettävät kalliit moottorin ohjaukset sun muut zydeemit mitkä oikeasti tekee autoon hintaa

Melkein kuin ryhmä b takaisin!!!

..Ja näin saataisiin taas harrastaja ystävällinen luokka nimeltä ryhmä f, joka kisaisi samoissa kisoissa ison super f luokan kanssa

Veikkaan että jos tämmöinen menisi läpi, niin ei jäisi kuskit eikä katsojat kylmiksi...

Lähetetty: 08.04.2005 21:50
Kirjoittaja PPiironen
Kyllä on hyvä idea :DJo on aikakin että äffän sääntöihin tulis muutoksia :D Muutenhan ryhmä kuolee omaan kalleuteensa.Ison ja pikkuluokan HITEC autot vaan samaan luokkaan nehän on tasavertaisia kisoissakin 8O Ois kyllä tosi hyvä, jos tulis äffän luokka, jossa aika erot tehdään ajamalla tasavertaisella kalustolla eikä sillä miten paljon on varaa laittaa palikkaa autoon :twisted: Nykyään kun saa lähtöluettelon kisaan ja näkee montako hitec autoa on samassa luokassa, pystyy sanomaan monta minuuttia jää kärkeen :D Kyllä siinä miettii onko järkee laittaa tuhansia euroja 20vuotta vanhaan autoon sen takia että sais sen 2 euron pytyn kisoista :lol: Ihmettelen tätä nyky kehitystä kun ukot laittaa 25- 50000 euroo vanhaan autoon ja ajavat suu veressä 2 euron pytystä :lol: Oisko muutoksen paikka :wink:

Lähetetty: 09.04.2005 01:31
Kirjoittaja BMWWBS
[quote="paavoh"]Mun mielelestä olis edelleen hyvä sääntömuutos, jonka joku heitti tässä taannoin ilmaan, että F-ryhmään kylmästi 4:n sylinterin sääntö. Ei olisi ainakaan näitä 400hv:n Super-äffäläisiä.

Ja samalla poistuisi mahdollisuudet ,köyhän nauttia 200hv kilpurista? :!:

Lähetetty: 09.04.2005 03:27
Kirjoittaja Samil
Ja siinä vaiheessa kun bemarit tuli äffään, niin kaikille köyhille jaettiin torilla hienoja yli 400hv äffäläisiä ?
Harmi että itse myöhästyin tuolta torilta...

Lähetetty: 09.04.2005 07:36
Kirjoittaja northwest
...ja kertokaas missä näitä "400hv" bemareita äffässä oikein on?
Kun nimittäin ei ole penkissä kuulemma näkynyt :wink:

Lähetetty: 09.04.2005 08:04
Kirjoittaja Riesa
northwest kirjoitti:...ja kertokaas missä näitä "400hv" bemareita äffässä oikein on?
Kun nimittäin ei ole penkissä kuulemma näkynyt :wink:

Ja täältä tulee vähintään 280 heppanen Bemarintappaja Sierra. 8) . Mikä tulee muuttamaan muotoa heti ensimmäisessä kisassa, jos kartturi ei osaa rauhotella. :twisted:. Ps: Konetta tosin ei ole vielä tehty :oops:

Lähetetty: 09.04.2005 10:05
Kirjoittaja emk
Mitäs jos ei muutettaisikaan sääntöjä vaan luokajakoa?

Alle 1400 ja yli 1400. Näin pikkuluokan kärkiautot nousisivat ison luokan kanssa samoihin ja alle 1400 luokkaan saataisiin uutta väriä autoihin ja kustannuksia alas. A-Ryhmän trophy autot, 4k starletit ja onhan valmiinakin jo jonkun verran alle 1400 äffäläisiä, 1300 corsia ym... Ja luokituksia kun vapautuu niin löytyy alle 1400 autoja hyvin noista 90-lukuisista. Luokkaan riittäisi varmasti autoja ja väitän että kustannukset olisivat pienempiä.

Lähetetty: 09.04.2005 10:16
Kirjoittaja kprt
Tässä teille luokka jaot:

8- venttiliset alle 1600ccm
8- venttiiliset yli 1600ccm, max 2200ccm
16- ventiiliset alle 1600 ccm
16- ventiiliset yli 1600 ccm, max 2400 ccm
Ikäraja max 2000. Mutta myös vanha 4 ryhmä sallittu, eli ascona 400, Manta 400, Talbot Lotus , BDA jne.

Eikö tää kävis ja kaikki max 4 syl. :wink:
Tässä yhteen veto mitä olette kirjoittaneet ja ne jotka haluaa " upottaa " rahaa ni ajaa yleisten A ryhmässä vaikka WRC:llä :twisted:

Ei mitään muutoksia!

