Gt corolla kuskit huomio...
- TeemuPetteri
- A-Junnu
- Viestit: 94
- Liittynyt: 19.02.2010 00:00
- Viesti:
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Asiani ei varsinaisesti koske corollaa, mutta lohko sääntöä kumminkin.
Opell autoon saa kohtuu rahalla Englannista alumiini lohkoa 2,5 litrasena.Ulkoisesti alkuperäisen mukaisia. Ovat ottaneet kohtuu tehojakin niistä. Mikä itku sitten seuraa kun viivalla on yli 300hp astroja ja kateetteja?
Opell autoon saa kohtuu rahalla Englannista alumiini lohkoa 2,5 litrasena.Ulkoisesti alkuperäisen mukaisia. Ovat ottaneet kohtuu tehojakin niistä. Mikä itku sitten seuraa kun viivalla on yli 300hp astroja ja kateetteja?
- Unto
- KV
- Viestit: 728
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Valkeakiski
- Viesti:
Re: Astra / Kadet kuskit huomio...
Kaikki kynnelle kykenevät Opel kuljettajat! miten olisi jos kerätään isompi ryhmätilaus tuollaisille alumiini lohkoille niin saadaan kevyempi lohko lailliseksi F. ryhmään?
http://qedmotorsport.co.uk/qed-shop/vau ... e/specials" onclick="window.open(this.href);return false;" on-click="window.open(this.href);return false;" on-click="window.open(this.href);return false;" on-click="window.open(this.href);return false;
Myös JRE Racing engines:illä on mielenkiintoisia moottorivaihtoehtoja meitin F-cuppiin!!!
http://www.jreracingengines.com/engines.html" onclick="window.open(this.href);return false;" on-click="window.open(this.href);return false;" on-click="window.open(this.href);return false;
Nyt kun niitä sääntöjä venytellään niin venytellään niitä myös muissakin merkeissä!
-Kiitos ja anteeksi!-

http://qedmotorsport.co.uk/qed-shop/vau ... e/specials" onclick="window.open(this.href);return false;" on-click="window.open(this.href);return false;" on-click="window.open(this.href);return false;" on-click="window.open(this.href);return false;
Myös JRE Racing engines:illä on mielenkiintoisia moottorivaihtoehtoja meitin F-cuppiin!!!
http://www.jreracingengines.com/engines.html" onclick="window.open(this.href);return false;" on-click="window.open(this.href);return false;" on-click="window.open(this.href);return false;
Nyt kun niitä sääntöjä venytellään niin venytellään niitä myös muissakin merkeissä!
-Kiitos ja anteeksi!-

- saana
- KV
- Viestit: 420
- Liittynyt: 13.12.2010 00:00
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Minusta tällänen toiminta olisi tulevaisuutta kun kaikki,pisan tornia lukuun ottamatta, kallistuu koko ajan.Tuttavapiirissä kilpaurheilijat tilaa lenkkarit Lontoosta kun ne maksaa siellä 40 e ja sama lenkkari suomessa 100 e enemmän?Olemme Euroopan kallein maa ja emme syyttä! 

-
- Viestit: 4
- Liittynyt: 04.08.2011 22:47
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Tällä tekniikan vapaalla sekoittamisella kustannukset pienenisivät normiharrastajalle. Esimerkiksi drifting/gatebil/yms kapinoissa täällä ja maailmalla 99% jengistä on liikkeellä omalla lompsalla. Tämä johtaa taas siihen että sitä palikkaa sekoitetaan merkistä toiseen miten kukin näkee saavansa parhaiten "bang for the buck". Tää on minusta loistava konsepti. Koska se tuo harrastajia aivan älyttömästi - mukaanlukien katsojia. Ja näkyvyyttä. Varikot täynnä ihmisiä tutkimassa ja kuvaamassa autoja - kahta samanlaista autoa ei ole
Mutta se että auto vietäisiin kauas siitä millainen se oli tehtaalta lähtiessään ei todellakaan tarkoita että se olisi automaattisesti lähtökohtaa nopeampi ;)
Sen olen pistäny merkille että turvallisuus asioihin panostetaan - kaariin penkit niskatuet jne kuten rallinkin puolella.
