Rallicross kausi 2011

Kaikki yleinen rallicrossiin liittyvä keskustelu
Avatar
www
KV
KV
Viestit: 369
Liittynyt: 04.05.2004 00:00

Re: Rallicross kausi 2011

Viesti Kirjoittaja www » 28.04.2011 22:14

ksi kirjoitti:arolalla kiva laite,liekkö tuliainen vai tehty ihan kotomaassa? wankel voi superina kuulostaa aika räyhäkkäältä :)
Rivikone oli arolan Mazdassa, oli tuossa kausiennakossa auto kuvisssa, pirun hiennonnäköinen laite toivottavasti saavat kasaan ekaan kisaan :!:

Avatar
www
KV
KV
Viestit: 369
Liittynyt: 04.05.2004 00:00

Re: Rallicross kausi 2011

Viesti Kirjoittaja www » 29.04.2011 21:44

Huomenna 30.4 MTV3-kanavalta klo 12.10 rallicross SM-kausiennakko. Muistakaa katsoa :!:

Avatar
MrSpoon
KV
KV
Viestit: 627
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Re: Rallicross kausi 2011

Viesti Kirjoittaja MrSpoon » 30.04.2011 00:15

Taitaa olla uusinta. Kertois enemmän autojen tekniikasta kun entisitä ajoista vuodelta 2010..
Eniten vahinkoja sattuu kotona, eli käy vieraissa...

toniol
WRC
WRC
Viestit: 1622
Liittynyt: 04.08.2004 00:00
Viesti:

Re: Rallicross kausi 2011

Viesti Kirjoittaja toniol » 30.04.2011 15:35

Joo, lähetys oli uusinta. Samalla mallilla tulee kisojenkin koosteet. MAX:n puolelta kisan jälkeisellä viikolla ja sitten ilmaiselta MTV3:lta kisaa seuraavana viikonloppuna.

Toivotaan että kaikkien autot on valmiina Kouvolaan mennessä, varmaan monessa tallissa pitää kiirettä..mutta eikös se ole näissä piireissä ihan normaali-ilmiö. Näytti A.Määtänkin auto olevan purettuna ihan atomeiksi 8)
Toni Ollikainen | http://www.tonigraphs.com | @ Facebook
**En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Kuvakyselyiden merkeissä ota yhteyttä sähköpostitse.**

toniol
WRC
WRC
Viestit: 1622
Liittynyt: 04.08.2004 00:00
Viesti:

Re: Rallicross kausi 2011

Viesti Kirjoittaja toniol » 01.05.2011 18:38

Uunituoretta tietoa Arolan Harrin projektista.
http://www.rallicross.fi/29796.aspx
Toni Ollikainen | http://www.tonigraphs.com | @ Facebook
**En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Kuvakyselyiden merkeissä ota yhteyttä sähköpostitse.**

Avatar
Jaxi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 75
Liittynyt: 29.12.2004 00:00

Re: Rallicross kausi 2011

Viesti Kirjoittaja Jaxi » 01.05.2011 19:49

Mikäs on Mazdan suhde Nissaniin yritysmaailmassa? Mikäli olen tulkinnut sääntöjä oikein, niin auton rungon ja moottorin lohkon tulee olla samaa "alkuperää" keskenään. Miten siis Nissanin lohko istuu Mazdaan tässä yhtälössä?

Avatar
RDR
KV
KV
Viestit: 475
Liittynyt: 29.03.2004 00:00
Viesti:

Re: Rallicross kausi 2011

Viesti Kirjoittaja RDR » 01.05.2011 20:08

Kansallisen nelivetoluokan säännöt sallivat, että sylinterilohko saa olla eri kauppamerkkiä, kuin auton kori.

toniol
WRC
WRC
Viestit: 1622
Liittynyt: 04.08.2004 00:00
Viesti:

Re: Rallicross kausi 2011

Viesti Kirjoittaja toniol » 01.05.2011 20:08

Jaxi kirjoitti:Mikäs on Mazdan suhde Nissaniin yritysmaailmassa? Mikäli olen tulkinnut sääntöjä oikein, niin auton rungon ja moottorin lohkon tulee olla samaa "alkuperää" keskenään. Miten siis Nissanin lohko istuu Mazdaan tässä yhtälössä?
Näin lukee KV-säännöissä tämän supercars-luokan osalta. Kansallisissa tekniikkasäännöissä tuo Kori+Lohko -yhdistelmä on vapautettu.

XI Rallicross- autojen tekniset määräykset art 279
5. Rallicross kansallinen nelivetoluokka
3.6 Moottori
Sylinterilohko saa olla eri kauppamerkkiä, kuin auton kori. Moottorin paikka alkuperäisessä moottoritilassa on vapaa.

Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä.
Toni Ollikainen | http://www.tonigraphs.com | @ Facebook
**En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Kuvakyselyiden merkeissä ota yhteyttä sähköpostitse.**

Avatar
Ossi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 78
Liittynyt: 14.09.2004 00:00
Paikkakunta: valkeakoski
Viesti:

Re: Rallicross kausi 2011

Viesti Kirjoittaja Ossi » 02.05.2011 15:05


Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Rallicross kausi 2011

Viesti Kirjoittaja Frog » 02.05.2011 17:39

toniol kirjoitti:
Jaxi kirjoitti:Mikäs on Mazdan suhde Nissaniin yritysmaailmassa? Mikäli olen tulkinnut sääntöjä oikein, niin auton rungon ja moottorin lohkon tulee olla samaa "alkuperää" keskenään. Miten siis Nissanin lohko istuu Mazdaan tässä yhtälössä?
Näin lukee KV-säännöissä tämän supercars-luokan osalta. Kansallisissa tekniikkasäännöissä tuo Kori+Lohko -yhdistelmä on vapautettu.

XI Rallicross- autojen tekniset määräykset art 279
5. Rallicross kansallinen nelivetoluokka
3.6 Moottori
Sylinterilohko saa olla eri kauppamerkkiä, kuin auton kori. Moottorin paikka alkuperäisessä moottoritilassa on vapaa.

Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä.
Siis mitä kummat säännöt nuo on ? meillähän ajetaan rallicross supercar luokkaa KV säännöillä ! Tai sillai sanoivat kun sen bensan vapauttivat, ja nyt sitten ajetaankin kansallisillasäännöillä. 8O

Avatar
www
KV
KV
Viestit: 369
Liittynyt: 04.05.2004 00:00

Re: Rallicross kausi 2011

Viesti Kirjoittaja www » 02.05.2011 18:16

Frog kirjoitti:
toniol kirjoitti:
Jaxi kirjoitti:Mikäs on Mazdan suhde Nissaniin yritysmaailmassa? Mikäli olen tulkinnut sääntöjä oikein, niin auton rungon ja moottorin lohkon tulee olla samaa "alkuperää" keskenään. Miten siis Nissanin lohko istuu Mazdaan tässä yhtälössä?
Näin lukee KV-säännöissä tämän supercars-luokan osalta. Kansallisissa tekniikkasäännöissä tuo Kori+Lohko -yhdistelmä on vapautettu.

XI Rallicross- autojen tekniset määräykset art 279
5. Rallicross kansallinen nelivetoluokka
3.6 Moottori
Sylinterilohko saa olla eri kauppamerkkiä, kuin auton kori. Moottorin paikka alkuperäisessä moottoritilassa on vapaa.

Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä.
Siis mitä kummat säännöt nuo on ? meillähän ajetaan rallicross supercar luokkaa KV säännöillä ! Tai sillai sanoivat kun sen bensan vapauttivat, ja nyt sitten ajetaankin kansallisillasäännöillä. 8O

Arola taitaa ajella autolla sprinttejäkin ?? Eli moottori pitää tehdä toimimaan normibensalla että käy sprintissä SS-sääntöön.

Avatar
www
KV
KV
Viestit: 369
Liittynyt: 04.05.2004 00:00

Re: Rallicross kausi 2011

Viesti Kirjoittaja www » 02.05.2011 18:20

Ossi kirjoitti:Testit takana :)

http://www.youtube.com/watch?v=Kst92mTVL0Y


Hyvältä näyttää..Tuosta on hyvä lähtee uuteen kauteen :!:

Avatar
Jaxi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 75
Liittynyt: 29.12.2004 00:00

Re: Rallicross kausi 2011

Viesti Kirjoittaja Jaxi » 02.05.2011 18:52

www kirjoitti:
Ossi kirjoitti:Testit takana :)

http://www.youtube.com/watch?v=Kst92mTVL0Y


Hyvältä näyttää..Tuosta on hyvä lähtee uuteen kauteen :!:
Nelivetoautossa vetoa vain takapyörissä. Toivottavasti samaa ilmiötä ei ala esiintyä kilpailujen aikana :P

toniol
WRC
WRC
Viestit: 1622
Liittynyt: 04.08.2004 00:00
Viesti:

Re: Rallicross kausi 2011

Viesti Kirjoittaja toniol » 02.05.2011 20:15

www kirjoitti:Arola taitaa ajella autolla sprinttejäkin ?? Eli moottori pitää tehdä toimimaan normibensalla että käy sprintissä SS-sääntöön.
Voi olla. Luulisin että aikalailla tietoinen valinta että kyseisellä laitteella ei pysty osallistumaan rallicrossin EM-sarjan osakilpailuihin.
Toni Ollikainen | http://www.tonigraphs.com | @ Facebook
**En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Kuvakyselyiden merkeissä ota yhteyttä sähköpostitse.**

Avatar
koske
B-junnu
B-junnu
Viestit: 45
Liittynyt: 19.01.2006 00:00

Re: Rallicross kausi 2011

Viesti Kirjoittaja koske » 03.05.2011 20:09

Kuinkakohan kouvolanrata kestää, kun viikkoa aijemmin parisataa jokkisautoa kaivaa sen ruvelle?

Vastaa Viestiin