SRC Ahvenisto 24.5

Rallicrossiin liittyvä ennakkopuinti käydään tällä foorumilla
Vastaa Viestiin
Avatar
Etuveto
KV
KV
Viestit: 300
Liittynyt: 05.11.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Etuveto » 25.05.2008 17:47

Se on hyväjuttu kun saadaan vielä nekin mukaan jotka ei osaa kun rutista jokaisesta pikkujutusta ja ampua tykillä hyttysiä.

Jokisen Markon kanssa kierrettiin perjantaina rataa hiljakseen ja tarkasteltiin sen turvallisuus jutut ym. Silvon kanssa jutellaan kun on asiantynkää kun nämäkin mestarit oon tuntenut yli kaksikymmentä vuotta.

Rengas mestari Virtasen Timon ( Crossista muutama mestaruus)otin mukaan kiertämään rataa perjantaina, kun Timppa hoitaa nää Crossimiesten rengashuollot varikolla. Timpan huoli oli saada pitävärengas siihen nousuun soralla .

Kisan jälkeen poikkesi jutteleen Timpan kanssa kun hain pelin parkfermestä , kysyin rengasrikoista niin ei niitä ollut normaalia enempää.

On tosi helppoa asiaa tuntemattoman kirjoitella nettiin, vaikka ei tiedä asioiden todellisia taustoja ja syitä miksi on tehty jotain ratkaisuja.

Vielä asiaa tuntemattomalle tiedoksi että Apparalle kun tehdään jotain lisää, mitä siellä ei ole valmiina sen tekoaika on arkisin alkuviikolla 20 jälk. ja loppuviikolla 18 jälk. Ja heti seuraavana päivänä on oltava asfaltit puhtaana.

Tässä kisassa kaikki lievät asia kuten Alkuviive,Pöly,4 kpl loiviamonttuja, parkiin ohjaus ja Jokisen (turboputken öljyvuodosta johtunut) tulipalo joka sammutettiin 3 lippupisteen sammuttimella on asioita joihin vaan voi törmätä kisan aikana.

Kyllä ne kuskit jotka on olleet mukana yli 15 vuotta tulee jutteleen automaattisesti kun on jotain sydämmellä, mutta tää nyky nuoriso ei vissiin kehtaa tulla sanalle. Olis ihan kiva vaihtaa mielipiteitä jos on jotain murheita tai KEHITETTÄVÄÄ. :idea:

saxspeed
WRC
WRC
Viestit: 1096
Liittynyt: 29.05.2004 00:00

kalusto

Viesti Kirjoittaja saxspeed » 25.05.2008 19:54

Huhuna kuultua :lol: monen vehkeet hajos jo ennen kuin olivat edes hiekkaa tavoittanut :cry: Appara on suomen vaikein rata ja siksi siitä ei taida moni pitää :? Kun katsoin Kokon Volvoo siinä mielipiteiden mukaan huonossa ylämäessä niin ei ollut yhtään monttua tai rytkyä auton edetessä rinnettä :wink: olisiko aihetta panostaa jousitukseen ? Pölyä oli niin että riitti, mutta jo 20 vuotta sitten pölyn vastakohta oli samalla radalla hillitön MUTA. Siitä A finaalista!!!! Itse olen ollut A-finaalin viivalla ja meidät kaikki liputettiin takas varikolle ja koko finaali jätettiin ajamatta kun kello tuli 17.00 silloin ei naurattanut palkintojen jaossa :twisted: Palkintokin oli tikkuaskin kokoinen kuparipala jossa luki järjestävän kerhon nimi. P.S. silloinkin paripäivää vedettiin ikenet punottaen soraa suu täynnä, samassa montussa.
"Tuhatsatayksitoista"

Avatar
Hioja
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 143
Liittynyt: 16.02.2007 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hioja » 25.05.2008 20:07

Kuvia olis näkyvillä www.fotomikael.net

Avatar
jamil
Viestit: 7
Liittynyt: 21.08.2007 00:00

Viesti Kirjoittaja jamil » 25.05.2008 21:02

taitaa olla että etuvetoa ei vaan tunne nykykuskeista kun 10%.
nyt on tullut seurailtua tätä ammattimiehen netti keskustelua 2v ja en
yhtään ihmettele miksei asiat ole kehittyneet eteenpäin esim.
hyvinkäällä.kun vauhteja ja ratoja pitäisi kehittää niin niitä hidastetaan
ja ajetaan hiekka kohdat kuntoon edellis viikolla. sellaiseen paikkaan
missä ei kunnon rata töitä pysty ajoissa tekemään ei saisi kilpailuja
antaa (vaikka ahvenisto on legendaarinen paikka).ja kyllä katsomoihin
tuleva pöly oli jotain käsittämätöntä.samaa mieltä oli jokainen
katsoja.kysy nyt hyvä poika ohjeita ruotsista kuinka ratoja tehdään.ne ei
pölise.joko kutsuit muut kuljettajat keskustelemaan kanssasi vai jatkatko
tätä vain netissä..

