Sivu 5/6

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Lähetetty: 26.11.2011 22:32
Kirjoittaja hannulehessaari
MJT kirjoitti:
hannulehessaari kirjoitti:
Äänet menivät kuulemma: 248-130. "Tarina ei kerro" kuinka suurta osaa annetut 378 ääntä edustivat liittokokouksen mahdollisesta kokonaisäänimäärästä. Annettujen äänien kohdalla ehdokkaiden saamien äänien ero on kuitenkin iso ja lopputulos on yksikäsitteisen selkeä.

Äänestyslappuja annettiin jopa enemmän kuin virallisesti oli jaettu.Äänestys tapahtui punaisilla äänestyslapuilla. Jotkut, mielestäni epäasiallisesti käyttäytyneet olivat laittaneet mukaan myös vihreitä, keltaisia ja valkoisia äänestyslappuja kirjoitellen niihin mitä saatuu. Nämä äänestyslaput luonnollisesti hylättiin. Ihmettelen kyllä näiden edustajien, jos olivat niitä, käytöstä.
Yhteen laskettu äänimäärä oli varmasti lähellä totuutta. En ole varma oliko virallisissa punaisissa äänestyslipuissa hylättyjä. Kokouksen puheenjohtaja selvitti äänestyskäytännön ennen tapahtumaa varmasti riittävän selvästi, eikä sen takia virheitä voinut sattua. Eli hylätyt äänestysliput oli jätetty tarkoituksella sotkemaan ääntenlaskijoita ja kokouksen , sinänsä hyvää ilmapiiriä. Itse pahoitin mieleni joidenkin, mielestäni typerien henkilöiden tekemästä "pilasta". Hannun kysymykseen mitä osaa kokonaismäärästä nämä edustivat en osaa sanoa. Jäsen yhdistyksien edustajia oli jostakin 110:sta yhdistyksestä kun koko AKK:n yhdistysten määrä on jotakin 320 luokkaa. Mikä on puuttuvan n. 200 yhdistyksen jäsenmäärä ja sitä kautta äänimäärä, en osaa sitä suoralta kädeltä sanoa. Huomasin kuitenkin että jäsenmäärältään suuriakin yhdistyksiä puuttui listalta joka näytettiin kokousedustajille kokouksen aikana. Nyt se vaan on niin että kokouksesta puuttuvien yhdistysten kannattaa pitää suu supussa jos päätökset ei tulevaisuudessa tyydytä heidän jäsenistöään. Olen huomannut näistäkin kirjoituksista, että hyvin moni kirjoittelija ei tiedä päätöksien teosta tuon taivaallista mutta mikään ei kuitenkaan tyydytä. Nyt on syytä olla hiljaa.
Onnea Pakarille ja Kiitos Kari O:lle pitkästä ja hyvästä työstä koko suomen autourheilun hyväksi.
Minun tietojeni mukaan kokouksessa oli edustettuna 131 seuraa. En osaa sanoa, miten aiemmin on ollut, mutta tuskin tässä isoa poikkeamaa aiempaan on. Eihän tällaisissa urheilujärjestöissä koskaan järin korkeaan äänestysprosenttiin päästä, kun on seuroja, joissa kukaan ei ole kiinnostunut järjestötoiminnasta vaan vain itse lajista. Tämä äänestystulos on kuitenkin erittäin selkeä, eikä siinä ole mitään spekuloimista suuntaan eikä toiseen. Pakarilla on ihan tuhti kannatus lähteä hommaan enkä usko, että edes toisella kannalla olleet seurat sen kummemmin oppositioon tai jarrumiehiksi asettuvat. Onhan tässä kuitenkin yhteinen päämäärä eli näillä mennään.

- hannulehessaari

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Lähetetty: 26.11.2011 22:40
Kirjoittaja tvtk
Ja ne hÄVETKÖÖN jotka koitti tähän äänestykseen vaikuttaa tavalla tai toisella.

