Hyvin menee!

Kaikki muu keskustelu mikä ei kuulu muille foorumiosastoillemme! Esim. linkkivinkit, ilmoitukset vioista, kehitysehdotukset yms keskustelu. Sana on vapaa!
j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Hyvin menee!

Viesti Kirjoittaja j67 » 20.08.2014 21:24

Lujaa kirjoitti:
j67 kirjoitti:
juni0ri kirjoitti:" Lue sä omia kommenttejasi, paistaa kilometrien päähän että kaikki nauraa sulle ja sun jutuilee, oot sen verran naurettava kurppamuna ettei toista ole, lähe vaan sinne pellolle miettimään sitä salon pillurallipyöritystä ja mieti miksi se ei saanu viimeksikään tuulta purjeisiin! Poistu tän lajin parista , voit olla varma ettei kukaan jää sua kaipaamaan :lol: "


Suomen ja suomalaisen ralliautoilun tulevaisuus.. Sanotaanko vaikka että, huhhuh.. :evil: Suosittelisin modeille hieman puuttumista tämän "Hirvosen Penan" kirjoitteluihin, mahtaakohan olla edes oikea nimesi? :roll:
Antaa pojan kirjotella kun tuo huumori osio on hiljainen, niin onhan jotain nauramista. :-)
Pojan ? Tervetuloa juttelemaan ihan kasvotusten , luulen että kun lähes 200cm ja 120kg tulee vierellesi puhumaan niin pojittelu vaihtuu hyvin äkkiä, ja jos juniorilla on jotain sydämmellä voi liittyä samaan jonoon. Tämä meni överiksi jo silloin kun j67 avasi suunsa, mutta tämä on minun osaltani tässä, jokainen kyllä tietää kuinka vakavissaan tämän salon sankarin juttuja ottaa kun selaa vähän keskustelu historioita reilu 600kommenttiä täyttä sitä itseensä, jatketaan sitten järkevää jutustelua kun saadaan vihdoin sellanen foorumi mihin pääsee vain lisenssin lunastaneet. Yv:llä voi juniori ja j67 laittaa numeronsa jos haluaa vakuutteluja kuka on kuka. Kiitos ja anteeksi muille.
Luulisi noilla raameilla uskaltavan esiintyä omalla nimellä.
Mutta jos tuo oli lupaus että jatkat keskustelua vain foorumilla johon pääsee vain lisenssinhaltiat niin ei voi kuin kiittää kyseisestä päätöksestä. KIITOS

Lujaa
Yleinen
Yleinen
Viestit: 189
Liittynyt: 11.04.2014 09:14

Re: Hyvin menee!

Viesti Kirjoittaja Lujaa » 20.08.2014 21:43

J67 : onko joku väittänyt etten omalla nimelläni esiinny, esität vaan noita olettamuksiasi mitä esität joka asian suhteen,luulet olevasi viisas muttet ole herännyt vielä todellisuuteen. Taitaa POIKA olla siellä,niinkuin sanoin voit laittaa numerosi tulemaan niin voidaan sopia paikka ja aika, niin ei tarvii koneen takana kirjotella mitä sylki suuhun tuo ! Mun osaltani tämä Juupas eipäs keskustelu oli nyt tässä.

Foxhole Racing Team
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 52
Liittynyt: 22.08.2011 21:48

Re: Hyvin menee!

Viesti Kirjoittaja Foxhole Racing Team » 20.08.2014 22:16

Täällä se tuntuu joka keskustelu lähtevän liitoon. J67 nimimerkillä esiintyvä käyttäjä voisi hieman miettiä noita kirjoituksiaan. Tämän foorumin lukeminen rupeaa olemaan kokolailla huumoritopicciin kuuluvaa. Tosin ihan sama mistä kirjoitetaan, niin j67 on vauhdissa, ja ihmeen paljon kaveri kirjoittaa vaikka mistään ei mitään tunnu tietävänkään. Toki netistä löytyy paljon tietoa, mitä voi tänne hyödyntää. Sillä tosin voi esittää viisasta mutta toisin on käynyt. En väitä että minäkään mistään mitään tietäisin, mutta edelläoleva teksi pistää kyllä taas miettimään.. Toivotaan että ralli.netin linja muuttuisi parempaan, ja saataisiin nämä aiheet pysymään siinä mihin niillä on alunperin tähdätty. Kiitos ja anteeksi! -Henri Koskenala-

Lujaa
Yleinen
Yleinen
Viestit: 189
Liittynyt: 11.04.2014 09:14

Re: Hyvin menee!