Lähetetty: 09.04.2005 10:52
Kirjoittaja SN
Mun mielestä äffä ei vaadi mitään muutoksia!!! Jatketaan samalla tavalla kun nyt ollaan jo vuosia toimittu. Voittajaauton saa kuitenkin todellisuudessa jo 20000¤:n paikkeilla. Se ei ole vielä mikään aivan ylitsepääsemätön hinta voittajapelistä. Luokkajako on ihan jees. Näillä säännöillä on yleiskilpailu mahdollista voittaa pelillä kuin pelillä näin voisin väittää. MITKÄ ON NE SYYT MIKSI HYVÄÄ SARJAA SITTEN PITÄISI MUUTTAA???

f

Lähetetty: 09.04.2005 22:31
Kirjoittaja vilerace
Samaa mieltä kyllä homma nyt toimii hienosti jos on pakko ajaa voitosta eikä oo kamalasti rahaa hommaa trophyn jne. ja kuten itekkin ku vaan harrastelen ni edelleen kisoihin otetaan mukaan halvatkin äffäläiset!!

Lähetetty: 09.04.2005 23:40
Kirjoittaja Vieras
kyllä siellä nykyäänkin tarvii kuitekii KUSKIN olla puikoissa, jos pärjätä meinaa..
PPiironen kirjoitti:... jos tulis äffän luokka, jossa aika erot tehdään ajamalla tasavertaisella kalustolla eikä sillä miten paljon on varaa laittaa palikkaa autoon :twisted: Nykyään kun saa lähtöluettelon kisaan ja näkee montako hitec autoa on samassa luokassa, pystyy sanomaan monta minuuttia jää kärkeen :D Kyllä siinä miettii onko järkee laittaa tuhansia euroja 20vuotta vanhaan autoon sen takia että sais sen 2 euron pytyn kisoista :lol: Ihmettelen tätä nyky kehitystä kun ukot laittaa 25- 50000 euroo vanhaan autoon ja ajavat suu veressä 2 euron pytystä :lol: Oisko muutoksen paikka :wink:
säännöt on nykyää viel iha OK.

Lähetetty: 10.04.2005 08:13
Kirjoittaja PPiironen
Joo, kyllä siellä joka autossa hyvät kuskit on :D Vaan kaluston erot on ihan älyttömmät nykyään :twisted: Joitain vuosia taaksepäin pysty 30000mk=5000egen kalustolla ajamaan miljonäärimattia pattiin :D Ei onnistu tänä päivänä vaikka tuntis tien :twisted:

Lähetetty: 10.04.2005 08:27
Kirjoittaja emk67
Kaikki kallistuu,asuntojen hinnat/vuokratkin ..... Pitäisiköhän alkaa kehittää Pajumajaa markkinoille. 8O 8O

Lähetetty: 10.04.2005 12:51
Kirjoittaja PPiironen
emk67 kirjoitti:Kaikki kallistuu,asuntojen hinnat/vuokratkin ..... Pitäisiköhän alkaa kehittää Pajumajaa markkinoille. 8O 8O
Joo,niin tekee mutta onko kehityksen suunta oikea :wink: Kumpi parempi se että luokassa 50autoa vai 3 autoa 8O

Lähetetty: 10.04.2005 19:12
Kirjoittaja Kartanlukija
PPiironen kirjoitti:Joo,niin tekee mutta onko kehityksen suunta oikea :wink: Kumpi parempi se että luokassa 50autoa vai 3 autoa 8O
Jos laskin oikein viimeisimpään F-cupin osakilpailuun hyväksyttyjen listalta löytyi osallistujia luokittain:

F1 38 kpl
F2 59
F3 23
F4 31
F5 31
F6 38 Yhteensä täydet 220 kilpailijaparia!

Mikähän luokka tässä nyt uhkaa kuolla pois, niin ettei mukana enää ole kuin 3 autoa? Kaiken suurin tyhmyys olisi nimenomaan luokkien yhdistäminen. Kyllä vähenis pienimmillä budjeteilla kilpailevat harrastajat ja tulis uudelle " kevytluokalle" tilaa. Siinä loppuis motivaatio ja rahat monelta, kun ero luokkakärjen kalustoon repeäisi tavoittamattomiin.

Miten paranee mahdollisuudet pärjätä sillä "10000¤" starletilla samassa luokassa "400 hv- bemujen kanssa". Ja miten muka säästyisi kustannuksia, kun "Corollan koneita porattaisiin yli-ylikokoihin" tai keksittäisiin muita hulluuksia, nyt hyvin toimiviin laitteisiin.

Eniten muutostarpeita lienee SM-sarjoissa, ja siellä ison A:n ja Nuorten SM:n kohdalla. Kilpailijoita on välillä jo niin vähän, että ihmetyttää koko SM-arvo. Keksikää tuhoisia muutosehdotuksianne näihin luokkiin, missä ei tapahtuisi suurtakaan vahinkoa vaikka loppuisivat kokonaan. Näihin verrattuna F-ryhmä toimii nykysäännöillään loistavasti !!