Paljonko saisi maksaa?

Kaikki muu keskustelu mikä ei kuulu muille foorumiosastoillemme! Esim. linkkivinkit, ilmoitukset vioista, kehitysehdotukset yms keskustelu. Sana on vapaa!

Paljonko maksaisit rallista/ ensimmäisen kisan panostus

1. 1000€
63
7%
1. 1000€
63
7%
1. 1000€
63
7%
1. 1000€
63
7%
1. 1000€
63
7%
2. 2000€
25
3%
2. 2000€
25
3%
2. 2000€
25
3%
2. 2000€
25
3%
2. 2000€
25
3%
3. 3000€
5
1%
3. 3000€
5
1%
3. 3000€
5
1%
3. 3000€
5
1%
3. 3000€
5
1%
4. 3500€
2
0%
4. 3500€
2
0%
4. 3500€
2
0%
4. 3500€
2
0%
4. 3500€
2
0%
5. 4000€
4
0%
5. 4000€
4
0%
5. 4000€
4
0%
5. 4000€
4
0%
5. 4000€
4
0%
6. sisältö ratkaisee, ei hinta
18
2%
6. sisältö ratkaisee, ei hinta
18
2%
6. sisältö ratkaisee, ei hinta
18
2%
6. sisältö ratkaisee, ei hinta
18
2%
6. sisältö ratkaisee, ei hinta
18
2%
7. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 4000€
38
4%
7. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 4000€
38
4%
7. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 4000€
38
4%
7. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 4000€
38
4%
7. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 4000€
38
4%
8. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 8000€
14
2%
8. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 8000€
14
2%
8. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 8000€
14
2%
8. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 8000€
14
2%
8. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 8000€
14
2%
9. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 20000€
5
1%
9. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 20000€
5
1%
9. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 20000€
5
1%
9. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 20000€
5
1%
9. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 20000€
5
1%
10. taivas kattona ,raha ei ratkaise
8
1%
10. taivas kattona ,raha ei ratkaise
8
1%
10. taivas kattona ,raha ei ratkaise
8
1%
10. taivas kattona ,raha ei ratkaise
8
1%
10. taivas kattona ,raha ei ratkaise
8
1%
 
Ääniä yhteensä: 910

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja j67 » 14.11.2012 19:48

Ei varmaan isoa ongelmaa ole, muuten vaan ne autot lojuu talleissa ja kilpailut on vajaita.

Jos kaikilla olisi sama määrä euroja talouden pyörittämiseen niin silloinhan voitaisiin ajaa vain niillä parhailla ja toimintavarmimmilla autoilla. Mutta kun kaikilla ei ole samaa rahamäärää niin silloinhan pitää olla erilaisille talouksille erilaisia autoja. Jotta tiedettäisiin paljonko rahaa taloudenpitämisen jälkeen jää ralliin, selviää parhaiten kysymällä ei arvaamalla.
Jos taas näitä oikein arvanneita olisi niin kaiketi joku olisi tietonsa tuonut esille ja siten autot ei olisi talleissa ja kilpailut olisi täynnä.

Jos taas epäilet ettei intoa ole tarpeeksi niin silloihan laji ei kiinnosta tarpeeksi ja jotain kai olisi tehtävä. En oikein jaksa uskoa siihenkään että niitä autoja olisi talleissa sen takia että saa valittaa.
Onneksi suomi on vapaa maa ja siten myös mielipiteiden osoittaminen on kohtuullisen vapaata.

Ihan muuten tiedoks niille joiden mielestä kaikki on hyvin niin ilmoittakaa se Akk:hon. Ne kuulemma miettii siellä et pitäiskö jotain tehdä joillain aikavälillä. Turhaa niiden kai mietii mitään muutoksii kun kaikki on hyvin.