hyvin on kuvia fotomikaelin sivuilla kun palomiehet on ekana
sammuttamas.uusien palomiesten/lippumiesten nimet on marko jokinen, mauno jokinen(näyttää olevan
nopea mies ilman kilpuriakin).kolmas sammuttaja on valko t-paitanen
mies varikon puolelta (erikoinen asu valinta palomieheltä)
jonka jälkeen neljäs mies tulee kuvaan myös musta t-paita päällä myös varikolta. vasta viimeisessä kuvassa näkyy palomies letkun kanssa kun auto on jo sammutettu.

toniol
WRC
WRC
Viestit: 1622
Liittynyt: 04.08.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toniol » 25.05.2008 21:43

Sivusta seuranneena, kehenkään sitoutumattomana voin sanoa että Jokisen auto todella sammutettiin 3.pisteen sammuttimella, ainakin alkusammutus tehtiin sillä, sitä en savun keskeltä nähnyt kuka sitä sammutinta käytti, Jokinen vai joku muu, mutta 3.pisteeltä se sinne ainakin vietiin. Valkopaitainen mies toi paikalle jo toisen sammuttimen, kuten kuvasta huomaa valkoisen miehen kannatellessa sammutinta, ensimmäisestä sammuttimesta on jo pari pöläytystä laskettu jauhetta konehuoneeseen.
Toni Ollikainen | http://www.tonigraphs.com | @ Facebook
**En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Kuvakyselyiden merkeissä ota yhteyttä sähköpostitse.**

Avatar
Dervish
B-junnu
B-junnu
Viestit: 21
Liittynyt: 04.09.2006 00:00

Viesti Kirjoittaja Dervish » 25.05.2008 21:45

toniol kirjoitti:Sivusta seuranneena, kehenkään sitoutumattomana voin sanoa että Jokisen auto todella sammutettiin 3.pisteen sammuttimella, ainakin alkusammutus tehtiin sillä, sitä en savun keskeltä nähnyt kuka sitä sammutinta käytti, Jokinen vai joku muu, mutta 3.pisteeltä se sinne ainakin vietiin.
Juu näin asia meni, ihmetytti kyllä vähän paloporukan "hitaus" tuossaKIN tilanteessa, ei ne turhan ripeitä ollut siinä ekassa kaadossakaan kun auto jäi kylelleen keskelle rataa...

Avatar
MaSaA
KV
KV
Viestit: 526
Liittynyt: 26.12.2007 00:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MaSaA » 25.05.2008 22:33

se voi olla että tuossa kohtaa kun jokisen auto vähä "lämpeni" niin palomiehet oli jo asennoituneet siihen että kisa loppuu ja he pääsevät viettämään rattoisaa lauantai iltaa kotiin :lol: ja siksi eivät olleet aivan hereillä... :)
Motorsport behind the lenses
www.jm-motormedia.com | matti.leppakorpi@jm-motormedia.com
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Nypyltä oikee!.....EIKU VASEN!!!

mla
Yleinen
Yleinen
Viestit: 260
Liittynyt: 13.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mla » 25.05.2008 23:02

Paloporukka oli kyllä valmiudessa mutta tietoa siitä että voiko radalle mennä tuntui olevan epäselvää (tämän kuvan ainakin sain). Nämä asiat pitäisi kyllä olla selvillä yksiköllä missä tapauksissa radalle mennään eikä mietitä kutsua. Onhan siellä lippumiehet ja valkoinen lepattaan kun karhu-sisulla ruömii rataa. Voihan olla että tämä oli se radan pesuyksikkö ;)

Avatar
Sheikki
Yleinen
Yleinen
Viestit: 186
Liittynyt: 01.05.2004 00:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sheikki » 25.05.2008 23:57

Taitaa palomiesten "hitaus" yleensä olla inhimillistä, jos 10 kisassa päivystää ja kerran täytyy oikealla hetkellä olla paikalla kärppänä, ei se aina toteudu.
En tiedä ketä Apparalla viikonloppuna oli, mutta ainakin meillä viime syksynä loukkaantuja sai apua hetkessä. Kiitos siitä näin jälkikäteenkin HML:n Vpk miehille, jotka Hirvosen Juha;n johdolla hoiti homman kotiin.

Etuvedolle sen verran; ettei rata voi kestää 2 päivää jollei sitä ole vähintään 2 viikkoa tampattu painavilla rekoilla tai vastaavilla. Jos radalle ajetaan uutta tavaraa viimisellä viikolla, niin sitä ei saa kovaksi edes savella. Ei se soran laadusta ole kiinni. En tiedä auttaisko edes viagra 8O

Ahvenistolle ei kunnon sora pätkiä ole mahdollisuutta saada, koska radan käyttö aste on "liian" korkea.

