Sivu 5/6

Lähetetty: 01.11.2009 11:24
Kirjoittaja RacingMedia
Whiz kirjoitti:
thn kirjoitti:
AETH kirjoitti:Eipä taida tämmöistäkään laitetta suomesta löytyä
http://www.groupbrally.com/images/citro ... _small.jpg
Kuka suomalainen ajanut kyseisellä laitteella "tehdas" tiimissä?

Muistaakseni ei kukaan Suomalainen, Henkka ajoi kyllä CX mallilla pari kisaa, olikohan vuonna -78
Mites ois Teijo Lahti?

Lähetetty: 01.11.2009 13:42
Kirjoittaja Whiz
RacingMedia kirjoitti:
Whiz kirjoitti:
thn kirjoitti: Kuka suomalainen ajanut kyseisellä laitteella "tehdas" tiimissä?

Muistaakseni ei kukaan Suomalainen, Henkka ajoi kyllä CX mallilla pari kisaa, olikohan vuonna -78
Mites ois Teijo Lahti?
Lahtihan kiersi junnu SM:ää B-ryhmän Visalla.
Olikohan niitä muuten 2 kpl täällä? Muistelisin että joku naispari ajeli Visalla myös.

Lähetetty: 01.11.2009 14:32
Kirjoittaja rafu
Whiz kirjoitti:Olikohan niitä muuten 2 kpl täällä? Muistelisin että joku naispari ajeli Visalla myös.
Kyllä niitä oli 2 Autotalo Rekaralla. Toinen oli etuvetoinen Trophé, toinen nelivetoinen Mille Pistes.

Trophélla ajoi m.m. Kilu Aho, Heikki Hartikainen, Robi Gröndahl
MP:llä ajoi Jussi Mäkynen, Marjo Salonen, Teijo Lahti. Nykyään se löytynee Citroen harrastajan tallissa.

Timo Tuumi ajoi Saksassa myös Mille Pistes autolla.

Lähetetty: 01.11.2009 14:47
Kirjoittaja fiurio
thn kirjoitti:
AETH kirjoitti:Eipä taida tämmöistäkään laitetta suomesta löytyä
http://www.groupbrally.com/images/citro ... _small.jpg
Kuka suomalainen ajanut kyseisellä laitteella "tehdas" tiimissä?
Tehtaan rallitiimissä ei kukaan suomalainen.
Vuonna 1986 ne harvat rallit missä ko. automalli esiintyi,toimi kuskeina
ainakin kolme eri ranskalaispilottia,joista muistuu Jean-Claude Anduetin
nimi mieleen. Ja rikkihän ne autot oli aina,ei tainnut olla montaakaan maaliin ajettua suoritusta.

Jos ei sitten ko.autot esiintyneet crossi puolella,sieltä vois se "tehdaskuski"
löytyä.

Re: Off topic..

Lähetetty: 01.11.2009 22:02
Kirjoittaja jjs
ignis kirjoitti:
Hupsista kirjoitti:Josku -80 luvulla oli Hesarin sunnuntai numerossa myynnissä B-ryhmäs Peugeot 205 hintaan 250 000 vain esittelyajossa olleena yksilönä?
(Olin silloin 15-16v joten ei ihan ajankohtainen) mutta löytyy esittelyautona tuon ajan autolehdistä... (harmaa)
Silloin oli tallipäällikkö tuollaisella seuraamassa Jyväskylääkin (ranskan kilvissä), lieneekö sitten sama autokin?
Nyt olisi kiva tietää minne tuo suomenkilpinen mahtoi päätyä :wink:
kyseessä oli luokittelu versio eli niitä tehtiin aikanaan se 200 kpl mikä siihen aikaan tarvitiin luokitteluun. olen kuullut että suomessa olisi edelleenkin yksi sellainen jossain autotallissa eikä sitä saa ostettua edes (paljolla) rahalla. liekö kaupunki legendaa vai totta en tietä...
Vanhaan juttuun vähän: auto on eteläsuomessa, ilm. ed. samalla omistajalla, mutta suomenkilpinen se ei vieläkään liene (n. vuoden kahden takaista tietoa). Auto oli koekilvillä liikenteessä 80-luvulla.

Ihan muutamia viimeisiä tehtiin helmiäisvalkoisina ja olisiko ollut nahkaverhouksilla tjsp. Törmäsin joskus moiseen ex-Jean Todtin omistuksessa / käytössä olleeseen yksilöön.

Lähetetty: 01.11.2009 23:31
Kirjoittaja RacingMedia
Whiz kirjoitti:
RacingMedia kirjoitti:
Whiz kirjoitti:
Muistaakseni ei kukaan Suomalainen, Henkka ajoi kyllä CX mallilla pari kisaa, olikohan vuonna -78
Mites ois Teijo Lahti?
Lahtihan kiersi junnu SM:ää B-ryhmän Visalla.
Olikohan niitä muuten 2 kpl täällä? Muistelisin että joku naispari ajeli Visalla myös.
Impit tutumpia isänin kautta.. Taidan olla liian nuori näihin keskusteluihin.. =)

Lähetetty: 02.11.2009 00:00
Kirjoittaja fiurio
rafu kirjoitti:
Whiz kirjoitti:Olikohan niitä muuten 2 kpl täällä? Muistelisin että joku naispari ajeli Visalla myös.
Kyllä niitä oli 2 Autotalo Rekaralla. Toinen oli etuvetoinen Trophé, toinen nelivetoinen Mille Pistes.