Viesti Kirjoittaja Lujaa » 21.08.2014 02:15

j67 kirjoitti:
Esimerkkejä siitä mitä akk voisi ottaa opikseen harrasterallilta.
Kilpailuun tehdään luokat kysynnän mukaan, ei kuukausia etukäteen arvaten mikä luokka milloinkin kiinnostaa.

Asia jota olen akk:lle ehdottanut, vakioauto luokka ilman vuosimalli rajaa.
Halutessa tämän voisi tehdä yhdellä vuosimalli rajan pudotuksella. Mutta kun ei niin ei.
Turvavaruste puolen rajaukset siten että aloitus taso olisi matalampi ja ohjeistuksella tuotaisiin suosituksia kattavammasta varustetasosta.
Uskon että se hanssikaan ei olisi ihan mahdoton hankinta sen jälkeen kun on päässyt toteamaan onko laji sitä mitä on hakenut. Toisin sanoen pitääkö välttämättä panostaa nykyisen tason mukaisesti päästäkseen toteamaan ettei tämä ollutkaan mun juttuni?

Toisaalta Markon kirjoitus sääntöjen lainauksesta tuo mieleen sen että kasvattaessaan suosiota harrasteralli on "pakoitettu" sääntöjen laadintaan. Samoin monet muut akk:ta rasittavat tekijät tulevat tutuiksi.
Onko siis järkeä tehdä olemassa olevat asiat uudestaan?

Kysymyksessä luulisi kuitenkin olevan niinkin yksinkertainen asia kuin autourheilun harrastaminen.
Lainaus J67 kirjoituksesta: "Kysymyksessä luulisi kuitenkin olevan niinkin yksinkertainen asia kuin autourheilun harrastaminen."

Kysymys ei ole niin yksinkertainen kuin luulet!
Jokainen joka on ollut kilpa-autossa tai siviiliautossa ulosajon sattuessa ovat varmasti kiitelleet sitä että turvavarusteet autossa ovat olleet riittävät, loppuis pian muuten harrastajat kokonaan !

Lainaus J67 tekstistä: "Turvavaruste puolen rajaukset siten että aloitus taso olisi matalampi ja ohjeistuksella tuotaisiin suosituksia kattavammasta varustetasosta."

eli tapetaan ensin kokemattomammat nulikat ja ne jotka pysyy hengissä saavat ostaa varusteet jos haluavat !?

J67 näkemys: "Uskon että se hanssikaan ei olisi ihan mahdoton hankinta sen jälkeen kun on päässyt toteamaan onko laji sitä mitä on hakenut"

ei ne niskat tarvii kun kerran vetää nurin niin ei tarvii sitä hanssin hankintaa enään miettiä !
Miksi J67 luulet että hanssit on tuotu noihin kilpa-autoihin ? ihan vaan kiusaksi ja kilpailijoiden lompakkoa kiristämään? Jos laji tuntuu kokeilun jälkeen väärältä voi myös myydä hanssin ja varusteet eteenpäin, näin säästyy isoilta tappioilta, tai jos on epävarma siitä onko laji sitä mitä haluaa, niin voi myös vuokrata tai lainata varusteita (toki jos ei ole koskaan seura/kerho illoissa käynyt ei voi myöskään tietää että sellainenkin vois hyvässä harrastaja seurassa olla mahdollista, kysyminen kun ei mitään maksa) ! ei se hanssi tai muutkaan varusteet voi olla kynnyskysymys lajin aloitukselle, saamattomuutta se pikemminkin on ja turhaa ruikuttamista jos ei viitsi nähdä asian eteen vaivaa, ja taas on akk:n syy !