Mutta se että auto vietäisiin kauas siitä millainen se oli tehtaalta lähtiessään ei todellakaan tarkoita että se olisi automaattisesti lähtökohtaa nopeampi ;)
Sen olen pistäny merkille että turvallisuus asioihin panostetaan - kaariin penkit niskatuet jne kuten rallinkin puolella.
- TeemuPetteri
- A-Junnu
- Viestit: 94
- Liittynyt: 19.02.2010 00:00
- Viesti:
Re: Gt corolla kuskit huomio...
tarkoitus ei ollut ehdottaa foorttiin opelin konetta!
Tarkoitus oli puhua lohko säännöstä! Jos Toyotassa, Fordissa ja Volvossa saa käyttää erillaisia lohkoja miten haluaa pitää "säännön" koskea muitakin merkkejä!
Tai jos haluat ajaa vahvemmalla lohkolla totuttele ajamaan etuvetoisella FX:llä tai eskon sijaan Sierralla jne.
Kannattaa tarkoin miettiä mitä päätetään, kohta on oikeasti tilanne missä viivalle saadaan yli 300hv kalustoo.
Tulevaa sääntötulkintaa tehdessä kannattaa luoda ajatus myös volkkari konsernin lohkovalikoimaan.
Minun puolesta päätös saa olla mikä hyvänsä, itkua siittä seuraa joka tapauksessa.
Itse ajattelin kysyä Lehtimäen Timolta Toyotan IMSA konetta kun on Celican lohkon kanssa identtinen eikä ole kun 450hv vaparina
Tarkoitus oli puhua lohko säännöstä! Jos Toyotassa, Fordissa ja Volvossa saa käyttää erillaisia lohkoja miten haluaa pitää "säännön" koskea muitakin merkkejä!
Tai jos haluat ajaa vahvemmalla lohkolla totuttele ajamaan etuvetoisella FX:llä tai eskon sijaan Sierralla jne.
Kannattaa tarkoin miettiä mitä päätetään, kohta on oikeasti tilanne missä viivalle saadaan yli 300hv kalustoo.
Tulevaa sääntötulkintaa tehdessä kannattaa luoda ajatus myös volkkari konsernin lohkovalikoimaan.
Minun puolesta päätös saa olla mikä hyvänsä, itkua siittä seuraa joka tapauksessa.
Itse ajattelin kysyä Lehtimäen Timolta Toyotan IMSA konetta kun on Celican lohkon kanssa identtinen eikä ole kun 450hv vaparina

-
- WRC
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Sääntö on tietenkin kaikille sama ! Mutta niin pitää olla tulkinnatkin !
Pysykää asiassa jos mahdollista. Muistakaa että yläraja on 3.0 jos haluu kuutioita niin isompaa mäntää vaan ja itku loppuu jos ranteet pysyy suorana, eikä mee hartiat lukkoon.
P.S. Takavetoisissa GT ja FX malleissa on samoja lohkoja ! Mutta Bemareihin sallittiin 500 kuutioo isommat moottorit
mikä sinäänsä ei haittaa mitään !
Pysykää asiassa jos mahdollista. Muistakaa että yläraja on 3.0 jos haluu kuutioita niin isompaa mäntää vaan ja itku loppuu jos ranteet pysyy suorana, eikä mee hartiat lukkoon.
P.S. Takavetoisissa GT ja FX malleissa on samoja lohkoja ! Mutta Bemareihin sallittiin 500 kuutioo isommat moottorit

-
- Viestit: 8
- Liittynyt: 03.02.2012 13:13
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Nyt en ole nähnyt GT corollan luokitustodistusta, mutta eikös sieltä löydy kuva lohkosta? Ainakin sen ooppelin, minkä kyydissä olen istunut, luokkarista löytyy kuva lohkosta.
Ja eikös se luokitustodistus sitten määrää että millä lohkolla kilpaa ajetaan? Vaikka niitä samoja lohkoja olisi ollut GT:ssä ja FX:ssä ja vaikka DX:ssäkin.
Minun mielestä tässä on nyt joku järjestelmä pettänyt kun homma on päässyt tähän tilaan.
Miten on mahdollista että, vaikka corollilla on ajettu kilpaa vuosikaudet, ja niitä moottoreitakin tehty vaikka ja mihin lohkoihin ainakin yli 2 vuotta, tämä asia tulee vasta nyt esille? Eikö näitä muka ole katsastuksissa aikaisemmin huomattu? Miksei kukaan kilpailija ole tehnyt protestia? Vai onko vaan purtu hammasta kun kaverilla on laiton lohko ja sitten tehty itse sama temppu?
