Autourheilua tässä ja nyt !

Kaikki muu keskustelu mikä ei kuulu muille foorumiosastoillemme! Esim. linkkivinkit, ilmoitukset vioista, kehitysehdotukset yms keskustelu. Sana on vapaa!
Avatar
BLUEORANGE
KV
KV
Viestit: 362
Liittynyt: 20.10.2010 00:00

Re: Autourheilua tässä ja nyt !

Viesti Kirjoittaja BLUEORANGE » 06.01.2014 11:11

Miten se maikkari yleensäkkään voi löytää kohde yleisön kun lähellekkään kaikilla ei ole maksukanavia(ei minullakaan)?.Se puolenyön aikaan tuleva 10min lähetys jossa varsinaista sisältöä on 5min ja siitä 4min on jotain huoltoparkki haastattelua.Kokonainen minuutti ajokuvaa ei ihan riitä innostamaan ainakaan meikäläista katsomaan uudestaan 8O

Avatar
saana
KV
KV
Viestit: 420
Liittynyt: 13.12.2010 00:00

Re: Autourheilua tässä ja nyt !

Viesti Kirjoittaja saana » 06.01.2014 11:29

Uskomatonta ajatuksen juoksua j67:ta.Ja ei yhtään positiivista kommenttia lajia ajatellen.Täytyykin tehdä kartoittavaa tutkimusta ja kysellä ihmisiltä kuulutko salkkariporukkaan vai ootko tennismiehiä.Itsehän en voi katsoa tietenkään Formuloita kun olen rallimiehiä,puhumattakaan mäkihypystä joka on vähän ruvennut kiinnostamaan vaikka kuinka yritän taistella vastaan.On tää niin vaikeeta.... :cry:

JTH Racing Team
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 72
Liittynyt: 15.09.2011 09:13

Re: Autourheilua tässä ja nyt !

Viesti Kirjoittaja JTH Racing Team » 06.01.2014 12:25

90-luvulla ainanki -96 ja -97 SM-ralleja näytettiin ja selostettiin Eurosportilla ja vielä kaiken maailman vierailla kielillä. Hassua katsella vaikka Peurunka-rallia, joka on selostettu espanjaksi.

En osaa sanoa minkälainen sopimus tälläisestä televisioinnista oli, mutta kohtuu hieno juttu. Aikasemmin viitattiin Jukolaan. Suunnistus on hieno laji, mutta tuskin Jukolaa lähetetään sillä, että kuinka moni sitä katsoo vaan se tulee silti.

Mitäpä jos kun niin moni asia perustuu rahaan, niin kaikessa halutaan nähdä tuottoisa puoli. Kaikki ohjelmat pitää tulla rahan ehdoilla, mitä enempi katsojia niin sitä enempi mainoksia ja tätä kautta ehkä pitempi lähetys.

Entä jos olisi muitakin arvoja kuten urheilullisuus ja puhdas innostus. Voitaisiin lakata miettimästä puhdasta tuottoisuutta ja yritysten suhdetta ralliin ja vieraiden Vip-tiloja vaan voitaisiin kiinnittää jälleen huomio katsojiin. Olen kuitenkin sitä mieltä että jos laji kuten suunnistus on koko kansan laji, niin siihen ei liity negatiivisia tunteita: "pienen rikkaan eliitin laji". Eliitistä ei kuitenkaan välttämättä tule talkoolaiset tai nostajat teiden varsille, vaan kansan syvistä riveistä jotka on innostuneita rallista. Enkä tarkoita nyt mitään kaljoittelijoita, minusta kaljaa ja rallia ei olisi saanut naittaa keskenään. Kaljaa voi juoda muuallakin paljon turvallisemmin ja innostus ralliin on suora, ei kaljan kautta.

Ehkäpä juuri rallin vieraantuminen koko kansan lajista, jonnekkin rikkaiden etuoikeuksiin on syy miksi kansa voi lopettaa katsomisen, jolloin jää hyvin vähän ihmisiä katsojiksi. Siksi mikäli ei ole mahdollisuutta ajaa rallia, olisi tärkeää pitää ralli kuitenkin sellaisena maanläheisenä jolloin jokainen saisi siitä silti oman osansa.

