Sivu 2/2

Lähetetty: 08.04.2005 22:57
Kirjoittaja Raiser
Ehkä pahin kokemus VP-Service rallista jossa kaadon jälkeen Corsa päätti tulla pussaa Escortin maskia.. Eikä ees Corsan kuski tullu Pus....(ei ollut mies kuski elkää pelätkö) noni se siitä..
parit kuvat tapauksesta...
http://www.kolumbus.fi/timo.hietikko/ga ... rvice2.jpg
http://www.kolumbus.fi/timo.hietikko/ga ... rvice3.jpg
Ja vielä yleisön pyynnöstä...
Toinen surkuhupaisa kokemus on laadukkaan pinnatun renkaan turpoaminen 21" kokoon... joku nusm savonlinnassa ajettiin yli 10km "isolla kumilla" lähti lokasuojatki irti yms..kivointa tässä oli että pokaalit tuli silti ja pisteet kotiin :)
http://www.kolumbus.fi/timo.hietikko/ga ... iikki2.jpg
www.hietikkoracing.com

Pahin kokemus

Lähetetty: 09.04.2005 00:54
Kirjoittaja thn
:roll: Varmaankin pahin kokemus on,ku mentiin ouluun ajamaan sm rallia,ja keskiviikkona,ennen kilpailua hajos kone.No,kone saatiin kuntoon torstain ja perjantain völisenä yönä,ja savut otettiin n.03,jälkeen.Me lähettiin nuotittaan.Huolto toi auton ja kärry jätettiin hotelin pihaan.Aamulla piti mennä katsastukseen.Auto ei käynnisty millään.Saatiin käyntiin ja leimalle.Ja sit kisaan.Ekal pätkäl otetiin kiini edellä lähteny ja lipulle tultiin samaan aikaan.Tokalla pätkällä auto alkoi pätkimään ja pysähdyttiin välillä tarkistaa sytkyä ym.Päästiin taas pari kilsaa ja pelit hyyty.Olivat paikkakunnan pikku mopo miehet yöllä varastaneet bensat meidän kilpurista,n.40litraa.En ole enään vihainen,täytyyhän maalaistenkin päästä liikkumaan.
Paras kokemus on ehkä,kun 100a datsunilla pistin päihin rs 2000 escoja,ja olin yleiskilpailun kolmas ja edellä vain yksi zetori(ford)

Lähetetty: 09.04.2005 01:47
Kirjoittaja Ketzi
Voe voee.. Hyviä muistoja on paljon.. 8) Jyskälän reissut, muut kisat ym.! :lol:
Paskaa nyt oli toi laihialla omalle kohdalle sattunut onnettomuus.. :roll:

Lähetetty: 09.04.2005 09:49
Kirjoittaja TienTukko
No tässä olisi en nyt tiedä pahin mutta jälkeenpäin ajateltuna ikävä / hauska ajanjakso harrastamisen riemuista
:D http://koti.mbnet.fi/janipo/ilmotussivu ... lorosa.htm

Lähetetty: 09.04.2005 15:24
Kirjoittaja whitedrivers
Niitä hyviä kokemuksia riittää, ehkä paras kuitenkin ensimmäinen ralli kaakkoisralli 2004 kun tultiin viimeisen erikoiskokeen maaliin. Tylsä kokemus oli ehdottomasti laihialla kun Polo heitti oikein kunnon volttia.. etuveto,takaveto tyyliä.. Mutta on se kyllä aina hienoa lähteä kisaan kun vaan vehkeet pelittää, ja jos on saanut edellisenä yönä auton kuntoo ja se toimii niin onhan siinä se joku ylimääränen särmä ;)
Ei muuta kun hyvää kesäkauden odottelua kaikille, täällä sitä ainakin odotetaan todella innolla! :lol:

Lähetetty: 09.04.2005 20:29
Kirjoittaja Bolts
Ehkä paras kokemus, kun olin katsomassa Jyskälää, kun Rovis ja McRae väänsivät viimeisenä päivänä kakkos- kolmospaikoista viimesen päälle (olikohan 2000 vai miten) Kesäpöytä-Corolla tuli niin pirusti kyllä, mutta taisi silloin Mäkkäri vetää pitemmän korren.
Huonompi kokemus oli pari vuotta aikaisemmin Itä-ralli (silloin yl.SM)
Olin kannustamassa tuttua eka pätkällä (asfalttia) kun juuri hänen tullessaan alkoi sade... Slickseillä 160-170 vauhdista Ekkeri viitaan, järkkäri vieressä soitti jo aluehälytyskeskukseen, kun jostain kaukaa metsästä kuului: OHHOH, OLIPA MUUTEN LIUKASTA!!!

Hmm...

Lähetetty: 11.04.2005 12:42
Kirjoittaja Krista
Parhaita muistoja...niitä on niiin paljon... Ehkä hauskin oli se, kun eräässä nimeltä mainitsemattomassa rallissa oltiin naisporukalla menossa pätkän varrelle (miehet oli jätetty kisaamaan keskenään...). Edelliselle pätkälle olimme tarponeet älyttömässä lumihangessa (lunta oli nimittäin juuri SITÄ myöten...:) ja siitä hieman vit***ntuneena päätimme porukalla "että nyt sitten ajetaan niin perille asti kuin vain päästään". Noh, eihän siinä mitä, alla uudehko ja isohko auto, renkaiden alla lumisohjoa ja jäätä ja tie luononllisesti juuri ja juuri kahden auton levyinen... Sisko hoputtaa jo hieman empivää kuskia että "kyllä tästä pääsee, painat vain kaasua, ettei jää sohjoon pyörimään ja osu parkissa oleviin autoihin...". Ja kas, pian edessämme onkin itse pätkä...ja hieman (?) ärtyneen näköinen järjestysmies! Kääntöpaikkaa ei tietenkään ole missään lähistöllä, vaan järjstysmies kehotti ystävällisesti peruuttamaan auton pois... Miettikään nyt vähän, kehotti NAISTA PERUUTTAMAAN auton pois n. 1 km matkan... haloo pahvi... Käytimme hieman naisellisia avujamme hyväksemme, ja niinpä se järkkäri itse peruutti auton sieltä pois...:D

Toinen ihana muisto oli viime vuoden Jyskälästä, kun katselimme siskon kanssa aivan mielettömän kaunista auringon nousua ennen Vaherin pätkää Päijänteen rannassa... (sielläpäin on muutenkin täydelliset maisemat... suosittelen! Ja tunnelma... varsinkin laivaranta ja siellä yöpyvät rallituristit...)

Tietysti itse ralliauton kyyti vie voiton kaikista noista edellisistä... :)

Jeps.

Lähetetty: 13.04.2005 17:36
Kirjoittaja Marko Hietanen
Parhaimmat muistot tulee aina kunnon runkipaikassa missä on kyytiä.. Sillon kun akselit jää,ja kori jatkaa matkaa niin se tekee hyvää. Mikään ei voi olla parempaa.. :D

Re: Jeps.

Lähetetty: 15.04.2005 17:57
Kirjoittaja tenutappi
Roikku kirjoitti:Parhaimmat muistot tulee aina kunnon runkipaikassa missä on kyytiä.. Sillon kun akselit jää,ja kori jatkaa matkaa niin se tekee hyvää. Mikään ei voi olla parempaa.. :D
Kokeile joskus omalle kohdalle, ei muuten sillä hetkellä oo juurikaan kovin ecstasy- fiilis... Nyt kyllä saattaa jo naurahtaaki :wink:

Lähetetty: 16.04.2005 11:07
Kirjoittaja J_Mantyla
... pari omalle kohdalle sattunutta hauskaa tapausta, muiden joukosta :wink:

Oltiin joskus 90-luvun alussa VFTS:llä Kauppi-rallin kisapäivää edeltäneellä testipätkällä ajamassa, kun ekalla vedolla vetari katkeaa ja jäädään pätkän varteen odottamaan purkua. Pätkä ajettiin Pirkkalassa, ja paikalle saavuttiin kartturin kanssa kahdestaan Popedalla kun on niin lyhyt matka ...