Avatar
Trophy
KV
KV
Viestit: 450
Liittynyt: 05.05.2004 00:00
Viesti:

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja Trophy » 14.11.2012 21:14

Jos on halua niin pystyy kyllä ajamaan, todistettavasti jopa opiskelija. Rahaa saa puhumalla jos intoa riittää. Ja jos intoa ja halua ei ole riittävästi on kaikki liian kallista.[/quote]

Tämän alleviivaan kybällä, se on just noin! 8)

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja j67 » 14.11.2012 22:27

Jos on halua niin pystyy kyllä ajamaan, todistettavasti jopa opiskelija. Rahaa saa puhumalla jos intoa riittää. Ja jos intoa ja halua ei ole riittävästi on kaikki liian kallista.[/quote]

Tämän alleviivaan kybällä, se on just noin! )

Olen kirjotellu jonkin aikaa ja vastaus on aina tää sama. No mikä siinä on ihmeellistä, ehkä se että se vaan ei uppoa enää.
Jos ajaminen kiinnostaisi nykyisellä käytännöllä niin kai sitä kaikki halukkaat tekis.
Ei oo tosin omakaan kirjoitteluni mitään saanut aikaiseksi tähän mennessä. Nyt on alkanut löytyy edes pientä vastakaikua asioille kun soittelee akk:n suuntaan. Ja mikä hämmästyttävintä niin ovat olleet sikäli kinnostuneita kun yhteydenotoista on pulaa.
Mikäli vähänkään olen oikein ymmärtänyt niin kai nekin on huomannut et into panostaa isoja summia ajamiseen on vaan yksinkertaisesti laskenut. Samoin on laskenut kalustovaihtoehdot huomioon ottaen myös uusiutuvan kaluston määrä. Uusia autoja tulee äffään ja hisseen kun kalustoa on aina vaan vähemmän luokiteltuna. Jos seuraa luokitusten määrää vuosittain niin suuntaus on alaspäin. Joten siinäkin on haastetta jollain aikavälillä. Ja siihen aion itse vaikutta et mitä tämä uusi kalusto on. Jos mahdollisuuksia on soveltaa tulevaa jo nykyiseen kalustoon, siis siihen mikä maanteillä nykyisin kulkee niin aina parempi. Ja se mihin pyrin mielipiteeni tuomaan on se et saatais ainakin yksi kalusto vaihtoehto joka pysyisi mahdollismman halpana.

Tiedän et tähän joku vastaa et onhan meillä V-1600 joka ei tarvi luokituksia. Joo tiedetään. Mut sitä en tiedä miksei se vedä porukkaa.

Trophy taitaa olla ainut joka on tuonut esimerkkinä oman budjettinsa esille. Se on esimerkkinä todella hyvä mutta eipä juurikaan muita ole esillä ollut, mopoilija taisi kans jotain laittaa.

Jää nähtäväksi on nämä esimerkit juuri sitä mitä tuonne alemman äänestysvaihtoehdon alle on tarjottavissa.

Sikäli mielenkiintoinen seikka näkyy jo nyt äänestyksessä on se et oman auton hankinta ei ole puolelle porukalle tärkeintä. Koska uskoakseni jokainen 1000 ja 2000 vaihtoehtoa äänestänyt varmasti tajuaa ettei tuolla voi olettaa hankkivansa autoa. Saatika ajaa viellä sitä omaa ensimmäistä kisaa.
Olikohan tämäkin käyttäytymismalli hirvittävän hyvin tiedossa.

Avatar
FSpec
B-junnu
B-junnu
Viestit: 45
Liittynyt: 06.07.2004 00:00
Viesti:

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja FSpec » 14.11.2012 22:55

Vaikka ns. kokeilija saisi tonnilla kaluston ajovarusteineen kaikkineen käyttöönsä, niin mitä käy ulosajon sattuessa kun se viimeinen tonni on laittettu tähän unelman toteutukseen?

Ralli ei ole koskaan ollut , eikä sen tarvitse jatkossakaan olla jokaisen sitä miettivän saatavilla.

