SRC Ahvenisto 24.5

Rallicrossiin liittyvä ennakkopuinti käydään tällä foorumilla
Vastaa Viestiin
Avatar
fani91
WRC
WRC
Viestit: 989
Liittynyt: 18.06.2005 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja fani91 » 24.05.2008 22:41

Nyt pieni video :arrow: www.lehtinen.suntuubi.com :D
TMI Joonas Lehtinen
Kuvia ja videoita moottoriurheilu tapahtumista.

JM-motormedia
Motorsport behind the lenses since 2005

Avatar
Sheikki
Yleinen
Yleinen
Viestit: 186
Liittynyt: 01.05.2004 00:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sheikki » 24.05.2008 23:06

miten suunnan vaihto vaikutti ajettavuuteen ja muuhun kisan toimivuuteen. ?

Avatar
Dervish
B-junnu
B-junnu
Viestit: 21
Liittynyt: 04.09.2006 00:00

Viesti Kirjoittaja Dervish » 24.05.2008 23:30

Tässä ois nyt ne kuvat sitten tarjolla -> (linkki suoraan kuviin)
http://www.partanen.net/gallery/thumbna ... ?album=281

KOITETAAN saada kuskeillekinkuvia kasaan kunhan josus tästä sopasta selvitään, kuvia jäi vielä julmettu läjä jemmapiiloon :)

Kiitoksia tapahtuman järjestäjille tapahtumasta ja forecalle säästä.
On se tämäkin hieno laji, näin ekaa kertaa livenä nähden :)

- Sami Partanen .
sami ät partanen piste net

Avatar
MaSaA
KV
KV
Viestit: 526
Liittynyt: 26.12.2007 00:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MaSaA » 25.05.2008 00:07

juu JL-rallikuvat kävi Ahvenistol kuvailemassa jatko kaatoja ton roketin jälkee 8) räpsyjä tuli yhteensä melkee 700 :lol:

kuvia voi kysellä :arrow: matti.leppakorpi@pp.inet.fi
Motorsport behind the lenses
www.jm-motormedia.com | matti.leppakorpi@jm-motormedia.com
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nypyltä oikee!.....EIKU VASEN!!!

VILLEvonWOLTTI
Yleinen
Yleinen
Viestit: 186
Liittynyt: 04.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja VILLEvonWOLTTI » 25.05.2008 00:52

Sheikki kirjoitti:miten suunnan vaihto vaikutti ajettavuuteen ja muuhun kisan toimivuuteen. ?
Paremmalta vaikutti. Varsinkin ensimmäisen mutkan alku asfaltilla ja sisäpuolella kiinteä kaide. Jäi pois turhat kaadot hiekkakasoista tai rengaskasoista.

Ylämäki soraosuuteen tuli jonkun verran pomppuja. Mutta kun ottaa huomioon tehokkaiden autojen (yli 200hv) suuren määrän niin ei paha. Vertaan EM-crossiin, jossa oli just hikiset noin 12 autoo ykkös ja kakkos divarissa ja 1400 luokassa 6 autoa. Em-crossissa sama osuus oli huonommassa kunnossa kuin nyt ja sillon ajettiin alamäkenä.

Autojen lähtöön siirtyminen oli sujuvaa, kun käytössä oli saattoauto. Ei jääny kuskit turhaan matelemaan yleisön eteen.

Kisassa oli käytössä ehkä suomen nopein hinuri S. Kuoppamäki. Ei menny kauaa kun tukivarsi vikainen tai pyörä irti oleva kilpuri oli lavalla ja menossa varikolle. hyvä kun kuskit edes kerkes kyytiin. Tumpelolla hinurilla olis aikataulu venyny.


Ps. Yleisön onneks Paasosella ei ollu kuin 350hv Mitsu. Alkuerien perusteella mies olis menny heti muilta karkuun. Nyt mielenkiinto säilyi, kun Jani ei lähdöstä pääsy heti kärkeen, vaan joutui ohittelemaan.

toniol
WRC
WRC
Viestit: 1622
Liittynyt: 04.08.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toniol » 25.05.2008 08:10

Joitamia kuvajaisia esillä nyt tästäkin tapahtumasta alla olevassa, joillekkin jo tutussa osoitteessa.
Toni Ollikainen | http://www.tonigraphs.com | @ Facebook
**En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Kuvakyselyiden merkeissä ota yhteyttä sähköpostitse.**

Avatar
Pele1977
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 73
Liittynyt: 21.09.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja Pele1977 » 25.05.2008 09:49

Onnittelut Jari Kohoselle vaan ja riksun ua:lle. Ainakin Hämeen Sanomien mukaan paikalla oli 4000 hengen yleisö. Kyllä niitä kaatoja olis enemmän saanu olla. Ohituksia ei ollut ehkä niin paljon kun alkuun odotettiin mutta hienot kisat ja Jokisen kokko oli tietyllä tavalla mukava päätös kisalle mutta turha sitä rataa on syyttää jos pösö syttyy palaan! Meinaan mikä sitä pösöstä vaivaa? Eikös sama kosla palanu kouvolassa myös? Jos ensi vuonna kisat järjestetään ja ihmetellä täytyy miksi ei järjestettäis, niin pitäisikö rata ajaa sisään ennen tämmöistä kilpailua... Siihen joku rokkiralli tai jokkis kisa olis ihan hyvä.

