Lähetetty: 22.10.2005 21:26
Liikaa osallistujia? :DIKL kirjoitti:Kertokaapas miksi SE vanha junnu sm systeemi lopetettiin ?
Liikaa osallistujia? :DIKL kirjoitti:Kertokaapas miksi SE vanha junnu sm systeemi lopetettiin ?
KUKA sen lopetti ?Mopoilija kirjoitti:Liikaa osallistujia? :DIKL kirjoitti:Kertokaapas miksi SE vanha junnu sm systeemi lopetettiin ?
Alko olla hetjärveläiset liian ylivoimasia!!!IKL kirjoitti:Kertokaapas miksi SE vanha junnu sm systeemi lopetettiin ?
Kuuleppas hiippakuntanuori, ei tää jun-sm juttu oo leikin asia.KMP kirjoitti:Alko olla hetjärveläiset liian ylivoimasia!!!IKL kirjoitti:Kertokaapas miksi SE vanha junnu sm systeemi lopetettiin ?![]()
On helppo sanoa, että pitää katsoa tulevaisuuteen, mutta 95% harrastajakuljettajista haluaisi vain harrastaa tätä hienoa lajiammesps1 kirjoitti:Tuskinpa noita autoja enää riittäisi ihan niin paljoa kuin silloin joskus sillä onhan osallistuja määrät pudonneet muutenkin. Joka tapauksessa hieno oli aikanaan junnu sm systeemi siellä pystyi ihan pikku autoillakin taistelemaan mestaruudesta. Taas tietysti joku sanoo että hei maailma on muuttunut ja eteenpäin pitää mennä mutta silti hienoja olivat nuo ajat. Täytyypä muuten joskus kysellä tutulta mitä maksoi aikanaan sarjan kiertäminen A ryhmän Toyota Starletilla. Niin ja kuten moni muukin on kysynyt niin miksi tuo aika suosittu systeemi tosiaan lopetettiin?
Niin kyllä tietysti paljon luokkia hyvä, mutta ongelmiakin on (osallistujamäärät). Arilta ihan hyvä ehdotus semmoisessa muodossa joka voisi kelvata päättäjillekin. Ainut tietysti Trophyjen yhdistäminen vähän huonompi.Trophy kirjoitti:Joopa joo, eli siis "kaikki" luokat yhteen, jotta saadaan samanlainen DDR-luokka, jos luette oikein niin yleiskilpailusta ei saa mitään lisäpisteitä.emk kirjoitti:Näin juuri sen pitäisi mennä. Tuo Arin luokkajakokaan ei kuulostaisi niin pahalta, pääasia että kaikkilla luokilla tasavertainen mahdollisuus mestaruuteen ja paljon luokkia.
Ja nelkot voivat tietenkin olla mukana, kunhan yleiskilpailupisteet pysyvät todella pieninä tai vaikkapa nollissa.
Sitten siitä päästäänkin siihen että ensi vuodelle jos tulisi autoja V1600 luokkaan NuSM:ään, on muistaakseni lukenut että yleiskilpailusta saisi pistitä, vieläpä aika reilusti. Eli 1600:lla ei mahdollisuutta sarjassa pärjätä? Kyllä meinaa saa olla jo tosi puikkomies että civiccejä lyö turpaan lukottomalla Vakio1600:lla.
Yritin tällä sanomalla saada sitä ajatusta aikaan; mahdollisimman monella erilaisella autolla olisi mahdollisuus ajaa mestaruudesta, koska junnu-sm nykytyyllillä saa aina vuodena alussa runsaasti ilmoittautuneita, mutta loppukaudesta ei edes pariakymmentä autoa, sekö on suuntaus?.
Minkä takia niitä luokkia ei voi olla riittävästi, jotta saadaan kaikki vehkeet tallin nurkista harrastamisen nimissä takaisin kisoihin????
