Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Kaikki muu keskustelu mikä ei kuulu muille foorumiosastoillemme! Esim. linkkivinkit, ilmoitukset vioista, kehitysehdotukset yms keskustelu. Sana on vapaa!
Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Viesti Kirjoittaja Frog » 27.11.2011 21:50

[quote="ltr"]Fia on jo sallinut osaan alaisiinsa kilpailuja vastaavan poikkeuksen.

Näinä aikoina se voisi siis olla muutoinkin järkevää koittaa ajaa tuota asiaa eteenpäin ja unohtaa se "köyhät" kyykkyyn ajattelumalli.

Parina esimerkkinä saattaa varaosana eräältä näistä brittiverstaista maksaa esim. polttoainetankki S2000 tai R-autoon n. 5500€, Tai pyörännapa 4870€/ kappale(vastaavaa metalliseosta maksaa suomessa mittatilaustyönä alan kunnioitetussa yrityksessä 220€/kappale)

Sadevilta löytyy rallicrossin kestävä 4wd-vaihteisto (800nm) hintaan 17000€ alv 0%, kuitenkin 250nm 4wd-malli maksaa

saarivaltion kautta 27000€ alv 0% jne.

Yhtä kaikki, liika rönsyily luokkamäärissä ja jaoissa ainoastaan

vähentää harrastajamääriä ja sitä kautta tulevaisuuden lupausten
löytymistä.[/quote







Bensatankkien siis oikeiden hinnat ovat aivan normaalit, ihan sama vaikka ostat sen tavalliseen Mitsuun tai Subaruun jos se tankki on korimuotoon tehty niin sanottu "rakko"tankki. Tankki ja pumput sun muut killut voi maksaa vaikka 10 tuhatta euroa, joten 5000,- on "edullinen" mutta tollaseen kovaan muovilaatikkoon verrattuna helkutin kallis.

Tilanne ei ole noin hintojen suhteen eikä erilaisia ja eritarkoituksiin olevia osia voi verrata toisiinsa.

Fian tai Akk,n tulisi antaa tai luokitella osat mitoilla ja materiaaleilla ja niitä voisi valmistaa kuka osaava yritys hyväänsä, silloin tulisi kilpailua ja hinnat pysyisivät jollakin lailla kurissa. Nyt luokitus kulut siis maksut fian suuntaan on niin
suuret että pieniä määriä valmistettavia osia pitää myydä ihan törkeen kovalla hinnalla, että ne ovat edes jollakinlailla pisnestä. Esim Mitsun diilerin pitää sitoutua ostaan 10 sarjaa R kittejä että saa myyntioikeuden ! Arvatkaa onko markkinoita Suomessa :lol: Oikeen ei ole.

Frog
WRC
WRC
Viestit: 1181
Liittynyt: 26.12.2009 00:00

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Viesti Kirjoittaja Frog » 27.11.2011 22:52

Epäilen että seuraavan vuoden aikana, tehtäviin sopimattomat henkilöt hakeutuvat omatoimisesti uusiin tehtäviin.

Avatar
ltr
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 139
Liittynyt: 08.02.2007 00:00

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Viesti Kirjoittaja ltr » 28.11.2011 16:39

Hieman OT:tä, mutta:

Sehän on vaan tymää maksaa liikaa vai kuinka se meni.

Mutta ihan vakavalla
naamalla, mainitsemaniani hintoja on maksettu ko. tuotteista, autoissa, jotka ovat suomalaisessa omistuksessa.

Laitahan vaikka privana vinkkiä missä menee metsään ettei jatkossa tule pojille turhaa tappiota.

Ja asiaan. Ainakin kerrotun perusteella eivät AKK:n luokittelumaksut koko autollekkaan olleet kohtuuttomia millään lailla.

Ainakaan sillä perusteella mitä ennen kokousta olleessa tilaisuudessa asianomaiset (vieneet suomessa prosessin läpi) asiasta puhuivat.

Lieneekö FIA:n maksut kuitenkin huomattavasti kovemmat..

Avatar
emppu
KV
KV
Viestit: 667
Liittynyt: 01.05.2004 00:00

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Viesti Kirjoittaja emppu » 02.12.2011 08:19

MJT kirjoitti:
hannulehessaari kirjoitti:
Äänet menivät kuulemma: 248-130. "Tarina ei kerro" kuinka suurta osaa annetut 378 ääntä edustivat liittokokouksen mahdollisesta kokonaisäänimäärästä. Annettujen äänien kohdalla ehdokkaiden saamien äänien ero on kuitenkin iso ja lopputulos on yksikäsitteisen selkeä.