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Lähetetty: 26.11.2011 22:47
Kirjoittaja Vieras
expert kirjoitti:
AskoE kirjoitti:Toivottavasti maailma parantuu kun puheenjohtaja ja porukkka vaihtuu. Nyt kun joku rohkee tekisi samaa tuolla tekevässä portaassa eli niissä kilpailujen järjestäjissä, niin sitten voisi ne kustannuksetkin muuttua. Se akk kun ei taida kuitenkaan olla se poppoo, mikä on sille perus-harrastajalle niitä kustannuksia järjestänyt. Se markkinatalous kun on vaan tehnyt sen, että järjestäjät haluavat vaan aina enempi tuottoa. Kunhan tämä hehkutus hieman rauhoittuu, niin voisinpa hieman lisää valoittaa. Kuitenkin onnea ja menestystä Pakarille, on sulla kivinen tie kuljettavana eteenpäin. Kari O S, parhaasi sinäkin olet tehnyt ja ei se vähän ole.
Tuleppas Asko E tekemään Hämeenlinnan alapuolelle sm ralli ja tee tarjous josta sinä maksat tappion niin jatketaan siitä eteenpäin.Seppo Roikonen
Kiitosta vaan kutsusta, mutta en tule tekemään Hämeenlinnan alapuolelle SM-rallia, enkä mihinkään ko kilpailua. Ne kilpailut joiden tekoon osallistun, ovat kaukana tuosta huippu-urheilusta. Minun mieltymykseni on aika kaukana tuosta sm:stä, arvostan enemmän tuosta perinteisestä... :lol: Eikä tämäkään juttu oikein avaudu noin niinkuin Karjalaisen silmissä, siellä Hämeessä taidetaan ajatella hieman hitaahkosti, vai mitä? Te teette sm:nne niinkuin tähänkin saakka, sen te osaatte, me mitkä ei niin korkealle tavoitella tehdään jotain muuta. Asko Eronen

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Lähetetty: 26.11.2011 22:55
Kirjoittaja hannulehessaari
tvtk kirjoitti:Solberi tehnyt varmasti hyvää koko suomen autourheilulle,mutta kuten muussakin elämässä niin varmasti "uudet tuulet" tuo uutta elämää tähänkin hommaan.Ketään ei voi varmaan kiistää solberin ansioita,vanha "JUMITTUU" paikoilleen ja eikä se ole vain kyseisen henkilön vika, vaan se ominaisuus kaikissa. Kaikkea hyvää uudelle pjlle toivotan.Ja jos muutosta halutaan niin sen on tapahduttava nyt eikä 2 vuoden päästä,sen herra lehessaari varmaankin ymmärtää.
En ole varma ymmärtääkö herra lehessaari mistään mitään. Josko täsmentäisit, kun tunnut olevan asioista kovin perillä. Tuo "jumittuminen" voisi olla jopa ihan hyvä avaus jopa jossain geriatrian foorumeilla

- hannulehessaari

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Lähetetty: 26.11.2011 23:11
Kirjoittaja tvtk
JUMIUTTUMINEN TARKOITTAA SITÄ kun ikää tulee tarpeeksi,niin ei heti ymmärrä /tule antaneeksi tilaa nuoremmille,joilla myöskin voi olla todella fiksuja ajatuksia aatteen kautta lajin kehittämiseksi.

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Lähetetty: 26.11.2011 23:39
Kirjoittaja tvtk
Sanoin tämän kuitenkin mitenkään loukkaamatta ikääsi ja kokemustasi lajin parissa,mutta tosiasia kuitenkin on että nuorissa on tulevaisuus ja se annettakoon heille.

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Lähetetty: 27.11.2011 01:46
Kirjoittaja Riesa
onneksi joku muu kuin Lehessaari

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Lähetetty: 27.11.2011 08:40
Kirjoittaja PetriH
Onnea nyt kuiteski Pakarin Juhanille.
Aika näyttää, kuinka äijä hommansa hoitaa.
En epäile hetkeäkään, ettei hoitaisi.

Työsarkaa riittää JA P A L J O N ! !

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Lähetetty: 27.11.2011 10:52
Kirjoittaja Frog
Lets go ! Ja pulinat sitten pois.