Avatar
Etuveto
KV
KV
Viestit: 300
Liittynyt: 05.11.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Etuveto » 26.05.2008 00:54

Sheikki tietää onneksi missä mennään, kun on näitä kekkereitä järkänny tänne. :) Kun rata stabilisoitiin edellisenä perjantain se pohjattiin noin 30 cm syvyyteen asti ,kasteltiin ja jyrättiin 32 tonnin 8x4 maansiirto autoilla kuudentunninaja järjestelmällisesti.
Kisaa edeltävänä iltana ja yönä sinne ajettiin 24000 litraa maustettua vettä pölyntorjutaan.
Kolmenkymmenen vuoden radantekojen kokemuksesta voin kertoa että, kovalla auringonpaisteella ja tuulella kaikki pölyää varmasti jos on kestävää materiaalia josta lähtee hienojakoista ainetta irti.
Siihen ei auta kuin suolavesi ,mutta sitä ei voisi laittaa erien välillä kun ajetaan aika ajoja.
Nyt kannattaa käydä katsomassa miten hyvin rata kesti kun sitä ei sekoitettu niistä mutkista mitkä eivät kuluneet.
Ainoa mitä pitäisi nyt tehdä kun lietimme kuluneet kohdat kisan jälkeen ja sekoitimme pintamateriaalia, niin että mäen muutama laine saatiin oikastua tehdä kunnon oikasu tiekarhulla.
Sen jälkeen kun rata saa rauhassa kovettua siihen ei pysty edes rautakanki.
Harmillinen takapakki tuli stabilonnissa kun mäkeen tuli liian lyhyttä kamaa neljäkuormaa,mut karhuumisen jälkeen se kyllä kestää varmasti. :D
PS. Palomiehet lähtee vasta kun kilpailun johto antaa siihen luvan.
Jamilille tiedoksi vaan kun kutsutaan kilpailijoita yhteis palavereihin ,ei sinne tuu yleensä kuin muutama. :?: Näyttää siltä että netti on kuitenkin melkein kaikilla, niin käytetään sitten tätä niin ei tarvi lähteä tallista kokouksiin. :roll: Saahan täälläkin esittää TOIVEITA ja parannuksia niin kaikki näkee missä mennään. :D :D

Avatar
MrVolvo
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 105
Liittynyt: 10.01.2005 00:00
Paikkakunta: Tyrnävä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja MrVolvo » 26.05.2008 11:14

Etuveto kirjoitti:Sheikki tietää onneksi missä mennään, kun on näitä kekkereitä järkänny tänne. :) Kun rata stabilisoitiin edellisenä perjantain se pohjattiin noin 30 cm syvyyteen asti ,kasteltiin ja jyrättiin 32 tonnin 8x4 maansiirto autoilla kuudentunninaja järjestelmällisesti.
Kisaa edeltävänä iltana ja yönä sinne ajettiin 24000 litraa maustettua vettä pölyntorjutaan.
Kolmenkymmenen vuoden radantekojen kokemuksesta voin kertoa että, kovalla auringonpaisteella ja tuulella kaikki pölyää varmasti jos on kestävää materiaalia josta lähtee hienojakoista ainetta irti.
Siihen ei auta kuin suolavesi ,mutta sitä ei voisi laittaa erien välillä kun ajetaan aika ajoja.
Nyt kannattaa käydä katsomassa miten hyvin rata kesti kun sitä ei sekoitettu niistä mutkista mitkä eivät kuluneet.
Ainoa mitä pitäisi nyt tehdä kun lietimme kuluneet kohdat kisan jälkeen ja sekoitimme pintamateriaalia, niin että mäen muutama laine saatiin oikastua tehdä kunnon oikasu tiekarhulla.
Sen jälkeen kun rata saa rauhassa kovettua siihen ei pysty edes rautakanki.
Harmillinen takapakki tuli stabilonnissa kun mäkeen tuli liian lyhyttä kamaa neljäkuormaa,mut karhuumisen jälkeen se kyllä kestää varmasti. :D
PS. Palomiehet lähtee vasta kun kilpailun johto antaa siihen luvan.
Jamilille tiedoksi vaan kun kutsutaan kilpailijoita yhteis palavereihin ,ei sinne tuu yleensä kuin muutama. :?: Näyttää siltä että netti on kuitenkin melkein kaikilla, niin käytetään sitten tätä niin ei tarvi lähteä tallista kokouksiin. :roll: Saahan täälläkin esittää TOIVEITA ja parannuksia niin kaikki näkee missä mennään. :D :D