usko tai älä kaikki turvavarustemääräykset on tehty ihan vaan kilpailijoiden turvallisuuden vuoksi ei kiusallaan! Ja mielestäni niistä ei pidä eikä saa tinkiä !

meillä on jo V1600 luokka sen halvemmaksi ei enään harrastamista voi turvallisesti ja "edullisesti" tehdä!

eikö noista kuolonkolareista saa ihan tarpeeksi iltapäivälehdistä lukea: kun holtittomasti kaahataan, siviiliautoilla !?

autourheilu/ralli ei tarvitse yhtään ylimääräistä otsikkoa "Taas kuolonkolari rallikilpailussa" Koska muuten räsäset ja kumppanit rupeaa kieltämään kohta koko lajin ! siis pidetään siviililiikenne ja siviili autot erillään kilpailusta ja ralliautoista, koska ne ovat kuin yö ja päivä,enkä yhtään ihmettele jos sinut on sieltä päämajan konttorista naurettu pihalle!
Akk, on onnistunut turvallisuusjutuissa mainiosti, kuolemaan johtaneita kolareita on todella vähän lajin riskikertoimeen katsottaessa ja kun vauhdit on kasvaneet on myös turvavarusteet kehittyneet ja niin pitää ollakin jos meinataan maailmallakin pärjätä!

Voidaankin puhua yhestä turvallisimmista harrastemuodoista, miksi tätä pitäisi ruveta madaltamaan ja riskikerrointa nostamaan?

Akk teki hyviä päästöksiä mm. siinä että nosti penkkien ja vöiden parasta ennen päiväyksen 5vuodesta 10vuoteen kansallisesti ! fiksua ja lompakkoystävällistä,eikö?

täällä vaan on nämä samat sankarit jotka syyttää kaikesta aina isoa pahaa akk:ta vois miettiä hiljaa peilin edessä onko jutuissa aina mitään järkeä ?

kaikessa huokuu vaan katkeruus kun et ole J67 koskaan saanut itseäsi kilpa-auton rattiin yrität väkisin kehittää jotain vakio autoluokkaa mitä et saanut sinne salon pellolle järjestettyä !

Itsellä meni akk:hon maku kun tuli kaikennäköistä 5vuoden penkkisääntöä, kalsaripakkoa, hanssipakkoa ja milloin mikäkin leimameni vanhaksi. Mutta tarkemmin kun ajattelee penkki/vyösääntö kansallisesti muuttui 10vuoteen loisto juttu taloudellisesti ! hanssi ei se paha homma oo jos niskat ulosajon jälkeen on vielä kunnossa, kypäräkin on hyvä tietyn väliajoin uusia,aikamoisia henkivakuutuksia! kalsareita en tänäkään päivänä vielä ymmärrä että mikä virka niillä on , jos autossa on palon roihuessa niin siinä ei paljon kalsarit auta.
Harrasteralli kuulostaa ihan fiksulta yhdistykseltä ,mutta en ymmärrä tätä kiihkoilua mitä nämä perustaja jäsenistö täällä harrastaa, iso paha akk sitä ja tätä. ei osata tai haluta tehdä tärkeetä yhteistyötä tai kehittää omaa tuotetta vaan haukutaan akk:Ta , miksi? yritetään viedä omaa tuotetta ylempään arvoon?

Suurin osanottaja kato on varmasti vallitseva taloustilanne ja epävarmuus siitä onko kenelläkään varaa harrastaa mitään ! se ei ole akk:n eikä sen enempää harrasterallinkaan syy! Eikä kumpikaan pysty näitä lukuja räjähdysmäisesti kasvattamaan tai tekemään sellaisia sääntöuudistuksia että se näkyisi kilpailijoiden lompakoissa radikaalisesti !

