Kaikki muu keskustelu mikä ei kuulu muille foorumiosastoillemme! Esim. linkkivinkit, ilmoitukset vioista, kehitysehdotukset yms keskustelu. Sana on vapaa!
-
Juke
- A-Junnu

- Viestit: 90
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Ilmajoki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Juke » 05.05.2007 10:42
[quote="PetriH"]Kankkusella kolme b-ryhmäläistä(vuonna 2002), pääosin siinä kunnossa, kun viimeisin kilpailu sillä ajettiin.(Pösö,Audi ja Lancia)
Tuohon "automuseoon" ei ole lippuja myynnissä missään.
Sinne kutsutaan. ÖHÖM
On siellä sitten Safari-Celicakin täydellisesti entisöitynä...
Meidän Audi lähti entisöitäväksi viime vuonna, ja kun on valmis, niin menee valitettavasti ulkomaille uuteen kotiin
Kun ei kenelläkään aika riittänyt alkaa sitä entisöimään, niin katsottiin auton arvon ja historian kannalta parhaaksi antaa se asiantuntevaan käsittelyyn. Tällä tavoin saadaan ainakin yksi osa Suomalaista ralli-historiaa säilytettyä jälkipolville. ( A2 / Korsika 83 /Mikkola )
Juke
-
basso
- KV

- Viestit: 542
- Liittynyt: 10.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja basso » 05.05.2007 11:23
Charter kirjoitti:Olikohan viis vuotta sitte ku kuulin,että vaalan sprintissä ois ollu nollana delta s4....
Oisko ollut Kari Mäkelä, jonka auto oli. Muistaakseni syötti ihan tosissaan menemään. Oli itselleni ainakin yllätys tuo vauhti verrattuna niihin aikoihin, kun ajeli sainz-Celicalla yleensä pohjoisen kisoja 90-luvun alussa. Sama auto on tainnut olla liikkeellä ainakin Ylivieskan asfalttisprintissä joskus 90-luvulla. Kisan alla oli satanut lunta. Lancia otti pienimuotoiset tilanteetkin jossain risteyksessä. Näkyy Tappisladi 1-nauhalla. Kyllä muuten kulkee!!
Missä lienee auto nykyään? Hämärä muistikuva on, että ois mennyt ulkomaille, oisko ollut jopa Italiaan tuon Happy Beachin kisan jälkeen.
If in doubt - flat out
-
saxspeed
- WRC

- Viestit: 1096
- Liittynyt: 29.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja saxspeed » 05.05.2007 12:03
basso kirjoitti:Charter kirjoitti:Olikohan viis vuotta sitte ku kuulin,että vaalan sprintissä ois ollu nollana delta s4....
Oisko ollut Kari Mäkelä, jonka auto oli. Muistaakseni syötti ihan tosissaan menemään. Oli itselleni ainakin yllätys tuo vauhti verrattuna niihin aikoihin, kun ajeli sainz-Celicalla yleensä pohjoisen kisoja 90-luvun alussa. Sama auto on tainnut olla liikkeellä ainakin Ylivieskan sprintissä joskus 90-luvulla. Kisan alla oli satanut lunta. Lancia otti pienimuotoiset tilanteetkin jossain risteyksessä. Näkyy jollain Tappisladi-nauhalla.
Missä lienee auto nykyään? Hämärä muistikuva on, että ois mennyt ulkomaille, oisko ollut jopa Italiaan tuon Happy Beachin kisan jälkeen.
Se tais olla Ex Alamäki / Lähteenmäki crossiauto ja nyt Kankulla
"Tuhatsatayksitoista"
-
Geiseri
- B-junnu

- Viestit: 30
- Liittynyt: 21.12.2006 00:00
- Paikkakunta: Koskö, Mustasaari
Viesti
Kirjoittaja Geiseri » 05.05.2007 12:17
Ainakin warmuudella Suomessa majailee 400'nen Manta, oikeen kisavehjes.
Niin ja nelisatkuja on myös Historici -kilpailuissa nähty parikin.. Asconoita siis. Ja yks siviili Ascona 400 on myös suomessa, aito sekin. Muistan kun katsoin jostain sivuilta, niin myynnissä oli vm.1982 Manta 400 Rothmans, ex-kilpuri, niin pyyntihinta oli vaivaiset 110 000¤, et eipä siinä.. Mut rikkaiden leluks tais sekin mennä. Perkule ku olis rahulia sen verta ylimääräistä, et sais haettua pari nelisatkua tänne ja ajella vaan kadulla niillä, pääsis wanhat Opelit tositoimiin eikä tulisi heti samanlaista vastaan
~Artsi
Harraste(O)peli no.1 = Kadett GSi 16V ´89
Harraste(O)peli no.2 = Ascona B 2.0 S ´79
-
Juke
- A-Junnu

