Sivu 46/70

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Lähetetty: 20.12.2011 22:51
Kirjoittaja rafu
fortsoni kirjoitti:Isän vanhasta Asconasta ois kiva tietää että kellä se on kierrelly ja onko enää hengissä?

Eli: VFM-586
1992-1994 Jarmo Seluska
Sen jälkeen se tuli takaisin 2001 kilvillä OEF-703, mutta vain yhden rallin verr
an.

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Lähetetty: 20.12.2011 23:15
Kirjoittaja JLe
rafu kirjoitti:
fortsoni kirjoitti:Isän vanhasta Asconasta ois kiva tietää että kellä se on kierrelly ja onko enää hengissä?

Eli: VFM-586
1992-1994 Jarmo Seluska
Sen jälkeen se tuli takaisin 2001 kilvillä OEF-703, mutta vain yhden rallin verr
an.
Muisti tekikin taas tepposet eli tuo yllä mainittu autohan on siis tämä:

http://www.historicralli.net/forum/view ... 1511#p1511" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja asiaa tunteville kerrotaan nyt heti ettei kyseessä ole sama yksilö, mihin kilvet alun perin viittaavat.

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Lähetetty: 31.12.2011 13:19
Kirjoittaja mma
Makkosen Timpan Ralli Caprin rekkari oli OVE-70. Sattuu olemaan kuva siitä alkuperäisestä rata Caprista Raahen jääradalla 70luvulta kun se oli vielä Jukka Roikolla. Eiköhön ralli Caprin liikkuvat osat ollu lainassa tästä rata-autosta Pohjola-Rallissa. Muistaakseni sillä ralli Caprilla ei ajettu muita ralleja?. Viimeksi olen OVE-70 nähny hylättynä Alppilassa sen autopajan pihalla mitä Timppa aikoinaan piti.Timppahan ajeli myös Airikkalan vanhalla Renulla AAJ-222.
Aki Makkonen (Timpan poika) ajoi myös tällä Renulla ainakin Suopungissa 80 luvun lopulla.
Timpan monien Escorttien rekkarit ei ole jääneet mieleen. T. ap

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Lähetetty: 31.12.2011 16:04
Kirjoittaja rafu
Kiitos Caprin kilvestä.
Tietääkseni Caprilla ajettiin Pohjola -83, -84 ja Tornio ralli -84.
Rellulla (12G) Timo ei tietääkseni ajanut. Aki ajoi pari rallia -87 ja -88. Kyseinen auto oli myös minulla muutaman vuoden.
Timolla oli Escorttien lisäksi myös (ralli-kilpureina) Isuzu Bellett, Alfa Romeo 1600 GTJ, NSU 1000, Fiat 850. Mitkä olivat näiden kilvet?

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Lähetetty: 31.12.2011 16:23
Kirjoittaja hataki
kyllä sillä ajeltiin enemmänkin muisteli isäukko.
mutta maaliin sillä ei vissiin päästy kuin torniossa.
kulkua siinä riitti ratacaprista lainatun tekniikan takia.

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Lähetetty: 31.12.2011 17:42
Kirjoittaja rafu
hataki kirjoitti:kyllä sillä ajeltiin enemmänkin muisteli isäukko.
mutta maaliin sillä ei vissiin päästy kuin torniossa.
kulkua siinä riitti ratacaprista lainatun tekniikan takia.
Kaikkea sitä voi muistella, mutta faktat puuttuu.
Kolmesta lähtöluettelosta rallin puolella tuo Capri löytyy, ei kertaakaan tulosluettelosta.

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Lähetetty: 31.12.2011 19:51
Kirjoittaja mma
Muistan kyllä -80luvulla seisoneeni penkanpuolella Murtoselänpätkällä kun Timppa veteli 12G:lla sellaista takavetomiehen etuvetovauhtia. Lassila ajoi punaisella 1 kopan Gofilla
ja oli vetää lipat paikalla. Siitä muistikuva. Olisko sittenkin ollut Ouluralli tai KEC ? Ainakin joku Timpan RS oli niitä NEA-kilpiä joita oli siihen aikaan monella täällä päin. t.ap

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Lähetetty: 31.12.2011 22:20
Kirjoittaja rafu
mma kirjoitti:Muistan kyllä -80luvulla seisoneeni penkanpuolella Murtoselänpätkällä kun Timppa veteli 12G:lla sellaista takavetomiehen etuvetovauhtia. Lassila ajoi punaisella 1 kopan Gofilla
ja oli vetää lipat paikalla. Siitä muistikuva. Olisko sittenkin ollut Ouluralli tai KEC ? Ainakin joku Timpan RS oli niitä NEA-kilpiä joita oli siihen aikaan monella täällä päin. t.ap
Jospa muistat Pohjola-rallin 1987. Silloin lähtöluetteloon oli merkitty Eero Putaala / Timo Makkonen Renault 12G.
Escortit tietojeni mukaan olivat:
1300 GT: UCB-799
Mexico: OCK-339 ja OO-383
RS 2000: OJJ-606 ja NEA-62 ja OCB-278
RS: NKJ-85 ja NB-230

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Lähetetty: 01.01.2012 01:24
Kirjoittaja jjs
mma kirjoitti:Makkosen Timpan Ralli Caprin rekkari oli OVE-70. Sattuu olemaan kuva siitä alkuperäisestä rata Caprista Raahen jääradalla 70luvulta kun se oli vielä Jukka Roikolla. Eiköhön ralli Caprin liikkuvat osat ollu lainassa tästä rata-autosta Pohjola-Rallissa. Muistaakseni sillä ralli Caprilla ei ajettu muita ralleja?. Viimeksi olen OVE-70 nähny hylättynä Alppilassa sen autopajan pihalla mitä Timppa aikoinaan piti.
En tiedä keskustellaanko tässä mistä yksilöstä, mutta Roikon vanha rata-Capri (mk1, aito RS2600 /en tiedä montako kisacapria hänellä on ollut) on myyty vuosia sitten projektikuntoisena muistaakseni saksaan. Auto on Saksan Fordin vanha rata-auto ja sillä on kilpaillut -73-74 hujakoilla mm. Niki Lauda.