Ralli on kuitenkin aina ollut ja sitä se on ainakin toistaiseksi jokaisen kokeiltavissa, jos sitä oikeasti haluaa. Niin kuljettajan kuin kartturinkin paikalta. Jollekin se vaatii enemmän ponnisteluita kuin toiselta, mutta niinhän se on monessa muussakin jutussa.


"se joka haluaa keksii keinot, se joka ei halua keksii selitykset"

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja j67 » 15.11.2012 07:52

Aika moni ajaa liikenteessä vakuutuksilla joiden kattavuus on hyvinkin rajallinen. Siis sellainen, ettei kata sitä oman auton tuhoa jos kolari sattuu. Silti uskalletaan ajaa vaikka riski on olemassa, ja uskalitaisin väittää että näitä viimeinen tonni tilillä porukkaa on aina vaan isompi määrä ajamassa. Eikä kaikki ajaminen ole varmaankaan pakollista.
En näe rallissa olevia riskejä sen isompina kuin muitakaan ympärillä olevia riskejä. Se että osaako elää ja toimia riskien kanssa onkin aivan eri asia. Jos olemasa olevien riskien kanssa ei osaa elää niin siihen on vaikea vaikuttaa.

"Ralli ei ole koskaan ollut , eikä sen tarvitse jatkossakaan olla jokaisen sitä miettivän saatavilla."

Tosi mielenkiintoinen näkemys, olis hauska kuulla tähän jokin selväjärkinen peruste. Näin on ollut ennenkin, ei kuullosta perusteelta jota olisi mietitty sen enempää. Kuullostaa enemmänkin siltä että näin on kirjoitettu ennenkin .

Rallin kokeilemisen mahdottomuutta ei kai kukaan ole edes esittänyt.
Jos nuo ponnistelut on liian isoja joko lajista riippuen tai tietämättömyydestä riippuen niin sillä ei ole sinänsä merkitystä. Merkitykselliseksi nousee se että tiedetään kumpaan ryhmään pitää panostaa vai pitääkö kumpaankin.

Jos ajatellaan että olisi projekti ,tonnin ralli.
Jo tässäkin ketjussa on esitetty että ei onnistu ja taas toisaalta onnistuu. Lähtisin tässäkin selvittämään sitä onnistuu kantaa ja sitä miksei kyseistä mallia käytetä. Onko mahdollisesti kysymys pelkästään siitä että yleinen kanta on kielteinen esim. kaluston suhteen. Tai jos ei ihan kielteinen niin kuitenkin niin vähättelevä ettei ajatus kiinnosta sen takia.
Ihan näinkin yksinkertaisten asioiden takia on hyödyllistä saada jotain tietoa ihmisten halukkuudesta tehdä asioita ja millä hintalapulla halukkuutta löytyy.

Avatar
FSpec
B-junnu
B-junnu
Viestit: 45
Liittynyt: 06.07.2004 00:00
Viesti:

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja FSpec » 15.11.2012 08:28

j67 kirjoitti: "Ralli ei ole koskaan ollut , eikä sen tarvitse jatkossakaan olla jokaisen sitä miettivän saatavilla."

Tosi mielenkiintoinen näkemys, olis hauska kuulla tähän jokin selväjärkinen peruste. Näin on ollut ennenkin, ei kuullosta perusteelta jota olisi mietitty sen enempää. Kuullostaa enemmänkin siltä että näin on kirjoitettu ennenkin .
Niin lähinnä tällä tarkoitin monia nettimietiskelijöitä, joiden mielestä kaikki on aina liian hankalaa tai liian kallista. Luokat vääriä ja kilpailut väärin järjestetty. Yhä edelleenkin ralli on varmaan jokaisen sitä välttämättä kokeilla haluavan toetutettavissa. Mutta mietiskelijät sitten erikseen...