Trophélla ajoi m.m. Kilu Aho, Heikki Hartikainen, Robi Gröndahl
MP:llä ajoi Jussi Mäkynen, Marjo Salonen, Teijo Lahti. Nykyään se löytynee Citroen harrastajan tallissa.

Timo Tuumi ajoi Saksassa myös Mille Pistes autolla.
Tällä Citikan 1000Pistes autolla (oliko jopa tehdastiimin?) osallistui Jyskälään
ranskalainen Oliver Battut(korjatkaa jos nimi väärin) ,joskus vuonna -83 - -85.
Taisi kaataa useammin kuin C.Mcrae parhaana Legacy vuonnaan.
Auton kori oli kasassa enää lähinnä ilmastointiteipillä ja mustekaloilla,kunnes
Ruuhimäen hypyissä ,(ajettiin eripäin kun nykyään) viimmeisestä hy-
pystä loikka suoraan ojaan ja huimat voltit pitkälle alamäkeen.
Satuin olla paikalla todistamassa huimapäisen patongin keskeytystä.

Lähetetty: 02.11.2009 07:23
Kirjoittaja JM
fiurio kirjoitti:
rafu kirjoitti:
Whiz kirjoitti:Olikohan niitä muuten 2 kpl täällä? Muistelisin että joku naispari ajeli Visalla myös.
Kyllä niitä oli 2 Autotalo Rekaralla. Toinen oli etuvetoinen Trophé, toinen nelivetoinen Mille Pistes.

Trophélla ajoi m.m. Kilu Aho, Heikki Hartikainen, Robi Gröndahl
MP:llä ajoi Jussi Mäkynen, Marjo Salonen, Teijo Lahti. Nykyään se löytynee Citroen harrastajan tallissa.

Timo Tuumi ajoi Saksassa myös Mille Pistes autolla.
Tällä Citikan 1000Pistes autolla (oliko jopa tehdastiimin?) osallistui Jyskälään
ranskalainen Oliver Battut(korjatkaa jos nimi väärin) ,joskus vuonna -83 - -85.
Taisi kaataa useammin kuin C.Mcrae parhaana Legacy vuonnaan.
Auton kori oli kasassa enää lähinnä ilmastointiteipillä ja mustekaloilla,kunnes
Ruuhimäen hypyissä ,(ajettiin eripäin kun nykyään) viimmeisestä hy-
pystä loikka suoraan ojaan ja huimat voltit pitkälle alamäkeen.
Satuin olla paikalla todistamassa huimapäisen patongin keskeytystä.
Mies on nimeltään Laurent Battut ja huimisteli tosiaan vallan näyttäviä suorituksia. Tuli niitä itsekin paikan päällä töllisteltyä.

Lähetetty: 02.11.2009 19:18
Kirjoittaja PetriH
Sattuuko kukaa kattomahan äsköön maxia, tuli oikeen hyvä rokumentti A-ryhmän Integralesta. Biasionin,Auriolin, Sainzin ja Kankkusen MM mittelöistä.

Lähetetty: 02.11.2009 21:05
Kirjoittaja Wannabee
PetriH kirjoitti:Sattuuko kukaa kattomahan äsköön maxia, tuli oikeen hyvä rokumentti A-ryhmän Integralesta. Biasionin,Auriolin, Sainzin ja Kankkusen MM mittelöistä.
Jep, olikin yllättävän hyvä. Maltoivat näyttää ajoa ihan kiitettävästi, lisää tollaisia...

Lähetetty: 02.11.2009 21:20
Kirjoittaja leppis
JM kirjoitti:
fiurio kirjoitti:
rafu kirjoitti: Kyllä niitä oli 2 Autotalo Rekaralla. Toinen oli etuvetoinen Trophé, toinen nelivetoinen Mille Pistes.

Trophélla ajoi m.m. Kilu Aho, Heikki Hartikainen, Robi Gröndahl
MP:llä ajoi Jussi Mäkynen, Marjo Salonen, Teijo Lahti. Nykyään se löytynee Citroen harrastajan tallissa.