- Viestit: 90
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Ilmajoki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Juke » 05.05.2007 15:43
Geiseri kirjoitti:Ainakin warmuudella Suomessa majailee 400'nen Manta, oikeen kisavehjes.
~Artsi
Aikanaan -90 luvun alussa oli aito Manta 400 Jurvassa Rintaluoman Jarmolla joka ajeli sillä sprinttiä. Oli tuotu Ruåttin maalta. Kyselin autoa ostaakin mutta hinta oli silloin itselleni liikaa. Ihamäen Jarkko sen sitten osti Kurikkaan ja muutti auton F-ryhmäläiseksi ! eli Carbonaatti-lasit ja kuitu-levikkeet, -ovet ja -luukut vaihdettiin vakio-peltisiin ja koneeksi tuli tavallinen Cih:hi
Sittemmin meni tietääkseni Härmään Nukalan Arille, mutta jatkoa en sitten tiedäkään. Huhujen mukaan olis palautettu B-ryhmän kuosiin jossain Jämsän suunnalla ???
By the way - jos jollain on nurkissa 400;n moottorin osia, mulla olis erääseen projektiin tarvetta !!! Muukin 400 sälä kiinnostaa...
Juke
-
hataki
- KV

- Viestit: 360
- Liittynyt: 29.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja hataki » 05.05.2007 16:43
Juke kirjoitti:PetriH kirjoitti:Kankkusella kolme b-ryhmäläistä(vuonna 2002), pääosin siinä kunnossa, kun viimeisin kilpailu sillä ajettiin.(Pösö,Audi ja Lancia)
Tuohon "automuseoon" ei ole lippuja myynnissä missään.
Sinne kutsutaan. ÖHÖM
On siellä sitten Safari-Celicakin täydellisesti entisöitynä...
Meidän Audi lähti entisöitäväksi viime vuonna, ja kun on valmis, niin menee valitettavasti ulkomaille uuteen kotiin
Kun ei kenelläkään aika riittänyt alkaa sitä entisöimään, niin katsottiin auton arvon ja historian kannalta parhaaksi antaa se asiantuntevaan käsittelyyn. Tällä tavoin saadaan ainakin yksi osa Suomalaista ralli-historiaa säilytettyä jälkipolville. ( A2 / Korsika 83 /Mikkola )
Juke
Eikös toi A2 / korsika 83 / Mikkola ollut se S.Pätsin audi ainakin siinä oli matterin luku 22 joka täsmäis siihen. Ainakin niin olivat pojat sen tiedustelleet.
-
Juke
- A-Junnu

- Viestit: 90
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Ilmajoki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Juke » 05.05.2007 17:00
Pätsillä piti olla muistaakseni A1...
Meidän entinen auto on rekkariltaan IN-NL-67.
Tuo Korsikan vuosi on -83 eli heti A2;n luokittelun jälkeinen eka kisa. Mikkola keskeytti pieneen tulipaloon muistaakseni. Samassa kisassa toista Audia ajoi Mouton.
http://www.slowlysideways.com/englisch/ ... _engl.html
Tässä on hauska sivujuonne; nuo linkin alareunan kuvat on siitä Korsikan kisasta -83 ja Hanlon väittää että hänellä on Mikkolan auto ja että meidän entinen auto olisi Moutonin ajama. Kuitenkin autojen rekisteritunnukset todistaa toista, eli Audi Sportin olisi pitänyt jostain syystä vaihtaa rekisterit autosta toiseen

Asiaa koitetaan selvitellä, tosin tietoa vähän hankala löytää...
-
Whiz
- KV

- Viestit: 315
- Liittynyt: 19.10.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Whiz » 05.05.2007 17:10
mrgallop kirjoitti:Whiz kirjoitti:mrgallop kirjoitti:Varmaan voi olla yks Datsuniki, 240RS....jossain.
Eipä taida ollakkaan...ainakaan koria, ja tekniikkakin jossain muussa kopassa.
Taitaapa olla sittenkin :D , koko keksintö!