Tää taitaa mulle taas riittää toistaiseksi tätä juupas eipäs veivuuta. Keskityn välillä töihin.
Hyvää syksyn jatkoa kaikille osapuolille.

Avatar
2000
Yleinen
Yleinen
Viestit: 262
Liittynyt: 02.05.2004 00:00

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja 2000 » 15.11.2012 09:47

Nykyään jos mennään vähäänkään kaupunkiin niin suurin osa 18v pojista jotka ajaa kortin ei ole koskaan ennemmin ajanut edes autoa, joten miten ne nyt sit sais vielä kiinnostumaan rallista?
Maaseudulta väki vähenee ja kaupungissa ei niin hyvät mahdollisuudet yleensäkin harrastaa moottoriurheilua!
Et ei sillä hinnalla ehkä kaikista suurin merkitys ole kun ei ole kiinnostusta!

Avatar
ltr
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 139
Liittynyt: 08.02.2007 00:00

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja ltr » 15.11.2012 10:16

Yhdyn tuohon Frogin näkemykseen tuosta 1000€ lahjoituksesta kaikkineen.

Ns. kaikissa nopeusluokissa kärkeen asti riittävällä äffäläisellä ovat sponsorit maksaneet bensaa, renkaita, ilmoittautumista ja sapuskaa koko poppoolle 2000-4500euroa per kisa.
Tehokas auto hyvällä alustalla myös syö pyörää todella erilailla kuin hieman harrastajaystävällisempi, mutta sitten tulee taas se kilpailunäkökohta..

Ja tässä kohtaa ei kaluston kuluminen ole laskettuna matkaan..

Avatar
Isoreisi
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 81
Liittynyt: 07.02.2005 00:00

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja Isoreisi » 15.11.2012 14:20

2000 kirjoitti:Nykyään jos mennään vähäänkään kaupunkiin niin suurin osa 18v pojista jotka ajaa kortin ei ole koskaan ennemmin ajanut edes autoa, joten miten ne nyt sit sais vielä kiinnostumaan rallista?
Kyllä vielä tänä päivänäkin 18 -vuotiasta herran alkua kiinnostaa vauhti ja vaaralliset tilanteet, ei se fiilis meistä suomalaisista ole mihinkään kadonnut vaikkakin kaiken maailman DC lippikset ja vihaset linnat tuntuu myös kiinnostavan. Se on meillä geeneissä ja kuten useat ulkomaalaiset epäilevät meidän suomalaisten saavan jonkin vauhtipiikin syntyessämme, ei tämä pienen mutta nopean kansan vauhti ole muuten selitettävissä.

Anyway, itse muutamaa -ei rallista niin kiinnostunutta- nuorta kaveria treenipätkällä kyydinneenä voin sanoa, että heidän käsityksenä rallista on noussut todella positiivisesti ja kiinnostavaksi pitkällekin ajanjaksolle.

Eli naapurin kundi/ pikkuveli/ tuttu vaan kartturin jakkaralle kyytiin kun itse menet autoa testaamaan, se ei hänelle maksa muutakuin hieman vaivaa lähteä mukaan, ei centtiäkään rahaa.
Tästä porukasta pieni osa innostuu ihan varmasti tosissaan ruveten harkitsemaan ja suunnittelemaan ajamista itsekin. Siitä se lähtee.

Terveisin stadin skloddi

JTH Racing Team
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 72
Liittynyt: 15.09.2011 09:13

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja JTH Racing Team » 15.11.2012 14:54

Haluaisin tuoda tähän esille sellaisen näkökohdan mitä tarkoittaa kun on oma kilpuri tai vuokraa toisen kilpuria. Omaa kilpuria ajaessa se on sinun ja sitä voi paiskoa miten haluaa, tai ajaa nätisti tietä pitkin. Ei myös säälitä vaihdemissit tai joku muu kaltoin kohtelu jos näin haluaa toimia.