Yksi parhammista esimerkeistä tässä on Neste-rallin ja Vaakuna SM-rallin ralliradiot. Ne on maanläheisiä ja innostavia tuotantoja, joka nostaa oikean rallikuumeen. Eli mikäli raha ei haise ja palataan urheilullisuuteen yms. katsojien viihtyvyyteen niin laji voi paremmin. Toki ralliralliradiosta voi kuulua jotain kaupallista, mutta tuskin koko kuvio perustuu rahaan.

Mitä tulee lajin näkyvyydelle. Niin kumpi on parempi maksulliset tv-tuotannot, joista nimenomaan katsoja joutuu pulittamaan itsensä kipeäksi. Vai ilmainen koko kansalle näkyvä tv-tuotanto, jossa lajin sponsorit saa näkyvyyttä. Olen sitä mieltä että tallien ja kuljettajien sponsorit näkyy paljon paremmin koko kansan lähetyksissä, jolloin siellä on järkevää olla suomalaistenkin yhtiöiden.

Toki tässä pitää erottaa harrastajat ja SM-sarja ja MM-ralli yms. Ei voi odottaa että harrastelija pääsee videolle jos ei siitä maksa, sillä valitettavasti harvan rallikatsojan kiinnostus riittää katsomaan kaikki kuljettajat, vaikka itse arvostan tietyssä määrin häntäpäätä jopa enemmän.

Eli jos joku vaivautuu kuvaamaan harrastelijan suoritusta, niin siitä voi harrastelija pienen korvauksen maksaa kuvaajalle. Mutta mielestäni esim. SM-sarjan esitys ei tule pyöriä jokaisen kilpailuun osallistuvan kukkarolla koska vaikka olisi miten hyvä kooste siinä ei b-junnut näy.

Avatar
petepee
KV
KV
Viestit: 707
Liittynyt: 11.06.2004 00:00

Re: Autourheilua tässä ja nyt !

Viesti Kirjoittaja petepee » 06.01.2014 13:10

Jopasjotain.

Nyt on jotenkin luettava rivien välistä sellainen fakta että esim YLE ei näyttäisi SM-rallia edes ilmaiseksi? :D

Sitähän meille ei tule kukaan tänne kertomaan kuinka valtava bisnes on pyörittää SM-rallikoosteita maikkarilla.Ja kyllä Yle näyttää sellaisia lajeja joita ei ehkä ihan suuri yleisö katso mutta silti lähettää.

Raviurheilu on saanut todella hyvän lähetysajan Ylen puoleleta lauantaina.Sitten kun lukee keskustelufoorumeja niin lähetys on yllättäen ihan piiiippiä joidenkin mielestä.Sillekin hommalle löytyi maksaja ja tuotantoyhtiö ainakin näyttää siinä hommassa pärjäävän.Vaikka siinä on Fintoto mukana niin kyllä Ylekin siihen jotenkin osallistuu.Yle televisio mm hiihdon Suomen Cupin osakilpailut ja ei varmasti ole katsojaluvut miljoonanluokkaa.

Eli onko tuote epäkunnossa kun ralli ei kelpaa Ylelle vai tuliko liian iso hintalappu tuotteeseen siinä toivossa että tässä tullaan rikkaaksi!!

Avatar
jaki
Yleinen
Yleinen
Viestit: 197
Liittynyt: 23.08.2005 00:00

Re: Autourheilua tässä ja nyt !