Entäs katsastajat? Luulisi että vähintään yksi tämän asian oikean laidan tietävä katsastaja olisi sattunut johonkin kisaan. Vai onko se asia niin ettei "rivikatsastaja" (anteeksi ilmaisu) uskalla tehdä tulkintoja tai kyseenalaistaa asioita? Uskalletaan kyllä narista ratin pikakiinnityksistä yms. asioista...
Byrokratia on hieno asia.
Ja eikös se luokitustodistus sitten määrää että millä lohkolla kilpaa ajetaan? Vaikka niitä samoja lohkoja olisi ollut GT:ssä ja FX:ssä ja vaikka DX:ssäkin.
Minun mielestä tässä on nyt joku järjestelmä pettänyt kun homma on päässyt tähän tilaan.
Miten on mahdollista että, vaikka corollilla on ajettu kilpaa vuosikaudet, ja niitä moottoreitakin tehty vaikka ja mihin lohkoihin ainakin yli 2 vuotta, tämä asia tulee vasta nyt esille? Eikö näitä muka ole katsastuksissa aikaisemmin huomattu? Miksei kukaan kilpailija ole tehnyt protestia? Vai onko vaan purtu hammasta kun kaverilla on laiton lohko ja sitten tehty itse sama temppu?
Entäs katsastajat? Luulisi että vähintään yksi tämän asian oikean laidan tietävä katsastaja olisi sattunut johonkin kisaan. Vai onko se asia niin ettei "rivikatsastaja" (anteeksi ilmaisu) uskalla tehdä tulkintoja tai kyseenalaistaa asioita? Uskalletaan kyllä narista ratin pikakiinnityksistä yms. asioista...
Byrokratia on hieno asia.
-
- WRC
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Tämmöistähän se juuri on ! Käytännöt ovat tulleet sääntöjen vastaisiksi tavalla ja toisella, siksi nyt on asiaa ruvettu korjaamaan. Mutta se lohko asia joka koskee kaikkia autoja on vain pienin tulevista murheista.
Siis joku malli saa erivapauden isommalle kuutiotilavuudelle mitä on sääntö, toinen malli joutuu tulkinnan uhriksi väärien tietojen takia, kolmatta ei tajuta ollenkaan, neljäs haluu olla hiljaa etteipaljastu, viides sitten aukoo päätään, vaikka ei ole osaa eikä arpaa koko hommaan. kyllä meillä on ihan hyvät säännöt ja kohtuu tasapuoliset autot, valinnat ovat vapaita ja kilpailu on reilua. Protesteja ei ole juurikaan kukaan tehnyt. Keskustelu jatkukoon.
Siis joku malli saa erivapauden isommalle kuutiotilavuudelle mitä on sääntö, toinen malli joutuu tulkinnan uhriksi väärien tietojen takia, kolmatta ei tajuta ollenkaan, neljäs haluu olla hiljaa etteipaljastu, viides sitten aukoo päätään, vaikka ei ole osaa eikä arpaa koko hommaan. kyllä meillä on ihan hyvät säännöt ja kohtuu tasapuoliset autot, valinnat ovat vapaita ja kilpailu on reilua. Protesteja ei ole juurikaan kukaan tehnyt. Keskustelu jatkukoon.
-
- WRC
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Ja ennen kuin suuremmin vedätte puruja nokkaan Corollan lohkoasiasta niin miettikää seuraavia : kun asennat lisäjousen niin et saa poistaa alkuperäistä , mitä autoja koskee ? Kaikkia ! Myös te Astra ja Kadetti miehet pitäkää ne takajouset omilla paikoilla ennen kuin suunnittelette alumiinilohkoja, samoin lähes kaikki BMW autot sääntöjen vastaisia, samoin Volvot, Toyotat. Mutta Escortit on kohtuu hyvin tältä osin Ok koska ovat olleet vääristyneentulkinnan takia sorrettuja.
Sylinterin kansi : Tulkinan mukaan jos käytössä on 5 k lohko on kaikki muut kannet paitsi 5 k vieraskansia ja silloin on aineen lisääminen kielletty !
Lisätuet : saadaan asentaa mutta vakioita ei sallita poistettavan !
