Kaikki yleinen rallicrossiin liittyvä keskustelu
-
www
- KV

- Viestit: 369
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja www » 28.04.2011 22:14
ksi kirjoitti:arolalla kiva laite,liekkö tuliainen vai tehty ihan kotomaassa? wankel voi superina kuulostaa aika räyhäkkäältä :)
Rivikone oli arolan Mazdassa, oli tuossa kausiennakossa auto kuvisssa, pirun hiennonnäköinen laite toivottavasti saavat kasaan ekaan kisaan

-
www
- KV

- Viestit: 369
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja www » 29.04.2011 21:44
Huomenna 30.4 MTV3-kanavalta klo 12.10 rallicross SM-kausiennakko. Muistakaa katsoa

-
MrSpoon
- KV

- Viestit: 627
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja MrSpoon » 30.04.2011 00:15
Taitaa olla uusinta. Kertois enemmän autojen tekniikasta kun entisitä ajoista vuodelta 2010..
Eniten vahinkoja sattuu kotona, eli käy vieraissa...
-
toniol
- WRC

- Viestit: 1622
- Liittynyt: 04.08.2004 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja toniol » 30.04.2011 15:35
Joo, lähetys oli uusinta. Samalla mallilla tulee kisojenkin koosteet. MAX:n puolelta kisan jälkeisellä viikolla ja sitten ilmaiselta MTV3:lta kisaa seuraavana viikonloppuna.
Toivotaan että kaikkien autot on valmiina Kouvolaan mennessä, varmaan monessa tallissa pitää kiirettä..mutta eikös se ole näissä piireissä ihan normaali-ilmiö. Näytti A.Määtänkin auto olevan purettuna ihan atomeiksi

-
Jaxi
- A-Junnu

- Viestit: 75
- Liittynyt: 29.12.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Jaxi » 01.05.2011 19:49
Mikäs on Mazdan suhde Nissaniin yritysmaailmassa? Mikäli olen tulkinnut sääntöjä oikein, niin auton rungon ja moottorin lohkon tulee olla samaa "alkuperää" keskenään. Miten siis Nissanin lohko istuu Mazdaan tässä yhtälössä?
-
RDR
- KV

- Viestit: 475
- Liittynyt: 29.03.2004 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja RDR » 01.05.2011 20:08
Kansallisen nelivetoluokan säännöt sallivat, että sylinterilohko saa olla eri kauppamerkkiä, kuin auton kori.
-
toniol
- WRC

- Viestit: 1622
- Liittynyt: 04.08.2004 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja toniol » 01.05.2011 20:08
Jaxi kirjoitti:Mikäs on Mazdan suhde Nissaniin yritysmaailmassa? Mikäli olen tulkinnut sääntöjä oikein, niin auton rungon ja moottorin lohkon tulee olla samaa "alkuperää" keskenään. Miten siis Nissanin lohko istuu Mazdaan tässä yhtälössä?
Näin lukee KV-säännöissä tämän supercars-luokan osalta. Kansallisissa tekniikkasäännöissä tuo Kori+Lohko -yhdistelmä on vapautettu.
XI Rallicross- autojen tekniset määräykset art 279
5. Rallicross kansallinen nelivetoluokka
3.6 Moottori
Sylinterilohko saa olla eri kauppamerkkiä, kuin auton kori. Moottorin paikka alkuperäisessä moottoritilassa on vapaa.
Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä.
-
Ossi
- A-Junnu

- Viestit: 78
- Liittynyt: 14.09.2004 00:00
- Paikkakunta: valkeakoski
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Ossi » 02.05.2011 15:05
-
Frog
- WRC

- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Viesti
Kirjoittaja Frog » 02.05.2011 17:39
toniol kirjoitti:Jaxi kirjoitti:Mikäs on Mazdan suhde Nissaniin yritysmaailmassa? Mikäli olen tulkinnut sääntöjä oikein, niin auton rungon ja moottorin lohkon tulee olla samaa "alkuperää" keskenään. Miten siis Nissanin lohko istuu Mazdaan tässä yhtälössä?
Näin lukee KV-säännöissä tämän supercars-luokan osalta. Kansallisissa tekniikkasäännöissä tuo Kori+Lohko -yhdistelmä on vapautettu.
XI Rallicross- autojen tekniset määräykset art 279
5. Rallicross kansallinen nelivetoluokka
3.6 Moottori
Sylinterilohko saa olla eri kauppamerkkiä, kuin auton kori. Moottorin paikka alkuperäisessä moottoritilassa on vapaa.
Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä.
Siis mitä kummat säännöt nuo on ? meillähän ajetaan rallicross supercar luokkaa KV säännöillä ! Tai sillai sanoivat kun sen bensan vapauttivat, ja nyt sitten ajetaankin kansallisillasäännöillä.

-
www
- KV

- Viestit: 369
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja www » 02.05.2011 18:16
Frog kirjoitti:toniol kirjoitti:Jaxi kirjoitti:Mikäs on Mazdan suhde Nissaniin yritysmaailmassa? Mikäli olen tulkinnut sääntöjä oikein, niin auton rungon ja moottorin lohkon tulee olla samaa "alkuperää" keskenään. Miten siis Nissanin lohko istuu Mazdaan tässä yhtälössä?
Näin lukee KV-säännöissä tämän supercars-luokan osalta. Kansallisissa tekniikkasäännöissä tuo Kori+Lohko -yhdistelmä on vapautettu.
XI Rallicross- autojen tekniset määräykset art 279
5. Rallicross kansallinen nelivetoluokka
3.6 Moottori
Sylinterilohko saa olla eri kauppamerkkiä, kuin auton kori. Moottorin paikka alkuperäisessä moottoritilassa on vapaa.
Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä.
Siis mitä kummat säännöt nuo on ? meillähän ajetaan rallicross supercar luokkaa KV säännöillä ! Tai sillai sanoivat kun sen bensan vapauttivat, ja nyt sitten ajetaankin kansallisillasäännöillä.

Arola taitaa ajella autolla sprinttejäkin ?? Eli moottori pitää tehdä toimimaan normibensalla että käy sprintissä SS-sääntöön.
-
www
- KV

- Viestit: 369
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja www » 02.05.2011 18:20
Hyvältä näyttää..Tuosta on hyvä lähtee uuteen kauteen

-
Jaxi
- A-Junnu

- Viestit: 75
- Liittynyt: 29.12.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja Jaxi » 02.05.2011 18:52
www kirjoitti:
Hyvältä näyttää..Tuosta on hyvä lähtee uuteen kauteen

Nelivetoautossa vetoa vain takapyörissä. Toivottavasti samaa ilmiötä ei ala esiintyä kilpailujen aikana

-
toniol
- WRC

- Viestit: 1622
- Liittynyt: 04.08.2004 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja toniol » 02.05.2011 20:15
www kirjoitti:Arola taitaa ajella autolla sprinttejäkin ?? Eli moottori pitää tehdä toimimaan normibensalla että käy sprintissä SS-sääntöön.
Voi olla. Luulisin että aikalailla tietoinen valinta että kyseisellä laitteella ei pysty osallistumaan rallicrossin EM-sarjan osakilpailuihin.
-
koske
- B-junnu

- Viestit: 45
- Liittynyt: 19.01.2006 00:00
Viesti
Kirjoittaja koske » 03.05.2011 20:09
Kuinkakohan kouvolanrata kestää, kun viikkoa aijemmin parisataa jokkisautoa kaivaa sen ruvelle?