Viesti Kirjoittaja jaki » 06.01.2014 14:17

Hyviä kysymyksiä nuo kenelle ohjelmia tehdään?
Veikkaan, että MTV ei oikeasti osaa tehdä kuin tuolle suurelle tuulipukusalkkarikimionihanajengille. Vaikka siellä on markkinointiosasto, joka ymmärtää segmentoinnin jne päälle, niiden asiantuntemusta ei käytetä.
Sitten, pitääkö visusti erotella MM ja SM- tai ylipäätään muut rallit.
Veikkaan, että eniten meni pieleen sinä, että kuvittelivat MM-rallin kiinnostavan tuota ym mainittua jengiä, vaikka ralli on aina ollut enemmän ns asiantuntijoiden kiinnostuksen kohde. Ja Suomessa tuo asiantuntijoiden joukko on vieläkin todella suuri, ei kuitenkaan miljoonaa.
Toinen hyvä esimerkki homman ryssimisestä on TV2:lla pyörivä, oliko joku MotorSport- ohjelma. Minkä helkutin takia sinnekin piti ottaa se Kyllönen paasaamaan joka välissä F1köset sitä ja tätä. Miksei se ohjelma voisi keskittyä kansallisiin lajeihin, vaikka. Onhan niistä joku lyht pätkä ja sitten taas kimisitäjatätä, huoh.
Vastaukseksi ei kelpa: saadaan katsojia. Paskat, menetetään todellakiinnostuneet, mutta tilalle ei saada tuo ym jengiäkään.
Kaipaan Vanhasen ruutulippuja, niissä sentään oli asiaa.

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Autourheilua tässä ja nyt !

Viesti Kirjoittaja j67 » 06.01.2014 17:43

saana kirjoitti:Uskomatonta ajatuksen juoksua j67:ta.Ja ei yhtään positiivista kommenttia lajia ajatellen.Täytyykin tehdä kartoittavaa tutkimusta ja kysellä ihmisiltä kuulutko salkkariporukkaan vai ootko tennismiehiä.Itsehän en voi katsoa tietenkään Formuloita kun olen rallimiehiä,puhumattakaan mäkihypystä joka on vähän ruvennut kiinnostamaan vaikka kuinka yritän taistella vastaan.On tää niin vaikeeta.... :cry:
Lajissahan ei ole mitään vikaa mutta en näe siinä mitään järkeä että jokaisen kätensä ojentavan kouraan pitäisi lyödä tukku euroja.

Viimeisen kymmenen vuoden aikana näitä kätensä ojentaneita tahoja on riittänyt.
Moniko näistä on ollut autourheilun parhaaksi, sitä voi jokainen punnita mielessään.

Asko E toi hyvin selkeästi esille autourheilun perusongelman, eurojen riittämisen harrastusta kohtaan. Onko siihen avuksi lisämenojen keksiminen.

Ei tarvi olla ihmeellinen fakiiri voidakseen huomioida mitä autourheilun ulkopuolella tapahtuu, kulutus laskee.
Miksi siis autourheiluun pitäisi löytyä yhtäkään euroa nykyisten lisäksi.

Jos joku kannattaa lisäystä niin pitäisin sitä ihmeellisenä ajutusmaailmana.
Toki ajatuksia saa olla,mutta pitäisikö olla perusteita miten mikäkin menoerä tai ajatus autourheilua auttaa kehittymään tai edes pysymään entisellä tasolla.

Haluaisin nähdä edes yhdenkin ajatuksen millä lajia saadaan halvemmaksi ja sitä kautta lähemmäs nykyisen taloustilanteen mukaista ostovoimaa.

Vaikka mediamaksu onkin pieni erä, niin suunta on kuitenkin väärä jos peilaa sitä harrastajien yleisen ostovoiman kehityssuuntaan.

Miten suuren kannatuksen saa 25 euron lisäys ilmoittautumismaksuihin joilla pyritään paikkaamaan järjestäjien taloutta.

Avatar
Rallimax
Yleinen
Yleinen
Viestit: 289
Liittynyt: 26.02.2005 00:00

Re: Autourheilua tässä ja nyt !

Viesti Kirjoittaja Rallimax » 06.01.2014 22:29

Mediamaksulla ei kasvateta yhdenkään kilpailujärjestäjän kukkaroita, vaan kyllä se menee TV Tuotantoon.