Heti tilanteen selvittyä alkoi kiivas soittorumba hinauskaluston paikalle saamiseksi, joka osoittautui perjantai-illan kyseessä ollessa ihmeen hankalaksi operaatioksi. Lopulta tärppäsi, ja kotimatkalle päästin narun perässä loppuillasta.

Vetarin vaihto Popedaan ei ole kaksinen operaatio. Kuinka ollakaan välityksessä kiinni oleva tumppi ei irronnut sitten millään, joten kymmenen maissa illalla pyydystetään sähkömagneettityökalu juuri tähän tarkoitukseen kehitettynä, matkaa kaikkineen noin 60 km. Yhden maissa yöllä uskottiin lopulta, ettei se akselinpätkä todellakaan ole irtoamassa.

Pidettiin pikapalaveri aiheena mistä saada Popedan taka-akseli lauantaiaamuna klo 01.00, ja yhdelle tutulle rohjettiin soittaa tuohon aikaan. Ihme ja kumma, kaveri vielä saatiin jopa kiinni. Ladon takana oli yksi vanha Lada josta perän saisi, oli vielä kiinni autossa. Työnjaon tuloksena kundit hyppäsivät autoon irroittamaan taka-akselia ja mä jäin rälläköimään talliin vanhaa akselia p**kaksi. Ajomatkaa jätkillä pauttiarallaa 100 km.

Neljän maissa aamulla kundit palaavat uuden banjon kanssa, ja vanhasta perämurikka on irti. Kokoomisoperaatio, jarrujen siirto yms testiajoineen vievät sen verran aikaa, että auto oli pelikunnossa kuuden aikaan aamulla. Kauppi-ralli nuotitettiin tuohon aikaan samana päivänä heti aamusta, joten huiliaikaa jäi kokonainen tunti.

Jostain syystä ajo ei oikein onnistunut. Pidemmällä siirtymällä meinasin jopa nukahtaa rattiin. Kisa päättyi osaltamme maalisiirtymälle vauhtipyörän pulttien katkettua ...

Toinen mieleenpainunut kokemus oli sekin Tampereella ajettu kaksipäiväinen SM Kesoil-ralli 90-luvun puolen välin paikkeilla, touhuttiin silloin A-ryhmän Audi 80 Quattron kanssa. Audit tunnetaan pomminvarmoina vekottimina, mutta meillä oli kyseisen yksilön kanssa talkoita kokolailla riittämiin. No, peli oli taas harsittu kasaan, ja lähdettiin ajamaan siirtymää lähdöstä ykköselle Teiskon maisemiin matkan ollessa luokkaa 35 kilometriä.

Kaupungista ulos päästessä auto alkaa pätkimään ja sammuu Jyväskylän tielle, jota ihmetellään perässä saapuvan huollon kanssa kotvanen ilman mitään näkyvää syytä. Hyppään kabiiniin, auto startista laakista käyntiin ja innolla matkaan. Bensan paineet alkaa tässä vaiheessa putoamaan mitä ihmetellään Jarin kanssa pirtissä otsat kurtussa. Ykkösen lähtö lähenee, ja bensanpaineet putoavat edelleen. Lähtö-AT:lle saavuttuamme auto hädin tuskin enää käy, ja kortin saatuamme auto liikkuu viisi metriä ja sammuu siihen. Jari huumorimiehenä bongaa lähellä olevan makkarakioskin ja huikkaa kikkaria pitävillä typyille "Haisee toi makkara sen verran hyvältä nenään että me jäädään tähän". Siihen kun jäätiin makkaroita syömään tätit kyselivät etteikö teidän pitäisi kohta startata ...

Laturin jännitteensäädin oli korkannut ja pumput olivat vetäneet patterin kuivaksi. Hain uuden säätimen laturiin heti haeti maanantaina. Keskiviikon testeissä sitten kampiakselilla olevan jakohihnan kiila petti, ja koneesta tuli jaon seottua taas entinen. Tuon jälkeen en enää koskenut Audiin ...