Rallicrossiin liittyvä ennakkopuinti käydään tällä foorumilla
-
Etuveto
- KV

- Viestit: 300
- Liittynyt: 05.11.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Etuveto » 05.10.2006 23:20
Kukahan keksii ekana ratoihin syntyvien syvien spoorien syyn.
Voin antaa vinkin syyn selvityksessä : (Sama koskee myös JÄÄRATOJA.)
Syy on niin YKSINKERTAINEN että sitä ei tunnuta tajuttavan vieläkään.
Syy on siinä että radalla on vain YKSI AJOLINJA. Siis kaikki ajavat peräkkäin samaa uraa.
Tämä on suurin syy siihen miksi ei tapahdu tyylipuhtaita ohituksia.
PS. Koskahan järki mahtaa voittaa.

-
Ege
- Yleinen

- Viestit: 176
- Liittynyt: 28.06.2004 00:00
- Paikkakunta: Huittinen
Viesti
Kirjoittaja Ege » 06.10.2006 19:42
Etuveto kirjoitti:Kukahan keksii ekana ratoihin syntyvien syvien spoorien syyn.
Voin antaa vinkin syyn selvityksessä : (Sama koskee myös JÄÄRATOJA.)
Syy on niin YKSINKERTAINEN että sitä ei tunnuta tajuttavan vieläkään.
Syy on siinä että radalla on vain YKSI AJOLINJA. Siis kaikki ajavat peräkkäin samaa uraa.
Tämä on suurin syy siihen miksi ei tapahdu tyylipuhtaita ohituksia.
PS. Koskahan järki mahtaa voittaa.

no niin näin se on

-
Toni_
- B-junnu

- Viestit: 37
- Liittynyt: 10.09.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Toni_ » 06.10.2006 21:03
Kerroppas Jore miten tää ongelma saadaan poistettua? :D
-
Etuveto
- KV

- Viestit: 300
- Liittynyt: 05.11.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Etuveto » 07.10.2006 01:28
Radoille saadaan ohituspaikat siten .että tehdään selkeitä suoria ja sen jälkeen teräväkulmaisia mutkia joissa ei pysty ajamaan sisäreunaa pitkin kaarretta lävitse kovalla nopeudella. Radalla EI saa olla S-MUTKIA .
Jokaisen mutkan jälkeen pitää olla suora osuus n. 20-40 m.
Näin tehtäessä saadaan jokaiseen mutkaa kaksi ajolinjaa jotka menevät ristiin mutkanleikkaus pisteessä. Tällöin rata kuluu vain noin 5-7m matkalta per. mutka. :D Suorat ajetaan rinnakkain koska ajolinjat ovat erilaiset. Tahtoo sanoa että käytännössä kaikki suomen RC radat on tehty siten väärin että niillä on vai YKSIAJOLINJA ja kaarteet liian loivilla säteillä.

Tarkkaavainen katsoja huomaa kyllä että siellä ei tarvita edes jarruja, muuta kun varikolle tullessa. Toinen tärkeä asia on että siellä pitää olla selkeitä jarrutus paikkoja joissa pääsee rinnalle. :D
PS: Rata voi olla profiilitaan vaikka VINONELIÖ sekin on parempi kuin nykyiset.