Äänestyslappuja annettiin jopa enemmän kuin virallisesti oli jaettu.Äänestys tapahtui punaisilla äänestyslapuilla. Jotkut, mielestäni epäasiallisesti käyttäytyneet olivat laittaneet mukaan myös vihreitä, keltaisia ja valkoisia äänestyslappuja kirjoitellen niihin mitä saatuu. Nämä äänestyslaput luonnollisesti hylättiin. Ihmettelen kyllä näiden edustajien, jos olivat niitä, käytöstä.
Yhteen laskettu äänimäärä oli varmasti lähellä totuutta. En ole varma oliko virallisissa punaisissa äänestyslipuissa hylättyjä. Kokouksen puheenjohtaja selvitti äänestyskäytännön ennen tapahtumaa varmasti riittävän selvästi, eikä sen takia virheitä voinut sattua. Eli hylätyt äänestysliput oli jätetty tarkoituksella sotkemaan ääntenlaskijoita ja kokouksen , sinänsä hyvää ilmapiiriä. Itse pahoitin mieleni joidenkin, mielestäni typerien henkilöiden tekemästä "pilasta". Hannun kysymykseen mitä osaa kokonaismäärästä nämä edustivat en osaa sanoa. Jäsen yhdistyksien edustajia oli jostakin 110:sta yhdistyksestä kun koko AKK:n yhdistysten määrä on jotakin 320 luokkaa. Mikä on puuttuvan n. 200 yhdistyksen jäsenmäärä ja sitä kautta äänimäärä, en osaa sitä suoralta kädeltä sanoa. Huomasin kuitenkin että jäsenmäärältään suuriakin yhdistyksiä puuttui listalta joka näytettiin kokousedustajille kokouksen aikana. Nyt se vaan on niin että kokouksesta puuttuvien yhdistysten kannattaa pitää suu supussa jos päätökset ei tulevaisuudessa tyydytä heidän jäsenistöään. Olen huomannut näistäkin kirjoituksista, että hyvin moni kirjoittelija ei tiedä päätöksien teosta tuon taivaallista mutta mikään ei kuitenkaan tyydytä. Nyt on syytä olla hiljaa.
Onnea Pakarille ja Kiitos Kari O:lle pitkästä ja hyvästä työstä koko suomen autourheilun hyväksi.
Minusta kuulosti että MJT:kin oli paikalla kokouksessa, ihmettelen siten kirjoittamiasi, noinkin suuria epätarkkuuksia.
Yhdistyksiä oli 131 edustettuna joilla oli yhteensä 381 ääntä. Ääniä oli annettu väärän värisellä äänestyslipulla ja jopa koko äänestyslippuvihkolla sekä valkealla paperilappusella, vaikka kokouksen puheenjohtaja mielestäni erittäin huolellisesti opasti äänestyskäytäntöä - jopa sitä missä kohtaa oli millekkin puheenvuorolle oma paikkansa. Sitä minä en tiedä mitä niihin hylättyihin lappuihin oli kirjoitettu, tuskin moni muukaan -ääntenlaskijoita lukuunottamatta.
On aivan inhimillistä että virheitä sattuu, siksikin kun oli lukuisa määrä seuroja jotka osallistuivat ensimmäistä kertaa liittokokoukseen, ja jopa ensimmäistä kertaan seuransa puolesta äänestämässä.

Edellisessä liittokokouksessa oli muistaakseni 77 seuraa edustettuna.
On kovin outoa pohtia puuttuvien yhdistyksien äänimääriä, ääniä kun voivat antaa vain edustetut seurat.
Minäkin luin tuota 131 seuran listaa mutta en juurikaan kerinnyt huomioimaan siitä puuttuvia seuroja, niin nopeaan se käytiin läpi. Tai että tietäisin puuttuvien seurojen äänimääriä. Minäkin olen huomannut että moni tänne kirjoittaja ei tiedä päätöksen teosta mitään. Spekuloidaan demokratialla, poissaolevalla äänivallalla. Jos sitä on sallittu speluloida niin spekuloidaan. AKK:n jäsenmäärä 30.9.2011 on noin 26000. Tämän mukaan laskien olisi liittokokouksen maksimi äänimäärä noin 600-700 ääntä. Spekuloiden äänimäärä joka kokouksessa annettiin, oli enemmistö kaikkein yhdistyksien mahdollisista äänistä.

Hallitukseen vaihtui neljä jäsentä, sekä puheenjohtaja. Viisi seitsemästä, kertoo että muutosta toivotaan, ja että se myös tulee. Muutosta odotettiin nimenomaan johtoon ja johtamiseen - päätöksentekoon.
Tuskin hekään, nämä uudet, osaavat taikoa euroja, edes liitolle, saati harrastajille. Harrastamisen kustannuksiin voi liiton johto osaltaan vaikuttaa tulevissa päätökssissään, mutta jo oleviin kustanuksia synnyttäviin tekijöihin vaikuttaminen on kovin vaikeaa.