Tässä nyt jokunen esimerkki ja uusio tulkinta mikä tulee aiheuttamaan itkua ja hammasten kiristystä ihan joka automerkille ! Siksi on tärkeetä että asiaa pohditaan ja jätetään pään aukominen sitten saunailtoihin. 450 sadan tehoista on turha höpistä, mutta 300 heppaa kyllä on realistista jos vaan on rahaa ja käyttää sitä, eikä itke turhista ! Teho rajaa ei ole.
Ihmeellistä että kukaan ei halua asiasta yhteistä keskustelu tilaisuutta vaikka täällä on paljonkin sanottavaa ?
Sylinterin kansi : Tulkinan mukaan jos käytössä on 5 k lohko on kaikki muut kannet paitsi 5 k vieraskansia ja silloin on aineen lisääminen kielletty !
Lisätuet : saadaan asentaa mutta vakioita ei sallita poistettavan !
Tässä nyt jokunen esimerkki ja uusio tulkinta mikä tulee aiheuttamaan itkua ja hammasten kiristystä ihan joka automerkille ! Siksi on tärkeetä että asiaa pohditaan ja jätetään pään aukominen sitten saunailtoihin. 450 sadan tehoista on turha höpistä, mutta 300 heppaa kyllä on realistista jos vaan on rahaa ja käyttää sitä, eikä itke turhista ! Teho rajaa ei ole.
Ihmeellistä että kukaan ei halua asiasta yhteistä keskustelu tilaisuutta vaikka täällä on paljonkin sanottavaa ?
- TeemuPetteri
- A-Junnu
- Viestit: 94
- Liittynyt: 19.02.2010 00:00
- Viesti:
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Frog kirjoitti:Ja ennen kuin suuremmin vedätte puruja nokkaan Corollan lohkoasiasta niin miettikää seuraavia : kun asennat lisäjousen niin et saa poistaa alkuperäistä , mitä autoja koskee ? Kaikkia ! Myös te Astra ja Kadetti miehet pitäkää ne takajouset omilla paikoilla ennen kuin suunnittelette alumiinilohkoja, samoin lähes kaikki BMW autot sääntöjen vastaisia, samoin Volvot, Toyotat. Mutta Escortit on kohtuu hyvin tältä osin Ok koska ovat olleet vääristyneentulkinnan takia sorrettuja.
Sylinterin kansi : Tulkinan mukaan jos käytössä on 5 k lohko on kaikki muut kannet paitsi 5 k vieraskansia ja silloin on aineen lisääminen kielletty !
Lisätuet : saadaan asentaa mutta vakioita ei sallita poistettavan !
Tässä nyt jokunen esimerkki ja uusio tulkinta mikä tulee aiheuttamaan itkua ja hammasten kiristystä ihan joka automerkille ! Siksi on tärkeetä että asiaa pohditaan ja jätetään pään aukominen sitten saunailtoihin. 450 sadan tehoista on turha höpistä, mutta 300 heppaa kyllä on realistista jos vaan on rahaa ja käyttää sitä, eikä itke turhista ! Teho rajaa ei ole.
Puhumme Ari samasta asiasta eri sanoin. Tarkoitukseni ei ole aukoa päätä, olenkin lähinnä huolissani tulevaisuudesta. Kuten varmaan itsekkin tiedät, on tulossa uusia autoja f-ryhmään. Ja jos ne saavat samoja "erivapauksia" moottoriin, kun alustaan on jo luokiteltu kunnon palikat. Muuttuu f-ryhmän luonne taas kertaalleen.
On jo nähty että kun yksi tekee jotain ja pärjää, muut seuraavat kun sokea koiraa! Ja taas päästään toisen foorumin aiheeseen "kun maksaa liikaa".
Olen ehkä tylsä ja rakentelun pilaaja, mutta syntyessään kuollut f2 luokan suunta olisi ollut oikea.
Mitä astraan tulee, jouset on omilla paikoillaan. Olempa nähnyt erillis jousitettuja takapäitäkin. Ja käsittääkseni muissa kuin Escot kitcarissa sitä ei ole luokiteltu?
Soitappa Timolle ja kysy sinäkin konetta vaikka johonkin sprintti autoon. Eipä nuo IMSA koneet suoraan f-sääntöihin uppoa mutta venytellään niitä sääntöjä, niin saadaan aikaan hyväksyttävä käytäntö!