Jos puhutaan samasta joka oli aikanaan Varkaudessa niin kori meni takas Japaniin, tekniikka jäi tänne.
-
VILLEvonWOLTTI
- Yleinen

- Viestit: 186
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja VILLEvonWOLTTI » 05.05.2007 17:13
Yksi alkuperäinen Ralli Metro on pelastettu suomeen viime vuonna.
Ajettu muistaakseni vain assu kilpailuja. Ruohorinteen Hannu entisöi ajokkia Lohjalla.
-
mrgallop
- KV

- Viestit: 381
- Liittynyt: 07.01.2005 00:00
- Paikkakunta: oulu
Viesti
Kirjoittaja mrgallop » 05.05.2007 20:42
Whiz kirjoitti:mrgallop kirjoitti:Whiz kirjoitti:
Eipä taida ollakkaan...ainakaan koria, ja tekniikkakin jossain muussa kopassa.
Taitaapa olla sittenkin :D , koko keksintö!

Jos puhutaan samasta joka oli aikanaan Varkaudessa niin kori meni takas Japaniin, tekniikka jäi tänne.
Ei puhuta samasta autosta, toki samanlaisesta! Kylläpä se jossain vaiheessa sitten tullenee näytille

-SSS sihisevää ruutia-
-
udo
- Yleinen

- Viestit: 208
- Liittynyt: 01.08.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja udo » 06.05.2007 16:58
Juke kirjoitti:Geiseri kirjoitti:Ainakin warmuudella Suomessa majailee 400'nen Manta, oikeen kisavehjes.
~Artsi
Aikanaan -90 luvun alussa oli aito Manta 400 Jurvassa Rintaluoman Jarmolla joka ajeli sillä sprinttiä. Oli tuotu Ruåttin maalta. Kyselin autoa ostaakin mutta hinta oli silloin itselleni liikaa. Ihamäen Jarkko sen sitten osti Kurikkaan ja muutti auton F-ryhmäläiseksi ! eli Carbonaatti-lasit ja kuitu-levikkeet, -ovet ja -luukut vaihdettiin vakio-peltisiin ja koneeksi tuli tavallinen Cih:hi
Sittemmin meni tietääkseni Härmään Nukalan Arille, mutta jatkoa en sitten tiedäkään. Huhujen mukaan olis palautettu B-ryhmän kuosiin jossain Jämsän suunnalla ???
By the way - jos jollain on nurkissa 400;n moottorin osia, mulla olis erääseen projektiin tarvetta !!! Muukin 400 sälä kiinnostaa...
Juke
Ainakin kone oli nelisatkusta kun Ari sillä ajeli,taisi myydä ruattiin takas?
-
Hupsista
- A-Junnu

- Viestit: 51
- Liittynyt: 30.05.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja Hupsista » 07.05.2007 18:17
Josku -80 luvulla oli Hesarin sunnuntai numerossa myynnissä B-ryhmäs Peugeot 205 hintaan 250 000 vain esittelyajossa olleena yksilönä?
(Olin silloin 15-16v joten ei ihan ajankohtainen) mutta löytyy esittelyautona tuon ajan autolehdistä... (harmaa)
Silloin oli tallipäällikkö tuollaisella seuraamassa Jyväskylääkin (ranskan kilvissä), lieneekö sitten sama autokin?
Nyt olisi kiva tietää minne tuo suomenkilpinen mahtoi päätyä

-
northwest
- KV

- Viestit: 832
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Tampere
Viesti
Kirjoittaja northwest » 07.05.2007 18:36
Hupsista kirjoitti:Josku -80 luvulla oli Hesarin sunnuntai numerossa myynnissä B-ryhmäs Peugeot 205 hintaan 250 000 vain esittelyajossa olleena yksilönä?
(Olin silloin 15-16v joten ei ihan ajankohtainen) mutta löytyy esittelyautona tuon ajan autolehdistä... (harmaa)
Silloin oli tallipäällikkö tuollaisella seuraamassa Jyväskylääkin (ranskan kilvissä), lieneekö sitten sama autokin?
Nyt olisi kiva tietää minne tuo suomenkilpinen mahtoi päätyä

Muistikuvaa hämärältä 80-luvulta;;;;
-että tuo metalliharmaa pösö oli helsingissä jossain autoalan näyttelyssä autonostinfirman osastolla nostimen päällä(käytiin opiskeluaikana ko. näyttelyssä jäi jostain syystä tuo mieleen).Hiukan näytti 205 oudolta alhaaltapäin
Olisko Jämsän seudulla ollut myöhemmin?