Vuokratessa auton ei ehkä sitten ole mielessä, että autoa kohtelisi samoin kuin omaa autoa. Tai ainakin kynnys on matalampi riippuen ihmisestä.

Ulosajon hetkellä koittaa hetki, jolloin sovitaan mitäs nyt. Auton omistajalla ei ole välttämättä intressejä alkaa rakentamaan täystuhosta taas uutta kilpuria, kerta ei ole itse sitä metsikköön kaatanut. En näkisi myös kovin mielekkäänä, että auton kaataja alkaisi rakentamaan autoa. Missä kulkisi raja ja mikä miellyttäisi auton omistajaa.

Jäljelle jää auton lunastus. No mitäköhän mahtaa olla täystuhon hinta. Olisiko se a. edullinen, b. halpa c. kallein. Kyllä vastaus on c. Se on kaikkein kallein vastaava ikinä rakennettu auto. Mitä muutakaan auton kaatanut voi tehdä kuin maksaa? En näkisi, että harrastus siitä ainakaan käynnistyy.

Että suosittelen kaikille lämpimästi hommaamaan omat varusteet ja auton jne. Omat kalsarit!!! :mrgreen: Varusteissa ei kannata sitten todellakaan säästää.. Muistaakseni on esimerkkejä missä hyväksi luultu vuokra-auto on pettäny pahimmalla hetkellä turvavarusteiden osalta. Sellaista ei toivo kellekkään.

Avatar
petepee
KV
KV
Viestit: 707
Liittynyt: 11.06.2004 00:00

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja petepee » 15.11.2012 15:52

j67 kirjoitti:Aika moni ajaa liikenteessä vakuutuksilla joiden kattavuus on hyvinkin rajallinen. Siis sellainen, ettei kata sitä oman auton tuhoa jos kolari sattuu. Silti uskalletaan ajaa vaikka riski on olemassa, ja uskalitaisin väittää että näitä viimeinen tonni tilillä porukkaa on aina vaan isompi määrä ajamassa. Eikä kaikki ajaminen ole varmaankaan pakollista.
En näe rallissa olevia riskejä sen isompina kuin muitakaan ympärillä olevia riskejä. Se että osaako elää ja toimia riskien kanssa onkin aivan eri asia. Jos olemasa olevien riskien kanssa ei osaa elää niin siihen on vaikea vaikuttaa.
Siiiiis mitä ?????

Tuo on jo sellaista dosentuuria,että kannattaa lukea kahdesti ainakin.Jos minä nyt tässä tonnin tai kolme laitan rahaa peliin ja lähden ajamaan rallia. Jos ajatus on että sinne ralliin lähdetään samalla asenteella kuin maitokauppaan niin ei kiitos!! Jos sinun mielestä on todennäköisempää että auto on penkassa kauppareissulla kuin rallissa niin näin se sitten on.Ja jos se tosiaan on noin, niin varmaan kannattaa lainata kaverilta ajopuku ja kypärä ja mennä sinne maitokauppaan siviiliautolla eikä muuten maksa tonnia!!

Tää on kyllä mielenkiintoista minne nämä jaarittelut oikeen johtavatkaan jos netistä ei lopu muste,niin ennen kevättä on kaikki keksitty uudelleen ja ralli on ihan turhaa.

Avatar
saana
KV
KV
Viestit: 420
Liittynyt: 13.12.2010 00:00

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja saana » 15.11.2012 17:46

Petepeellä on asennetta.Ekassa rallissa vaan ekan pätkän ekassa mutkassa laina-auto nutulleen ja tokassa rallissa toisessa mutkassa.Kyllä se sitten joskus lapasessa pysyy.Kallistahan se on,mutta elämä on... :lol:

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja j67 » 15.11.2012 18:35

petepee kirjoitti:
j67 kirjoitti:Aika moni ajaa liikenteessä vakuutuksilla joiden kattavuus on hyvinkin rajallinen. Siis sellainen, ettei kata sitä oman auton tuhoa jos kolari sattuu. Silti uskalletaan ajaa vaikka riski on olemassa, ja uskalitaisin väittää että näitä viimeinen tonni tilillä porukkaa on aina vaan isompi määrä ajamassa. Eikä kaikki ajaminen ole varmaankaan pakollista.
En näe rallissa olevia riskejä sen isompina kuin muitakaan ympärillä olevia riskejä. Se että osaako elää ja toimia riskien kanssa onkin aivan eri asia. Jos olemasa olevien riskien kanssa ei osaa elää niin siihen on vaikea vaikuttaa.
Siiiiis mitä ?????

Tuo on jo sellaista dosentuuria,että kannattaa lukea kahdesti ainakin.Jos minä nyt tässä tonnin tai kolme laitan rahaa peliin ja lähden ajamaan rallia. Jos ajatus on että sinne ralliin lähdetään samalla asenteella kuin maitokauppaan niin ei kiitos!! Jos sinun mielestä on todennäköisempää että auto on penkassa kauppareissulla kuin rallissa niin näin se sitten on.Ja jos se tosiaan on noin, niin varmaan kannattaa lainata kaverilta ajopuku ja kypärä ja mennä sinne maitokauppaan siviiliautolla eikä muuten maksa tonnia!!

Tää on kyllä mielenkiintoista minne nämä jaarittelut oikeen johtavatkaan jos netistä ei lopu muste,niin ennen kevättä on kaikki keksitty uudelleen ja ralli on ihan turhaa.
Lähinnä hain sitä et jos on tonni taskussa niin kympin kaluston täystuho on isompi asia rallissa kuin tuolla siviililiikenteessä.

Ei siviilipuolellakaan tonnilla makseta kympin täystuhoa mut siellä se ei ole minkäänlainen ongelma, rallissa kylläkin. Mistähän sekin johtuu?

kim75
Yleinen
Yleinen
Viestit: 213
Liittynyt: 21.07.2011 15:06

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja kim75 » 15.11.2012 19:07

Ymmärsin alkuperäisen kysyjän haluavan tietää minkä verran rallista kiinnostunut maksaisi ensimmäisestä rallikokemuksestaan. Mielestäni oma vastaukseni oli erittäin realistinen. Eli ykkössatasia. Minä ajan itse rallia omalla autolla ja omalla rahalla, joten tiedän ettei rallikokemusta voi ostaa 200 euroon. Tohon hintaan on toki mahdollista päästä ajamaan vaikka mihin. Mutta jonkun täytyy laittaa hyväntekeväisyytenä loput rahat. Omaa hissekatiskaa voisin lainata tohon hintaan omalle pojalle. Jos auton vuokraamista lähdetään tekemään bisneksenä niin hinnat pomppaa ihan millä tahansa autolla yli tonnin.

Vastaukseni on 200€. Tiedän, ettei sillä saa rallia ostettua. Kuitenkin vastaukseni on lähimpänä oikeaa.

Oma kummipoikani on kiinnostunut rallista kuskina ja etenkin kartturina. Pojalla ei kuitenkaan ole rahaa edes tutkintomaksuun ja seuran vuosimaksuun. Ralli kuskina ei yksinkertaisesti ole pienituloisten harrastus. En viitti kummipojalle maksaa noita tutkinto ja seuran jäsenmaksuja. Seuraavaksi sillä ei olis varaa ajovarusteisiin. Ja sitte jos ne sais lainattua minulta niin seuraavaksi olis ongelma että millä rahalla hommataan auto ja mennään kisaan. Tekisin ehkä moraalisestikin väärin jos kovasti tuputtaisin vähävaraiselle harrastusta johon hänellä ei ole varaa. Riski velkaantumisesta ja parisuhteen kariutumisestakin on olemassa.