-
- WRC
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Se F2 oli juuri suunniteltu tulevaisuuden takia ja lukitsemaan nämä nykysäännöt , mutta samat päättäjät lopettivat sen jotka nyt venyttelee näitä vanhoja sääntöjä. Minun mielestä F ryhmään tulisi sallia kaikki luokitellut autot vaikka ne luokitukset olisivatkin voimassa ja vuoden 95 jälkeen vanhentuneet eivät saa käyttää muuta kuin on luokiteltu, se uusisi kalustoo. Siinä samalla voisi nimen muuttaa vaikka kansallinen ralli.
- ltr
- A-Junnu
- Viestit: 139
- Liittynyt: 08.02.2007 00:00
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Kannatetaan Saxbergin ideaa.
Möröt pöydälle ja asiat järjestykseen.
Jospa F-cupin sarjanjärjestäjältä saisit Ari kaikkien cuppilaisten puhelinnumerot niin lähetetään tekstarina kutsu osallistua johonkin tilaisuuteen esim. perjantaina ennen jotakin rallia tms.
Nimittäin eihän meillä harrastajilla voi olla asiat hyvin jollei joku niitä hoida eteenpäin.
Vaikka kaikki, itse mukaan luettuna en vanhasta haluakkaan luopua niin noita mällejä kun näkee missä on osallisena 25-40 vuotias autovanhus niin jotenkin toivoisi siihen "järkevää" muutosta. Vaikka siellä sitten olisikin sata metriä turvakaariputkea..
Opelin takajousiasiasta sen verran, että itse olemme saaneet katsastusmieheltä huomautuksen ko. asiasta kerran. Vuosi oli 2010 ja auto oli ensimmäisessä kilpailussaan.
Korjausohje katsastusmieheltä ja myös akk:sta Saariolta tarkistettuna oli seuraava:
Vakiopaikalla on oltava vakiontyyppinen jousi(opelissa kierrejousi), jonka pitää kannattaa auton paino. testattiin iskari irti, auto ei saanut maata pohjaanlyöntikumeja vasten.
Vakiopaikalle kun asennettiin kierrejousi, joka hoisi kannatushomman, sai kierrejousen jättää iskarin ympärille. Ja ihan on tässä kohtaa sanottava että on yhtä hieno ja toimiva kuin escorteissakin pystyiskareiden kanssa. Toisaalta pitäähän joka autossa olla jotakin
Tehoja pitääkin huippuautoissa olla, kuka niillä viitsii harrastaa jos jollekkin R1 / R2 auton tasolle jäätäisiin? Opelissa en usko että 300heppaa paljon riemastuttaa.. Voipi olla hankala saada tiehen, mutta 250 poniakin liikuttaa jo ihan reippaasti.
Möröt pöydälle ja asiat järjestykseen.
Jospa F-cupin sarjanjärjestäjältä saisit Ari kaikkien cuppilaisten puhelinnumerot niin lähetetään tekstarina kutsu osallistua johonkin tilaisuuteen esim. perjantaina ennen jotakin rallia tms.
Nimittäin eihän meillä harrastajilla voi olla asiat hyvin jollei joku niitä hoida eteenpäin.
Vaikka kaikki, itse mukaan luettuna en vanhasta haluakkaan luopua niin noita mällejä kun näkee missä on osallisena 25-40 vuotias autovanhus niin jotenkin toivoisi siihen "järkevää" muutosta. Vaikka siellä sitten olisikin sata metriä turvakaariputkea..
Opelin takajousiasiasta sen verran, että itse olemme saaneet katsastusmieheltä huomautuksen ko. asiasta kerran. Vuosi oli 2010 ja auto oli ensimmäisessä kilpailussaan.
Korjausohje katsastusmieheltä ja myös akk:sta Saariolta tarkistettuna oli seuraava:
Vakiopaikalla on oltava vakiontyyppinen jousi(opelissa kierrejousi), jonka pitää kannattaa auton paino. testattiin iskari irti, auto ei saanut maata pohjaanlyöntikumeja vasten.
