Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
-
rambler
- A-Junnu

- Viestit: 104
- Liittynyt: 05.01.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja rambler » 14.06.2005 15:34
Ketzi kirjoitti:No kato ny j******* peiliin ekaks jos lämmöt nousee jo koeajossa! Oliko se pakko ostaa se halvin? Arvo nyt ihan rauhassa niiden termareiden kanssa,mut ei se kyllä niillä enään korjaannu! Olisit ottanu vaikka äiskän matkaa jos sen citikassa ois joskus ilmenny vaik samoja oireita!!!!

No mitäs vittua sinä nyt mesoat? Tälläsiä asiattomia kommentteja en kyllä tullut kysymään. Mistä helvetistä mä tiedän että lämpömittari on sökönä, jos auto ei pukkaa testissä nestetiä pihalle ja lämpömittari näyttää alle puolen!
Voit mun puolesta kyllä pitää pääs kii.. Sun neuvoista ei ainakaan mitää hyötyä ole ollu![/quote] Iteppä niitä neuvoja kyselit! = Järki tulee varmasti KARVOJEN kanssa yhtä aikaa!!!!!!

-
Ketzi
- KV

- Viestit: 801
- Liittynyt: 09.08.2004 00:00
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja Ketzi » 14.06.2005 16:48
"Tulee nyt ekaks mieleen et oot astunu paskaan! Kannattaisko ostaessa jo kokeilla noi hommat? Mää tekisin näin: Aja se 10 kilsaa lämppäri täysillä vilkaisematta mittareita nii kyllä se näyttää mis se vika on! Ja avaa se korkki heti ja kato onko siin "kermaa" jos ei nii sama vika ku meitin rambleris1 Paskan möivät!!!! Shocked"
" No kato ny j******* peiliin ekaks jos lämmöt nousee jo koeajossa! Oliko se pakko ostaa se halvin? Arvo nyt ihan rauhassa niiden termareiden kanssa,mut ei se kyllä niillä enään korjaannu! Olisit ottanu vaikka äiskän matkaa jos sen citikassa ois joskus ilmenny vaik samoja oireita!!!! Shocked"
avaa se korkki heti ja kato onko siin "kermaa"..
Tos on sun ainoa "hyödyllinen" neuvos! Ja ennen viestiä mainitsin tai vähintääkin viittasin että öljyt ja nesteet ei ole sekasin!
Taidat olla tyhmä tai jtn. Sillä viesteistäs tulee mieleen joku uhoava ala-astelainen! Ja mitä KARVOIHIN tulee.. Tule katsomaan, sillä niitä on varmasti sua enemmän!
Mä en ainakaan ala enää sitten väittelee mitään joutavia.. En enemää siihen alennu!
-
HOD
- Viestit: 4
- Liittynyt: 04.06.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja HOD » 14.06.2005 19:03
Tääl on niin agressiivista väkeä etten meinannut uskaltaa vastata :?
Mut oletko katsonut ettei vesipumppu vuoda tai jotain. Vika tuskin on suurensuuri joten "paskaan astumisesta" tuskin on kyse.
-
Ketzi
- KV

- Viestit: 801
- Liittynyt: 09.08.2004 00:00
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja Ketzi » 14.06.2005 20:10
HOD kirjoitti:Tääl on niin agressiivista väkeä etten meinannut uskaltaa vastata :?
Mut oletko katsonut ettei vesipumppu vuoda tai jotain. Vika tuskin on suurensuuri joten "paskaan astumisesta" tuskin on kyse.

joo välillä on!
Juu ei se vuotanut. Vuotoja ei tosin oo mistään muualta, vedet tulee paisarin kautta ulos.. Mielestämme paskaan ei kyllä olla astuttu, sillä auto on muuten kaikin puolin todella hyvä! Kunhan vika selviäisi.. Huomenna tosiaan kansi otetaan auki.
Tietääkö muuten kukaan, että voiko vakio 1300 suzukin kannentiivistettä laittaa tohon GTi:hin. Yks tyyppi kertoi että voi, mutta pitääkö se paikkaansa?
-
sps1
- KV

