Nopein etuveto F:ssä
- HBRteam
- KV
- Viestit: 329
- Liittynyt: 14.06.2004 00:00
Re: Nopein etuveto F:ssä
omakohtaista kokemustaei ole mutta huhuna kuultua
esim gt corollan koneen huoltovälit
siis ihan tappiin vedetyn koneen on aika lyhyet
ja se sitten maksaa ja jos ei ole rahaa hirveesti käytettävissä niin se taas karsii kilometrejä mitä pystyy ajamaan/treenaamaan.
kaikki riippuu paljonkin rahasta
esim gt corollan koneen huoltovälit
siis ihan tappiin vedetyn koneen on aika lyhyet
ja se sitten maksaa ja jos ei ole rahaa hirveesti käytettävissä niin se taas karsii kilometrejä mitä pystyy ajamaan/treenaamaan.
kaikki riippuu paljonkin rahasta
-
- Yleinen
- Viestit: 208
- Liittynyt: 27.02.2011 21:19
Re: Nopein etuveto F:ssä
V 1600 autolla voidaan ottaa huikeita askeleita kehityksessä ja melko pienellä budjetilla! Toistojen määrä pienentää suoraan maalissa olevaa loppuaikaa! Kattokaas tapahtunutta kehitystä esim, Laura Suvanto, Tokee,Viitala ja aiemmin paikoitellen karmeeta "kyytiä" esittänyt Tuomisto Rellulla! Mut onhan se selvää että monilla päänuppi sanoo että ei pärjää ku parhailla peleillä! Mut nyt näyttäis että ainakin f-cupin yleisen kärkeen tarvitaan takatuuppari ja mieluusti vielä melko kallis!?
- Unto
- KV
- Viestit: 728
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Valkeakiski
- Viesti:
Re: Nopein etuveto F:ssä
Niillä joilla on varaa rakentaa kallis kilpa-auto, on myös varaa ajaa paljon sillä kalliilla kilpa-autolla (tai ainakin useilla) Vauhti ja ajotaito syntyy silloin kun ajaa mahdollisimman monta kilometriä omien taitojensa äärirajoilla. Kilpurin pitäisi olla sellainen jolla uskaltaa ja pystyy ajaa myös treeneissä sen mitä osaa (ja vähän yli)
Auto sellaiseksi, että siinä pyörät osoittaa oikeisiin suuntiin, alusta mahdollistaa rallin ajamisen ja jarrut kestää ajotyylin. Moottoria kun menet etuvetoisessa viritteleen, niin rupee moottorin lisäksi maksamaan voimansiirto ja tämä kustannuskierre on ihan loputon...
Etuvetoisessa budjetti kilpurissa tosin aina on tuo vaihdelaatikko ongelma...
Parempiin sijoituksiin kilpailussa pääsee kun sijoittaa ylimääräset eurot itsensä ja ajotaitojensa kehittämiiseen... eikä kehitystä tapahdu ilman täysivauhtisia kilometrejä!
Auto sellaiseksi, että siinä pyörät osoittaa oikeisiin suuntiin, alusta mahdollistaa rallin ajamisen ja jarrut kestää ajotyylin. Moottoria kun menet etuvetoisessa viritteleen, niin rupee moottorin lisäksi maksamaan voimansiirto ja tämä kustannuskierre on ihan loputon...
Etuvetoisessa budjetti kilpurissa tosin aina on tuo vaihdelaatikko ongelma...
Parempiin sijoituksiin kilpailussa pääsee kun sijoittaa ylimääräset eurot itsensä ja ajotaitojensa kehittämiiseen... eikä kehitystä tapahdu ilman täysivauhtisia kilometrejä!
-
- WRC
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: Nopein etuveto F:ssä
Kyllä joka koneella on rajalliset ! Esim Corolla 4Age 2000 ek/kmHBRteam kirjoitti:omakohtaista kokemustaei ole mutta huhuna kuultua
esim gt corollan koneen huoltovälit
siis ihan tappiin vedetyn koneen on aika lyhyet
ja se sitten maksaa ja jos ei ole rahaa hirveesti käytettävissä niin se taas karsii kilometrejä mitä pystyy ajamaan/treenaamaan.
kaikki riippuu paljonkin rahasta


- ltr
- A-Junnu
- Viestit: 139
- Liittynyt: 08.02.2007 00:00
Re: Nopein etuveto F:ssä
Mistä nämä 13000-18000€ "huippuauto" jutut oikein tulevat?

Ooppeliin maksaa suomessa teetettynä huippuvoimansiirto tuon 13000€... Xtracin uusilla osilla sitten enemmän. Sitten ei puutu kuin kone, alusta ja miljoona muuta nippeliä..
Meillä n.210hp asti kesti kaikki hienosti. Sitten tuli alusta joka pilasi hyvän moottorin. Sen jälkeen perehdyttiin neljän eri valmistajan vaihteiston romuihin kirjaimellisesti.
Meillä on perusmoottori rakennettu 2009 ja potkua on ollut eri nopeusluokissa 195-246hv. Enkä ajatellut avata tänäkään vuonna.
Öljyt ei kylläkään ole mitään "long life" mallia
Kaikilla varmasti ehdit jos omaat ranteet. Itsellä kun ei sitä taitoa ole pitää koittaa viilata kamppeita