En vain nyt ymmärrä, miksi vielä pitäisi saada harrastaa halvemmalla tai miksi tuollaista keskustelua pitää edes lietsoa ?
Tuntuu että tässä jo toistaa itseään kun sanoo, että meillä on nyt suuri kiitos AKK.n, todella laajasti kilpaluokkia suht jokaiselle kukkarolle.
Jos vielä mennään edullisempiin autoihin esimerkiksi rallissa, sitten mennään jo turvallisuutta haittaaviin asioihin.

V1600 auto on jo riittävän edullinen ja sen ajokulut on todella edulliset.
Omaa kokemusta ei ole Thropy autoista, mutta oletan että Throphy 1400 N ryhmäläisellä ajokulut on myös tosi edulliset eikä autojen hinnatkaa päätä huimaa.
Jos haluat ajaa muuta kuin rallia, niin aja sitten Jokkista, joka kisasta saa ostaa edullisesti auton.
Tai sitten voi alkaa ajamaan kartingia, sekään ei ole ihan huimaa, riippuu millä ajaa ja miten paljon.

Aika moni haikailee markka-ajan hintoihin, kun 1300 escortin teki jo suht nopeaksi 15000.00 markalla=2500 euroa.
Mutta kun totuus perustuu sellaiseen kun ajan tuoma kehitys= globaalisaatio ja siinä kehityksessä meidän kaikkien on mukana kuljettava.

Edelleen Askolle samaa mieltä ja terveisiä, pelit on nyt tallissa kun rahat on loppu.
Muistakaa kaikki, että tähän hulluun harrastukseen on ajettu vuosien saatossa jo ennätysmäärä taloja, yrityksiä ja siinä sivussa parisuhteita ja rikottu perheitä.
Ensin kaikki muu ja sitten vasta harrastukset.

T: Timppa

Avatar
leppis
WRC
WRC
Viestit: 1839
Liittynyt: 31.03.2004 00:00

Re: Autourheilua tässä ja nyt !

Viesti Kirjoittaja leppis » 07.01.2014 17:44

Olisikohan ollut Salosen Timo, joka joskus totesi, ettei niin isoa taloa olekaan, etteikö sitä saa autourheiluun tuhottua. Kerran Lapuan rallissa oli huollossa siitä puhetta. Kankaan Juhan auton alta nousi hirveän iso huoltomies sanoen: Siihen kun vielä laitetaan ravihevoosia, niin se on siinä.

Avatar
jaki
Yleinen
Yleinen
Viestit: 197
Liittynyt: 23.08.2005 00:00

Re: Autourheilua tässä ja nyt !

Viesti Kirjoittaja jaki » 07.01.2014 17:47

Voihan se olla hyvinkin niin kuin Timppa kirjoitti. Kilpa-autoilua ovat harrastaneet monet niistäkin joilla siihen ei oikeasti ole varaa. Hyvä check point voi olla se onko siihen otettu lainaa. Jos harrastustoimintaa ottaa lainaa (en tarkoita mitään hyvin lyhyttä vippiä), silloin ollaan todella metsässä.
Ehkä maailma on muuttunut (on se 8) ja omaisuutta ei enää autourheiluun laiteta.

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Autourheilua tässä ja nyt !

Viesti Kirjoittaja j67 » 07.01.2014 18:13

Rallimax kirjoitti:Mediamaksulla ei kasvateta yhdenkään kilpailujärjestäjän kukkaroita, vaan kyllä se menee TV Tuotantoon.

En vain nyt ymmärrä, miksi vielä pitäisi saada harrastaa halvemmalla tai miksi tuollaista keskustelua pitää edes lietsoa ?
Tuntuu että tässä jo toistaa itseään kun sanoo, että meillä on nyt suuri kiitos AKK.n, todella laajasti kilpaluokkia suht jokaiselle kukkarolle.
Jos vielä mennään edullisempiin autoihin esimerkiksi rallissa, sitten mennään jo turvallisuutta haittaaviin asioihin.

