Kyllä Honda iskussa pitäis olla.Tarkoitus olisi kiertää EM-sarja,jos eurot vain jostain järjestyy.MS-MOTORSPORT kirjoitti:Onko koskella honda iskussa ens vuotta varten??
www.koski-racing.com
Kyllä Honda iskussa pitäis olla.Tarkoitus olisi kiertää EM-sarja,jos eurot vain jostain järjestyy.MS-MOTORSPORT kirjoitti:Onko koskella honda iskussa ens vuotta varten??
nyt täytyy kysyä,että oletko itse ajanut vai istunut penkan päällä???ainakaan viime vuonna ei ollut yhtään kunnollista lisälenkkiä!!kaikenlaisia ketunlenkkiä oli kyllä rakennettu..kyllä näillä nykyisillä radoilla ohi pääsee,ilman lisälenkkiä.moni kuten itse ajattelen aika-ajoissa sitä aikaa,enkä rupea kolistelemaan(hukkuu aikaa)Etuveto kirjoitti:On valitettavaa että niinkin hienolaji kärsii katsoja sekä kilpailija pulaa.
On tainut unohtua järjestäjiltä eräs tärkeä asia, se on nimittäin radat joilla ajetaan kisat. Ne eivät täytä hyvän radan vaatimuksia,koska siellä ei ole muuta katsottavaa kuin lähtö kiihdytys. Yleisöä ei kiinnosta seurata kilpailijoiden peräkkäin ajoa, koska radoilta puuttuu ohitus paikat.![]()
Tilanne vaatii pikaisia korjauksia , korjaukset eivät ole rahasta kiinni vaan suunnittelusta.Säännöissä on määritelty periaatteessa vain,ensimmäinen mutka.Tälle ei tarvitse tehdä mitään,mutta sen jälkeen nyky radoilta puuttuu kaikki ohitus paikat.
On vissiin suunnittelu vaiheessa ihailtu, miten hienoja ovat kauniin kaarevat mutkat. Sattuu vain olemaan perussyy juuri niissä muodoissa.
Pitkissä mutkissa on vain YKSI mahdollinen ajolinja, joten kaikki ajavat sen vuoksi peräkkäin samaauraa.
Hyvän radan periaatteessa joka mutkassa, PITÄÄ olla kaksi yhtä nopeaa ajolinjaa. Ajo linjat vain leikkaavat mutkan keskiosassa toisensa .
Tämä on ainoa syy miksi kilpailut ovat tylsää katseltavaa, kun sitä edelläajavan ajo virhettä ei sitten tulekkaan. Ei ohitus saa perustua kanssa kilpailijan ajo virheeseen,vaan kahteen erilaiseen ajolinjaan jossa mitataan kuljettajien TAITO kumpi ajaa saman mutkan nopeammin.Tätä mahdollisuutta ei ole jos mutkat ovat pyöreitä.Suomen radolla ihanne linja kulkee kaiteen tai maapenkan säteen mukaan joka on VIRHE N:1.
Lisälenkki on hyvä asia, mutta kun jäi sekin keskeneräiseksi.![]()
Yleisöä kiinnostaa kuljettajien riskinottokyky,joten tällä lenkillä PITÄÄ OLLA sellainen hyppyri josta lentää nopeudesta riippuen 10-20m . Kilpailija saa tässä hypätä, ihan niin pitkälle kun tilanne vaatii. Nähdään sitten kellä toimii alusta. (jos ei kestä hypätä silloin ajetaan hiljempaa) .Ajettiinhan aikanaan Hyrylän hyppyrit ,ja sinne tultiin katsomaan nimen omaan hyppyjä.![]()
Taitaa vain tämä nykyinen crossi porukka olla, sellaisia tasaisen maan taapertajia. Radoilta vaaditaan että siellä ei olisi mitään , sinne kuuluvia heittoja eikä hyppyjä. Joten saatte itse päättää, haluatteko sinne yleisöä katsomaan värikkäitä ohituksia ja kunnon hyppyjä. Kyllä hypyt voidaan tehdä sellaisiksi, että ne ei rysäytä hajalle kilpuria.
Mielellään otetaan vinkkejä vastaan miten rataa voisi vielä myös jatkossakin kehittää. Kaikki ideat ovat tervetulleita. Tervetuloa Kauhajoelle. Voisimme miettiä radan kehitystä jatkossakin. :) :) Olisi hieno asia, jos kuljettajat kommentoisivat enemmän radoista ja niitten ajettavuudesta, kestävyydestä yms. Teetimme viime kesän Sambacrossin jälkeen kyselyn kuljettajille koskien rataamme. Vastauksia tuli 50 lähetetystä n.20% takaisin. Kiitos vastanneille. Papereissa oli paljon hyviä vinkkejä / ideoita. Jos kuljettajat eivät kommentoi mitenkään niin miten järjestäjätkään tietävät tehdä muutoksia :DEtuveto kirjoitti:Vuodesta 1975 lähtien on tullut ajettua RC, RATA,JM,SRINT. kisoja.
Kokonais starttien määrä lienee jossain 600-650 kpl .
Katselen juuri EM Rallycross 1400 - Cupin Ahveniston osakilpailun kakkospalkintoa vuodelta 1999. (komee pytty). Simonen tais voittaa silloin mitsulla oman luokan.
:D Kun saataisiin JÄRKI näiden ratojen muotoihin.lähden mukaan ajamaan.
Nyt jos lähdöstä ei pääse piikkiin, on lähes mahdotonta ohittaa sääntöjen sallimissa rajoissa..
Kenen etu on kun kilpailijat eikä katsojat tykkää nykyradoista kysyn vaan...
PS. Eikö päättäjät tiedosta tilannetta ?????????
kyllä renkaita saa lämmittää edelleenki..akk lehdessä oli ilm. siitä.ilonaaino kirjoitti:Miten oli autojen nopeudessa eroa viime vuonna aika-ajoissa? Voisi kuvitella että div. autot oli nopeampia mutta miten on?
Saakos autokrossissa käyttää lämppäreitä kun ne ovat nyt SRC: ssa kielletty?
ilonaaino kirjoitti:Miten oli autojen nopeudessa eroa viime vuonna aika-ajoissa? Voisi kuvitella että div. autot oli nopeampia mutta miten on?
Saakos autokrossissa käyttää lämppäreitä kun ne ovat nyt SRC: ssa kielletty?
Olin katsomassa ko. kisaa,ja kyllä on pakko myöntää että oli viihdyttävää menoa silloin :DEtuveto kirjoitti:Katselen juuri EM Rallycross 1400 - Cupin Ahveniston osakilpailun kakkospalkintoa vuodelta 1999. (komee pytty). Simonen tais voittaa silloin mitsulla oman luokan.