SRC-kilpailut 2006
- Pele1977
- A-Junnu
- Viestit: 73
- Liittynyt: 21.09.2005 00:00
Ruotsissa tosiaan riittää yleisöä ja kalustoa. Mutta kyllä luulen, että sielläkin on aluksi riskejä otettu kisojen järjestämisessä. Ja nyt taitaa kisat todella tuottaa... Suomen tilannetta ei yhtään helpota se, että AKK antaa seuroille järjestämisvastuun. Kyllä heidän pitäisi ainakin hoitaa kilpailun kunnollinen markkinointi. Ahveniston kilpialun kohdalla ihmettelin, että missä ovat paikalliset mainokset? Hämeenlinnassa asuu 47 000 asukasta mukaan luettuna ympäristökunnat asukkaita on 90 000 joten on se ihme jos ei Ahvenistolle saada edes 3000 katsojaa katsomaaan tämmöistä SRC kisaa. Luulen, että kaupungin asukkaat siis harva tiesi koko kilpailun olemassaolosta... Ei tarvitse mennä kuin muutama vuosi takaperin niin joka kilpailusta oli kunnon mainokset paikallisissa lehdissä. Sekään ei aina auttanut...
- Jokkismies
- B-junnu
- Viestit: 33
- Liittynyt: 04.02.2006 00:00
- Paikkakunta: Harjavalta
- Artisti
- Viestit: 9
- Liittynyt: 06.03.2005 00:00
Nezissä on omat luokkansa div1, super 2000, open ja fast 1600.Autourheilija kirjoitti:Olette varmasti kaikki huomanneet jo mutta nostetaan tämä aihe esille: Päivitetyn AKK:n kalenterin mukaan kaikkien "rakastamalla" Kokemäen RC-radalla ajetaan NEZ-sarjan osakisa toukokuun viimeisenä viikonloppuna. Nyt tyhmänä ihmisenä kysynkin, mitäkä luokat kisassa ajavat vai onko kaikki nukana?
Periaatteessa ajaa voi melkein minkälaisella autolla haluaa.
http://www.sbf.se/nez/pdf/regulations/r ... p06_rc.pdf
-
- A-Junnu
- Viestit: 121
- Liittynyt: 02.06.2004 00:00
- Viesti:
- Etuveto
- KV
- Viestit: 300
- Liittynyt: 05.11.2004 00:00
Alastaron RC Radasta
Kyllähän assullekin saadaan kunnon kisa tehtyä, on tosin radansuunnittelu tehtävä HARKITEN. Muutama elintärkeä EHTO ,radalla ei saa olla YHTÄÄN chikaania!!!!.
Eri mutkien välissä pitää olla selvää suoraa,vähintään 50 m jotta saadaan erilaiset ajolinjat seuraavaan mutkaan. Sieltä PITÄÄ löytyä vähintään yksi takaviisto TERÄVÄNÄ. (ei loiva) Ylipäätään jokaisen mutkan pitää olla siis terävä. (Terävässä mutkassa ei voi peittää = estää ohitusta).
Rata voi olla vaikka 20 m leveä, kunhan sisäkaarteet eivät ole PYÖREITÄ.
Tälläinen rata on erittäin VAIKEA ajaa esim. kun lähdössä on tasaväkisiä pelejä. On kuitenkin TOSIASIA se että tällä radalla, voittaja on varmasti taitavin ajolinjojen hyödyntäjä.
Ei niiden mutkien tarvitse olla 90 , esim. 45 hyvän suoran päähän riittää.
Esim.Tällä konseptilla on tehty osaksi Jurvan Botniaring, siellä on mahdotonta estää ohitusta muuten kuin kiilaamalla.
Vuosien varrella on tullut sellainen fiilinki, että suomen Cross ja JM radat on tehty pelkästään AIKA-AJOJA varten. Yksittäslähtöinä on nautinnollista ajaa kauniita kaarteita sisäreunaa nuolten,kun radantekijä on tehnyt ihanne ajolinjat valmiiksi. (Ei tarvi ajatella muuta kun lätkä lattiaan.)
PS. Olis kiva jos löytysi aloitekykyisiä ratojen parantajia , ilman ennakko luuloja tutkittaisi mitä pitäisi tehdä asialle.
Ratojen pohjapiirustuksia voisi lähettää Emile. riihimaki@scandiarent.fi.
Suuniteltaisiin mitä on tehtävissä????


Eri mutkien välissä pitää olla selvää suoraa,vähintään 50 m jotta saadaan erilaiset ajolinjat seuraavaan mutkaan. Sieltä PITÄÄ löytyä vähintään yksi takaviisto TERÄVÄNÄ. (ei loiva) Ylipäätään jokaisen mutkan pitää olla siis terävä. (Terävässä mutkassa ei voi peittää = estää ohitusta).