VILLEvonWOLTTI
Yleinen
Yleinen
Viestit: 186
Liittynyt: 04.05.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja VILLEvonWOLTTI » 25.05.2008 11:50

Jokisen Pösön turbon öljyputki, painepuoli siis yläpuoleinen putki näytti vielä tihkuavan park fermessä. Tulipalo syttyy varmasti, kun öljyä tulee paineella punasena hehkuvan melkein keilapallon kokoisen pakopesän päälle. Liekö jäänyt putki löysälle, kun huhun mukaan olivat vaihtaneet turbon.

toniol
WRC
WRC
Viestit: 1622
Liittynyt: 04.08.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toniol » 25.05.2008 12:24

VILLEvonWOLTTI kirjoitti:..Tulipalo syttyy varmasti, kun öljyä tulee paineella punasena hehkuvan melkein keilapallon kokoisen pakopesän päälle.
..ja kyllä huomasikin kun syttyi, kerralla suhteellisen isoa piekkiä pukkasi tuulasille ja auton alle, ei kyllä toivois tuollaista kenellekkään.
Toni Ollikainen | http://www.tonigraphs.com | @ Facebook
**En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Kuvakyselyiden merkeissä ota yhteyttä sähköpostitse.**

Avatar
Etuveto
KV
KV
Viestit: 300
Liittynyt: 05.11.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Etuveto » 25.05.2008 12:54

Sheikille tiedoksi että rata kestää vaikka ajettaisiin kaksipäivää putkeen, ainut mikä tuotti yllättävänpaljon työtä, oli radan asfalttiosuuksien KÄSINPESU palokunnan avustuksella kahdella paloletkulla kisan jälkeen.
Tulipalon ammattilaiset pesivä asfaltin perusteellisesti KUUDESSA TUNNISSA.
Näinpäinajettaessa oli ylämäenhiekalta tulo asfaltille keskentekoisille kilpureille MYRKKYÄ kun tultiin vinottain, jolloin pitoero oli hetken liian suuri.
Tämä kostautui monina hinauksina, mutta näissäkin tapauksissa on kuitenkin jotain hyvää. Sillä nyt jäätiin käytännössä pääkatsomon eteen, jolloin Hämäläisetkin ehtivät lukea, kuka sponssaa kyseistä korjaukseen menevää kilpakalustoa .
Siitä lievästä pöly ongelmasta ei pääse eroon kunnolle ,vaikka aamulla rata oli aivan märkä niin toi Aurinko pahus kuivattaa jopa kosteudenkin pois.Kun ajetaan kelloavastaa ei rataa voi välillä kastella ( pitomuuttuu liikaa).
Hyvän kuvan saa radan kunnosta kun vertaa KOKON aikoja eri erissä ne ovat KAIKKI ALLE PUOLENSEKUNNIN SISÄLLÄ joten rata ei kulunut erien välillä. Vaikka Kokko ajoi samoista kohtaa mihin muita keskeytti teknisiin ongelmiin.
Jos verrataan ajosuuntia keskenään.

Näin ajettuna + ja - :
+ ensimmäisenkaarteen tasainen pito
+ enemmän suosii ajosilmää omaavia kuskeja
+ toisen mutkan turvallinen sijainti
+ autot menevät lähtöön lähtöpaikka järjestyksessä jolloin yleisö näkee
suosikin vielä juuri ennen lähtöä (ehjällä autolla)
- erittäin haasteellinen toteuttaa
- radan teko 100% vaikeampaa ( asfalteille tulot ja turvallisuus asiat)
- heikkotekoiset kilpuri ei kestä tätä ajosuuntaa
- vähemmän ohituspaikkoja tosin ne ovat pidempiä

PS. Jos tämä ei ole RALLICROSSIA niin sitten pitää keksiä uusi nimi tälle lajille. :?: :roll:

toni791
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 121
Liittynyt: 02.06.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toni791 » 25.05.2008 13:06

Näin ajettuna + ja - :
+ ensimmäisenkaarteen tasainen pito
+ enemmän suosii ajosilmää omaavia kuskeja
+ toisen mutkan turvallinen sijainti
+ autot menevät lähtöön lähtöpaikka järjestyksessä jolloin yleisö näkee
suosikin vielä juuri ennen lähtöä (ehjällä autolla)
- erittäin haasteellinen toteuttaa
- radan teko 100% vaikeampaa ( asfalteille tulot ja turvallisuus asiat)
- heikkotekoiset kilpuri ei kestä tätä ajosuuntaa
- vähemmän ohituspaikkoja tosin ne ovat pidempiä

PS. Jos tämä ei ole RALLICROSSIA niin sitten pitää keksiä uusi nimi tälle lajille.


