Sivu 3/4

Lähetetty: 28.12.2008 18:47
Kirjoittaja Jepje
Halpoja kuin saippua :P

Videopätkää Skoda Motorsportilta 90 luvun alusta

Lähetetty: 29.12.2008 17:58
Kirjoittaja sps1
Vähän aiheeseen liittyvää elävää kuvaa :D

http://www.youtube.com/watch?v=AN7vrXLI4Nw

Lähetetty: 29.12.2008 21:27
Kirjoittaja MJT
Jepje kirjoitti:Palataas vanhaan aiheeseen! Meille tuli/tulee pari favorittia (UFM-777 ja NBH-318) ajattelin kysellä kuinkas paljon tulevalla kaudella noita tsekin "lahjoja" meinaa liikkua?

I :D tse ajattelin ulkoiluttaa Favorit´eista v. 2009 ainakin UFM-782 ( valm. N:o 56) rallikisoissa sekä EX-Sibera (valm n.o 30) sprintissä. Pihalle jää vielä BIR-520 ,GR A sekä tietääkseni ainut F-ryhmän Favorit ex-Häkkinen. Lisäksi Ex- Kilu Aho tehdaspeli valm N:o 14. joka odottaa pientä inspiraatiota tullakseen lyöntikuntoon ( odottanut jo yli 10 vuotta).
Taitaa nuo laitteet ( UFM-777 ja NBH-318) olla löytyneet Kärkölän suunnalta. Jos osa puutteita, tiedän mistä niitä saattaa löytyä. :P Luulen että Favorit´eja on baanalla tänä vuonna toistakymmentä. Meidän kulmilla Orimattilassakin niitä taitaa olla puolenkymmentä + Feliciat ja Fabia

Lähetetty: 29.12.2008 21:46
Kirjoittaja MJT
Tumppi kirjoitti:Onko nämä n-ryhmäläiset skodat niitä mitä sai ostaa ihan uutena, valmiina kilpa-autoina 55.000 markalla?
Kaikki UFM- alkuiset olivat alunperin Gr N autoja. Niistä tehtiin , osasta, myöhemmin A-ryhmän autoja. Tosin täytyy muistaa että, kaikki N-ryhmän autot siihen aikaan, kuten ilmeisesti pääsääntöisesti nykyisinkin ( ei Mitsu evo 8 uudemmat) ovat A-ryhmän perusluokituksen mukaisia autoja . Jos perusluokiteltuun A/N autoon tehtiin muutoksia jotka eivät olleet hyväksyttyjä ryhmään N, muuttuivat autot silloin vain pelkästään A-ryhmän autoiksi. Eli silloisiin N-ryhmän autoihin ei tarvitse tehdä mitään muutoksia, ne sopivat suoraan ryhmään A. Joten jos jollakin on vielä, kuten minulla, aito N-ryhmän auto ( UFM-782) voi sillä vedellä täytä päätä A-ryhmässä. UFM-autot olivat alunperin keltaisia. Myös muutama, ainakin yksi valkoinenkin N-ryhmän auto oli liikkeellä. Vamistenumero 34 . Myin sen Kouvolaan muutama vuosi takaperin. Entinen nti Sandström´in auto.
Kaikkien UFM-autojen myyntihinta oli aikoinaan muistaakseni 55.555 mk. Autot olivat oikein hyviä. Varustettuna Sachs- alustalla, Cr-Mo kaarilla, hyvällä alustasuojauksella= tehdaspanssari. Sparcon penkit + hyvät vyöt, kilpapakoputkisto ym. Minulla on vielä tallessa tehtaan kilpaosapakettiin liittyvä varaosaluettelo. Nyt tuntuu että autoille alkaa uusi nousukausi. Vaikka ei ollut mikään tehopakkaus, antoivat loistavat ajo-ominaisuudet mahdollisuuden kuitenkin osaavissa käsissä tehdä hyviä tuloksia. Autoon voi tarvittaessa tehdä remonttia käytännössä " niittokoneen työkaluilla" joten se on niiltä osin omistaja ystävällinen ja kustannustehokas.

Re: Skodista

Lähetetty: 29.12.2008 21:56
Kirjoittaja MJT
matti kirjoitti:
Jone kirjoitti:Montako niitä oikeita kilpureita tuli aikanaan suomeen,yhden tiedän ja olen siinä kisankin kyydissä istunut.Auto oli ex.Isolde Holderie,kaatui jyväskylän talvirallissa vissiin toimitsijatehtävissä,Warrevirtanen ajoi sillä suurajoissa -91 keskeyttäen ehikkiin jonka jälkeen petri niemelä ajoi sillä -92 junnusm:n mm.jämsärallissa yl.kilpailun 3.Ja autossa oli oman aikansa huippualusta,6-v suorakytkentä,4xlevyt hydr.kässäri,recaron huippupenkit.Tämän valmistenumeroa en tiedä mutta on aivan eri planeetalta kuin nämä trophyskodat.
se oli EFE-677?
Valmistenumero 14. Seisoo Meillä, osin riisuttuna!

MJT

Lähetetty: 29.12.2008 22:15
Kirjoittaja MJT
Wannabee kirjoitti:Millasissa hinnoissa noi favoritit liikkuu?