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Lähetetty: 27.11.2011 13:03
Kirjoittaja lufex
Onnittelut Pakarin Juhanille. Toivottavasti mies tekee mitä lupaa.
Näin ollen myös tämän sivuston operoitsijat voisivat ottaa saman asian työkseen. Lainatakseni Pakarin lauseita: Otan vastaan tehtävän nöyrin mielin. Olen korostanut avointa vuoropuhelua jäsenistön ja keskusjärjestön välille. Tulemme hallituksessa kuuntelemaan kenttää herkällä korvalla, haluamme haastaa ajatuksia ja tulla haastetuksi. Johdon vaihtuminen tulee luonnollisesti tarkoittamaan muutoksia johtamisessa, mutta muutokset tullaan tekemään harkiten, eikä niitä tulla tekemään vain muutoksen vuoksi.

Toivottavasti saamme myös täällä keskusteluissa jutella asioista avoimmin, ettei moderaattorit vedä aina hernettä nenäänsä, tai poista / sulje keskustelua. Näinhän asioista :oops: keskustellaan??

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Lähetetty: 27.11.2011 13:44
Kirjoittaja ignis
lufex kirjoitti: Toivottavasti saamme myös täällä keskusteluissa jutella asioista avoimmin, ettei moderaattorit vedä aina hernettä nenäänsä, tai poista / sulje keskustelua. Näinhän asioista :oops: keskustellaan??
Mitähän tämä tarkoittaa? Kyllä täällä on mielestäni saanut aina sanoa asiansa ilman varoituksia tai sulkemisia niin kauan kun hieman miettii mitä näppäimistöltä sylkee... On saanut kritisoida AKK:a, Ralli.nettiä ja muitakin silloin kun on ollut sen aika. Esim. Lehesaari on ollut yksi suurimpia AKK:n kritisoijia ja hänen tekstejään ei käsittääkseni ole juurikaan sensuroitu. Sen sijaan tyhjänpäiväiset vittuilut ja henkilökohtaisuuksiin menemiset on karsittu, mikä on vain hyvä asia. Sellainen kun ei juurikaan keskustelua edistä.

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Lähetetty: 27.11.2011 13:53
Kirjoittaja hannulehessaari
Riesa kirjoitti:onneksi joku muu kuin Lehessaari
Kerrankin minäkin olen täysin samaa mieltä jonkun kanssa ja yhdyn sydämestäni Riesan onnitteluihin!

- hannulehessaari

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Lähetetty: 27.11.2011 17:14
Kirjoittaja Masapee
http://www.ralli.net/kaikkiuutiset/seka ... iitoskirje" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Lähetetty: 27.11.2011 17:51
Kirjoittaja hannulehessaari
ltr kirjoitti:....

Ja tässä siihen yksi ehdotus:

Nykyinen FIA:n R-sarja ajattelumalli onkin hiukan kuin F-cup.

Kuitenkin sillä erolla että osakitin saa toimittaa vain se tietty valmistaja. Tämä ei yleensä ole kuitenkaan autovalmistaja itse jonka tuotto tulee luonnollisesti myytävistä vakioautojen massasta, vaan yksityinen yritys jonka tavoitteena on tuottaa voittoa firmalle itselleen.
Hyvästä työstä pitää luonnollisesti saada kunnon korvaus, mutta kun valmistaja voi siis hinnoitella ahneuksissaan osat kuinka haluaa ja näin 50k€ auto saadaan maksamaan yli 100k€ ja 100k€ auto melkein 300k€.

Autoteollisuudessa voi uusiin autoihin alkaa vasta 2-vuoden mallisuojan jälkeen valmistamaan tarvikeosia.

Tuleva R4T-luokka (sarjavalmisteinen 1.6l turbo muutettuna KIT-paketilla nelivedoksi)pitäisi ajaa sisään SM-sarjaan ykkösluokaksi mahdollisimman pian ja lukita säännöt turvallisuuspäivityksiä lukuunottamatta esim. vuoteen 2018. Tällöin investoiminen nuoriin lupauksiin olisi yrityksille huomattavasti kannattavampaa kun "suunta" olisi selvä.

R1-R3 luokat taas SM2-luokaksi.

Jotta tämä olisi mahdollisimman monelle mahdollista pitäisi AKK:n ajaa FIA:lle läpi asia, jotta sertifioiduilta yrityksiltä voisi tilata saman KIT-sarjan.