Ooppeliin maksaa suomessa teetettynä huippuvoimansiirto tuon 13000€... Xtracin uusilla osilla sitten enemmän. Sitten ei puutu kuin kone, alusta ja miljoona muuta nippeliä..
Meillä n.210hp asti kesti kaikki hienosti. Sitten tuli alusta joka pilasi hyvän moottorin. Sen jälkeen perehdyttiin neljän eri valmistajan vaihteiston romuihin kirjaimellisesti.
Meillä on perusmoottori rakennettu 2009 ja potkua on ollut eri nopeusluokissa 195-246hv. Enkä ajatellut avata tänäkään vuonna.
Öljyt ei kylläkään ole mitään "long life" mallia
Kaikilla varmasti ehdit jos omaat ranteet. Itsellä kun ei sitä taitoa ole pitää koittaa viilata kamppeita

- HBRteam
- KV
- Viestit: 329
- Liittynyt: 14.06.2004 00:00
Re: Nopein etuveto F:ssä
samaa mieltä!M.Sport kirjoitti:V 1600 autolla voidaan ottaa huikeita askeleita kehityksessä ja melko pienellä budjetilla! Toistojen määrä pienentää suoraan maalissa olevaa loppuaikaa! Kattokaas tapahtunutta kehitystä esim, Laura Suvanto, Tokee,Viitala ja aiemmin paikoitellen karmeeta "kyytiä" esittänyt Tuomisto Rellulla! Mut onhan se selvää että monilla päänuppi sanoo että ei pärjää ku parhailla peleillä! Mut nyt näyttäis että ainakin f-cupin yleisen kärkeen tarvitaan takatuuppari ja mieluusti vielä melko kallis!?
ja toi tehoton auto opettaa oikeesti ajamaan kelloa vastaan.
- esa59
- Viestit: 3
- Liittynyt: 28.02.2007 00:00
Re: Nopein etuveto F:ssä
1.Opel (halvin/helpoin huoltaa/ajaa)
2. Jos Honda - niin TypeR
2. Jos Honda - niin TypeR
- homer
- KV
- Viestit: 545
- Liittynyt: 17.06.2004 00:00
Re: Nopein etuveto F:ssä
Asia ei nyt sinänsä minulle edes kuulu mutta ei noilla Hondilla kovin kauhiasti ole noitta voittoja otettu, eikä sen puoleen ämkolmosillakaan. Lieneekö tuo Volvo sitten kovin kallis laite?
-
- Yleinen
- Viestit: 191
- Liittynyt: 13.01.2005 00:00
Re: Nopein etuveto F:ssä
Sen verran pitää tuota vanha korista Hondaa kehua että mitä tuosta äkkiä kitistä laskin niin 44 kilpailua ilman teknisen vian keskeytystä tuli aikanaan aettua ja sitte meni rengas ja sen jälkeen 10 kisaa ilman keskeytystä.. F ryhmän autot on aina niin epäluotettavia virityksiä... 

- ärrä
- A-Junnu
- Viestit: 103
- Liittynyt: 23.10.2006 00:00
Re: Nopein etuveto F:ssä
Ei löydy montaa etuveto kuskia F ryhmässä. Mutta onhan Type-R:llä voitettu F joskus melkein minuutilla ja SM sarjassakin yleiskilpailun 3.sija. Mutta se pointti on siinä että pitääkö se auto alkaa rakentamaan aina siitä Ladasta. Vai ottaako tuoreimman mahdollisen kun noi laitteet tuppaa kumminkin aina vähän kehittymään.
- jokke78
- Yleinen
- Viestit: 272
- Liittynyt: 29.10.2006 00:00
Re: Nopein etuveto F:ssä
Entäs se Golf jolla Lindroos ajellu. Voitti vetomies tittelinkin. Eikös se ollut joku vanha Kitcar?
Nopea, mutta ei varmaan halvin.
Nopea, mutta ei varmaan halvin.
-
- Yleinen
- Viestit: 208
- Liittynyt: 27.02.2011 21:19
Re: Nopein etuveto F:ssä
Nopea vaihtoehto vois olla myös paljon maailmaa nähny Rellu Clio niinku VP Karttusella! Mikkelin sm-rallissa huimaa kyytiä ja Kipari sprintissä yleisk.5. Varmaan ihan pirun hyvä auto! Tai oiskohan sittenkin nuori mies Karttunen siunattu notkeilla rantehilla!?
- ärrä
- A-Junnu
- Viestit: 103
- Liittynyt: 23.10.2006 00:00
Re: Nopein etuveto F:ssä
Saattaahan nuo ranteetkin jotain auttaaM.Sport kirjoitti:Nopea vaihtoehto vois olla myös paljon maailmaa nähny Rellu Clio niinku VP Karttusella! Mikkelin sm-rallissa huimaa kyytiä ja Kipari sprintissä yleisk.5. Varmaan ihan pirun hyvä auto! Tai oiskohan sittenkin nuori mies Karttunen siunattu notkeilla rantehilla!?

- pena1212
- Yleinen
- Viestit: 225
- Liittynyt: 13.01.2007 00:00
Re: Nopein etuveto F:ssä
voiskohan tuota rellua,kommetoida,joku joka ajanut vähän enemmän,esim 2-3 kautta ko merkillä,esim kustannuksista,kestävyydestä.minulla ei vastaan mitään merkkiä,mallia,mutta kiinnostais
- ripeka
- Yleinen
- Viestit: 164
- Liittynyt: 30.04.2004 00:00
Re: Nopein etuveto F:ssä
Ei kannata tuon Vellun suoritusten perusteella päätellä, et tuollanen vajaa 170 heppanen vanha rellu ois yliveto auto. Saattaa tulla normi "vetomiehelle" pettymys....:D