Sivu 3/4
Re: Rallicross kausi 2011
Lähetetty: 28.04.2011 22:14
Kirjoittaja www
ksi kirjoitti:arolalla kiva laite,liekkö tuliainen vai tehty ihan kotomaassa? wankel voi superina kuulostaa aika räyhäkkäältä :)
Rivikone oli arolan Mazdassa, oli tuossa kausiennakossa auto kuvisssa, pirun hiennonnäköinen laite toivottavasti saavat kasaan ekaan kisaan

Re: Rallicross kausi 2011
Lähetetty: 29.04.2011 21:44
Kirjoittaja www
Huomenna 30.4 MTV3-kanavalta klo 12.10 rallicross SM-kausiennakko. Muistakaa katsoa

Re: Rallicross kausi 2011
Lähetetty: 30.04.2011 00:15
Kirjoittaja MrSpoon
Taitaa olla uusinta. Kertois enemmän autojen tekniikasta kun entisitä ajoista vuodelta 2010..
Re: Rallicross kausi 2011
Lähetetty: 30.04.2011 15:35
Kirjoittaja toniol
Joo, lähetys oli uusinta. Samalla mallilla tulee kisojenkin koosteet. MAX:n puolelta kisan jälkeisellä viikolla ja sitten ilmaiselta MTV3:lta kisaa seuraavana viikonloppuna.
Toivotaan että kaikkien autot on valmiina Kouvolaan mennessä, varmaan monessa tallissa pitää kiirettä..mutta eikös se ole näissä piireissä ihan normaali-ilmiö. Näytti A.Määtänkin auto olevan purettuna ihan atomeiksi

Re: Rallicross kausi 2011
Lähetetty: 01.05.2011 18:38
Kirjoittaja toniol
Uunituoretta tietoa Arolan Harrin projektista.
http://www.rallicross.fi/29796.aspx
Re: Rallicross kausi 2011
Lähetetty: 01.05.2011 19:49
Kirjoittaja Jaxi
Mikäs on Mazdan suhde Nissaniin yritysmaailmassa? Mikäli olen tulkinnut sääntöjä oikein, niin auton rungon ja moottorin lohkon tulee olla samaa "alkuperää" keskenään. Miten siis Nissanin lohko istuu Mazdaan tässä yhtälössä?
Re: Rallicross kausi 2011
Lähetetty: 01.05.2011 20:08
Kirjoittaja RDR
Kansallisen nelivetoluokan säännöt sallivat, että sylinterilohko saa olla eri kauppamerkkiä, kuin auton kori.
Re: Rallicross kausi 2011
Lähetetty: 01.05.2011 20:08
Kirjoittaja toniol
Jaxi kirjoitti:Mikäs on Mazdan suhde Nissaniin yritysmaailmassa? Mikäli olen tulkinnut sääntöjä oikein, niin auton rungon ja moottorin lohkon tulee olla samaa "alkuperää" keskenään. Miten siis Nissanin lohko istuu Mazdaan tässä yhtälössä?
Näin lukee KV-säännöissä tämän supercars-luokan osalta. Kansallisissa tekniikkasäännöissä tuo Kori+Lohko -yhdistelmä on vapautettu.
XI Rallicross- autojen tekniset määräykset art 279
5. Rallicross kansallinen nelivetoluokka
3.6 Moottori
Sylinterilohko saa olla eri kauppamerkkiä, kuin auton kori. Moottorin paikka alkuperäisessä moottoritilassa on vapaa.
Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä.
Re: Rallicross kausi 2011
Lähetetty: 02.05.2011 15:05
Kirjoittaja Ossi
Re: Rallicross kausi 2011
Lähetetty: 02.05.2011 17:39
Kirjoittaja Frog
toniol kirjoitti:Jaxi kirjoitti:Mikäs on Mazdan suhde Nissaniin yritysmaailmassa? Mikäli olen tulkinnut sääntöjä oikein, niin auton rungon ja moottorin lohkon tulee olla samaa "alkuperää" keskenään. Miten siis Nissanin lohko istuu Mazdaan tässä yhtälössä?
Näin lukee KV-säännöissä tämän supercars-luokan osalta. Kansallisissa tekniikkasäännöissä tuo Kori+Lohko -yhdistelmä on vapautettu.
XI Rallicross- autojen tekniset määräykset art 279
5. Rallicross kansallinen nelivetoluokka
3.6 Moottori
Sylinterilohko saa olla eri kauppamerkkiä, kuin auton kori. Moottorin paikka alkuperäisessä moottoritilassa on vapaa.
Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä.
Siis mitä kummat säännöt nuo on ? meillähän ajetaan rallicross supercar luokkaa KV säännöillä ! Tai sillai sanoivat kun sen bensan vapauttivat, ja nyt sitten ajetaankin kansallisillasäännöillä.

Re: Rallicross kausi 2011
Lähetetty: 02.05.2011 18:16
Kirjoittaja www
Frog kirjoitti:toniol kirjoitti:Jaxi kirjoitti:Mikäs on Mazdan suhde Nissaniin yritysmaailmassa? Mikäli olen tulkinnut sääntöjä oikein, niin auton rungon ja moottorin lohkon tulee olla samaa "alkuperää" keskenään. Miten siis Nissanin lohko istuu Mazdaan tässä yhtälössä?
Näin lukee KV-säännöissä tämän supercars-luokan osalta. Kansallisissa tekniikkasäännöissä tuo Kori+Lohko -yhdistelmä on vapautettu.
XI Rallicross- autojen tekniset määräykset art 279
5. Rallicross kansallinen nelivetoluokka
3.6 Moottori
Sylinterilohko saa olla eri kauppamerkkiä, kuin auton kori. Moottorin paikka alkuperäisessä moottoritilassa on vapaa.
Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä.
Siis mitä kummat säännöt nuo on ? meillähän ajetaan rallicross supercar luokkaa KV säännöillä ! Tai sillai sanoivat kun sen bensan vapauttivat, ja nyt sitten ajetaankin kansallisillasäännöillä.

Arola taitaa ajella autolla sprinttejäkin ?? Eli moottori pitää tehdä toimimaan normibensalla että käy sprintissä SS-sääntöön.
Re: Rallicross kausi 2011
Lähetetty: 02.05.2011 18:20
Kirjoittaja www
Hyvältä näyttää..Tuosta on hyvä lähtee uuteen kauteen

Re: Rallicross kausi 2011
Lähetetty: 02.05.2011 18:52
Kirjoittaja Jaxi
www kirjoitti:
Hyvältä näyttää..Tuosta on hyvä lähtee uuteen kauteen

Nelivetoautossa vetoa vain takapyörissä. Toivottavasti samaa ilmiötä ei ala esiintyä kilpailujen aikana

Re: Rallicross kausi 2011
Lähetetty: 02.05.2011 20:15
Kirjoittaja toniol
www kirjoitti:Arola taitaa ajella autolla sprinttejäkin ?? Eli moottori pitää tehdä toimimaan normibensalla että käy sprintissä SS-sääntöön.
Voi olla. Luulisin että aikalailla tietoinen valinta että kyseisellä laitteella ei pysty osallistumaan rallicrossin EM-sarjan osakilpailuihin.
Re: Rallicross kausi 2011
Lähetetty: 03.05.2011 20:09
Kirjoittaja koske
Kuinkakohan kouvolanrata kestää, kun viikkoa aijemmin parisataa jokkisautoa kaivaa sen ruvelle?