





jar kirjoitti:Vuosimallirajaus 2002 hyvä. F-ryhmää saa ajaa vanhemmalla kalustolla, ja uusiutuminen sielläkin olisi paikallaan tai ajanmyötä historic- ja F-ryhmä voidaan yhdistää.
- 2002 valmistetut autot, myös aikaisemmin valmistettu samanlainen auto käy
- kuutiotilavuus < 1600 cm3
- vaihteisto vakio, lukko mahdollista lisätä
- vakio moottorinohjausjärjestelmä
- moottorintuenta vapaa
- pakoputkisto vapaa katalysaattorin jälkeen
- jousitus ja iskunvaimennus vapaa
- vetoakselit ja nivelet alkuperäiset
- puslat saa vaihtaa kovempiin, ei uniball
- rajoitettu rengasmäärä, merkki vapaa
- turvavarusteet FIA
- kilpailupaino tehon suhteen
Siitä tulee hyvä !!!
Nimenomaan. Ja sitten on vielä tämä turvallisuustekijä. Ralliauto on syytäkin kuulla. F-cupin kisassa loppupään M3 meinasi todella säikäyttää, oli varustettu niin vakiokoneella ja -putkistolla että lähestymistä ei kertakaikkiaan kuullut. Jos otetaan tämän vuosituhannen 1,6 ja pidetään se suhteellisen vakiona niin sitten kuunnellaan ainoastaan rengasmelua... :(doxal kirjoitti:Näyttävyyttä kalustoon saisi helposti jos sallittaisiin myös jonkinnäköisiä levikkeitä ja spoilereita.
Ja mun mielestä ralliauton tarvii pitää myös jonkin verran ralliauton ääntä.
Uskon asian olevan niin, että enempi pärisevä auto antaa helpommin mielikuvan nopeudestaan/tehokkuudestaan. Eihän tommoset kaikkia hämää, mutta näyttävyyttä ja suurelle yleisölle uskottavuutta ne vois tuoda pirusti lisää.
Níin on tosiaan F-ryhän autot, mutta niissä kaikki vapaat johon nyt ei tähdätä. Onhan myös n -ryhmä johon sä jo tätä uutta luokkaa rinnastat koska siinäkin alusta vapaa jne. NYT onkin kyseessä uusi luokka joka säästäis kuluja, eli vakioautot... ilman kummempia tilpenhöörejä...jar kirjoitti:Vuosimallirajaus 2002 hyvä. F-ryhmää saa ajaa vanhemmalla kalustolla, ja uusiutuminen sielläkin olisi paikallaan tai ajanmyötä historic- ja F-ryhmä voidaan yhdistää.
- 2002 valmistetut autot, myös aikaisemmin valmistettu samanlainen auto käy
- kuutiotilavuus < 1600 cm3
- vaihteisto vakio, lukko mahdollista lisätä
- vakio moottorinohjausjärjestelmä
- moottorintuenta vapaa
- pakoputkisto vapaa katalysaattorin jälkeen
- jousitus ja iskunvaimennus vapaa
- vetoakselit ja nivelet alkuperäiset
- puslat saa vaihtaa kovempiin, ei uniball
- rajoitettu rengasmäärä, merkki vapaa
- turvavarusteet FIA
- kilpailupaino tehon suhteen
Siitä tulee hyvä !!!