- Viestit: 754
- Liittynyt: 10.08.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja sps1 » 14.06.2005 21:59
Ketzi kirjoitti:HOD kirjoitti:Tääl on niin agressiivista väkeä etten meinannut uskaltaa vastata :?
Mut oletko katsonut ettei vesipumppu vuoda tai jotain. Vika tuskin on suurensuuri joten "paskaan astumisesta" tuskin on kyse.

joo välillä on!
Juu ei se vuotanut. Vuotoja ei tosin oo mistään muualta, vedet tulee paisarin kautta ulos.. Mielestämme paskaan ei kyllä olla astuttu, sillä auto on muuten kaikin puolin todella hyvä! Kunhan vika selviäisi.. Huomenna tosiaan kansi otetaan auki.
Tietääkö muuten kukaan, että voiko vakio 1300 suzukin kannentiivistettä laittaa tohon GTi:hin. Yks tyyppi kertoi että voi, mutta pitääkö se paikkaansa?
Nyt voi olla että mun tietoni on jo vanhentunutta mutta ainakin tässä lähimenneisyydessä sellainen kaveri kuin Mika Iltanen on pelannut noiden Suzukien moottoreiden kanssa eli hänellä voi olla jotain ihan oikeaa faktatietoa tuosta asiasta. Jos en muista väärin niin firman nimi on kansikoneistus Mika Iltanen tai jotain sinnepäin ja Honkajoki on paikkakunta.
-
Ketzi
- KV

- Viestit: 801
- Liittynyt: 09.08.2004 00:00
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja Ketzi » 14.06.2005 22:57
yritin etsiä hänen yhteystietoja Googlella, mutta en samaista henkilöä läytäny! :(
Jos joku tietää yhteystiedot, niin olisin kiitollinen jos vaikka laittaisit yksityisviestiä.
-
Sammy
- Yleinen

- Viestit: 207
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Sammy » 15.06.2005 20:37
Kansi melko varmaan halki. Mulla oli escortissa juuri samoja ongelmia, rupes nostaan lämpöjä vasta n. 5 ek kilsan jälkeen. Käytin kannen koeponnistuksessakin (tulos: ehjä), mutta ongelmat loppuivat vasta kun kansi vaihdettiin uuteen.
-
VesQ
- A-Junnu

- Viestit: 65
- Liittynyt: 05.11.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja VesQ » 15.06.2005 23:05
Niin ja jos kansi on juuri sen verran halki jostain että rauhallisessa ajossa ei ongelmia mutta kun antaa soppaa niin alkaa vuotamaan niin täysin mahdollista että ei sekoita nesteitä. Sitten jos alkaa olemaan isompi halkeama niin yleensä menee mömmöt sekasin
-
Ketzi
- KV

- Viestit: 801
- Liittynyt: 09.08.2004 00:00
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja Ketzi » 16.06.2005 17:59
Voe paska..
Tuli kiire laittaa auto kuntoon ekaan kisaan..
Kannentiivisteestä ei löytynyt selvää vikaa... Eikä suoraan kannesta, joka kuitenkin lähtee testipenkkiin..
MUTTA.. Koko jakopuoli on ollut aivan räjähtämispisteessä.. En itse ollut autoa nyt katsomas, mutta huollon mukaan ainakin 5 venttiiliä joutuu uusimaan.. Eräs imuventtiili oli ollut useita millejä muita alempana tai jotain.. Mutta niiden hatut olivat todella kuluneet!
Olisiko tässä kenties ratkaisu ongelmiimme??
Ja auton myyjää ei tarvitse alkaa syyttämään...! Remonttiasia on hänen kanssaan sovittu, koska ei itsekään tiennyt kyseisistä asiosta..
Edttiä.. Tänään lähtee ventiilikoneisto irti.. Hieman jännittää, etää mitä alta paljastuu..
-
Ketzi
- KV

- Viestit: 801
- Liittynyt: 09.08.2004 00:00
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja Ketzi » 20.06.2005 16:46
Do diin..
Kansi oli koeponnistuksessa, ei halkeamia! Huomenna selviää, että onko se suorassa. Hmm.. Saa nyt nähdä että meneekö ongelma tiivisteiden vaihdolla.. Ja se meidän syyläri ei ole varmasti parhain mahdollinen, niin kaippa sitä joutuu "uutta" alkaa etsinään..
-
Mizka
- KV

