Luulen, ihan niinkuin kirjoitinkin...jaki kirjoitti:
Luulet vai tiedät?
Siellä raamatussa sanotaan että kaikki mitä erikseen ei ole sallittu on kielletty. No ne sertifioidut kaaret on sillä sertifioinnilla erikseen sallittu joten niitä saa siis käyttää... Yksinkertaista eikö??? Tottakai niillä sertifioidulla kaarilla on tarkoitus vahvistaa sitä kelkan kiinnitystä. Ja siksi se koko ruljanssi on käyty läpi että ne tuet sinne kelkkaan on saatu laillisesti rakennettua. Rahalla saa ja hevosella pääsee...No, kerro nyt sitten viisaana, miksi sertifioiduissa kaarissa on kiinnitys myös takakelkan kiinnityspaikkoihin?
Ei säännöt voi siten mennä, että maksamalla FIA:llle (sertifiointi) saa tehdä ihan mitä tahansa, eikö?
PS viittauksesi vakiomoottoreihin onkin hauska. Kautta aikain, on esim sorvattu seetikulmia miten sattuu, kuitenkin niin, että täyttää "vakio" määritelmän. Ei sekään ole kirjaimellisesti tulkittuna oikein.
Ps. Ja juuri siksihän se kaaripaja sen sertifioinnin tekee että saadaan hyväksyntä ratkaisulle joka muuten ei sääntöön sovi. Ei kai sertifiointia tarvitse ratkaisulle joka sellaisenaan mahtuu sääntöihin? Kaaripajat tietää säännöt ja esim. BMW:n tapauksessa ovat tienneet kokoajan että ilman eri sertifiointia kelkan korvakkeisiin ei kaaria saa laillisesti viedä...