Minä ostin oman 7000€:n ekan ralliautoni viime helmikuussa. Ollaan ajettu ilman huoltoa lähialueitten ralleja. Kustannukset vakio 1600 kostajalla on ollut n. 600-800 per ralli. Tohon ei oo laskettu työajan menetystä omaa aikaa menee ennen ja jälkeen kisapäivän 10-40 tuntia per kisa. Minun vuosipalkkani on n. 60000€. Siihen sitte vielä pääomatuloja n. 10000€ päälle. Tällaisella palkalla on perhellisen juuri ja juuri mahdollista ajaa rallikisa n. 6 kertaa vuodessa. Toki okt:n lainan maksuun menee 1400€/kk. Tuosta kun pääsee eroon niin harrastaminen helpottuu.

Minä muistan vielä ajan jolloin olin nuori. Pääsin työelämään vasta 24 vuotiaana. Alkuun sain palkkaa 2000 €/kk. Sillä kun koitti elättää vaimon ja kerran vuoteen lisääntyvän lapsikatraan sekä rakentaa omakotitaloa niin ei juuri jäänyt ralliin rahaa. Tein 5 vuotta 60-90 tunnin työviikkoa saadakseni firman pyörimään ja taloutta kuntoon. Nyt on sitten mahdollisuus ajaa vähän ralliakin edullisella kalustolla. Minulla ei riitä mielikuvitus miten nuoret jannut pystyy ajamaan rallia ilman sponsorointia ja hyväntekeväisyyttä. Mun mielestäni niitten ei tartte välttämättä rallia ajaakkaan. Kasvattakoon lapsia ja pitäköön hyvää huolta vaimostaan. :)

Avatar
petepee
KV
KV
Viestit: 707
Liittynyt: 11.06.2004 00:00

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja petepee » 15.11.2012 19:10

j67 kirjoitti:
Ei siviilipuolellakaan tonnilla makseta kympin täystuhoa mut siellä se ei ole minkäänlainen ongelma, rallissa kylläkin. Mistähän sekin johtuu?
Se johtuu siitä että perheellä on joskus PAKKO olla auto että saa arjen pyörimään.Ja sitten tulee se juttu että perheen isi ei lähde ajamaan rallia sillä perheen viimeisellä tonnilla kun ei ole pakko ?

Ja sitten tullaan siihen että ihmiset harrastaa erilaisia asioita ihan omasta tahdosta tai lompakon paksuudesta johtuen.Ja tässä taas tulee mieleen se että ihmiset ei aja rallia sen takia että se on niin niin niin kallista.Ihmiset voivat vaikka mennä pelaamaan golffia kuukaudeksi ulkomaille jne...

Ja minä olen edelleen sitä mieltä että tää maailma on muuttunut niin paljon,että niitä potentiaalisia uusia harrastajia ei vaan ole.Tottakai on hyvä että asian eteen tehdään töitä että niitä saadaan.Ja jos se kynnys saadaan matalemmalle niin hieno homma.

Ja kaikki tietää sen että kaikki lajit ukkoontuu ja akkaantuu jos ei tule uusia harrastajia.Miettikääpä vaikka sellaista kun kaukalopallon SM-sarjaan saatiin pienellä kikkailulla 5 joukkuetta.Laji oli jossain kohtaa kovinkin suosittua ja pelataan vieläkin alemmalla tasolla aika paljon.Sitten jossain kohtaa tapahtui jotain ja siitäkin lajista tuli sellaista että vaatii sitoutumista ja rahaa.Ja tässähän kohtaa ajatus kohtaa tähän rallipropleemaan,että saammeko harrastajia jos kaikki on halvempaa.Jos laitat sen 1000 euroa vuodessa kaukalopalloon etkä ralliin niin se on sitten valinta se.Emmekä voi alkaa ulvomaan että AKK tehkää jotain vaan ihmiset tekee itse ne valinnat?

Vastaa Viestiin