............
Monta kiintoisaa asiaa kommentoitavaksi, mutta pitäydyn vain tähän yhteen. Tästä sertifioitujen valmistajien mallista voisi ajatella kansallista muunnelmaa, jos polku FIA:ssa tehtäviin vapautuksiin on liian hidas tai kivinen.

Nythän meillä on esim. nelareissa Fin R4 luokka, jonka säännöistä todettiin, että ne ovat "hieman kotikutoiset". R4 on taas kohtuullisen kallis muutos N-ryhmäläisestä ja luvalla sanoen ainakin Subarun takakelkatkin ovat sellaista työnjälkeä, että minäkin saisin mokomaa hitsivehkeillä aikaiseksi, vaikken ole konsaan hitsaillut.

Meillähän on tiettyjä kansallisia vapautuksia N-ryhmäläisille (jarrut, puskurit, ...) ja voisi ehkä ajatella samanlaisia R4:llekin ja noille tuleville R-luokituksille. Tiettyjen osien kohdalla ei puhtaat omavalmisteet tai minkä tahansa verstaan tuotteet välttämättä täytä esim. turvallisuusvaatimuksia ja silloin voitaisiin vaatia "kansallisesti luokiteltuja osia", joiden valmistajan pitäisi olla sertifioitu. Tällä taattaisiin osien yhdenmukaisuus KV-luokituksen osien kanssa ja se, että autot tosiasiallisesti täyttävät KV-luokitussäännön, jolloin ne voitaisiin hyvällä omallatunnolla laittaa kansallisissa kisoissa samalle viivalle niiden autojen kanssa, joilla voi osallistua Neste-ralliinkin. Noissa R4-kitin osien hinnoissa on ihan älyttömästi ilmaa ja säästö esim. muovi-ikkunoiden, keveiden ovien ja jousitusosien kohdalla olisi helposti paljon yli 50%.

Luulisi, että naapurimaiden suuntaankin asialle voisi saada myötämielisyyttä, jolloin valtaosalle kilpailijoita olisi kilpailuja tarjolla ulkomaita myöten.

- hannulehessaari

Ps. En ole pariin-kolmeen vuoteen askarrellut F-ryhmän autojen kanssa, mutta varmaan siellä edelleenkin on vaatimus esim. ripustusosien tehdasvalmisteisuudesta. Esim. Escortin reaktiotangot, kun ostaa kaupasta, saa todistuksen, että osat ovat tehdasvalmisteisia. Mutta kyllähän jokainen vähänkin turvallisuudestaan välittävä sorvaa niistä hepit irti ja vaihtaa putken kunnon materiaalista tehtyyn ja sopivan mittaiseen. Ja jos oikein hyvän haluaa, niin siihen voi teettää nuo kiinnikkeetkin, jolloin syntyy laadukas osa, joka on todistuksen mukaan tehtaassa valmistettu. (Todellisuudessa nuo Englannissa myytävät "tehdasosat" voivat olla kenen tahansa tekemiä ja laadultaan ihan mitä sattuu.

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Lähetetty: 27.11.2011 18:35
Kirjoittaja ltr
Fia on jo sallinut osaan alaisiinsa kilpailuja vastaavan poikkeuksen.

Näinä aikoina se voisi siis olla muutoinkin järkevää koittaa ajaa tuota asiaa eteenpäin ja unohtaa se "köyhät" kyykkyyn ajattelumalli.

Parina esimerkkinä saattaa varaosana eräältä näistä brittiverstaista maksaa esim. polttoainetankki S2000 tai R-autoon n. 5500€, Tai pyörännapa 4870€/ kappale(vastaavaa metalliseosta maksaa suomessa mittatilaustyönä alan kunnioitetussa yrityksessä 220€/kappale)

Sadevilta löytyy rallicrossin kestävä 4wd-vaihteisto (800nm) hintaan 17000€ alv 0%, kuitenkin 250nm 4wd-malli maksaa saarivaltion kautta 27000€ alv 0% jne.

Yhtä kaikki, liika rönsyily luokkamäärissä ja jaoissa ainoastaan vähentää harrastajamääriä ja sitä kautta tulevaisuuden lupausten löytymistä.