Ja niin kauan kuin päällekkäin kisoja järjestetään niin tottakai se syö toiselta kisalta osallistujia ja mitä pidemmälle kausi etenee sitä enemmän on myös kalustoja tallissa oottamassa uutta peltiä ja tekniikkaosia rikkoutuneiden tilalle ja taas osallistujia on poissa !

Lujaa
Yleinen
Yleinen
Viestit: 189
Liittynyt: 11.04.2014 09:14

Re: Hyvin menee!

Viesti Kirjoittaja Lujaa » 21.08.2014 02:31

Harrastaminen suomenmaassa ei ole vaikeaa kun kyse on harrastamisesta! Itse voi myös säästellä kuluissa. Yleensä se on omasta asenteesta kiinni pystyykö jotain harrastamaan ! Täälläkin on saanut lukea opiskelija poikien harrastamisesta, on ostettu kimppa-autoa ja hommattu sponsoreita yms..tahdosta se kaikki on kiinni, toisilta sitä tahtoa vaan puuttuu ja sitten ruikutetaan ralli.netti täyteen kuinka iso paha akk on pilannu kaiken eikä nähdä sitä kokonaisuutta kuinka monesta asiasta harrastaminen voi olla kiinni! Se on vaan kumma että nää valittajat/huolestujat on aina nämä samat nimimerkit täällä, missäköhän se vika oikeesti on, oisko pään ja korvien välissä?

Joillaan se harrastaminen on kiinni rahasta, jollain se voi olla että kartturi puuttuu tai voi se syy olla vaikka että huoltomiehiä ei löydy, käsittääkseni esim. future cup on vienyt osannottajia paljon asfalttisarjojen puolelle ja sprintit ja rallikross ja ratasarjat muutenkin kiinnostaa nykyisin enemmän!? liekkö näissä edellämainituissa syy siihen että rallimiehiä on paljon mennyt myös sinne suuntaan!? myös moni on lopettanut varmasti sen takia ettei se iän ikuinen auton rassaaminen kiehdo, on tullut perheen lisäystä,eroja,talleja menee alta yms.. syitä on varmasti melkeen yhtä paljon kun on lopettaneitakin..

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Hyvin menee!

Viesti Kirjoittaja j67 » 21.08.2014 07:28

hankiralli.fi/rallit/2005/yhteystiedot/yhteystiedot.html
mut-palvelu.fi/2007/ralli/saloua_ralli/saannot.pdf

tenab.net/v2001/010818l.htm
tenab.net/v2003/030104l.htm

Siinä pari esimerkkiä Nimimerkille Lujaa ja Foxhole Racing Team.

Nyt on siis käsitelty millä rahkeilla kirjoitan. Miten lienee näiden kahden herran tekemisten laita. Väitän että ovat netin parissa kannuksensa saavuttaneita "rallisankareita". Mitään ei ole tehty ja mihinkään ei ole osallistuttu. Juttua riittää mutta ei näyttöä mistään mitä olisi tehty.

Joten jos herroilla ei ole esittää mistään mitään näyttöä niin voisi sitten vaikka rauhoittua ja alkaa harrastamaan autourheilua jotta olisi jutuille jotain vastinetta.

edelleenkään yhdestäkään rallista ei löydy yhtäkään pena hirvosta.
Joten asia lienee loppuun käsitelty.

Avatar
emppu
KV
KV
Viestit: 667
Liittynyt: 01.05.2004 00:00

Re: Hyvin menee!

Viesti Kirjoittaja emppu » 21.08.2014 10:15

Osasinko lukea nuo yhteystiedot oikein. Toisessa rallissa kilpailunjohtaja ja toisessa ratamestari?

Molemmat suurtöisimpiä tehtäviä rallissa..
Muuhun en ota kantaa :P

Kilpailuhistoriaa saa toiset tutkiskella..

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Hyvin menee!

Viesti Kirjoittaja j67 » 21.08.2014 13:48

emppu kirjoitti:Osasinko lukea nuo yhteystiedot oikein. Toisessa rallissa kilpailunjohtaja ja toisessa ratamestari?

Molemmat suurtöisimpiä tehtäviä rallissa..
Muuhun en ota kantaa :P

Kilpailuhistoriaa saa toiset tutkiskella..
Joo,oikein tulkittu.

Toisaalta nykyäänhän suurimpia sankareita on runkimiehet, nettisurffaajat ja muut hörhöt jotka luulee tuntevansa jonkun kilpa-autoilijan. Keltään muulta ei edes kannata kysyä autourheilusta mitään.

Avatar
Wandal
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 101
Liittynyt: 18.10.2006 00:00
Paikkakunta: Virrat

Re: Hyvin menee!

Viesti Kirjoittaja Wandal » 21.08.2014 15:03

taitaa ne sankarit olla tosiaa jossai muualla ku ralli.net
*hakee popcornia*

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Hyvin menee!

Viesti Kirjoittaja j67 » 21.08.2014 22:02

Tuosta alemmasta tenabin linkistä voi jokainen lajia ymmärtävä käydä katsomassa luokan 6 osallistujamäärän ja verrata sitä vastavaan luokkaan Teijo-talot ralli Perniön osallistujamäärään.
19 on vaihtunut viiteen.
Samoin on laajentunut kalusto uudenpaan ikäkauteen. Jokainen joka ajoi tuon linkissä olevan rallin ja nykyisin ajettavan luokan kilpailun tietää mistä johtuu tuo pudotus osallistujamäärissä.

Henki on luokassa aivan toinen. 2000 luvun alussa kyseisen luokan autoista suurinosa oli lähes vakio autoja, nykyään osia metsästetään ympäri maailmaa. Juuri tätä olen yrittänyt tuoda esille että mikä on merkitys sillä ajetaanko lähes vakio kalustolla vai siirrytäänkö lähemmäs kilpa-autoja.
Tulokset on aikalailla selvät miten osallistujamäärät kehittyy kun siirrytään a) kalliimpaan b)enemmän työtä vaativaan kilpa-autojen rakenteluun ja sitä kautta vaikeammin tavoiteltaviin autoihin.
Tämäkin on selkeä esimerkki siitä miten asioita on hoidettu ja miten harrastajien toiveita on kuunneltu. Akk on ummistanut silmänsä täysin tavallisen harrastajan esittämiin asioihin. Nimittäin em. muutokset kyseessä olevassa luokassa olivat kyllä akk:n tiedossa,lieneekö sitten munattomuutta ettei asialle tehty mitään. Vai veikö eurot perinteisesti voiton.
Kyseisen luokan alasajoa ennustavat viestit harrastajakunnalta on vielläkin löydettävissä.
Tähän samaan malliin on viety asioita lähes pääsääntöisesti viimeisten vuosien ajan. Hyvin pieni piiri pyörittää asioita ja lopputulokset ovat sen mukaisia.
Älyttömin kehitys suunta on se että jos joku haluaa rakentaa (käyttää rahaa) niin se pitää kirjata sääntöihin siten että kaikille on välttämätöntä alkaa rakentamaan , ainakin jos mielii edes jonkilaisille sijoituksille päästä.
Tästä löytyy esimerkkejä lähes jokaisesta ryhmästä ja luokasta.
Asioita eriyttämällä saisi huomattavasti paremman lopputuloksen.
Alussa mainitsemani luokkakin olisi huomattavasti suurempi vaikkakin sitten kahtia jaoteltuna.

Avatar
GreenSlide
Yleinen
Yleinen
Viestit: 279
Liittynyt: 20.06.2004 00:00

Re: Hyvin menee!

Viesti Kirjoittaja GreenSlide » 21.08.2014 22:25

j67 kirjoitti:
emppu kirjoitti:Osasinko lukea nuo yhteystiedot oikein. Toisessa rallissa kilpailunjohtaja ja toisessa ratamestari?

Molemmat suurtöisimpiä tehtäviä rallissa..
Muuhun en ota kantaa :P

Kilpailuhistoriaa saa toiset tutkiskella..
Joo,oikein tulkittu.

Toisaalta nykyäänhän suurimpia sankareita on runkimiehet, nettisurffaajat ja muut hörhöt jotka luulee tuntevansa jonkun kilpa-autoilijan. Keltään muulta ei edes kannata kysyä autourheilusta mitään.
Älä nyt itsestäsi noilla meriiteillä mitään kansallissankaria tee :twisted: mikä on sinun tämän päivän panostus autourheiluun muu kun rallinetissä toisten haukkuminen ja itsestään *piip* tekeminen? Kysyn vaan mielenkiinnosta, en hattuillakseni.

Avatar
Wr2fast4you
Yleinen
Yleinen
Viestit: 186
Liittynyt: 02.05.2004 00:00

Re: Hyvin menee!

Viesti Kirjoittaja Wr2fast4you » 21.08.2014 22:31

J67 ei muuta kuin hakemaan liiton laji-/työryhmiin. Siellä ne suunnitelmat ja ehdotukset tehdään. Hallitus vain käsittelee ja hyväksyy tai hylkää ne perusteluiden mukaan. Eli perään kuulutan että laji-/työryhmät ovat niitä paikkoja missä pystyy vaikuttamaan ja olemaan hyvin paljon kentän kanssa tekemisissä, koska ryhmien pitäisi koostua lajin harrastajista käsittääkseni.

ps. nyt olisi vielä ihan virallinen hakukin päällä näihin työryhmiin ;)

http://www.autourheilu.fi/41004.aspx

Avatar
emppu
KV
KV
Viestit: 667
Liittynyt: 01.05.2004 00:00

Re: Hyvin menee!

Viesti Kirjoittaja emppu » 22.08.2014 06:06

Wr2fast4you kirjoitti:J67 ei muuta kuin hakemaan liiton laji-/työryhmiin. Siellä ne suunnitelmat ja ehdotukset tehdään. Hallitus vain käsittelee ja hyväksyy tai hylkää ne perusteluiden mukaan. Eli perään kuulutan että laji-/työryhmät ovat niitä paikkoja missä pystyy vaikuttamaan ja olemaan hyvin paljon kentän kanssa tekemisissä, koska ryhmien pitäisi koostua lajin harrastajista käsittääkseni.

ps. nyt olisi vielä ihan virallinen hakukin päällä näihin työryhmiin ;)

http://www.autourheilu.fi/41004.aspx
Toki hakemus sisään jos siltä tuntuu.

Minäkin hain ja valittiin yhteen liiton lajiryhmään. Jäin vajaan vuoden työskentelyn jälkeen siitä pois kun katsoin että siellä ei säännöt olekkaan kaikille samat, eikä kaikkien näemmä tarvi niitä noudattaa.
Tuskastuin kun liitto itse ei noudata sille ja menettelyille hyväksyttyjä sääntöjä vaan käyttää sellaista valtaa jota sille ei kukaan ole myöntänyt. Vallan käyttäjinä liiton palkatut henkilöt, kera markkinointiyhtiön.
Mahdollisilta sääntörikkomuksilta ja niitä annetuista sanktioista putoa pohja ja uskottavuus pois jos vain "rivijäsenen" pitää säänöjä noudattaa.

Sääntöihin, varsinkin teknisiin, on tehty vuosien saatossa moniakin muutoksia jotka on osoittautuneet virheiksi.
Uskon kuitenkin että tarkoituksellisesti virheitä ei ole tehty. Tarkoitus on ollut hyvä mutta aina ei voi tietää ja nähdä mihin kaikki johtaa.

Liiton strateginen päämäärä on se johon kaipaisi muutosta. Nyt sen kärki on liikaa bisnes ja sen kaikenlainen tukeminen, jopa harrastajien kustannuksella, ja etenkin näin.
Tämä strategia ei näemmä muutu kuin johtoa vaihtamalla, demokraattisesti siihen vaikuttaminen on nähdyn ja kuullun perusteella mahdotonta.
On liikaa totuudelle sokeita perseennuolijoita päättämässä, jopa oma lehmä ojassa.
Mutta milläs teet vaihtoja kun kuljetaan kieli ruskeana, laput silmillä 8O

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Hyvin menee!

Viesti Kirjoittaja j67 » 22.08.2014 19:56

GreenSlide kirjoitti:
j67 kirjoitti:
emppu kirjoitti:Osasinko lukea nuo yhteystiedot oikein. Toisessa rallissa kilpailunjohtaja ja toisessa ratamestari?

Molemmat suurtöisimpiä tehtäviä rallissa..
Muuhun en ota kantaa :P

Kilpailuhistoriaa saa toiset tutkiskella..
Joo,oikein tulkittu.

Toisaalta nykyäänhän suurimpia sankareita on runkimiehet, nettisurffaajat ja muut hörhöt jotka luulee tuntevansa jonkun kilpa-autoilijan. Keltään muulta ei edes kannata kysyä autourheilusta mitään.
Älä nyt itsestäsi noilla meriiteillä mitään kansallissankaria tee :twisted: mikä on sinun tämän päivän panostus autourheiluun muu kun rallinetissä toisten haukkuminen ja itsestään *piip* tekeminen? Kysyn vaan mielenkiinnosta, en hattuillakseni.
joo ei tässä mihinkään kansallissankariksi ole halua ryhtyäkkään. Linkkaukset oli lähinnä sen takia että muutamalle kaverille selvisi se mitä ketäkin on tehnyt.
Rallinetin yksi perusongelma on mielestäni se että lähes ketä tahansa auton nähnyt voi esiintyä milloin minkäkin alan asiantuntijana. Joko omalla tai keksityllä henkilöllisyydellä.

Itse olen mielestäni aika hyvä asiantuntia antamaan lausuntoa siitä miksi itse lopetin ajamisen ja kilpailuiden tekemisen. Toki näyttää siltä että muutama kaveri tuntuu olevan tässäkin asiassa parempi asiantuntija.

Se mikä on panostukseni tällä hetkellä on selvää muutamalle valitulle henkilölle tässä vaiheessa. Jos kaikki natsaa ja porukkaa saadaan liikkeelle niin ehkä sitten on lisää kerrottavana.
Toisaalta ei tässä ole ihan toimettomanakaan tarvinnut istua. Esim. tuo paljon parjattu peltoauto/ siviiliauto tapahtuma tai oikeastaan sen selvittely oli varsin opettavaista.
Muutamalla puhelulla selvisi esimerkiksi se mitä viranomaiset vaatii tapahtuman turvasuunnitelmalta ja paljonko "turhaa" on vastaavassa akk:n dokumentissa.

Empun kommentti on aikalailla yksi yhteen sen kanssa mitä kentältä on muistakin suunnista kuullut, joten menköön ne lajiryhmiin jotka niihin uskoo. Itse en usko ko. ryhmillä olevan juurikaan mitään tekemistä minkään kanssa, pelkkiä kumileimasimia. Saattaa niitäkin olla jotka ovat onnistuneet tehtävässä toteuttamaan ajamiaan asioita. Harvemmin vaan niistä "esson" baarissa kuulee.

Avatar
emppu
KV
KV
Viestit: 667
Liittynyt: 01.05.2004 00:00

Re: Hyvin menee!

Viesti Kirjoittaja emppu » 22.08.2014 20:21

En minä sitä moiti ettei lajiryhmissä voisi vaikuttaa asioihin.
Minä lähdin kävelemään sen vuoksi kun liittossa kaikki ei noudata sääntöjä, mutta ollaan kyllä sanktioimassa jos muut jättää noudattamatta.
Tarpeen tullen lajiryhmä kävellään muusiksi, ja ohitetaan, jopa lähetellään kirjelmiä missä lajiryhmä on muka asialla.

Lukittu