V1600 auto on jo riittävän edullinen ja sen ajokulut on todella edulliset.
Omaa kokemusta ei ole Thropy autoista, mutta oletan että Throphy 1400 N ryhmäläisellä ajokulut on myös tosi edulliset eikä autojen hinnatkaa päätä huimaa.
Jos haluat ajaa muuta kuin rallia, niin aja sitten Jokkista, joka kisasta saa ostaa edullisesti auton.
Tai sitten voi alkaa ajamaan kartingia, sekään ei ole ihan huimaa, riippuu millä ajaa ja miten paljon.

Aika moni haikailee markka-ajan hintoihin, kun 1300 escortin teki jo suht nopeaksi 15000.00 markalla=2500 euroa.
Mutta kun totuus perustuu sellaiseen kun ajan tuoma kehitys= globaalisaatio ja siinä kehityksessä meidän kaikkien on mukana kuljettava.

Edelleen Askolle samaa mieltä ja terveisiä, pelit on nyt tallissa kun rahat on loppu.
Muistakaa kaikki, että tähän hulluun harrastukseen on ajettu vuosien saatossa jo ennätysmäärä taloja, yrityksiä ja siinä sivussa parisuhteita ja rikottu perheitä.
Ensin kaikki muu ja sitten vasta harrastukset.

T: Timppa
Uskottava se kai on että ralli on lajina niin ihmeellinen ettei siihen kasaudu minkäänlaisia yt-paineita.
Jos asia on todellakin näin hyvin että porukkaa ja maksuhaluisia on tarpeeksi niin mikäpä siinä sitten.

Täytyy varmasti alkaa informoimaan kilpailunjärjestäjiäkin siitä että porukkaa on tarpeeksi. Ja jos kisasta ei jää pelimerkkejä kulujen jälkeen niin siitä ei kannata lannistua koska lajilla on mitä mainioimmat tulevaisuuden näkymät.

Kannattaa jatkaa kisojen tekemistä samalla talvisodan hengellä jota tähän mediamaksun maksamiseenkin peräänkuulutetaan.

Nähtäväksi jää miten pitkälle tämä talkoo henki kantaa.

Avatar
saana
KV
KV
Viestit: 420
Liittynyt: 13.12.2010 00:00

Re: Autourheilua tässä ja nyt !

Viesti Kirjoittaja saana » 07.01.2014 19:16

j67.En ymmärrä yhtään kirjoittamaasi lausetta.Sinunko pitää ruveta inforfoimaan kilpailujen järjestäjiä että maksukykyistä porukkaa on tarpeeksi.Eiköhän ne nää sen ihan itse ilmoittautuneiden määrässä??? Ja ihan varmasti laskutaitosta porukkaakin on mukana!!! Että varmasti tiedetään ilman sinun "raudan lujaa ammattitaitoasi"kannattaako homma!!! Jos et löydä lajista mitään positiivista,miksi kirjotat???Vaikka mitä mä vaahtoon,onhan nää asiat jo 100 kertaa sanottu.... :lol:

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Autourheilua tässä ja nyt !

Viesti Kirjoittaja j67 » 07.01.2014 20:19

saana kirjoitti:j67.En ymmärrä yhtään kirjoittamaasi lausetta.Sinunko pitää ruveta inforfoimaan kilpailujen järjestäjiä että maksukykyistä porukkaa on tarpeeksi.Eiköhän ne nää sen ihan itse ilmoittautuneiden määrässä??? Ja ihan varmasti laskutaitosta porukkaakin on mukana!!! Että varmasti tiedetään ilman sinun "raudan lujaa ammattitaitoasi"kannattaako homma!!! Jos et löydä lajista mitään positiivista,miksi kirjotat???Vaikka mitä mä vaahtoon,onhan nää asiat jo 100 kertaa sanottu.... :lol:
Kyllä tähänkin voisi käyttää sitä talkoo henkeä.
Jos olet huomannut niin kilpailujen kuin kilpailijoidenkin määrät laskee.
Kilpailujen osalta syitä on varmasti kaksi ylitse muiden, tekijäpula ja edellisten kisojen miinusmerkkiset tulokset ei innosta tekemään.