Vakiopaikalle kun asennettiin kierrejousi, joka hoisi kannatushomman, sai kierrejousen jättää iskarin ympärille. Ja ihan on tässä kohtaa sanottava että on yhtä hieno ja toimiva kuin escorteissakin pystyiskareiden kanssa. Toisaalta pitäähän joka autossa olla jotakin

Tehoja pitääkin huippuautoissa olla, kuka niillä viitsii harrastaa jos jollekkin R1 / R2 auton tasolle jäätäisiin? Opelissa en usko että 300heppaa paljon riemastuttaa.. Voipi olla hankala saada tiehen, mutta 250 poniakin liikuttaa jo ihan reippaasti.
- TeemuPetteri
- A-Junnu
- Viestit: 94
- Liittynyt: 19.02.2010 00:00
- Viesti:
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Kannatan myös vaikka en f-cuppiin osallistukkaan.Frog kirjoitti:Se F2 oli juuri suunniteltu tulevaisuuden takia ja lukitsemaan nämä nykysäännöt , mutta samat päättäjät lopettivat sen jotka nyt venyttelee näitä vanhoja sääntöjä. Minun mielestä F ryhmään tulisi sallia kaikki luokitellut autot vaikka ne luokitukset olisivatkin voimassa ja vuoden 95 jälkeen vanhentuneet eivät saa käyttää muuta kuin on luokiteltu, se uusisi kalustoo. Siinä samalla voisi nimen muuttaa vaikka kansallinen ralli.
Eikös Espanjassa käynyt jotenkin niin, että säännöt lipsahti yhdessä luokassa turhan vapaiksi? Muistaakseni tuli pari vahinkoa, ja luokka lopetettiin. Toivon ettei meille käy samoin. Koko harrastusta se ei lopettaisi, mutta arvottomia kilpalaitteita syntyisi rutosti.
- markomartini
- KV
- Viestit: 803
- Liittynyt: 29.03.2004 00:00
- Viesti:
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Tekniikka-lajiryhmän kokous 2.2.
Kokouksessa olivat paikalla Olli Toivonen (pj.), Miikka Kaasman, Kari Erola ja Jari Saario (sihteeri) .
Kokouksessa käsiteltiin:
Talven kilpailujen pääkatsastajien ilmoituksia
Uusikaupunkiralli (HRT)14.1. Juha Ikonen: Tarkastettiin neljästä autosta pakoputki, perävälitys ja alustan puslat. Historic-autojen istuimien kiinnitykseen toivotaan ohjetta. Lajiryhmä totesi, että historic-autoihin voidaan käyttää myös nykyisen Liite J:n sääntöjä, mutta pääasia on, että kiinnitys on tehty hyvin.
SM Riihimäkiralli 14.1. Jaana Laaksonen: Tarkastettiin neljän Citroen C2 R2:n pakosarja, takajarrulevyt ja raidetanko.
F-Cup Raisio 21.1. Harri Nykänen: Mitattu Opel Astran akseliväli ja sylinterikannen imukanavat. Keskusteltiin voisiko vaurioituneen kypärän hyväksymismerkinnän poistaa? Asiaan palataan sääntökokouksessa.
Tulkintoja
Istuimen kiinnitys. Kierteettömiä holkkeja ei voida hyväksyä kansallisesti. koska holkin hitsauksen jälkeen ei mutteria saada asennettua kunnolla profiiliin tai putkeen. Kansallinen lisäys hyväksyy myös turvakehikkoputken kv-säännön kuvan mukaisesti. Liiton lehdessä julkaistiin näihin asioihin selvennyksiä.
F-ryhmän tulkinnat, taka-akseli kiinnitys: Kohdassa 3.3.1. " Tukivarret ovat vapaat..." Kohdassa 3.3.2. "Pyörän ripustuksen osien kiinnityspisteet ovat vapaat." kohtassa 3.3.3. " Lisätuentoja saa asentaa, vain välttämättömät korimuutokset ovat sallittuja."
On huomattava, että kiinnityspaikan muuttaminen ei ole sallittu.
Tekniikka-lajiryhmän kokous 30.3.
Kokouksessa olivat paikalla Olli Toivonen (pj.), Miikka Kaasman, Kari Erola ja Jari Saario (sihteeri). Lisäksi kutsuttuna Jukka Pellinen rata-ajon lajiryhmästä.
Kokouksessa käsiteltiin:
Pääkatsastajien raportit
Käsiteltiin saapuneet raportit
Kansalliset luokitukset
Tällä hetkellä ei tarvetta laajentaa kansallisia luokituksia. Tällainen mahdollisuus on FINR2WD säännöissä.