Tuohon rata profiiliin olin pettynyt ennen kisoja koska olen mielestäni ajanut paljon niin kuin on ajettu ennen ja siksi pettynyt. Mutta näin kisojen jälkeen voin todeta että näin päin ajettuna rata oli tosi hieno ajaa. Ennakkoluulo oli pahasti mettässä........MYÖNNÄN.
Tuohon radan kestämiseen vaan saa sitoutua todella paljon paremmin.....
Noin pahasti ei rata milloinkaan mennä rikki. Kyllä tuohon Jokisen kommenttiin ohjaaja kokouksessa oli hiukan tyly kommentti mutta eikö kerro jo melko paljon se kuinka paljon autoihin tuli vaurioita pelkästään noiden helvetinmoisten reikien takia. ME AJETAAN VAAN KILPAA hienolla radalla eikä yritetä saada autoja PASKAKS. Oikeesti jos tehdään rata niin on mentävä pintaa syvemmälle jotta se kestäis....... Toivottavasti jos ensi vuonna ajetaan apparalla niin pohjat ei petä ja ajetaan samaan suuntaan kuin nyt. Tuohon palomiehien ripeyteen en ota kantaa mutta maalaisjärkeä saa käyttää koska pitää mennä sammuttaan autoa ja koska ei. Näissä kisoissa pitäis olla tuommosen PEIS KAARIN kyydissä muutama 6 kg:n sammutin koska ei palomiehet pääse pelipaikalle kun kiire tulee niin lujaa kuin esim tuolla kirpulla tai sitten mönkijällä.
Kiitos kumminkin järjestäjille oli kiva ajaa Apparalla 14v tauon jälkeen.......!

Avatar
mariko
KV
KV
Viestit: 563
Liittynyt: 18.11.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja mariko » 26.05.2008 12:47

jokisen pösön konehuone näytti kouvolassa todella paskaselta/öljyseltä yms.jonkunasteisia teippi virityksiäkin olin näkeväni,tuli erien välissä hieman luurattua lähempää.
elämä on motorsporttii.

Avatar
Beginner
Yleinen
Yleinen
Viestit: 178
Liittynyt: 19.12.2005 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Beginner » 26.05.2008 17:06

Löytypä incar videooki perjantailta:

http://www.fototuubi.com/video/388/auto ... etri-sorri

Avatar
northwest
KV
KV
Viestit: 832
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » 26.05.2008 17:59

Tota incaria katsellessa tuli mieleen että mitäs jos ahveniston kisa olisikin pelkkä assukisa kuten oli alastarokin :?:

-alkupään se osuus missä mennään soralle vedettäisiinkin sitä asfaltin ulkopuoleista "shikaania" pitkin ja nousun jälkeen olisi sisäkaarteessa isot paalit jotka tekisivät siitä nopeasta vasurista tiukemman.Lisälenkkinä sitten se lähtösuoran soraosuus.Tällöin rataan muodostuisi 4 selkeää jarrutuspaikkaa joissa voi kuitata ohi-

Eikös ruotsin radat ole tälläisiä nopeampia versioita?

toniol
WRC
WRC
Viestit: 1622
Liittynyt: 04.08.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toniol » 26.05.2008 18:12

northwest kirjoitti:Tota incaria katsellessa tuli mieleen että mitäs jos ahveniston kisa olisikin pelkkä assukisa kuten oli alastarokin :?:

-alkupään se osuus missä mennään soralle vedettäisiinkin sitä asfaltin ulkopuoleista "shikaania" pitkin ja nousun jälkeen olisi sisäkaarteessa isot paalit jotka tekisivät siitä nopeasta vasurista tiukemman.Lisälenkkinä sitten se lähtösuoran soraosuus.Tällöin rataan muodostuisi 4 selkeää jarrutuspaikkaa joissa voi kuitata ohi-

Eikös ruotsin radat ole tälläisiä nopeampia versioita?
oma henkilökohtainen mielipiteeni: EI IKINÄ! :lol:
rallicrossia ei pidä viedä mielestäni pelkälle asfaltille, mielestäni radalla saisi olla enemmänkin soraa kun mitä ahvenistolla on. Mitä olen huhuja kuullut niin Alastaron assukisa ei kovin kovia jälkihehkutuksia saanut.

tuossa Ruotsin Höljesbanan profiili 60/40-suhteella assu/sora:
http://www.rallycross.com/era/events/rounds.html

offtopic: kattelin tuossa alkuvuodesta että jos lähtis katsomaan Ruotsiin EM-rallicrossia..mut sit selvittelin että missä toi Höljes on. Sehän on perhana ihan keskellä "korpee"..joten ei ainakaan vielä lähdetä sinne katselumatkalle :wink:
Toni Ollikainen | http://www.tonigraphs.com | @ Facebook
**En vastaa foorumin kuvakyselyihin. Kuvakyselyiden merkeissä ota yhteyttä sähköpostitse.**

Vastaa Viestiin