Sivu 4/4

Lähetetty: 24.10.2005 11:44
Kirjoittaja J_Mantyla
Trophy kirjoitti: Yritin tällä sanomalla saada sitä ajatusta aikaan; mahdollisimman monella erilaisella autolla olisi mahdollisuus ajaa mestaruudesta, koska junnu-sm nykytyyllillä saa aina vuodena alussa runsaasti ilmoittautuneita, mutta loppukaudesta ei edes pariakymmentä autoa, sekö on suuntaus?.
Homma korjattaisiin muuttamalla pistelaskuperusteita. Alkukauden kisoista vähemmän pisteitä ja suhteessa loppukautta painotettaisiin enemmän. Kaikkien kisojen pisteet mukaan ...

Re: Jihuu

Lähetetty: 24.10.2005 13:10
Kirjoittaja TTJ
saxspeed kirjoitti:Jos harrastat niin silloin pitää ajaa harrasteluokkia esim Trofy, en uskokkaan että kaikki voisvat ajaa huipulla.
Elikkä tässä on kyseessä se että ei saa voittaa SM jollain 3500 euron suzukilla?Pitää auton nyt vähintään 20000 euroa maksaa

Näin sen täytyy mennä.

Lähetetty: 24.10.2005 15:35
Kirjoittaja petepee
Ralli on kallis laji sen tiedämme kaikki.Ja rallia voi harrastaa monella tasolla ja sekin on OK.Ja mestaruuksista ajaa vain ne joilla on siihen rahaa ja sopivassa määrin ranteita.Ja lajiesimerkkinä voisi ottaa vaikka jääkiekon.Sitäkään lajia ei ole mahdollisuutta kaikilla nuorilla harrastaa lajin kalleuden vuoksi.

Ja jos ajattelee asiaa niin,että mikä tarkoitus on Suomen mestaruudella.Ja jos ajatellaan NSM-sarjaa,niin onko sillä sarjalla tarkoitus etsiä nuoria kykyjä vai mitä.Jos rima vedetään "kohtuullisen" korkkealla missä se on nyt niin sillä on kahdenlaisia vaikutuksia.

Kuljettajamäärä tippuu automaattisesti,kun joukosta putoaa sellaiset joilla ei mahdollisuutta panostaa/halua ottaa kohtuullisen suurta riskiä.
No mitä menetämme siinä,että siellä ei ole niin monta kuljettajaa mukana.Ehkäpä jää joku lahjakkuus sitten ajelemaan kyläkisoja ja se on sitten hänen paikka harrastaa.

Ja rallia ei voida koskaan ajatella sellaiseksi lajiksi,että pelkällä ajotaidolla pääset kovinkaan pitkälle oli sitten luokkajako, säännöt tai AKK tehnyt mitä tahansa.Taustat pitää olla kunnossa jos johonkin ollaan pyrkimässä.



Pelkillä lenkkikengillä ei lajia aloiteta millään tasolla ja joillekkin on ne lenkkaritkin liian kalliit.Joten ajakoon ne joilla on siihen varaa,ranteita ja kädentaitoja tehdä itselle kilpuri.


Ja varattomat ja kädettömät amatöörit sitten penkalle ihmettelemään.





Niiiiin ja meneekö se SAXSPEEDIN jakkara eniten maksavalle niistä neljästä..............................

Re: Jihuu

Lähetetty: 24.10.2005 16:31
Kirjoittaja emk
TTJ kirjoitti:
saxspeed kirjoitti:Jos harrastat niin silloin pitää ajaa harrasteluokkia esim Trofy, en uskokkaan että kaikki voisvat ajaa huipulla.
Elikkä tässä on kyseessä se että ei saa voittaa SM jollain 3500 euron suzukilla?Pitää auton nyt vähintään 20000 euroa
Ei sen varmaan tarvitse 20 000e maksaa mutta onhan se selvää ettei mestaruutta voi voittaa 80-luvun autoilla...

Mutta nyt mennään jo parempaan suuntaan V1600 kun tulisi rinnalle, putoaisi hintataso jo puoleen. Uudet autot tuppaavat maksamaan, ei noissakaan enää tekniikka paljon maksa? Että jos 15 000e autolla pystyy voittamaan suomen mestaruuden ei kai siinä ole enää mitään valittamista. Mutta se edelleenkin on vähän huonompi että annetaan yleiskilpailusta paljon pisteitä niin pikkuluokalta mestaruusmahdollisuudet käytännössä pois. Kyllähän sen tietenkin jotenkin ymmärtää että enemmän pisteitä kalliimmalla kalustolla, mut... Ei se tätä hommaa ainakaan edullisemmaksi tee.

Lähetetty: 25.10.2005 13:20
Kirjoittaja northwest
IKL kirjoitti:Kertokaapas miksi SE vanha junnu sm systeemi lopetettiin ?
Ehkäpä koska;äffäläiset alkoi olemaan nopeimpia->eihän se käy->että uudenkarheilla N-astroilla ajetaan sijoista 30 hujakoilla.Kyllähän hyvä tarkoitus oli että nuoret kuljettajat aloittavat sellaisella autolla jolla voi suoraan siirtyä SM-sarjaan,ja ihan toimiva idea on ollut.Paljon on kuskeja ajanut molempia sarjoja ja pärjännyt->noussut ylemmäs kuten mm.Hänninen ja Salo.
Mutta ne harrastelija-ajelijat jotka ajoivat omaksi ilokseen halvoilla äffäläisillä(silloin äffäläiset maksoi 5000-30000mk) putosivat pois.