Hakemukset/kirjeet
Lengends luokan turvakaaripehmuste: Sallitaan käyttää myös BSCI SFI 45.1 (Meets the 201.U and 302 standard of the Federal Motor Vehicle Safety Standards) hyväksyttyä turvakaaripehmustetta.
Sääntöasioita
FINRace-säännöt
Käsiteltiin sääntöjä ja perustettiin työryhmä viimeistelemään säännöt.
V1600 säännöt
Keskusteltiin säännöistä ja niiden tulevaisuudesta, mutta ei tehty uusia sääntöesityksiä.
Ryhmän F sääntötarkennukset
F-ryhmän strategiassa vuodelta 2007 on päätetty, että F ryhmän sääntöjä ei enää kehitetä. Mahdolliset sääntömuutokset tulevat koskemaan vain tulkinnallisten sääntökohtien uudelleen kirjoittamista. Asiaan palataan sääntökokouksessa.
Tekniikka-lajiryhmän kokous 21.5.
Kokouksessa olivat paikalla Olli Toivonen (pj.), Miikka Kaasman, Kari Erola, Harri Laine ja Jari Saario (sihteeri).
Kokouksessa käsiteltiin:
Pääkatsastajien raportit
19-20.5. FinRace Alastaro: BMW luokan istuimien kiinnitykset muutamassa autossa tulee saattaa sääntöjen mukaisiksi.
Samassa kilpailussa muutamien V1600-autojen etupään jousituksen yläpään kiinnitykseen oli lisätty säätö, joka ei ole sääntöjen mukainen, koska toimintoja ei voi lisätä
Sääntöasioita
Ryhmän F sääntötarkennukset ja tulkinnat:
Kohdassa 2. Luokat: ryhmän A rallia koskeva rajoitus kuutiotilavuudesta ei ole voimassa, vaan ryhmän F sääntö rajaa kuutiotilavuuden kolmeen litraan. Kirjoitetaan tästä selvennys ryhmän F sääntöihin.
Kohdan 3. "muutoskatsastukset rekisteriotteessa" kohta poistetaan tarpeettomana.
Kohdassa 3.1.1. todettiin, että Corollan FX lohko ei ole sallittu Corolla GT:ssä, koska lohko ei ole ulkoisesti samanlainen, vaan FX lohkossa on vahvistusrivat ulkopuolella, eikä siitä saada samanlaista Corollan lohkon kanssa koneistamalla.
Kohdassa 3.2.2. tarkoitetaan eteenpäin ajovaihteita.
Kohdassa 3.3.4. jousen tyyppi ja paikka on säilytettävä. Lisäjousia saa asentaa. On myös huomattava, että liikenneasetuksen mukaan iskunvaimennin ei voi toimia jousituksen rajoittimena.
Lokasuojan levennykset siirrettiin sääntökokoukseen.
Kokouksessa olivat paikalla Olli Toivonen (pj.), Miikka Kaasman, Kari Erola ja Jari Saario (sihteeri) .
Kokouksessa käsiteltiin:
Talven kilpailujen pääkatsastajien ilmoituksia
Uusikaupunkiralli (HRT)14.1. Juha Ikonen: Tarkastettiin neljästä autosta pakoputki, perävälitys ja alustan puslat. Historic-autojen istuimien kiinnitykseen toivotaan ohjetta. Lajiryhmä totesi, että historic-autoihin voidaan käyttää myös nykyisen Liite J:n sääntöjä, mutta pääasia on, että kiinnitys on tehty hyvin.
SM Riihimäkiralli 14.1. Jaana Laaksonen: Tarkastettiin neljän Citroen C2 R2:n pakosarja, takajarrulevyt ja raidetanko.
F-Cup Raisio 21.1. Harri Nykänen: Mitattu Opel Astran akseliväli ja sylinterikannen imukanavat. Keskusteltiin voisiko vaurioituneen kypärän hyväksymismerkinnän poistaa? Asiaan palataan sääntökokouksessa.
Tulkintoja
Istuimen kiinnitys. Kierteettömiä holkkeja ei voida hyväksyä kansallisesti. koska holkin hitsauksen jälkeen ei mutteria saada asennettua kunnolla profiiliin tai putkeen. Kansallinen lisäys hyväksyy myös turvakehikkoputken kv-säännön kuvan mukaisesti. Liiton lehdessä julkaistiin näihin asioihin selvennyksiä.