nmi on offroad!!kyllähän rata oli ihan paskana jo la aikaajoissa..en tiedä kenen kanssa olet jutella mutta ainakaan itselle ei kukaan kehunut rataa(huom siis radan kuntoa)jo pe vapaissa rata ihan kuin kynnöspelto :roll:
ilm. ittellä on heikkotekoinen kilpuri kun ei kestänyt 16mm uniboolia meni parikin kpl..toivottavasti ei tarvitse ensi vuonna kyseiseen paikkaan tulla.. 8)

Avatar
HMS
B-junnu
B-junnu
Viestit: 43
Liittynyt: 16.03.2005 00:00

Viesti Kirjoittaja HMS » 25.05.2008 13:22

Etuveto kirjoitti:Sheikille tiedoksi että rata kestää vaikka ajettaisiin kaksipäivää putkeen
rata ei kestä edes kahta autoo putkeen!!!

toni791 kirjoitti: nmi on offroad!!kyllähän rata oli ihan paskana jo la aikaajoissa..en tiedä kenen kanssa olet jutella mutta ainakaan itselle ei kukaan kehunut rataa(huom siis radan kuntoa)jo pe vapaissa rata ihan kuin kynnöspelto :roll:
ilm. ittellä on heikkotekoinen kilpuri kun ei kestänyt 16mm uniboolia meni parikin kpl..toivottavasti ei tarvitse ensi vuonna kyseiseen paikkaan tulla.. 8)
aivan samaa mieltä,vaikka vaan katsojana olinkin. radan kunnon takia ei yhtään harmita etten ollut ajamassa...

toniol
WRC
WRC
Viestit: 1622
Liittynyt: 04.08.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toniol » 25.05.2008 13:40

Näin kuvaajan ja katsojan silmin rata oli toisinpäin ihan mielenkiintoinen, harmi vaan että se ensimmäinen hiekkalenkki ei kestänyt, miksi ei, siihen on itse vaikea sanoa mitään vastausta. Voisiko syyt siihen olla siinä että soralenkkiä ei kai ole ajettu vähään aikaan, talven sulamisvedet virtaavat viettävää hiekkaa pitkin asfaltille tehden mukanaan puroja jotka syövät hiekkaa pois, mahdollisesti syvemmältäkin mitä silmä näkee. Sitten kun rataa aletaan puuhaamaan talkoovoimin kisakuntoon niin se vaan tasoitellaan ja ajetaan tarvittaessa lisää hiekaa siihen, sit se tuorein hiekka / maa-aines lentää hyvin nopeasti siitä pois ja röykyt on valmiit, sitten kun autot alkaa pomppimaan röykyistä ja pyörät ottaa jälleen rataan kiinni pienen pompun jälkeen niin veto päällä olevat renkaat syö entistä syvemmän röykyn. Mielestäni tämä samainen kohta petti aikoinaan myös EM-crossissa kun ajettiin toisinpäin.

kuten sanoin..pelkkää maallikon arvailua, herneet kannattaa syödä, ei vetää nenään :wink:

btw: tuolla rallicrossi.netin puolella on kans aktiivista keskustelua näistä samoista jutuista..jos ei vielä, niin varmasti ainakin tulossa :roll:
Toni Ollikainen | http://www.tonigraphs.com | @ Facebook
**En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Kuvakyselyiden merkeissä ota yhteyttä sähköpostitse.**

Avatar
Hioja
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 143
Liittynyt: 16.02.2007 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hioja » 25.05.2008 13:44

Malttakaa vielä jokunen hetki niin saan kuvat päivitettyä. On yks kuvaus keikka vielä tehtävänä tänään ja sen jälkeen kuvia tulee esille "jokunen kpl"

www.fotomikael.net

Avatar
jamil
Viestit: 7
Liittynyt: 21.08.2007 00:00

Viesti Kirjoittaja jamil » 25.05.2008 15:38

kuuntelin varikolla ennen kilpailuja ja kilpailujen jälkeen
viitasen,kanervan ja jokisen kommentteja ahveniston kisoista.kehuivat
profiilia kovasti.mutta päällimmäisenä oli huoli siitä miksi samat
ongelmat radoista toistuvat vuodesta toiseen.
yritystä tuntuu olevan oikeasti vain kauhajoella ja kouvolassa.
ota etuveto kuljettajat koolle ensi kisoissa ja kysele kasvotusten
kuljettajien mieli piteitä hyvinkään radasta nykyisellä kaavalla ja
ahveniston radan kunnosta niin eiköhän selviä sullekin missä mennään..jos
kantti kestää.
on parempi että kisat ajetaan sellaisillaradoilla missä voi radan
pohjustus töitä tehdä muulloinkin kun kisa viikolla..

ps. taisivat muuten jokisen auton sammuttamiseen tulleet sammuttimet tulla varikolta kaikkien kilpakuppanien teltoilta.. no eipä tarvinnut järjestäjien omia kuluttaa..

Vastaa Viestiin