Sivu 5/5
Re: Datsuni
Lähetetty: 07.02.2005 20:25
Kirjoittaja mrgallop
henkka_ok kirjoitti:Larppa_77 kirjoitti:Jos jollain sattuisi tuollainen Datsun 180B SSS HT löytymään niin sopivaan hintaan voisin ostaa sen parempaan käyttöön. Tällä kertaa sitä ei ajeta näreseen...

Ei taida ihan vähällä lähteä pihasta tuo naapurin SSS, kehuu ainakin niin kovasti. Sekin on mallia "hitsataanhan nyt ensin lähes kaikki pellit uusiks", eli ei enää ihan orkkiskunnossa.
Onkos Datsun Bluebird 1600 SSS yleinen? Minä näen niitä joka päivä, mutta muualla...
Juu ei se 1600sss kovin yleinen ole, 2 kpl:tta rekisterissä tällä hetkellä, muistaakseni!!
Lähetetty: 08.02.2005 18:01
Kirjoittaja toni
Tossa pihalla seisoo yks SSS 180HT Ihan joutilaana....

Lähetetty: 09.02.2005 22:22
Kirjoittaja haba762
Toyota!! Ehdottomasti!!
Re: Huonoin on paras !
Lähetetty: 10.02.2005 09:44
Kirjoittaja Jkv78
henkka_ok kirjoitti:Kartanlukija kirjoitti:Sph-Unto-Sph-Onto-Sph
On nykypäivänä erittäin harmillista, ettei 99% tielläliikkujista ole paljoakaan mahdollisuuksia tai kiinnostusta tutustua oman autonsa liukkaan kelin käyttäytymiseen. Omasta nuoruudestani muistan miten Mk 1-golfilla polttelin lukemattomia tankillisia bensaa jääradalla, ja opin kymmenien ja satojen puskemisten, luistojen ja pyörähdysten ansiosta tuntemaan auton käyttäytymistä jo melko hyvin.
Vielä nykypäivänäkin huonoilla talvirenkailla ja aamu-unipöpperöisillä aivoilla suoritetussa työmatkaliikenteessä ei pienet puskemiset, vähäiset nelipyöräluisut ajourissa. tms. tunnu missään. Auton liikkeet ja niihin oikeanlainen reagointi tulee selkäytimestä.
Sääliksi käy autoilijoita, jotka ajavat koko ajan "uuden teknologian turvalimiitillä". Sillä varovyöhykkeellä, joka on tarkoitettu ihmishenkien pelastamiseksi tai muuten vakavien vaaratilanteiden välttämiseksi.
Sitten kun auto karkaa kintaasta ei osata tai ei ole enää mahdollista tehdä mitään. Kuljettajalta, jonka ajotyylillä ABS-jarrut puuttuvat peliin likimain jokaisen liukkaankelin jarrutuksen yhteydessä, tai ajonvakautusjärjestelmä kaarreajossa, puuttuu kokonaan kyky ennakoida liikennettä ja arvioida tilanteeseen sopiva nopeus.
Yhteiskunnan pitäisi järjestää vapaasti käytettäviä liukkaan kelin harjoitusratoja, talvisin jääratoja tms. Ja määrätä muutama tunti pakollista ajoharjoittelua kaikille ajokortin omaaville/ vuosi. Ajaisko ihmiset sitten sen jälkeen vielä lujempaa, en tiedä, mutta perstuntuma tiehen ja autoon olisi ihan toista luokkaa. Ja väkisin jäis monta tieltäsuistumista, peräänajoa ja muuta vaaratilannetta joka päivä syntymättä.
Perkules!!
Kartanlukija tänne meille maakunnan päättäväksi tahoksi!!
Minä lähden saman tien viikonlopuksi jääradalle, kun vaan jotenkin onnistuis. Meneppä tuohon kylän rantaan ajelemaan niin varmat valitukset. Yks jäärata ois, mutta sitä saa käyttää vaan ne, jotka on sitä tehneet. Eli en minä, kun en kuulu porukkaan.
Ihan mikä hyvänsä pelto, jää, suljettu tienpätkä, vaikka parkkipaikka käy. Minä lähden saman tien harjoittelemaan jos jostain löytyy mahdollisuus... Omakotiasujan on vähän heikkoo harjotella isin Xantialla. Ei millään viitsi ajaa penkkaan edes vahingossa.
Ainiin.. Saan ajokortin tuossa parin viikon päästä. Olen ajanut autokoulun C-Mersulla. Siinä on tietty kaikki absit ja espit sun muut luistonestot. Ei paljoo tarvi oikasemista taikka liukkaan ylämäkilähtöö talvella harjotella. Huono juttu. Ainakaan kukaan muu ei ymmärrä harjotella niitä myöhemminkään...
vanha kunnon taunus joka jätkälle alle ni ois luistot hillittyjä! eka auto oli taunus 75` 1600 en saanu yksiäkään ylinopeus sakkoja "kumma homma"
Lähetetty: 11.02.2005 21:20
Kirjoittaja lbr
pari Transua ja pari rs:ää omistaneena voin sanoa, että Foordi ei oo auto ....jne...ja Kyllä se on NISSAN mikä pesee kaikki. :D ehdottomasti! :D
Lähetetty: 12.02.2005 11:06
Kirjoittaja Tome
Honda niin siviilissä kuin kisassakin.
Lähetetty: 28.05.2005 23:25
Kirjoittaja Monkey_driver
Toikkari se täytyy olla ei jätä tielle viimeistään tulee työntämällä kotiin :D
Lähetetty: 28.05.2005 23:47
Kirjoittaja emk67
ratletti on paras,enkä oo juanu ku korin :D :D :D