Hyvä homma että teette ehdotuksia satun olemaan siinä parjatussa AKK;ssa rallinlajiryhmässä ja uskon että nämä kaikki ehdotukset kyllä huomioidaan, mutta noista monista luokista tulee se ongelma että ei riitä kaikkiin tarpeeksi osallistujia ja sitten niitä aletaan yhdistään ja kikkaillaan autoilla mistähän luokasta saa helpommalla pisteet ja se ei kehitä kuskia eikä vauhtia. MIKSI SÄÄNTÖJÄ HIOMALLA EMME VOISI AJAA MONEN ERILUOKAN AUTOLLA SAMASSALUOKASSA JOS NE OVAT KERTA TASAVÄKISIÄ, SILLOIN SAAMME NE SUURET MÄÄRÄT TAAS LUOKKIIN TAKAS EIKÄ TARVI JAKAA NIITÄ ARVOTTOMIA PIKKUKUPPEJA 23 ERI LUOKALLE, SIELLÄ HISTORIIKISSÄ VOI KÄYDÄ AJELEMASSA AIKAMONESSA ERI LUOKASSA, Ja auton rakentaminen ryhmään F oletteko tosiaan sitä mieltä että autolla jolla voi ajaa historiikissä niin sen rakentaminen on järkevää ryhmään F ja tarkoitan uusia projekteja en niiden muuttamista?sps1 kirjoitti:Tuli muuten ihan yhtäkkiä mieleen että mahtaakohan ketään oikeasti asioista päättäviä kiinnostaa vittuakaan se mitä me täällä pähkäilemme ja mihin suuntaan haluaisimme asioiden menevän. Ja muuten mistä kaikki AKK:n tekemät päätökset saavat alkunsa? Välillä tuntuu että ihan aina ei päätösten alullepanijana ole kuskit saati sitten persaukiset harrastajat joita kuitenkin on tässä maassa ymmärtääkseni suurin osa lisenssinhaltijoista.
No niin tiedän että tää juttu ei kuulu ehkä tänne osastolle mutta avauduinpa tänne. Joku mode voi siirtää tämän jonnekin tai tehdä tästä oman juttunsa ja saa keksiä otsikon ihan itse
Tuossa ois hyvä pointti tuonne F2 juttuun.Eli uutta katsastuskorttia ei myönnetä ryhmään F,jos autosta voi tehdä Historiikin.Tulisi se joidenkin haluama "luonnollinen" poistuma.Vaikken itse ajatuksesta olekaan samaa mieltä.saxspeed kirjoitti:Ja auton rakentaminen ryhmään F oletteko tosiaan sitä mieltä että autolla jolla voi ajaa historiikissä niin sen rakentaminen on järkevää ryhmään F ja tarkoitan uusia projekteja en niiden muuttamista?
Tästä ehdottomasti samaa mieltä SaxArin kanssa...saxspeed kirjoitti:
noista monista luokista tulee se ongelma että ei riitä kaikkiin tarpeeksi osallistujia ja sitten niitä aletaan yhdistään ja kikkaillaan autoilla mistähän luokasta saa helpommalla pisteet ja se ei kehitä kuskia eikä vauhtia.
Samaa mieltä myös. Joskus tuli voitettua alue 5 mestaruus luokassa yhden kisan perusteella. Luokassa lähtijöitä oli 2 ja me tultiin maaliin :) . Ei silti kisasta tullut ykköspytty ja aluemestaruus pahalta tuntunut tai mitalia himmentänyt, varsinkin kun kyseessä oli elämäni toka kisa kartturina.TSU kirjoitti:Tästä ehdottomasti samaa mieltä SaxArin kanssa...saxspeed kirjoitti:
noista monista luokista tulee se ongelma että ei riitä kaikkiin tarpeeksi osallistujia ja sitten niitä aletaan yhdistään ja kikkaillaan autoilla mistähän luokasta saa helpommalla pisteet ja se ei kehitä kuskia eikä vauhtia.