Sivu 2/2
Re: Trofy
Lähetetty: 03.11.2005 19:34
Kirjoittaja Unto
teegee kirjoitti:saxspeed kirjoitti:"sillä laatu korvaa määrän"...
Onko Mr.A.Saxspeed tosiaan sitä mieltä???!
Kaipa tämä eliittijoukko sitten maksaa osanottomaksun kymmenkertaisena,
jos harrastelijoita ei enää kaivata?
Tuskinpa kukaan haluaa/kykenee järjestää kisoja parillekymmenelle autolle,kulut ja vaiva on kuitenkin lähes samat kuin kahdellesadalle.
Lukemisen ymmärtäminen huipussaan

Re: Trofy
Lähetetty: 03.11.2005 19:35
Kirjoittaja saxspeed
teegee kirjoitti:saxspeed kirjoitti:"sillä laatu korvaa määrän"...
Onko Mr.A.Saxspeed tosiaan sitä mieltä???!
Kaipa tämä eliittijoukko sitten maksaa osanottomaksun kymmenkertaisena,
jos harrastelijoita ei enää kaivata?
Tuskinpa kukaan haluaa/kykenee järjestää kisoja parillekymmenelle autolle,kulut ja vaiva on kuitenkin lähes samat kuin kahdellesadalle.
MR saxberg tarkoittaa just sitä että kun puhalletaan yhteen hiileen niin saadaan runsaslukuisia osallistumismääriä ralleihin kun ajelemme huom EHKÄ suurilukuisissa luokissa eikä 3-8 autoo per luokka, mulla ei ole teidän trofya vastaan yhtään mitään sehän on helkutin hyvä sarja ja luokka, senkun ajelette vaan eihän siitä pitäs olla mitään valittamista. mutta siinä niinkuin monessa muussakin luokassa autot ovat vakiona nopeempia ja varmempia kuin itse viritetyt.
trophyt!!!!
Lähetetty: 05.11.2005 12:08
Kirjoittaja samara
Itse olen kilpaillut alle 1400kuutioisten luokassa luokan alusta asti.Luokan sisäinen taso on noussut huomattavasti,kahden vuoden aikana koska vanhemmat autot on jääneet pois.Kaasutin vehkeitä ei ole kuin SKODA ja SAMARA.Luokkien yhdistäminen ei sinäänsä ole huono asia ,jos se on tasapuolista kaikille...
TEHDÄÄN:
Nelivedot lk 1
A+N alle 2000 lk 2
Trophyt lk 3
F-ryhmä lk 4
naiset lk 5
ja palkitaan joka luokasta vain 3parasta ,niin ei mene rahaa palkintoihin ja ``TASO NOUSEE´´
1400 trophy
Lähetetty: 11.11.2005 23:31
Kirjoittaja MJT
Trophy kirjoitti että" laatikon osat" vielä hankkimatta eikä niitä kannata vuoden takia hankkia. Hanki vaan, ei tähän luokkaan varmasti tehdä KV-muutoksia aikoihin, eli pitäisi olla KV-luokitukset. Kun katselee sääntökirjaa saattanee löytää vajaat kymmenen automerkkiä joilla kv-luokiteltu 1400 cc auto. Lähinnä pitäisi pitää huoli siitä että valitsemamme "senaattorit" AKK:n päättäviin elimiin pitävät puoliamme. Tilanne on aivan sama, kuin elävässä elämässä . Eli eduskuntaankin vrt, AKK. pyritään valitsemaan edustajia joiden toivotaan ajavan MEIDÄN etujamme. Vaikuta siis edustamassasi autourheilujärjestössä. Muuten olet nukkuva jäsen ja niitä aina viedään kun pässiä narussa. Katso peiliin, oletko osallistunut vuosikokouksiin tai mahdollisesti muihin tilaisuuksiin joissa valitaan henkilöitä jotka päättävät MEIDÄN asioista ja saattavat valita henkilöitä jotka edustavat meitä AKK:n eri päätäntä elimissä. Osa istuu "ESSON" baarissa valittaen asioista, eikä ole asiaan muuten vaikuttanut, toinen osa kokoontuu kerran vuodessa joulujuhlissa ja silloin päätökset saattavat olla myöhäisiä, oikeiden "senaattorien" valinnan suhteen. :D Pyrkikää ottamaan osaa vastuusta ja vaikuttamaan henkilöihin jotka päättävät asioista. Asioista päättävät eivät suinkaan ole AKK:n palkkalistoilla olevia henkilöitä, he vain toteuttavat valitsemiemme edustajien päätöksiä.