Timo Tuumi ajoi Saksassa myös Mille Pistes autolla.
Tällä Citikan 1000Pistes autolla (oliko jopa tehdastiimin?) osallistui Jyskälään
ranskalainen Oliver Battut(korjatkaa jos nimi väärin) ,joskus vuonna -83 - -85.
Taisi kaataa useammin kuin C.Mcrae parhaana Legacy vuonnaan.
Auton kori oli kasassa enää lähinnä ilmastointiteipillä ja mustekaloilla,kunnes
Ruuhimäen hypyissä ,(ajettiin eripäin kun nykyään) viimmeisestä hy-
pystä loikka suoraan ojaan ja huimat voltit pitkälle alamäkeen.
Satuin olla paikalla todistamassa huimapäisen patongin keskeytystä.
Mies on nimeltään Laurent Battut ja huimisteli tosiaan vallan näyttäviä suorituksia. Tuli niitä itsekin paikan päällä töllisteltyä.
Olin kaverin kanssa Ruuhimäessä siinä ajosuuntaan vasemmalla nyppylällä siiman takana. Holger Eklund oli kuvaamassa pitkään, ja lähti pois. Sanoin kaverille, että tuohon taakse louhikkoon lähdetään, jos joku on tulossa syliin. Kuunneltiin, kun Sitikka ei ota yhtään pois tullessa siihen viimeiselle nypylle. Ennenkuin auto tuli kohdalle sanoin, että nyt lähdetään. Kuumaa ilmaa ja hiekkaa tuli niskaan. Auto pyöri mäen alle, ja alkoi höyryämään. Kartturi veti mäkeen, eikä murtuneet jalkapöydän luut haitanneet yhtään.

Lähetetty: 02.11.2009 22:07
Kirjoittaja fiurio
PetriH kirjoitti:Sattuuko kukaa kattomahan äsköön maxia, tuli oikeen hyvä rokumentti A-ryhmän Integralesta. Biasionin,Auriolin, Sainzin ja Kankkusen MM mittelöistä.
Tulee huomenna 3.11. klo 11.30 uusintana.

Vaikka ei toi Citikan tehdaskuski ei ole vielä selvinnyt,niin heitetään toinen
kysymys kehiin ja kysytään automerkkiä ja mallia,joka on eri luokitteluversioillaan(5kpl) voittanut aina ensiesiitymisessään MM-rallin.

Tarkennetaan sen verran,että nämä versiot on peräkkäin julkaituja malleja.
Tositietäjät kertoo tietenkin kuljettajat ja rallitkin kaupanpäälle.

Lähetetty: 02.11.2009 22:31
Kirjoittaja Mopoilija
fiurio kirjoitti:Vaikka ei toi Citikan tehdaskuski ei ole vielä selvinnyt,niin heitetään toinen kysymys kehiin ja kysytään automerkkiä ja mallia,joka on eri luokitteluversioillaan(5kpl) voittanut aina ensiesiitymisessään MM-rallin.
Oiskohan Lancia Delta....
1985 RAC, Delta S4, Henkka Toivonen
1987 Monte Carlo, Delta HF 4WD, Miki Biasion
1988 Portugali, Delta Integrale, Miki Biasion
1989 San Remo, Delta Integrale 16V, Miki Biasion
1992 Monte Carlo, Delta HF Integrale, Didier Auriol

Lähetetty: 02.11.2009 22:35
Kirjoittaja Whiz
fiurio kirjoitti:
PetriH kirjoitti:Sattuuko kukaa kattomahan äsköön maxia, tuli oikeen hyvä rokumentti A-ryhmän Integralesta. Biasionin,Auriolin, Sainzin ja Kankkusen MM mittelöistä.
Tulee huomenna 3.11. klo 11.30 uusintana.

Vaikka ei toi Citikan tehdaskuski ei ole vielä selvinnyt,niin heitetään toinen
kysymys kehiin ja kysytään automerkkiä ja mallia,joka on eri luokitteluversioillaan(5kpl) voittanut aina ensiesiitymisessään MM-rallin.

Tarkennetaan sen verran,että nämä versiot on peräkkäin julkaituja malleja.
Tositietäjät kertoo tietenkin kuljettajat ja rallitkin kaupanpäälle.
No Lancia :D
Röhrl, Toivonen, Kankkunen ja pakko Aleniakin on kokeilla.
RAC, Ruotsin ralli ja olisko Monte Carlo?
Korjaa ja kerro oikeat vastaukset. :wink:

En ehtinytkään ekana prkl!

Lähetetty: 02.11.2009 23:18
Kirjoittaja fiurio
Mopoilija kirjoitti:
fiurio kirjoitti:Vaikka ei toi Citikan tehdaskuski ei ole vielä selvinnyt,niin heitetään toinen kysymys kehiin ja kysytään automerkkiä ja mallia,joka on eri luokitteluversioillaan(5kpl) voittanut aina ensiesiitymisessään MM-rallin.
Oiskohan Lancia Delta....
1985 RAC, Delta S4, Henkka Toivonen
1987 Monte Carlo, Delta HF 4WD, Miki Biasion
1988 Portugali, Delta Integrale, Miki Biasion
1989 San Remo, Delta Integrale 16V, Miki Biasion
1992 Monte Carlo, Delta HF Integrale, Didier Auriol
Näihän se on,aika usein on vastattu Mitsu Lancer,mutta tällä saitilla sitä tietoa on.