Lähetetty: 25.10.2005 14:13
Kirjoittaja rank1
northwest kirjoitti:
IKL kirjoitti:Kertokaapas miksi SE vanha junnu sm systeemi lopetettiin ?
Ehkäpä koska;äffäläiset alkoi olemaan nopeimpia->eihän se käy->että uudenkarheilla N-astroilla ajetaan sijoista 30 hujakoilla.Kyllähän hyvä tarkoitus oli että nuoret kuljettajat aloittavat sellaisella autolla jolla voi suoraan siirtyä SM-sarjaan,ja ihan toimiva idea on ollut.Paljon on kuskeja ajanut molempia sarjoja ja pärjännyt->noussut ylemmäs kuten mm.Hänninen ja Salo.
Mutta ne harrastelija-ajelijat jotka ajoivat omaksi ilokseen halvoilla äffäläisillä(silloin äffäläiset maksoi 5000-30000mk) putosivat pois.
Niin ja muistelisin, että sillon kun "vanha junnu-SM" kuopattiin ja Hallian mestaruuscorolla oli myynnissä, oiskohan pyynti ollu jotain 120-130 mummoo, joka tapauksessa, hyvä etten härtslaakia saanu siinä kohtaa. Nykyäänhän tällainen taso on jo arkipäivää. Kyllä se vaan niin on että mitä pidemmälle yhtä mallia jalostetaan, ei ne hinnat siitä ainakaan putoo. Ja miten eurojen tulo sitten on nostanu hintatasoo mummoaikaan verraten..ehkei kuitenkaan suhteessa niin paljoa kuin lähikaupan ruokakassissa...

Lähetetty: 25.10.2005 19:19
Kirjoittaja pantealex
Autojen hinnat on noussut paljon jyrkemmin kun ruuan hinta! 8O t:Ruokakauppias

Lähetetty: 25.10.2005 20:47
Kirjoittaja markomartini
rank1 kirjoitti:
northwest kirjoitti:
IKL kirjoitti:Kertokaapas miksi SE vanha junnu sm systeemi lopetettiin ?
Ehkäpä koska;äffäläiset alkoi olemaan nopeimpia->eihän se käy->että uudenkarheilla N-astroilla ajetaan sijoista 30 hujakoilla.Kyllähän hyvä tarkoitus oli että nuoret kuljettajat aloittavat sellaisella autolla jolla voi suoraan siirtyä SM-sarjaan,ja ihan toimiva idea on ollut.Paljon on kuskeja ajanut molempia sarjoja ja pärjännyt->noussut ylemmäs kuten mm.Hänninen ja Salo.
Mutta ne harrastelija-ajelijat jotka ajoivat omaksi ilokseen halvoilla äffäläisillä(silloin äffäläiset maksoi 5000-30000mk) putosivat pois.
Niin ja muistelisin, että sillon kun "vanha junnu-SM" kuopattiin ja Hallian mestaruuscorolla oli myynnissä, oiskohan pyynti ollu jotain 120-130 mummoo, joka tapauksessa, hyvä etten härtslaakia saanu siinä kohtaa. Nykyäänhän tällainen taso on jo arkipäivää. Kyllä se vaan niin on että mitä pidemmälle yhtä mallia jalostetaan, ei ne hinnat siitä ainakaan putoo. Ja miten eurojen tulo sitten on nostanu hintatasoo mummoaikaan verraten..ehkei kuitenkaan suhteessa niin paljoa kuin lähikaupan ruokakassissa...
Ja toi auto on mulla nyt ja voisin sen jopa myydä tohon hintaan :lol:

Lähetetty: 26.10.2005 10:05
Kirjoittaja rank1
markomartini kirjoitti: Ja toi auto on mulla nyt ja voisin sen jopa myydä tohon hintaan :lol:
Et kai ny sentään. Nyt kun vasta hokasin, että oli tönkkösormet tuosta hintamuistelosta jättäny tonnit kokonaan pois..harvemmin vissiin pelittävää Corollaa 120 markalla saanu edes ennen vanhaan... :wink:

Lähetetty: 26.10.2005 12:59
Kirjoittaja robu84
Noni, miten olis että luokissa sais voittaja 10p kakkonen 6 kolmonen 4, nelonen 3 vitonen 2 kutonen 1 (kuten ennen formuloissa), se antaa voitolle enemmän arvoa, sitten yleiskilpailun voitosta 3p, kakkonen 2 kolmonen 1, se antaa enemmän arvoa isommassa luokassa kilpailemiselle. tulee ainakin kunnon kamppailut voitosta viime metreille eikä mitään varmistelemista jos mestaruudesta ajetaan. mitä mieltä olette?

Lähetetty: 26.10.2005 14:13
Kirjoittaja henkka_ok
robu84 kirjoitti:Noni, miten olis että luokissa sais voittaja 10p kakkonen 6 kolmonen 4, nelonen 3 vitonen 2 kutonen 1 (kuten ennen formuloissa), se antaa voitolle enemmän arvoa, sitten yleiskilpailun voitosta 3p, kakkonen 2 kolmonen 1, se antaa enemmän arvoa isommassa luokassa kilpailemiselle. tulee ainakin kunnon kamppailut voitosta viime metreille eikä mitään varmistelemista jos mestaruudesta ajetaan. mitä mieltä olette?
Vanha rallin mm-sarjan pistejako ois paree jos osallistujia on paljon.