Mitäs jos?

Kuumimmat huhut, viimeisimmät juorut ralliin, sprinttiin, rallicrossiin, jokamiesluokkaan ja kaikkeen muuhun autourheiluun liittyen...
Avatar
Mopoilija
WRC
WRC
Viestit: 3125
Liittynyt: 25.07.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mopoilija » 22.10.2005 21:26

IKL kirjoitti:Kertokaapas miksi SE vanha junnu sm systeemi lopetettiin ?
Liikaa osallistujia? :D
http://www.tumpelorallysport.com/
http://www.arosolutions.com
------------------------
"Must drive carefully, there´s some corner here and there..." - Gigi Galli

Avatar
Stefa1
B-junnu
B-junnu
Viestit: 28
Liittynyt: 02.05.2004 00:00
Paikkakunta: SEINÄJOKI

Viesti Kirjoittaja Stefa1 » 22.10.2005 21:27

Mopoilija kirjoitti:
IKL kirjoitti:Kertokaapas miksi SE vanha junnu sm systeemi lopetettiin ?
Liikaa osallistujia? :D
KUKA sen lopetti ?

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 22.10.2005 21:46

IKL kirjoitti:Kertokaapas miksi SE vanha junnu sm systeemi lopetettiin ?
Alko olla hetjärveläiset liian ylivoimasia!!! :lol: :lol:

Avatar
Stefa1
B-junnu
B-junnu
Viestit: 28
Liittynyt: 02.05.2004 00:00
Paikkakunta: SEINÄJOKI

Viesti Kirjoittaja Stefa1 » 22.10.2005 21:55

KMP kirjoitti:
IKL kirjoitti:Kertokaapas miksi SE vanha junnu sm systeemi lopetettiin ?
Alko olla hetjärveläiset liian ylivoimasia!!! :lol: :lol:
Kuuleppas hiippakuntanuori, ei tää jun-sm juttu oo leikin asia.

sps1
KV
KV
Viestit: 754
Liittynyt: 10.08.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja sps1 » 22.10.2005 22:09

Tuskinpa noita autoja enää riittäisi ihan niin paljoa kuin silloin joskus sillä onhan osallistuja määrät pudonneet muutenkin. Joka tapauksessa hieno oli aikanaan junnu sm systeemi siellä pystyi ihan pikku autoillakin taistelemaan mestaruudesta. Taas tietysti joku sanoo että hei maailma on muuttunut ja eteenpäin pitää mennä mutta silti hienoja olivat nuo ajat. Täytyypä muuten joskus kysellä tutulta mitä maksoi aikanaan sarjan kiertäminen A ryhmän Toyota Starletilla. Niin ja kuten moni muukin on kysynyt niin miksi tuo aika suosittu systeemi tosiaan lopetettiin?
http://www.youtube.com/user/rallyfin?ob=5" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Trophy
KV
KV
Viestit: 450
Liittynyt: 05.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Trophy » 22.10.2005 22:35

sps1 kirjoitti:Tuskinpa noita autoja enää riittäisi ihan niin paljoa kuin silloin joskus sillä onhan osallistuja määrät pudonneet muutenkin. Joka tapauksessa hieno oli aikanaan junnu sm systeemi siellä pystyi ihan pikku autoillakin taistelemaan mestaruudesta. Taas tietysti joku sanoo että hei maailma on muuttunut ja eteenpäin pitää mennä mutta silti hienoja olivat nuo ajat. Täytyypä muuten joskus kysellä tutulta mitä maksoi aikanaan sarjan kiertäminen A ryhmän Toyota Starletilla. Niin ja kuten moni muukin on kysynyt niin miksi tuo aika suosittu systeemi tosiaan lopetettiin?
On helppo sanoa, että pitää katsoa tulevaisuuteen, mutta 95% harrastajakuljettajista haluaisi vain harrastaa tätä hienoa lajiamme

Niinpä, itsestäni tuntuu siltä kuin markka olisi muuntunut euroksi...

Vuonna-91 rakennettiin Opel Kadett Gsi 8V rattijuopon kolaroimasta 1,3 raadosta johon vaihdettiin keula perälämäri farkusta. Sitten tilattiin OMP multipoint cromo-kaaret kun omatekeleitä ei saanut kiinnittää muuhun kuin lattiaan. No saatiin hyvä koppa ja kunnon kaaret. Tehtiin moottori Herra Rikamon ohjeiden mukaisesti ja tilattiin lukko Soiniselta Varkaudesta, Harrri Suomen ohjeiden mukaisesti, joka muutenkin auttoi "pioneeri" projektin läpiviemiseen.

Meidän auto maksoi siinä vaiheessa paljon enemmän kuin esim. Corolla GT, mutta kun olimme päättääneet olla erilaisia nuoria, niin toteutimme projektin.

Auto maksoi valmistuttuaan silloin huikeat 60000 mk!!!

Mitä sillä saa nyt?

Skoda Favorit, ra, 6v-laatikko, varaosía, jne 5000 ¤

WV Polo rn nopee, upee, pari vannetta 13000 ¤

WV Polo rn tosi nopee 23000¤


Taisin jossain aikaisemmasakin foorumissa sanoa tästä harrastamisesta jotakin. Jokainen saa varmasti edelleenkin päättää millä laitteella tätä jaloa harrastustamme harjoittaa.

Jos aika suo, niin lupaan olla mukana hämmentämässä ensi vuoden a-ryhmän trophy mittelöitä sen luokan ainoalla Fiatilla.............

Avatar
emk
KV
KV
Viestit: 773
Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja emk » 22.10.2005 22:56

Trophy kirjoitti:
emk kirjoitti:Näin juuri sen pitäisi mennä. Tuo Arin luokkajakokaan ei kuulostaisi niin pahalta, pääasia että kaikkilla luokilla tasavertainen mahdollisuus mestaruuteen ja paljon luokkia.
Ja nelkot voivat tietenkin olla mukana, kunhan yleiskilpailupisteet pysyvät todella pieninä tai vaikkapa nollissa.

Sitten siitä päästäänkin siihen että ensi vuodelle jos tulisi autoja V1600 luokkaan NuSM:ään, on muistaakseni lukenut että yleiskilpailusta saisi pistitä, vieläpä aika reilusti. Eli 1600:lla ei mahdollisuutta sarjassa pärjätä? Kyllä meinaa saa olla jo tosi puikkomies että civiccejä lyö turpaan lukottomalla Vakio1600:lla.
Joopa joo, eli siis "kaikki" luokat yhteen, jotta saadaan samanlainen DDR-luokka, jos luette oikein niin yleiskilpailusta ei saa mitään lisäpisteitä.

Yritin tällä sanomalla saada sitä ajatusta aikaan; mahdollisimman monella erilaisella autolla olisi mahdollisuus ajaa mestaruudesta, koska junnu-sm nykytyyllillä saa aina vuodena alussa runsaasti ilmoittautuneita, mutta loppukaudesta ei edes pariakymmentä autoa, sekö on suuntaus?.

Minkä takia niitä luokkia ei voi olla riittävästi, jotta saadaan kaikki vehkeet tallin nurkista harrastamisen nimissä takaisin kisoihin????
Niin kyllä tietysti paljon luokkia hyvä, mutta ongelmiakin on (osallistujamäärät). Arilta ihan hyvä ehdotus semmoisessa muodossa joka voisi kelvata päättäjillekin. Ainut tietysti Trophyjen yhdistäminen vähän huonompi.

Ja näkeehän sen nyt, ei taida kovin moni valitella (ainakaan julkisesti) historic trophyn tai sprintin SM:n pistejaosta? SM tietenkin on sellainen arvo että on varmasti AKK:lle kova paikka jos voidaan vanhalla kalustolla voittaa (sinänsä ihan ymmärrettävää) mestaruus, mutta kyllä se Junnu-SM:ssä pitäisi olla mahdollista.

sps1
KV
KV
Viestit: 754
Liittynyt: 10.08.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja sps1 » 22.10.2005 23:10

Tuli muuten ihan yhtäkkiä mieleen että mahtaakohan ketään oikeasti asioista päättäviä kiinnostaa vittuakaan se mitä me täällä pähkäilemme ja mihin suuntaan haluaisimme asioiden menevän. Ja muuten mistä kaikki AKK:n tekemät päätökset saavat alkunsa? Välillä tuntuu että ihan aina ei päätösten alullepanijana ole kuskit saati sitten persaukiset harrastajat joita kuitenkin on tässä maassa ymmärtääkseni suurin osa lisenssinhaltijoista.

No niin tiedän että tää juttu ei kuulu ehkä tänne osastolle mutta avauduinpa tänne. Joku mode voi siirtää tämän jonnekin tai tehdä tästä oman juttunsa ja saa keksiä otsikon ihan itse :lol:
http://www.youtube.com/user/rallyfin?ob=5" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Trophy
KV
KV
Viestit: 450
Liittynyt: 05.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Trophy » 22.10.2005 23:13

Niin kyllä tietysti paljon luokkia hyvä, mutta ongelmiakin on (osallistujamäärät). Arilta ihan hyvä ehdotus semmoisessa muodossa joka voisi kelvata päättäjillekin. Ainut tietysti Trophyjen yhdistäminen vähän huonompi.

Osallistujamäärät????, oletus....

lk1. 10
lk2. 10
lk3. ?
lk4. 10
lk5. 10

Tälläkin ajattelumaailmalla olisi autoja mukavasti enemmän kuin nyt junnu sm-sarjassa, vai olenko taas pihalla?

Mikä ihme tässä luokka-ajatuksessa on niin vaikeaa ?.

Avatar
emk
KV
KV
Viestit: 773
Liittynyt: 17.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja emk » 22.10.2005 23:26

Siis minähän olen koko ajan ollut sen kannalla ??? Eikä kokonais osallistujamäärä huoleta, vaan luokkien. Eikä sekään sinänsä, mutta jos tuo Arin ehdotuskin kelpaisi jollekin päättävälle taholle niin ei SEKÄÄN mahdottoman huono. Mutta tottakai sinänsä olen tuon sinun alkuperäisen idean kannalla. Joko tuli selväksi?

saxspeed
WRC
WRC
Viestit: 1096
Liittynyt: 29.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja saxspeed » 23.10.2005 08:37

sps1 kirjoitti:Tuli muuten ihan yhtäkkiä mieleen että mahtaakohan ketään oikeasti asioista päättäviä kiinnostaa vittuakaan se mitä me täällä pähkäilemme ja mihin suuntaan haluaisimme asioiden menevän. Ja muuten mistä kaikki AKK:n tekemät päätökset saavat alkunsa? Välillä tuntuu että ihan aina ei päätösten alullepanijana ole kuskit saati sitten persaukiset harrastajat joita kuitenkin on tässä maassa ymmärtääkseni suurin osa lisenssinhaltijoista.

No niin tiedän että tää juttu ei kuulu ehkä tänne osastolle mutta avauduinpa tänne. Joku mode voi siirtää tämän jonnekin tai tehdä tästä oman juttunsa ja saa keksiä otsikon ihan itse :lol:
Hyvä homma että teette ehdotuksia satun olemaan siinä parjatussa AKK;ssa rallinlajiryhmässä ja uskon että nämä kaikki ehdotukset kyllä huomioidaan, mutta noista monista luokista tulee se ongelma että ei riitä kaikkiin tarpeeksi osallistujia ja sitten niitä aletaan yhdistään ja kikkaillaan autoilla mistähän luokasta saa helpommalla pisteet ja se ei kehitä kuskia eikä vauhtia. MIKSI SÄÄNTÖJÄ HIOMALLA EMME VOISI AJAA MONEN ERILUOKAN AUTOLLA SAMASSALUOKASSA JOS NE OVAT KERTA TASAVÄKISIÄ, SILLOIN SAAMME NE SUURET MÄÄRÄT TAAS LUOKKIIN TAKAS EIKÄ TARVI JAKAA NIITÄ ARVOTTOMIA PIKKUKUPPEJA 23 ERI LUOKALLE, SIELLÄ HISTORIIKISSÄ VOI KÄYDÄ AJELEMASSA AIKAMONESSA ERI LUOKASSA, Ja auton rakentaminen ryhmään F oletteko tosiaan sitä mieltä että autolla jolla voi ajaa historiikissä niin sen rakentaminen on järkevää ryhmään F ja tarkoitan uusia projekteja en niiden muuttamista?
"Tuhatsatayksitoista"

Avatar
emk67
KV
KV
Viestit: 356
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Jääli

Viesti Kirjoittaja emk67 » 23.10.2005 09:00

saxspeed kirjoitti:Ja auton rakentaminen ryhmään F oletteko tosiaan sitä mieltä että autolla jolla voi ajaa historiikissä niin sen rakentaminen on järkevää ryhmään F ja tarkoitan uusia projekteja en niiden muuttamista?
Tuossa ois hyvä pointti tuonne F2 juttuun.Eli uutta katsastuskorttia ei myönnetä ryhmään F,jos autosta voi tehdä Historiikin.Tulisi se joidenkin haluama "luonnollinen" poistuma.Vaikken itse ajatuksesta olekaan samaa mieltä.

Avatar
TSU
Yleinen
Yleinen
Viestit: 258
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja TSU » 23.10.2005 09:30

saxspeed kirjoitti:
noista monista luokista tulee se ongelma että ei riitä kaikkiin tarpeeksi osallistujia ja sitten niitä aletaan yhdistään ja kikkaillaan autoilla mistähän luokasta saa helpommalla pisteet ja se ei kehitä kuskia eikä vauhtia.
Tästä ehdottomasti samaa mieltä SaxArin kanssa...

Avatar
JM
WRC
WRC
Viestit: 1413
Liittynyt: 09.02.2004 00:00
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja JM » 23.10.2005 10:44

TSU kirjoitti:
saxspeed kirjoitti:
noista monista luokista tulee se ongelma että ei riitä kaikkiin tarpeeksi osallistujia ja sitten niitä aletaan yhdistään ja kikkaillaan autoilla mistähän luokasta saa helpommalla pisteet ja se ei kehitä kuskia eikä vauhtia.
Tästä ehdottomasti samaa mieltä SaxArin kanssa...
Samaa mieltä myös. Joskus tuli voitettua alue 5 mestaruus luokassa yhden kisan perusteella. Luokassa lähtijöitä oli 2 ja me tultiin maaliin :) . Ei silti kisasta tullut ykköspytty ja aluemestaruus pahalta tuntunut tai mitalia himmentänyt, varsinkin kun kyseessä oli elämäni toka kisa kartturina.

sps1
KV
KV
Viestit: 754
Liittynyt: 10.08.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja sps1 » 23.10.2005 12:16

Niin tuskinpa koskaan onnistutaan tekemään sellaista sarjaa tai luokkajakoa joka miellyttäisi kaikkia. Ja tuskinpa tullaan enää näkemään ja kokemaan sellaista vanhan junnu sm:n kaltaista sarjaa missä voi taistella Suomen mestaruudesta jollain muutaman tuhannen euron autolla. Halvalla pikkuautolla voitettu mestaruus tuskin miellyttäisi sellaisten mieltä jotka ovat sijoittaneet omakotitalon hinnan autoihinsa. Tottakai se olisi hienoa jos kaikki voisivat ajaa uusilla autoilla mutta toisaalta taas ei sen pitäisi olla keneltäkään pois jos jotkut haluavat ajaa halvemmalla ja vanhemmalla kalustolla.
http://www.youtube.com/user/rallyfin?ob=5" onclick="window.open(this.href);return false;

Vastaa Viestiin