
SRC Ahvenisto 24.5
- fani91
- WRC
- Viestit: 989
- Liittynyt: 18.06.2005 00:00
- Viesti:
Nyt pieni video
www.lehtinen.suntuubi.com :D

TMI Joonas Lehtinen
Kuvia ja videoita moottoriurheilu tapahtumista.
JM-motormedia
Motorsport behind the lenses since 2005
Kuvia ja videoita moottoriurheilu tapahtumista.
JM-motormedia
Motorsport behind the lenses since 2005
- Sheikki
- Yleinen
- Viestit: 186
- Liittynyt: 01.05.2004 00:00
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
- Dervish
- B-junnu
- Viestit: 21
- Liittynyt: 04.09.2006 00:00
Tässä ois nyt ne kuvat sitten tarjolla -> (linkki suoraan kuviin)
http://www.partanen.net/gallery/thumbna ... ?album=281
KOITETAAN saada kuskeillekinkuvia kasaan kunhan josus tästä sopasta selvitään, kuvia jäi vielä julmettu läjä jemmapiiloon :)
Kiitoksia tapahtuman järjestäjille tapahtumasta ja forecalle säästä.
On se tämäkin hieno laji, näin ekaa kertaa livenä nähden :)
- Sami Partanen .
sami ät partanen piste net
http://www.partanen.net/gallery/thumbna ... ?album=281
KOITETAAN saada kuskeillekinkuvia kasaan kunhan josus tästä sopasta selvitään, kuvia jäi vielä julmettu läjä jemmapiiloon :)
Kiitoksia tapahtuman järjestäjille tapahtumasta ja forecalle säästä.
On se tämäkin hieno laji, näin ekaa kertaa livenä nähden :)
- Sami Partanen .
sami ät partanen piste net
- MaSaA
- KV
- Viestit: 526
- Liittynyt: 26.12.2007 00:00
- Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
juu JL-rallikuvat kävi Ahvenistol kuvailemassa jatko kaatoja ton roketin jälkee
räpsyjä tuli yhteensä melkee 700
kuvia voi kysellä
matti.leppakorpi@pp.inet.fi


kuvia voi kysellä

Motorsport behind the lenses
www.jm-motormedia.com | matti.leppakorpi@jm-motormedia.com
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nypyltä oikee!.....EIKU VASEN!!!
www.jm-motormedia.com | matti.leppakorpi@jm-motormedia.com
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nypyltä oikee!.....EIKU VASEN!!!
-
- Yleinen
- Viestit: 186
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
Paremmalta vaikutti. Varsinkin ensimmäisen mutkan alku asfaltilla ja sisäpuolella kiinteä kaide. Jäi pois turhat kaadot hiekkakasoista tai rengaskasoista.Sheikki kirjoitti:miten suunnan vaihto vaikutti ajettavuuteen ja muuhun kisan toimivuuteen. ?
Ylämäki soraosuuteen tuli jonkun verran pomppuja. Mutta kun ottaa huomioon tehokkaiden autojen (yli 200hv) suuren määrän niin ei paha. Vertaan EM-crossiin, jossa oli just hikiset noin 12 autoo ykkös ja kakkos divarissa ja 1400 luokassa 6 autoa. Em-crossissa sama osuus oli huonommassa kunnossa kuin nyt ja sillon ajettiin alamäkenä.
Autojen lähtöön siirtyminen oli sujuvaa, kun käytössä oli saattoauto. Ei jääny kuskit turhaan matelemaan yleisön eteen.
Kisassa oli käytössä ehkä suomen nopein hinuri S. Kuoppamäki. Ei menny kauaa kun tukivarsi vikainen tai pyörä irti oleva kilpuri oli lavalla ja menossa varikolle. hyvä kun kuskit edes kerkes kyytiin. Tumpelolla hinurilla olis aikataulu venyny.
Ps. Yleisön onneks Paasosella ei ollu kuin 350hv Mitsu. Alkuerien perusteella mies olis menny heti muilta karkuun. Nyt mielenkiinto säilyi, kun Jani ei lähdöstä pääsy heti kärkeen, vaan joutui ohittelemaan.
-
- WRC
- Viestit: 1622
- Liittynyt: 04.08.2004 00:00
- Viesti:
Joitamia kuvajaisia esillä nyt tästäkin tapahtumasta alla olevassa, joillekkin jo tutussa osoitteessa.
Toni Ollikainen | http://www.tonigraphs.com | @ Facebook
**En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Kuvakyselyiden merkeissä ota yhteyttä sähköpostitse.**
**En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Kuvakyselyiden merkeissä ota yhteyttä sähköpostitse.**
- Pele1977
- A-Junnu
- Viestit: 73
- Liittynyt: 21.09.2005 00:00
Onnittelut Jari Kohoselle vaan ja riksun ua:lle. Ainakin Hämeen Sanomien mukaan paikalla oli 4000 hengen yleisö. Kyllä niitä kaatoja olis enemmän saanu olla. Ohituksia ei ollut ehkä niin paljon kun alkuun odotettiin mutta hienot kisat ja Jokisen kokko oli tietyllä tavalla mukava päätös kisalle mutta turha sitä rataa on syyttää jos pösö syttyy palaan! Meinaan mikä sitä pösöstä vaivaa? Eikös sama kosla palanu kouvolassa myös? Jos ensi vuonna kisat järjestetään ja ihmetellä täytyy miksi ei järjestettäis, niin pitäisikö rata ajaa sisään ennen tämmöistä kilpailua... Siihen joku rokkiralli tai jokkis kisa olis ihan hyvä.
-
- Yleinen
- Viestit: 186
- Liittynyt: 04.05.2004 00:00
-
- WRC
- Viestit: 1622
- Liittynyt: 04.08.2004 00:00
- Viesti:
..ja kyllä huomasikin kun syttyi, kerralla suhteellisen isoa piekkiä pukkasi tuulasille ja auton alle, ei kyllä toivois tuollaista kenellekkään.VILLEvonWOLTTI kirjoitti:..Tulipalo syttyy varmasti, kun öljyä tulee paineella punasena hehkuvan melkein keilapallon kokoisen pakopesän päälle.
Toni Ollikainen | http://www.tonigraphs.com | @ Facebook
**En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Kuvakyselyiden merkeissä ota yhteyttä sähköpostitse.**
**En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Kuvakyselyiden merkeissä ota yhteyttä sähköpostitse.**
- Etuveto
- KV
- Viestit: 300
- Liittynyt: 05.11.2004 00:00
Sheikille tiedoksi että rata kestää vaikka ajettaisiin kaksipäivää putkeen, ainut mikä tuotti yllättävänpaljon työtä, oli radan asfalttiosuuksien KÄSINPESU palokunnan avustuksella kahdella paloletkulla kisan jälkeen.
Tulipalon ammattilaiset pesivä asfaltin perusteellisesti KUUDESSA TUNNISSA.
Näinpäinajettaessa oli ylämäenhiekalta tulo asfaltille keskentekoisille kilpureille MYRKKYÄ kun tultiin vinottain, jolloin pitoero oli hetken liian suuri.
Tämä kostautui monina hinauksina, mutta näissäkin tapauksissa on kuitenkin jotain hyvää. Sillä nyt jäätiin käytännössä pääkatsomon eteen, jolloin Hämäläisetkin ehtivät lukea, kuka sponssaa kyseistä korjaukseen menevää kilpakalustoa .
Siitä lievästä pöly ongelmasta ei pääse eroon kunnolle ,vaikka aamulla rata oli aivan märkä niin toi Aurinko pahus kuivattaa jopa kosteudenkin pois.Kun ajetaan kelloavastaa ei rataa voi välillä kastella ( pitomuuttuu liikaa).
Hyvän kuvan saa radan kunnosta kun vertaa KOKON aikoja eri erissä ne ovat KAIKKI ALLE PUOLENSEKUNNIN SISÄLLÄ joten rata ei kulunut erien välillä. Vaikka Kokko ajoi samoista kohtaa mihin muita keskeytti teknisiin ongelmiin.
Jos verrataan ajosuuntia keskenään.
Näin ajettuna + ja - :
+ ensimmäisenkaarteen tasainen pito
+ enemmän suosii ajosilmää omaavia kuskeja
+ toisen mutkan turvallinen sijainti
+ autot menevät lähtöön lähtöpaikka järjestyksessä jolloin yleisö näkee
suosikin vielä juuri ennen lähtöä (ehjällä autolla)
- erittäin haasteellinen toteuttaa
- radan teko 100% vaikeampaa ( asfalteille tulot ja turvallisuus asiat)
- heikkotekoiset kilpuri ei kestä tätä ajosuuntaa
- vähemmän ohituspaikkoja tosin ne ovat pidempiä
PS. Jos tämä ei ole RALLICROSSIA niin sitten pitää keksiä uusi nimi tälle lajille.

Tulipalon ammattilaiset pesivä asfaltin perusteellisesti KUUDESSA TUNNISSA.
Näinpäinajettaessa oli ylämäenhiekalta tulo asfaltille keskentekoisille kilpureille MYRKKYÄ kun tultiin vinottain, jolloin pitoero oli hetken liian suuri.
Tämä kostautui monina hinauksina, mutta näissäkin tapauksissa on kuitenkin jotain hyvää. Sillä nyt jäätiin käytännössä pääkatsomon eteen, jolloin Hämäläisetkin ehtivät lukea, kuka sponssaa kyseistä korjaukseen menevää kilpakalustoa .
Siitä lievästä pöly ongelmasta ei pääse eroon kunnolle ,vaikka aamulla rata oli aivan märkä niin toi Aurinko pahus kuivattaa jopa kosteudenkin pois.Kun ajetaan kelloavastaa ei rataa voi välillä kastella ( pitomuuttuu liikaa).
Hyvän kuvan saa radan kunnosta kun vertaa KOKON aikoja eri erissä ne ovat KAIKKI ALLE PUOLENSEKUNNIN SISÄLLÄ joten rata ei kulunut erien välillä. Vaikka Kokko ajoi samoista kohtaa mihin muita keskeytti teknisiin ongelmiin.
Jos verrataan ajosuuntia keskenään.
Näin ajettuna + ja - :
+ ensimmäisenkaarteen tasainen pito
+ enemmän suosii ajosilmää omaavia kuskeja
+ toisen mutkan turvallinen sijainti
+ autot menevät lähtöön lähtöpaikka järjestyksessä jolloin yleisö näkee
suosikin vielä juuri ennen lähtöä (ehjällä autolla)
- erittäin haasteellinen toteuttaa
- radan teko 100% vaikeampaa ( asfalteille tulot ja turvallisuus asiat)
- heikkotekoiset kilpuri ei kestä tätä ajosuuntaa
- vähemmän ohituspaikkoja tosin ne ovat pidempiä
PS. Jos tämä ei ole RALLICROSSIA niin sitten pitää keksiä uusi nimi tälle lajille.


-
- A-Junnu
- Viestit: 121
- Liittynyt: 02.06.2004 00:00
- Viesti:
Näin ajettuna + ja - :
+ ensimmäisenkaarteen tasainen pito
+ enemmän suosii ajosilmää omaavia kuskeja
+ toisen mutkan turvallinen sijainti
+ autot menevät lähtöön lähtöpaikka järjestyksessä jolloin yleisö näkee
suosikin vielä juuri ennen lähtöä (ehjällä autolla)
- erittäin haasteellinen toteuttaa
- radan teko 100% vaikeampaa ( asfalteille tulot ja turvallisuus asiat)
- heikkotekoiset kilpuri ei kestä tätä ajosuuntaa
- vähemmän ohituspaikkoja tosin ne ovat pidempiä
PS. Jos tämä ei ole RALLICROSSIA niin sitten pitää keksiä uusi nimi tälle lajille.
nmi on offroad!!kyllähän rata oli ihan paskana jo la aikaajoissa..en tiedä kenen kanssa olet jutella mutta ainakaan itselle ei kukaan kehunut rataa(huom siis radan kuntoa)jo pe vapaissa rata ihan kuin kynnöspelto
ilm. ittellä on heikkotekoinen kilpuri kun ei kestänyt 16mm uniboolia meni parikin kpl..toivottavasti ei tarvitse ensi vuonna kyseiseen paikkaan tulla..
+ ensimmäisenkaarteen tasainen pito
+ enemmän suosii ajosilmää omaavia kuskeja
+ toisen mutkan turvallinen sijainti
+ autot menevät lähtöön lähtöpaikka järjestyksessä jolloin yleisö näkee
suosikin vielä juuri ennen lähtöä (ehjällä autolla)
- erittäin haasteellinen toteuttaa
- radan teko 100% vaikeampaa ( asfalteille tulot ja turvallisuus asiat)
- heikkotekoiset kilpuri ei kestä tätä ajosuuntaa
- vähemmän ohituspaikkoja tosin ne ovat pidempiä
PS. Jos tämä ei ole RALLICROSSIA niin sitten pitää keksiä uusi nimi tälle lajille.
nmi on offroad!!kyllähän rata oli ihan paskana jo la aikaajoissa..en tiedä kenen kanssa olet jutella mutta ainakaan itselle ei kukaan kehunut rataa(huom siis radan kuntoa)jo pe vapaissa rata ihan kuin kynnöspelto

ilm. ittellä on heikkotekoinen kilpuri kun ei kestänyt 16mm uniboolia meni parikin kpl..toivottavasti ei tarvitse ensi vuonna kyseiseen paikkaan tulla..

- HMS
- B-junnu
- Viestit: 43
- Liittynyt: 16.03.2005 00:00
rata ei kestä edes kahta autoo putkeen!!!Etuveto kirjoitti:Sheikille tiedoksi että rata kestää vaikka ajettaisiin kaksipäivää putkeen
aivan samaa mieltä,vaikka vaan katsojana olinkin. radan kunnon takia ei yhtään harmita etten ollut ajamassa...toni791 kirjoitti: nmi on offroad!!kyllähän rata oli ihan paskana jo la aikaajoissa..en tiedä kenen kanssa olet jutella mutta ainakaan itselle ei kukaan kehunut rataa(huom siis radan kuntoa)jo pe vapaissa rata ihan kuin kynnöspelto![]()
ilm. ittellä on heikkotekoinen kilpuri kun ei kestänyt 16mm uniboolia meni parikin kpl..toivottavasti ei tarvitse ensi vuonna kyseiseen paikkaan tulla..![]()
-
- WRC
- Viestit: 1622
- Liittynyt: 04.08.2004 00:00
- Viesti:
Näin kuvaajan ja katsojan silmin rata oli toisinpäin ihan mielenkiintoinen, harmi vaan että se ensimmäinen hiekkalenkki ei kestänyt, miksi ei, siihen on itse vaikea sanoa mitään vastausta. Voisiko syyt siihen olla siinä että soralenkkiä ei kai ole ajettu vähään aikaan, talven sulamisvedet virtaavat viettävää hiekkaa pitkin asfaltille tehden mukanaan puroja jotka syövät hiekkaa pois, mahdollisesti syvemmältäkin mitä silmä näkee. Sitten kun rataa aletaan puuhaamaan talkoovoimin kisakuntoon niin se vaan tasoitellaan ja ajetaan tarvittaessa lisää hiekaa siihen, sit se tuorein hiekka / maa-aines lentää hyvin nopeasti siitä pois ja röykyt on valmiit, sitten kun autot alkaa pomppimaan röykyistä ja pyörät ottaa jälleen rataan kiinni pienen pompun jälkeen niin veto päällä olevat renkaat syö entistä syvemmän röykyn. Mielestäni tämä samainen kohta petti aikoinaan myös EM-crossissa kun ajettiin toisinpäin.
kuten sanoin..pelkkää maallikon arvailua, herneet kannattaa syödä, ei vetää nenään
btw: tuolla rallicrossi.netin puolella on kans aktiivista keskustelua näistä samoista jutuista..jos ei vielä, niin varmasti ainakin tulossa
kuten sanoin..pelkkää maallikon arvailua, herneet kannattaa syödä, ei vetää nenään
btw: tuolla rallicrossi.netin puolella on kans aktiivista keskustelua näistä samoista jutuista..jos ei vielä, niin varmasti ainakin tulossa

Toni Ollikainen | http://www.tonigraphs.com | @ Facebook
**En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Kuvakyselyiden merkeissä ota yhteyttä sähköpostitse.**
**En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Kuvakyselyiden merkeissä ota yhteyttä sähköpostitse.**
- Hioja
- A-Junnu
- Viestit: 143
- Liittynyt: 16.02.2007 00:00
- Viesti:
Malttakaa vielä jokunen hetki niin saan kuvat päivitettyä. On yks kuvaus keikka vielä tehtävänä tänään ja sen jälkeen kuvia tulee esille "jokunen kpl"
www.fotomikael.net
www.fotomikael.net
- jamil
- Viestit: 7
- Liittynyt: 21.08.2007 00:00
kuuntelin varikolla ennen kilpailuja ja kilpailujen jälkeen
viitasen,kanervan ja jokisen kommentteja ahveniston kisoista.kehuivat
profiilia kovasti.mutta päällimmäisenä oli huoli siitä miksi samat
ongelmat radoista toistuvat vuodesta toiseen.
yritystä tuntuu olevan oikeasti vain kauhajoella ja kouvolassa.
ota etuveto kuljettajat koolle ensi kisoissa ja kysele kasvotusten
kuljettajien mieli piteitä hyvinkään radasta nykyisellä kaavalla ja
ahveniston radan kunnosta niin eiköhän selviä sullekin missä mennään..jos
kantti kestää.
on parempi että kisat ajetaan sellaisillaradoilla missä voi radan
pohjustus töitä tehdä muulloinkin kun kisa viikolla..
ps. taisivat muuten jokisen auton sammuttamiseen tulleet sammuttimet tulla varikolta kaikkien kilpakuppanien teltoilta.. no eipä tarvinnut järjestäjien omia kuluttaa..
viitasen,kanervan ja jokisen kommentteja ahveniston kisoista.kehuivat
profiilia kovasti.mutta päällimmäisenä oli huoli siitä miksi samat
ongelmat radoista toistuvat vuodesta toiseen.
yritystä tuntuu olevan oikeasti vain kauhajoella ja kouvolassa.
ota etuveto kuljettajat koolle ensi kisoissa ja kysele kasvotusten
kuljettajien mieli piteitä hyvinkään radasta nykyisellä kaavalla ja
ahveniston radan kunnosta niin eiköhän selviä sullekin missä mennään..jos
kantti kestää.
on parempi että kisat ajetaan sellaisillaradoilla missä voi radan
pohjustus töitä tehdä muulloinkin kun kisa viikolla..
ps. taisivat muuten jokisen auton sammuttamiseen tulleet sammuttimet tulla varikolta kaikkien kilpakuppanien teltoilta.. no eipä tarvinnut järjestäjien omia kuluttaa..