1400 TROPHY
Lähetetty: 12.11.2005 00:07
Kirjoittaja takala
En ole seurannut keskustelua trophysta, mutta harrastan sitä. Olen kuullut huhuja , että vanhentuneilla kv luokituksilla omaavilta autoilta kiellettäisiin osallistuminen SM-sarjaan . Tällä ratkaisulla trophy luokka ottaa takapakkia niin pirusti. Tänä päivänä ajetaan SM:ssä viimesten joukossa huonoilla teillä , autoilla mitkä eivät riko teitä. Junnu ja yleisen sm:n lähtijä määrällä on todella iso ero, kun ajetaan etelä-suomessa, että kyllä autoja löytyy! Historiikissakin huomattiin lähtöjärjestyksen tärkeys ekan kisan jälkeen, että pienemmät ensin. Trophyn yleisen voisi siirtää kyläkisoihin olisi paremmat tiet, enemmän autoja ja halvemmat kustannukset kauden aikana. Vai tehdäänkö tästäkin rahamiesten luokka, että halvalla autolla ja pienellä budjetilla EI VOI EIKÄ SAA PÄRJÄTÄ???
EIKÖ MEIDÄN HARRASTAJIEN RAHAT KELPAA MAHOSELLE JA JÄRJESTÄJILLE

Re: 1400 trophy
Lähetetty: 13.11.2005 18:57
Kirjoittaja Trophy
MJT kirjoitti:Trophy kirjoitti että" laatikon osat" vielä hankkimatta eikä niitä kannata vuoden takia hankkia. Hanki vaan, ei tähän luokkaan varmasti tehdä KV-muutoksia aikoihin, eli pitäisi olla KV-luokitukset. Kun katselee sääntökirjaa saattanee löytää vajaat kymmenen automerkkiä joilla kv-luokiteltu 1400 cc auto. Lähinnä pitäisi pitää huoli siitä että valitsemamme "senaattorit" AKK:n päättäviin elimiin pitävät puoliamme. Tilanne on aivan sama, kuin elävässä elämässä . Eli eduskuntaankin vrt, AKK. pyritään valitsemaan edustajia joiden toivotaan ajavan MEIDÄN etujamme. Vaikuta siis edustamassasi autourheilujärjestössä. Muuten olet nukkuva jäsen ja niitä aina viedään kun pässiä narussa. Katso peiliin, oletko osallistunut vuosikokouksiin tai mahdollisesti muihin tilaisuuksiin joissa valitaan henkilöitä jotka päättävät MEIDÄN asioista ja saattavat valita henkilöitä jotka edustavat meitä AKK:n eri päätäntä elimissä. Osa istuu "ESSON" baarissa valittaen asioista, eikä ole asiaan muuten vaikuttanut, toinen osa kokoontuu kerran vuodessa joulujuhlissa ja silloin päätökset saattavat olla myöhäisiä, oikeiden "senaattorien" valinnan suhteen. :D Pyrkikää ottamaan osaa vastuusta ja vaikuttamaan henkilöihin jotka päättävät asioista. Asioista päättävät eivät suinkaan ole AKK:n palkkalistoilla olevia henkilöitä, he vain toteuttavat valitsemiemme edustajien päätöksiä.
Kiitos kommentistasi, olen aikanaan aloittanut rallin sulkumiehenä isäni ollessa "kuljettajani". Siitä "ura" urkeni ihan kilpapoluille ja lajitoimikunnan vetäjäksi asti, olinpa tyhmyyttäni seuran vpj:nakin.
Se miksi tässä Isänpäivänäkin kirjoittelen, on vanhemman poikani kommentti; voiko ajopuku maksaa noin paljon?-siitä lisää tässä alla...
Katselin tuossa juuri töllöstä moottoriurheiluaiheista ohjelmaa, joka kertoi että rallikuskin henkilökohtaiseen varustukseen menee n. 1500-2500 ¤!!!!??
Miten lajimme puolestapuhuva ohjelma voi laukoa tuollaisia hintoja, kun niillä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa?. Ohjelma puhui pakollisista varusteista kuten hanskat ja ajokengät; kummmatkaan ei ole edelleenkään pakolliset rallissa!.
Eli pakolliset ajovarusteet:
Ajopuku Fia 2000 n. 300¤
Kypärä n. 160¤
yht n. alle 500¤ ???
Edelleenkin lajin ulkopuolinen ihminen luulee, että lajin aloittaminen maksaa kymmeniätuhansia euroja..., näitä lajista kiinnostuneita, ei tietäviä, on jokaisen kilpailureitin varrella useita, jotka jälkikasvujensa kuullen puhuvat "että tämä laji ei ole mikään tavallisten taapertajien hommaa..."
Tämä kirjoitus oli lähinnä taas muistutus siitä miltä meidän lajimme näyttää julkisesti...
Hyvää Isänpäivää kaikille Iseille!
Lähetetty: 14.11.2005 11:52
Kirjoittaja Ege
toi on ihan totta. en ymmärrä miksi kummatkaan moottoriurheilun ajankohtaisohjelmat tee juttua siitä että voi rallin aloittaa pienelläkin pudjetilla.
omien ajovarusteiden hinta.
kypärä 120eur.
haalarit .100eur.
kengät 70eur.
hanskat60eur.
eli ei aivain sitä 2000 eepii