Capreista ylipäätään, Vatanen ajoi uransa alussa kisan-kaksi 3-litraisella mk1:llä.
Vikstedtin Markku ajoi yhdellä mk1 3l. ykkösryhmäläisellä ainakin sprinttejä n. -85

Muutama mk2 (/mk3) näkyi ralleissa 80-luvun lopulla; ainakin Hanko-rallissa muistan nähneeni.
Ja yksi, ehkä sama, oli myynnissä samoihin aikoihin KePössä.

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Lähetetty: 01.01.2012 04:26
Kirjoittaja jiihoo1
jjs kirjoitti:
mma kirjoitti:Makkosen Timpan Ralli Caprin rekkari oli OVE-70. Sattuu olemaan kuva siitä alkuperäisestä rata Caprista Raahen jääradalla 70luvulta kun se oli vielä Jukka Roikolla. Eiköhön ralli Caprin liikkuvat osat ollu lainassa tästä rata-autosta Pohjola-Rallissa. Muistaakseni sillä ralli Caprilla ei ajettu muita ralleja?. Viimeksi olen OVE-70 nähny hylättynä Alppilassa sen autopajan pihalla mitä Timppa aikoinaan piti.
En tiedä keskustellaanko tässä mistä yksilöstä, mutta Roikon vanha rata-Capri (mk1, aito RS2600 /en tiedä montako kisacapria hänellä on ollut) on myyty vuosia sitten projektikuntoisena muistaakseni saksaan. Auto on Saksan Fordin vanha rata-auto ja sillä on kilpaillut -73-74 hujakoilla mm. Niki Lauda.

Capreista ylipäätään, Vatanen ajoi uransa alussa kisan-kaksi 3-litraisella mk1:llä.
Vikstedtin Markku ajoi yhdellä mk1 3l. ykkösryhmäläisellä ainakin sprinttejä n. -85

Muutama mk2 (/mk3) näkyi ralleissa 80-luvun lopulla; ainakin Hanko-rallissa muistan nähneeni.
Ja yksi, ehkä sama, oli myynnissä samoihin aikoihin KePössä.
Se sini/valkoinen Mk3 oli Ruotsista utettu, hieno ku mikä ja tosi kaunisääninen... on joskus kovasti haikailtu sen perään....

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Lähetetty: 01.01.2012 10:04
Kirjoittaja rafu
jjs kirjoitti: En tiedä keskustellaanko tässä mistä yksilöstä, mutta Roikon vanha rata-Capri (mk1, aito RS2600 /en tiedä montako kisacapria hänellä on ollut) on myyty vuosia sitten projektikuntoisena muistaakseni saksaan.
.
Tässä keskusteltiin Timo Makkosen ralleissa käyttämästä Caprista.
Suomen ralli- ja ratakilpailuissa on esiintynyt ainakin 3 kpl Capri 1300, 8 kpl Capri 1600 ja 26 kpl Capri 3000.
Lisäksi muistuu mieleen se RS 2600 jolla Timo Mäkinen ajoi muutaman jääradan 1972.

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Lähetetty: 01.01.2012 11:57
Kirjoittaja mma
Tämä RATA Capri joka tuli Timpalle J Roikolta oli todella ihan aito Kölnin Capri. Autoharvinaisuus meni erään entisen oululaisen Ford harrastajan mukaan etelä suomeen josta laivatiin englantiin. Siellä se on entisöity aivan kokonaan ja on alkuperäisissä Kölnin väreissä ratahommissa mukana. t.ap

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Lähetetty: 01.01.2012 14:05
Kirjoittaja Whiz
Onko tuo Roikon Capri sama jonka Tuisku Urpiala osti Ruotsista?

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Lähetetty: 01.01.2012 14:16
Kirjoittaja jjs
mma kirjoitti:Tämä RATA Capri joka tuli Timpalle J Roikolta oli todella ihan aito Kölnin Capri. Autoharvinaisuus meni erään entisen oululaisen Ford harrastajan mukaan etelä suomeen josta laivatiin englantiin. Siellä se on entisöity aivan kokonaan ja on alkuperäisissä Kölnin väreissä ratahommissa mukana. t.ap
Kyllä, ehta tehdas-RS2600 on, ja kuten mainitsin, jopa Niki ajoi tuolla yksilöllä Fordin piikkiin.
Tuo eteläsuomalainen tuttu harrastaja osti sen Roikolta(?), ja oli Ahveniston kaiteen jäljiltä vaurioitunut :)
Kävin joskus ihailemassa mutta ei ollut mahdollisuutta ostaa talteen.

Muistelin että Olli sanoi myyneensä takaisin saksaan, mutta ilmeisesti sittenkin englantiin. Muisti pätkii täällä jo.... :oops:

Ja tarkennus vielä Vatasen ajeluihin; en ole varma ajoiko 3-litraisella vai pikku(tikku) -koneisella

Re: Onko kellään tietoa, UMJ-259

Lähetetty: 01.01.2012 15:04
Kirjoittaja JLe
Onkos "ehta tehdas-RS2600" tunnistettavissa esimerkiksi valmistenumerosta?