Rata voi olla vaikka 20 m leveä, kunhan sisäkaarteet eivät ole PYÖREITÄ.
Tälläinen rata on erittäin VAIKEA ajaa esim. kun lähdössä on tasaväkisiä pelejä. On kuitenkin TOSIASIA se että tällä radalla, voittaja on varmasti taitavin ajolinjojen hyödyntäjä.
Ei niiden mutkien tarvitse olla 90 , esim. 45 hyvän suoran päähän riittää.
Esim.Tällä konseptilla on tehty osaksi Jurvan Botniaring, siellä on mahdotonta estää ohitusta muuten kuin kiilaamalla.
Vuosien varrella on tullut sellainen fiilinki, että suomen Cross ja JM radat on tehty pelkästään AIKA-AJOJA varten. Yksittäslähtöinä on nautinnollista ajaa kauniita kaarteita sisäreunaa nuolten,kun radantekijä on tehnyt ihanne ajolinjat valmiiksi. (Ei tarvi ajatella muuta kun lätkä lattiaan.)
PS. Olis kiva jos löytysi aloitekykyisiä ratojen parantajia , ilman ennakko luuloja tutkittaisi mitä pitäisi tehdä asialle.
Ratojen pohjapiirustuksia voisi lähettää Emile. riihimaki@scandiarent.fi.
Suuniteltaisiin mitä on tehtävissä????


- jhaut
- A-Junnu
- Viestit: 74
- Liittynyt: 06.09.2005 00:00
- Viesti:
Viime ja edellisvuonna ei ollut mitään erillistä sarja ilmoittautumista. Ilmoittautumiset kisakohtaisesti joka kilpailuun erikseen. Kilpailukutsuja löytyy AKK.lta ja järjestävältä seuralta. :)Cosworth kirjoitti:Kellään tarkempaa tietoa, milloin ilmoittautuminen sarjaan alkaa?
Oheisessa linkissä muutamia kuvia Someron viimevuotisesta nez-kisasta
http://www2.kauhajoki.fi/kauhua/kuvat/somero05
- tee5
- Viestit: 11
- Liittynyt: 09.10.2004 00:00
- Viesti:
- jhaut
- A-Junnu
- Viestit: 74
- Liittynyt: 06.09.2005 00:00
- Viesti:
- jhaut
- A-Junnu
- Viestit: 74
- Liittynyt: 06.09.2005 00:00
- Viesti:
SRC-sarjaan ilmoittauneita yli 80
SRC-Rallicrossin ja Supermotojen sarjailmoittautuminen päättyy tänään.
Ohessa tämän hetkinen lista
:D http://www.akk-motorsport.fi/src/sarjaanilmoit/
:D
SRC-luokassa peräti 23 autoa, ja autokrossissa 33. Supermotoissa 27.
KRC-luokassa, kuten veikkailtiinki ainoastaan 2-autoa.
Näyttäisi tulevan hyvä kilpailukausi. :D :D
Terveisin: Jarkko Hautala / Kauhajoen UA
Ohessa tämän hetkinen lista
:D http://www.akk-motorsport.fi/src/sarjaanilmoit/
:D
SRC-luokassa peräti 23 autoa, ja autokrossissa 33. Supermotoissa 27.
KRC-luokassa, kuten veikkailtiinki ainoastaan 2-autoa.
Näyttäisi tulevan hyvä kilpailukausi. :D :D
Terveisin: Jarkko Hautala / Kauhajoen UA
- Zep
- Viestit: 2
- Liittynyt: 18.02.2006 00:00
SRC Kemoralle?
Eikö Suomen parhaan moottoriurheilukatsomon eteen saisi tehtyä kunnon Rallicross-rataa, jotta saataisiin laji sen ansaitsemille areenoille? 3000:n hengen katettu katsomo, kestopäällysteinen varikko, varikkobunkkerit...
Aikoinaanhan Kemoralla oli rallicross-rata jokkisareenana (yhtään RC-kisaa ei kyllä koskaan ajettu) kun vielä lyhyttä rinkiä kierrettiin, mutta sittemmin radan muutokset raiskasivat tuon variaation.
Helppoa RC-radan sovittaminen asfaltin lomaan ei ehkä olisi, mutta eiköhän se hyvällä suunnittelulla onnistuisi.
Aikoinaanhan Kemoralla oli rallicross-rata jokkisareenana (yhtään RC-kisaa ei kyllä koskaan ajettu) kun vielä lyhyttä rinkiä kierrettiin, mutta sittemmin radan muutokset raiskasivat tuon variaation.
Helppoa RC-radan sovittaminen asfaltin lomaan ei ehkä olisi, mutta eiköhän se hyvällä suunnittelulla onnistuisi.
- jhaut
- A-Junnu
- Viestit: 74
- Liittynyt: 06.09.2005 00:00
- Viesti: