Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
-
emk
- KV

- Viestit: 773
- Liittynyt: 17.05.2004 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja emk » 15.12.2010 18:22
oijoijoi kirjoitti:
Siirtokilpiä ilmanhan ei saa vakuutusta? Ja vakuutuksia ei myönnetä kilvettömiin autoihin? Siirtokilpiähän kun ei taideta myöntää edes ajoharjoitteluihin vaan ainoastaan kilpailuihin ja korjaamolle ajoihin.
Tuo siirtokilpien myöntäminen tuntuu olevan vähän konttorikohtaista, riippuen myös siitä kuinka hyvä päivä kassaneidillä on jne. eli en kehota maanantaisin koittamaan mutta perjantaina ruuhkattomana aikana voi onnistuakin.
Aikaisemmin Lähivakuutus myi liikennevakuutuksia kilvettömiin kilpa-autoihin, mutta kuulemma sielläkin hankalampaa nykyään uusien asiakkaiden osalta.
Mutta kannattaa kysyä, ja jos olet Lähivakuutuksen vanha asiakas niin uhkailla vähintäänkin firman vaihdolla ja koko suvun boikotilla. Sellainen vakuutus heillä kyllä edelleen on olemassa, mm. meillä ollut aina kilpa-autoissa ja ei ole edes kallis vaikka hintaan korotus vanhoille asiakkaillekin tuli tulevalle vuodelle (2011 taisi olla 220€ / vuosi).
-
Mopoilija
- WRC

- Viestit: 3125
- Liittynyt: 25.07.2004 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Mopoilija » 15.12.2010 18:40
Kuulemma myös Fennian tuotevalikoimista löytyy myöskin tämmöinen punakilpisen jatkuva liikennevakuutus. Hinnasta ei ole tietoa.
-
henkka_ok
- WRC

- Viestit: 1187
- Liittynyt: 12.01.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja henkka_ok » 15.12.2010 18:53
emk kirjoitti:oijoijoi kirjoitti:
Siirtokilpiä ilmanhan ei saa vakuutusta? Ja vakuutuksia ei myönnetä kilvettömiin autoihin? Siirtokilpiähän kun ei taideta myöntää edes ajoharjoitteluihin vaan ainoastaan kilpailuihin ja korjaamolle ajoihin.
Mutta kannattaa kysyä, ja jos olet Lähivakuutuksen vanha asiakas niin uhkailla vähintäänkin firman vaihdolla ja koko suvun boikotilla. Sellainen vakuutus heillä kyllä edelleen on olemassa, mm. meillä ollut aina kilpa-autoissa ja ei ole edes kallis vaikka hintaan korotus vanhoille asiakkaillekin tuli tulevalle vuodelle (2011 taisi olla 220€ / vuosi).
Itekkii vanhana asiakkaana onnistuin ihan ilman mutinoita, ja kun kilpiä ei oo niin valmistenumerolla pelataan. On liikennevakuutus ja pätee käsittääkseni ajoharjotteluissa, harkkapätkillä, yleisessä liikenteessä kun kisoissakin. Se, että missä kaikkialla sitä katsastamatonta kilpuria sitten voi ajaa, on toinen asia.
Ei taitu!
-
oijoijoi
- Viestit: 3
- Liittynyt: 18.01.2010 00:00
Viesti
Kirjoittaja oijoijoi » 15.12.2010 22:12
Pitääkin sitten huomenna soitella vakuutusyhtiöihin. Ekana kysyä omasta(if) ja sitten noita muita olisiko niillä jotain tarjota.
On se vaan hankalaa tää omaksi iloksi ajelu. Jos ei onnistu pitää vaihtaa laji vaikka shakkiin. Ehkä siinäkin saa adrenaliinia vereen ku kaveri on ottamassa väärästä nappulasta kiinni. Tiedä sitten..
-
oijoijoi
- Viestit: 3
- Liittynyt: 18.01.2010 00:00
Viesti
Kirjoittaja oijoijoi » 16.12.2010 11:17
Do diin! Taas hymyilyttää eli löytyyhän noita liikennevakuutuksia rekisteröimättömiin tuonti-autoihin. Hinta-erot aika merkittäviä että tarjouksia kannattaa kysellä! Reilu 200 € per vuosi se suunnilleen on. Ja myöntävät myös ihan uusille asiakkaille.
-
js1
- A-Junnu

- Viestit: 58
- Liittynyt: 20.09.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja js1 » 17.12.2010 06:36
On muuten oikeesti aika helppoa kun on kilvet autossa!Siis oikeat rekisterikilvet.Makselee siis alvit ja verot kiltisti,jos ulkomailta tuo ja auto kilpiin.Saa ajaa millon haluu ja missä haluu...
-
JHT
- A-Junnu

- Viestit: 93
- Liittynyt: 29.09.2006 00:00
- Paikkakunta: Helsinki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja JHT » 17.12.2010 12:55
js1 kirjoitti:On muuten oikeesti aika helppoa kun on kilvet autossa!Siis oikeat rekisterikilvet.Makselee siis alvit ja verot kiltisti,jos ulkomailta tuo ja auto kilpiin.Saa ajaa millon haluu ja missä haluu...
Sen verran tähän kommentoin että jos kilpurista on poistettu airbagit, penkkien alkuperäiset kiinnitykset muutettu, ym niin et saa ajaa normaalissa liikenteessä vaikka olisi suomen reisterissä. Otteesen tulee merkintä "vain kilpailukäyttöön", ainakin yhdessä omassa kilpurissani. Voi toki olla konttirikohtaisia läpi sormien katsottuja juttuja, mutta käytännössä ei saa ajaa milloin haluu ja minne haluu.
Ulkomailta tuotuun kilpuriin voi hakea katsastuskortin akk:lta ja luovutustodistuksella omistusuhteen todentaminen ei pitäisi tuottaa ongelmia. Ulkomaille mentäessä on hyvä hakea suomalaisesta vakuutusyhtiöstä liikennevakuutus kilpailupäiville jolloin on lisää dokumetteja suomenmaalta. Seattiin maksoi muistaakseni heinäkuussa Mad Croc ralliin Viron Otepäälle liikennevakuutus n. 1,00 eur / päivä ja vakuutus oli Tapiolasta. Minimi laskutus oli 13,00 eur joten ei sekään budjettia kaatanut :-) Viron siirtotarrat sain suoraan kilpailukeskuksesta ja niiden tietoihin kirjattiin Tapiolan vakuutusnumero.
Se että onko kilpuri suomen kilvissä vai ei niin en näe hirveästi eroa, suomen kilpisen voi katsastaa ihan normaalisti eikä tarvitse erikseen hakea siirtotarroja, tällä säästää aikaa, jos ajaa paljon kisoja vuodessa niin menee kuluiltaan aika tasan suomikilpinen/siirtotarrat. Vähän kisoja ajavalle tulee kalliimmaksi suomenkilpisellä ajaminen kuin siirtotaroilla kilpaileminen. Jos suomenkilpisen poistaa liikennekäytöstä ja ottaa aina takaisin kisojen vlillä niin kulu on suunnilleen sama kuin hakea siirtotarrat ja lvk-vakuutus konttorilta kisakohtaisesti.
Jaakko Tapper
-
js1
- A-Junnu

- Viestit: 58
- Liittynyt: 20.09.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja js1 » 17.12.2010 17:31
Sen verran tähän kommentoin että jos kilpurista on poistettu airbagit, penkkien alkuperäiset kiinnitykset muutettu, ym niin et saa ajaa normaalissa liikenteessä vaikka olisi suomen reisterissä. Otteesen tulee merkintä "vain kilpailukäyttöön", ainakin yhdessä omassa kilpurissani. Voi toki olla konttirikohtaisia läpi sormien katsottuja juttuja, mutta käytännössä ei saa ajaa milloin haluu ja minne haluu.
Juu on mullakin ollu tuota "vain kilpailukäyttöön" mainintaa,mut jos nyt tuolla rek.ote-maininnalla ajat jarruja sisään korttelin ympäri on sanktiot vähän eri luokkaa,kun verottomalla autolla,josta sit kolahtaa veroseuraamuksia...
-
MJT
- WRC

- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja MJT » 17.12.2010 21:34
js1 kirjoitti:Sen verran tähän kommentoin että jos kilpurista on poistettu airbagit, penkkien alkuperäiset kiinnitykset muutettu, ym niin et saa ajaa normaalissa liikenteessä vaikka olisi suomen reisterissä. Otteesen tulee merkintä "vain kilpailukäyttöön", ainakin yhdessä omassa kilpurissani. Voi toki olla konttirikohtaisia läpi sormien katsottuja juttuja, mutta käytännössä ei saa ajaa milloin haluu ja minne haluu.
Juu on mullakin ollu tuota "vain kilpailukäyttöön" mainintaa,mut jos nyt tuolla rek.ote-maininnalla ajat jarruja sisään korttelin ympäri on sanktiot vähän eri luokkaa,kun verottomalla autolla,josta sit kolahtaa veroseuraamuksia...
Jos autosta poistettu Katti, ei mielestäni mene enää edes kilpailukäyttöön tarkoitettuna ajoneuvona suomen kilpisenä, vaikka olisi alkuperäiset penkin kiinnikkeet ja Bag.
-
JHT
- A-Junnu

- Viestit: 93
- Liittynyt: 29.09.2006 00:00
- Paikkakunta: Helsinki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja JHT » 18.12.2010 17:11
MJT kirjoitti:js1 kirjoitti:Sen verran tähän kommentoin että jos kilpurista on poistettu airbagit, penkkien alkuperäiset kiinnitykset muutettu, ym niin et saa ajaa normaalissa liikenteessä vaikka olisi suomen reisterissä. Otteesen tulee merkintä "vain kilpailukäyttöön", ainakin yhdessä omassa kilpurissani. Voi toki olla konttirikohtaisia läpi sormien katsottuja juttuja, mutta käytännössä ei saa ajaa milloin haluu ja minne haluu.
Juu on mullakin ollu tuota "vain kilpailukäyttöön" mainintaa,mut jos nyt tuolla rek.ote-maininnalla ajat jarruja sisään korttelin ympäri on sanktiot vähän eri luokkaa,kun verottomalla autolla,josta sit kolahtaa veroseuraamuksia...
Jos autosta poistettu Katti, ei mielestäni mene enää edes kilpailukäyttöön tarkoitettuna ajoneuvona suomen kilpisenä, vaikka olisi alkuperäiset penkin kiinnikkeet ja Bag.
Tästä en tiedä tarkalleen mutta päästöjä ei ole mitattu vaikka on fia-katti suomikilpisessä autossa. Kilpurissa päästöjä voi olla hankala saada ihan toleransseihin :-) Lähinnä vuosikatsastuksessa on tarkastettu välykset, valot ja jarrut.
Verottomalla autolla korttelinkiertäminen voi juu olla tosiaan vähän hankalampi selitellä :-)
-
Mopoilija
- WRC

- Viestit: 3125
- Liittynyt: 25.07.2004 00:00
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Mopoilija » 18.12.2010 18:02
JHT kirjoitti:Tästä en tiedä tarkalleen mutta päästöjä ei ole mitattu vaikka on fia-katti suomikilpisessä autossa. Kilpurissa päästöjä voi olla hankala saada ihan toleransseihin :-) Lähinnä vuosikatsastuksessa on tarkastettu välykset, valot ja jarrut.
Verottomalla autolla korttelinkiertäminen voi juu olla tosiaan vähän hankalampi selitellä :-)
Kun autoon tulee merkintä "vain kilpailukäyttöön" niin se on vapautettu päästöistä.
Itse kun olen kysellyt oman kilpurini takaisin suomen kilpiin saamista niin vastauksena on ollut ettei ole mitään ongelmaa, vaikka ilman tuota erityisvapauttakin (toki silloin tarttis saada päästöistä läpi). Mutta juu uudemmissa autoissa on hankalampaa, koska jos autossa on ollut katti kaikissa malleissa niin se on myös kilpurissa oltava.
-
Hookala
- Viestit: 7
- Liittynyt: 25.09.2008 00:00
Viesti
Kirjoittaja Hookala » 01.01.2011 00:20
Mitä papereita pitää kilpurin mukana saada jos hakee auton esim. Virosta? Siellä olisi muutama mielenkiintoinen myynnissä mutta kun en tiedä mitä papruja pitäisi saada että varmasti onnistuu sitten kilpailu myös suomessa.
Kiitos ja anteeksi.
T: Aloittelija
-
bttmotorsport
- B-junnu

- Viestit: 35
- Liittynyt: 14.07.2004 00:00
Viesti
Kirjoittaja bttmotorsport » 01.01.2011 19:37
Hookala kirjoitti:Mitä papereita pitää kilpurin mukana saada jos hakee auton esim. Virosta? Siellä olisi muutama mielenkiintoinen myynnissä mutta kun en tiedä mitä papruja pitäisi saada että varmasti onnistuu sitten kilpailu myös suomessa.
Kiitos ja anteeksi.
T: Aloittelija
Ja hyvää uutta vuotta alkuun. Jos ostat auton Virosta, sun pitää käydä paikallisella ARK-asemalla, jossa auto merkitään maasta viedyksi ja sinun nimesi merkitään rek.otteeseen ostajaksi. Kilvet jää sinne. Hyvä aina tieten hoitaa auton maksaminen em tapahtuman yhteydessä, eli ettei autolla ole mitään pantteja tms päällä ja myyjä häipyy sun etukäteen maksettujen rahojen kanssa. Suomessa ei tule kai mitään ongelmaa, punakilpileimat jne, se ei vaikuta mistä olet auton tuonut.
Toinen kysymys on se, jos haluat ajella autolla vaikka ulkomaan kisoja, sittenhän on helpompi jos pidät auton Viron kilvissä, merkitset itsesi otteeseen käyttäjäksi ja saat ajaa missä haluat. Mutta sitten tieten rek.otteeseen merkitty omistaja pitää olla hyvä/luotettava tuttava ettei taas yksi aamu herää ilman autoa... Ja silloin pitää maksaa myös Eestin vakuutukset sun muut, eivät ne paljoa ole mutta vaivaa kuitenkin.
Tärkeintä aina katsoa että rek.otteessa oleva omistaja on sama joka autoa sulle myy, erityisesti ennen rahan makselua.
-
Hookala
- Viestit: 7
- Liittynyt: 25.09.2008 00:00
Viesti
Kirjoittaja Hookala » 01.01.2011 20:04
Kiitos todella asiallisesta vastauksesta!!
Hyvää uutta vuotta 2011!
-
v2000
- A-Junnu

- Viestit: 113
- Liittynyt: 18.01.2007 00:00
Viesti
Kirjoittaja v2000 » 01.01.2011 20:48
Hookala kirjoitti:Mitä papereita pitää kilpurin mukana saada jos hakee auton esim. Virosta? Siellä olisi muutama mielenkiintoinen myynnissä mutta kun en tiedä mitä papruja pitäisi saada että varmasti onnistuu sitten kilpailu myös suomessa.
Kiitos ja anteeksi.
T: Aloittelija
Omien kokemusten perusteella auton virolaista rekisteriotetta ja kauppakirjaa kyseltiin tullissa kun sitä tullin lupalappua kävin hakemassa.