Ahveniston filmissä näkyi selvästi, miten pääsuoran hiekalle meno oli liian loiva.Tämä poisti ohitus paikan teltäkohdalta,eikä rata myöskään kestä kun kaikki ajavat samaa uraa.Takaisin assulle tulo oli liian loiva , eikä antanut ajolinja vaihtoehtoja suoran päähän.Tässä tosin pääsi rinnalle jos kaverilla meni pitkäksi.
Päätymutkan jälkeinen hiekalle meno,oli pilattu turhalla chikaanilla.Se vain esti rinnalle pääsyn kun oli vain yksi ajolinja.(Tämä kohta ajettiin suoraksi lämä pohjassa).Seuraava vasen pilattiin kun siihen tehtii sisäkeerteeseen betoni reunus,jonka säde on liian loiva.(ei ohitusmahdollisuutta).
Samoin seuraava oikea ennen assulle tuloa sama vika.Tästä kyllä saattoi kiertää kaukaa jotta sai hyvän linjan pääsuoralle.Ahveniston radalle saadaan kyllä 6 OHITUSPAIKKAA kun se tehdään harkiten.On se kyllä ihme että, ratamestarit eivät edes kysy kokeneilta kuljettajilta vikkejä radan teossa.
Ihan vaan esimerkkinä Hyvinkäältä, kun siellä pitkä mutka muutettiin kahdeksi mutkaksi. Siitä tuli niin vaikea ajaa, ettei edes kokeneetkaan menneet samaa linjaa kahtakertaa.Siihen tuli myös samalla ohitus paikka.Tämä tietysti vaikeuttaa ajamista, kun joutuu itse harkitsemaan ajo linjat.Mutta näin rata kestää paremmin,kun ajolinja hajontaa on enemmän.
Viime vuonna apparalla EI ollut varsinaisesti yhtään kunnon ohituspaikkaa.
Kyllähän siellä kovaa mennään mutta, sitä näkee samanlista moottoritiellä puskuri pukurissa kiinni ajamista.
Tästäkin on erimieltä kokemattomat kuljettajat,kun ratamestari on nykyään pakottanut ajamaan kiltisti JONOSSA. Kun kokemus lisääntyy alkaa valjeta ajolinjat IHAN omatkin jolloi sit............