:( Riippuu autosta ja varustuksesta. Kaadettuja ja osiltaan puutteellisia rakennussarjoja saa varmaan saippualla, kuten joku totesi.Jos laite hyvillä osilla maksavat ne Skodaan aivan yhtä paljon kuin muihinkin kilpureihin. Ei ole kehitetty hyviä ja halpoja kilpaosia vain Skoda-merkkisiä autoja silmällä pitäen. Siksi hyvät osat maksavat kaikkiin saman verran. Favorit´ien hinnat? Kohtalaisen hyvien alkavat 4000- ylöspäin. Jos haluaa rakennussarjan niitä saa halvemmalla. Käsittääkseni Rallinet´in palstoilla on ehkä vieläkin myynnissä hyvä yksilö , mielestäni edullisesti. Tiedän sen siitä että ollut myös meillä. Tehty osittain ruåtsissa Jan Sellholm´n pajalla. Koneen rakentanut Erkki Siukola, Motorsport, joka nykyisin viilaa Suzukin tehtaalla Moto GP Suzukien moottoreita . Tehokkaimpia Favorit´n koneita mitä löytyy suomesta. Myös Felicioita on tarjolla. Hinta ainakin kaksinkertaistuu, verrattuna lähes samaa tekniikkaa olevaan Favorit´iin.
Tässä "lyhyt" hinta katsaus. Suosittelen sekä aloittelijalle, että sellaiselle joka haluaa vetää 10 kisaa vuodessa, vaihtaen vain öljyt siinä välillä. Muuta polttoaineen lisäyksen lisäksi ei yleensä tarvitse tehdä. 8O

Kellä vielä tehdas favoriteja

Lähetetty: 29.12.2008 22:29
Kirjoittaja LSP1
K :wink: Kysymällä selviää hinta.Ei tehdas peli mutta hyvä.

Lähetetty: 30.12.2008 00:31
Kirjoittaja Jepje
MJT kirjoitti:Taitaa nuo laitteet ( UFM-777 ja NBH-318) olla löytyneet Kärkölän suunnalta
Sieltähän ne löytyi :D

Lähetetty: 31.12.2008 19:40
Kirjoittaja Mozart
Jepje kirjoitti:
MJT kirjoitti:Taitaa nuo laitteet ( UFM-777 ja NBH-318) olla löytyneet Kärkölän suunnalta
Sieltähän ne löytyi :D[/
UFM-777 on ollut Porvoossa 90-luvun puolessa välissä Egil Erikssonilla,viimeinen kisa jonka hän ajoi sillä oli Ruotsin MM-ralli -96, ja vielä maaliin, allekirjoittanut oli kartturin paikalla. HYvää Uutta Vuotta kaikille.

Lähetetty: 25.01.2009 17:26
Kirjoittaja Jepje
Nyt ovat molemmat Favoritit (UFM-777 JA NBH-318) kotiutuneet paimioon..

Favoritit

Lähetetty: 25.01.2009 17:40
Kirjoittaja JLamm
Jepje kirjoitti:Nyt ovat molemmat Favoritit (UFM-777 JA NBH-318) kotiutuneet paimioon..
Sit vaan kovaa ajoa ja huonoa huoltoa! Vielä kun punaisen viiatin katonkulmat on oikaistu, tulee valinnan vaikeus millä menopelillä kisaan ilmoittaudutaan... :wink:

Re: Favoritit

Lähetetty: 25.01.2009 18:26
Kirjoittaja MJT
JLamm kirjoitti:
Jepje kirjoitti:Nyt ovat molemmat Favoritit (UFM-777 JA NBH-318) kotiutuneet paimioon..
Sit vaan kovaa ajoa ja huonoa huoltoa! Vielä kun punaisen viiatin katonkulmat on oikaistu, tulee valinnan vaikeus millä menopelillä kisaan ilmoittaudutaan... :wink:
UFM-777 on aito "tehdaspeli". NBH- on rakennettu suomessa. UFM-777 on paljon kiertänyt sen jälkeen kun Egil ja Peter voittivat sillä luokkansa ruåtsissa. Kinnusen Ahti ja taisi olla Jarnokin sillä Jyväskylässä muutaman kerran. Oli aikoinaan Pohjosen Ilkalla, sieltä Hämäläisen Jarille. Sieltä Kinnusille. Taisi olla Välimäelläkin jossakin välissä. Luulen että se on eniten ajettu UFM:stä. Tergujeff sitä käskytti viimeiseksi aivan kelvollisilla EK ajoilla. Tergujeff´ltä Anttosen Markolle ja sieltä Järvelään. NBH on Siukolan Hannun tekemä Koistisen Paavolle. Sieltä lähtenyt kiertoon muistaakseni Elosen Harrin ja Koskelaisen Karin kautta. Auto oli hetken meillä ja myin sen aikoinaan Koiviston Karille. Sieltä se joutui sitten kaadon jälkeen Järvelään.

Re: Favoritit

Lähetetty: 25.01.2009 19:05
Kirjoittaja Jepje
JLamm kirjoitti:Sit vaan kovaa ajoa ja huonoa huoltoa! Vielä kun punaisen viiatin katonkulmat on oikaistu, tulee valinnan vaikeus millä menopelillä kisaan ilmoittaudutaan... :wink:
Hyvin päästiin perille eikä auto tippunut vaikka olikin sinun laittamat liinat :mrgreen:

Lähetetty: 29.01.2009 17:29
Kirjoittaja kempsu
UFM-777 oli täällä Oulunseudulla vuosina 2001 ja siitä vähän eteenpäin. Ajettiin sillä Nesteralli vuonna 2001 johon autoa huollettiin jonkin verran. Autossa on muuten aika hyvä kansi ja imusarja/kaasaripaketti. Niihin käytettiin virtauspenkissä aika paljon aikaa ja vaivaa...Sen auton ikkunassa oli aika monta jyväskylän katsastustarraa...

Lähetetty: 07.02.2009 16:22
Kirjoittaja Vieras
Voi noita aikoja.

Varmavuon Seppo se ryttäs ainakin yhden VP-Service rallissa aikoinaan. Itse katselin ojanpohjaa kartturin penkiltä.

Jollen aivan väärin muista niin kyseessä on UFM-772

http://www.youtube.com/watch?v=g0cYr0C-uz8