Tekijäpulaa voi paikata osittain ostamalla, ja kuten edellä on kerrottu niin lajillahan menee hyvin, niin riskin ottaminen tekijoitä ostamalla ei siis olekkaan riski. Myös edellisten kisojen miinukset on jostain muusta riippuvaisia kuin osallistujamääristä.

Ihan näiden kahden asian oikaiseminen lisäisi varmasti kilpailuja ja sitä kautta kilpailijamääriä. Koska lajillahan menee hyvin kuten olet monen muun kirjoittajan kanssa todennut. Tämä tieto olisi hyvä saada kentälle.
Etteivät ihmiset vaan jäisi väärän tiedon takia ulos lajista.

Avatar
Rallimax
Yleinen
Yleinen
Viestit: 289
Liittynyt: 26.02.2005 00:00

Re: Autourheilua tässä ja nyt !

Viesti Kirjoittaja Rallimax » 08.01.2014 12:51

Kyllä tähänkin voisi käyttää sitä talkoo henkeä.
Jos olet huomannut niin kilpailujen kuin kilpailijoidenkin määrät laskee.
Kilpailujen osalta syitä on varmasti kaksi ylitse muiden, tekijäpula ja edellisten kisojen miinusmerkkiset tulokset ei innosta tekemään.

Tekijäpulaa voi paikata osittain ostamalla, ja kuten edellä on kerrottu niin lajillahan menee hyvin, niin riskin ottaminen tekijoitä ostamalla ei siis olekkaan riski. Myös edellisten kisojen miinukset on jostain muusta riippuvaisia kuin osallistujamääristä.

Ihan näiden kahden asian oikaiseminen lisäisi varmasti kilpailuja ja sitä kautta kilpailijamääriä. Koska lajillahan menee hyvin kuten olet monen muun kirjoittajan kanssa todennut. Tämä tieto olisi hyvä saada kentälle.
Etteivät ihmiset vaan jäisi väärän tiedon takia ulos lajista.[/quote]

Uskomatonta !

Kerro meille kaikille esimerkiksi se www. osoite, mistä näitä tietoja saa, joista voisi lukea miten kaikilla autourheiluseuroilla menee ja kuka järjesti tappiollisen kisan ja kuka voitollisen tai jotain näiden kahden välistä.

Minäkään en ymmärrä tätä sinun mielipidehuutoa jatkuvasti tästä samasta asiasta miten seuroilla menee huonosti ja kisoja ei kannata järjestää, kun itsekin ihan jotain tiedän todellisuudesta kun olen yli 20 vuotta tehnyt motorsporttia ammattikseni ja minun tiedot väittämistäsi asioista on aika paljon erilaiset.

Jokainen varmaan tietää sen todellisuuden, että me elämme nyt taloudellisessa taantumassa vaikeita aikoja.
Lisäksi jokainen autourheiluseura tietää tai ainakin niiden tulisi tietää, että jos järjestää kilpailun, sen täytyy tuottaa voittoa.
Jos ilmoittautumisajan loputtua näyttää siltä että ilmoittautuneita on liian vähän ja kisa menee miinukselle, tulisi varmaan suurella vakavuudella harkita, otetaanko vähämmän tappiota ja peruutetaan kilpailu, vai viedäänkö kilpailu läpi ja otetaan paljon tappioita. Ensimmäinen vaihtoehto on ainoa oikea vaihtoehto silloin, jos seuran kassa on tyhjä.
Jos taas toinen vaihtoehto voidaan toteuttaa sillä että aiemmista kilpailuista on kassanpohjalle jäänyt rahaa joilla voidaan varmasti peittää tulevat tappiot, tätä minä kutsun suureksi urheiluhengeksi mutta en silti urheilulliseksi ratkaisuksi, koska seuratoimintahan perustuu tulevaisuuden tekemiseen ja urheilullisen kehitystyön ylläpitämiseen, eli parempi rahat tuottavaan toimintaan kun tappioiden maksuun.