- Viestit: 376
- Liittynyt: 14.09.2004 00:00
- Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja Mizka » 21.06.2005 21:45
Vielä vesipumpusta, ilmeisesti tarkistit pumpun vain päällepäin. On ollut tapauksia jossa pumpun siivet ovat irronneet kehältä ja siten pumpun tuotto on lähes mitätön riittäen kuitenkin "normaaliin" ajoon kylmällä säällä. Joten pumppu irti ja tarkistamaan. Onnea etsintöihin... :?
-
Samil
- KV

- Viestit: 497
- Liittynyt: 10.03.2004 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Samil » 21.06.2005 23:23
Tuollaiset ramblerin kaltaiset mulkut voisi kyllä ylläpidon toimesta bannata samantien. Todella asiattomia kommentteja...
-
Ketzi
- KV

- Viestit: 801
- Liittynyt: 09.08.2004 00:00
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja Ketzi » 22.06.2005 22:57
Mizka kirjoitti:Vielä vesipumpusta, ilmeisesti tarkistit pumpun vain päällepäin. On ollut tapauksia jossa pumpun siivet ovat irronneet kehältä ja siten pumpun tuotto on lähes mitätön riittäen kuitenkin "normaaliin" ajoon kylmällä säällä. Joten pumppu irti ja tarkistamaan. Onnea etsintöihin... :?
Pumppu on otettu ihan käteen asti.. Ja se oli kunnossa!
Kansi odottaa nyt koneistamolla uusia imu ja pakoventtiilejä.. Kansi oli ollut miltei "suora", mutta vika ei kuulemma pitäisi siitä johtua.. Uusi syyläri on myös hankittu. Menee ensiviikolle, kunnes saadaan käyntiin.. Toivotaan parasta!
-
Altezza
- B-junnu

- Viestit: 32
- Liittynyt: 27.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Äänekoski
Viesti
Kirjoittaja Altezza » 23.06.2005 18:39
Eikös tollanen alukansi (?) ole aina kiero kun irrottaa, varsinkin jos päässy lämpenemään ! Eli aina oikaisu.
Jäähdyttimen kunto tosiaan tärkee ja siihen kunnon iso ja monilapainen flekti !
Täällä ei visiin Modet hoida noita asiattomuuksia ollenkaan, lapsellista mesoomista eräiltä, vittuuks sitä ressamaan toisten asioilla, voi jättää lukematta ja vieläpä kommentoimasta jos ei asiat miellytä...

-
Ketzi
- KV

- Viestit: 801
- Liittynyt: 09.08.2004 00:00
- Paikkakunta: Oulu
Viesti
Kirjoittaja Ketzi » 24.06.2005 00:23
Altezza kirjoitti:Eikös tollanen alukansi (?) ole aina kiero kun irrottaa, varsinkin jos päässy lämpenemään ! Eli aina oikaisu.
Jäähdyttimen kunto tosiaan tärkee ja siihen kunnon iso ja monilapainen flekti !
Täällä ei visiin Modet hoida noita asiattomuuksia ollenkaan, lapsellista mesoomista eräiltä, vittuuks sitä ressamaan toisten asioilla, voi jättää lukematta ja vieläpä kommentoimasta jos ei asiat miellytä...

Jäähdytin tosiiaan tulee uusi ja flekti on kesäisin aina päällä ja kyllä puhaltaa! Eipä siihen taida saada sitä flektii mennä alkuperäsestä vaihtamaan, kun se on ännäläinen..? Mä vaan mietin että se ei mielestäni se vesi kiehunut, kun se tuli ulos!.. Jostain syystä sinne järjestelmään tulee painetta! Mut miedän kansi on nyt kunnostettu ja saadaan se maanantaina. Pian nähdään kun saadaan uudet osat kii, jotta kuinka kävi.
Sylinteriputkista yritettiin etsiä halkeamia, mutta ei ainakaan löydettty. (kampikammion paineet jäähdytysjärjestelmään)
Niin ja kannesta.. Mä en muuten tiedä että onko se alumiininen vai ihan valurautaa!?