F-ryhmän tulkinnat, taka-akseli kiinnitys: Kohdassa 3.3.1. " Tukivarret ovat vapaat..." Kohdassa 3.3.2. "Pyörän ripustuksen osien kiinnityspisteet ovat vapaat." kohtassa 3.3.3. " Lisätuentoja saa asentaa, vain välttämättömät korimuutokset ovat sallittuja."
On huomattava, että kiinnityspaikan muuttaminen ei ole sallittu.
Tekniikka-lajiryhmän kokous 30.3.
Kokouksessa olivat paikalla Olli Toivonen (pj.), Miikka Kaasman, Kari Erola ja Jari Saario (sihteeri). Lisäksi kutsuttuna Jukka Pellinen rata-ajon lajiryhmästä.
Kokouksessa käsiteltiin:
Pääkatsastajien raportit
Käsiteltiin saapuneet raportit
Kansalliset luokitukset
Tällä hetkellä ei tarvetta laajentaa kansallisia luokituksia. Tällainen mahdollisuus on FINR2WD säännöissä.
Hakemukset/kirjeet
Lengends luokan turvakaaripehmuste: Sallitaan käyttää myös BSCI SFI 45.1 (Meets the 201.U and 302 standard of the Federal Motor Vehicle Safety Standards) hyväksyttyä turvakaaripehmustetta.
Sääntöasioita
FINRace-säännöt
Käsiteltiin sääntöjä ja perustettiin työryhmä viimeistelemään säännöt.
V1600 säännöt
Keskusteltiin säännöistä ja niiden tulevaisuudesta, mutta ei tehty uusia sääntöesityksiä.
Ryhmän F sääntötarkennukset
F-ryhmän strategiassa vuodelta 2007 on päätetty, että F ryhmän sääntöjä ei enää kehitetä. Mahdolliset sääntömuutokset tulevat koskemaan vain tulkinnallisten sääntökohtien uudelleen kirjoittamista. Asiaan palataan sääntökokouksessa.
Tekniikka-lajiryhmän kokous 21.5.
Kokouksessa olivat paikalla Olli Toivonen (pj.), Miikka Kaasman, Kari Erola, Harri Laine ja Jari Saario (sihteeri).
Kokouksessa käsiteltiin:
Pääkatsastajien raportit
19-20.5. FinRace Alastaro: BMW luokan istuimien kiinnitykset muutamassa autossa tulee saattaa sääntöjen mukaisiksi.
Samassa kilpailussa muutamien V1600-autojen etupään jousituksen yläpään kiinnitykseen oli lisätty säätö, joka ei ole sääntöjen mukainen, koska toimintoja ei voi lisätä
Sääntöasioita
Ryhmän F sääntötarkennukset ja tulkinnat:
Kohdassa 2. Luokat: ryhmän A rallia koskeva rajoitus kuutiotilavuudesta ei ole voimassa, vaan ryhmän F sääntö rajaa kuutiotilavuuden kolmeen litraan. Kirjoitetaan tästä selvennys ryhmän F sääntöihin.
Kohdan 3. "muutoskatsastukset rekisteriotteessa" kohta poistetaan tarpeettomana.
Kohdassa 3.1.1. todettiin, että Corollan FX lohko ei ole sallittu Corolla GT:ssä, koska lohko ei ole ulkoisesti samanlainen, vaan FX lohkossa on vahvistusrivat ulkopuolella, eikä siitä saada samanlaista Corollan lohkon kanssa koneistamalla.
Kohdassa 3.2.2. tarkoitetaan eteenpäin ajovaihteita.
Kohdassa 3.3.4. jousen tyyppi ja paikka on säilytettävä. Lisäjousia saa asentaa. On myös huomattava, että liikenneasetuksen mukaan iskunvaimennin ei voi toimia jousituksen rajoittimena.
Lokasuojan levennykset siirrettiin sääntökokoukseen.
- markomartini
- KV
- Viestit: 803
- Liittynyt: 29.03.2004 00:00
- Viesti:
Re: Gt corolla kuskit huomio...
Vaihtuuko tekniikka-lajiryhmä vai säännöt ?