Miten minusta tuntuu, että jotkut ovat unohtuneet menneiden vuosien aikakaudelle, kun kaikki oli vielä toisin ja asiat vain tehtiin talkoohengellä ja eritavalla monilta muiltakin osin.
Mennyt ei vain palaa enää, se on meidän kaikkien uskottava.
Maailman eteenpäin menemisen ja esimerkiksi teknologisen kehityksen myötä, rallissakin on siirrytty nykyaikaan ja se on lisännyt kuluja esimerkiksi tuloslaskennan / ajanoton tiimoilta jne.
Talkootyö on menneiden vuosien hieno harrastustyön vanha ajattelumuoto, joka ei vain yksikertaisesti tässä yhteiskunnassa enää ole se sama talkootyö kun ennen.

Kilpailujen järjestämisen kustannuksiin liittyviä asioita on iso lista.
Tämä lista on samalla kilpailun alkubudjetin kokoava suunnittelupohja ja kulujen lopputulos täytyy kattaa tuloilla jotka pitää jostain löytää.

Ehkä se todellisuuden ymmärtäminen Suomessa on vasta tulossa samaan kun Euroopassa, eli laatu korvaa määrän.
Tarkoitan tällä sitä, että järjestetään vähemmän kilpailuja liiketaloudellisesti vankemmalla pohjalla, joka vastaavasti tulee vähentämään kilpailujen määrää mutta nostaa samalla huomattavasti niiden laadullista tasoa. Laadullisen tason nostolla saavutetaan suurempia katselija- ja kilpailija määriä, mutta tähän kuuluu samalla myös VIP alueet joiden myyntituloilla katetaan kuluja ja luodaan laatua jne, nykyisin kun asioita siis vain tehdään- ja toteutetaan toisin, jotta voidaan saavuttaa kannattava lopputulos.

Se aika mennyt kun ei vain enää palaa.

Minäkin haluaisin vielä joskus ajaa Impillä rallia mutta kun.... ! :P

T: Timppa Rintanen


Avatar
Unto
KV
KV
Viestit: 728
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Valkeakiski
Viesti:

Re: Autourheilua tässä ja nyt !

Viesti Kirjoittaja Unto » 08.01.2014 15:50

Ralli ei ole TV.laji ja ei siittä väkipakolla sellaista edes kannata vääntää (mielestäni)!

Internet mahdollistaa paljon enemmän! Live seuranta väliaikoineen, ralliradion kuuluvuus, ja youtuben (ei niin live) kuvamateriaali on ainakin henkilökohtaisesti muuttanut WRC / ERC.rallien seurantaa. Nykytekniikalla varustettua ihmistä ei edes sido tietokone, kun internet seuraa taskussa "äly"puhelimessa!

AKK on nyt hakannut euroja KITI kisa palveluun, ja saa mun mielestä hakata euroja lisää SM. / F-cup. internet näkyvyyteen!
Tietty WRC / ERC sarjat on täysin eriasiat kuin kotoiset sarjat, mutta jonkun asiantuntijan täytyis ihan tosissaan miettiä millaisella nettiportaalilla näitä meidän omia kisoja voisi paremmin seurata... (toivottavasti näin on jo tehty) ja ennenkaikkea tätä portaalia pitäisi vahvasti markkinoida!

Ja nimenomaan tuolla onnistuneella portaalilla ja markkinoinnilla saataisiin näkyvyyttä kilpailijoille järjestäjille ja sidosryhmille!

Netti on tässä ja nyt ja se on enemmän tulevaisuutta kuin TV... joka oli kova sana 80.luvulla!!!!

PS. Eurosport on onnistunut saamaan mielenkiintoisia ERC lähetyksiä aikaiseksi! Oli ne sitten livee tai yöllä eetterissä niin aina ovat olleet hyviä iso + Jakke Honkaselle

Vastaa Viestiin