Edit: Vertailun vuoksi liittokokouksista lukumääriä; Vuosi/yhdistyksiä/ääniä/äänien keskiarvo per yhdistys.

2005: 98/327/3,3

2007: 63/231/3,6

2009: 78/289/3,7

2011: 131/381/2,9 (vahvistamatta)

Avatar
saana
KV
KV
Viestit: 420
Liittynyt: 13.12.2010 00:00

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Viesti Kirjoittaja saana » 02.12.2011 20:59

Eiköhän ne eurot jo niin hyvin taiottu että meinas kuolla koko laji??? Eiköhän nyt viimeinkin olis aika keskityä autourheiluun eikä pelkästään eurojen keräämiseen ?Tietääkseni yhtään hyvää rallikuljettajaa ei pelkillä euroilla ole tehty???SILTI! Kaikissa AKK:N alaisissa ralleissa osallistumismaksu on 320 e!!! Myös tulevana vuonna 2012?? :evil:

Avatar
TepiS
Viestit: 11
Liittynyt: 30.01.2007 00:00

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Viesti Kirjoittaja TepiS » 02.12.2011 22:13

Kyllä kokouksessa jaettiinn materiaalia missä selviää AKK:n rahankäyttö. "Omistajana" kiinnostaisi Sportsin rahankäyttö, kun tuota tietoa ei ollut ainakaan näkyvästi tarjolla. Kovasti AKK hehkuttaa että sen omistama markkinointi yhtiö, eli seurojen ja harrastajien omistamahan tuo on silloin. Kumminkin sportsilla on esim Rallin SM:n tv oikeudet, joilla se sensuroi paikallisen seuran myymät mainokset pois lähetyksistä ja näin kampittaa omiaan.

Avatar
saana
KV
KV
Viestit: 420
Liittynyt: 13.12.2010 00:00

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Viesti Kirjoittaja saana » 03.12.2011 19:00

Minä ainakin toivon uuden Puheenjohtajan tuovan avoimuutta näihinkin asioihin että harrastajakin tietäisi miten maksamansa rahat liikkuu ja menee.Nähtäväksi jää tuleeko sitä???

Joox
Yleinen
Yleinen
Viestit: 227
Liittynyt: 16.08.2011 02:40

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Viesti Kirjoittaja Joox » 11.01.2013 16:31

Onko kukaan kuullut linkin jutusta varmaa tietoa?

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11181756

Avatar
Marko Tähkä
KV
KV
Viestit: 488
Liittynyt: 30.12.2006 00:00

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Viesti Kirjoittaja Marko Tähkä » 11.01.2013 16:49

Mikähän tossakin on faktaa ja mikä ei.

Joox
Yleinen
Yleinen
Viestit: 227
Liittynyt: 16.08.2011 02:40

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Viesti Kirjoittaja Joox » 14.01.2013 13:33

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11181756

Taitaa olla faktaa se miksi joka vuosi maksut nousee.

Avatar
petepee
KV
KV
Viestit: 707
Liittynyt: 11.06.2004 00:00

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Viesti Kirjoittaja petepee » 14.01.2013 15:35

Ihan huomasin vahingossa että tänään olisi tämmöinen radiossa.

Puheen Ralli-ilta - Marko Miettinen
YLE Puhe 18.03 - 19.30
Yle Puheen urheiluillassa ollaan rallitunnelmissa. Studiossa Marko Miettisen vieraina rallin lajipäällikkö Henrik Frank, SM-rallikauteen valmistautuva Juha Salo, AKK:n hallituksen ensimmäinen naisjäsen Nina Suvanto sekä Ylen Ralliradion asiantuntija Kristian Sohlberg. Lisäksi kuullaan Mikko Hirvosen ja Juho Hännisen tunnelmia ennen ensi viikolla alkavaa rallin MM-sarjaa. Osallistu lähetykseen Shoutboxissa osoitteessa yle.fi/puhe tai puhelimitse 020 690 001.

Siinä on nyt sitten jollekin rohkealle taas paikka kysellä että missä mennään.Taitaa olla kuitenkin joku suodatin mitä saa kysyä :D

Joox
Yleinen
Yleinen
Viestit: 227
Liittynyt: 16.08.2011 02:40

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Viesti Kirjoittaja Joox » 14.01.2013 16:42

Ei pilata tulevaisuutta synkän menneisyyden johdosta.
Annetaan hallituksen ja liittovaltuuston hoitaa asia. Seurataan herkällä korvalla mikä on tulos.

Joox
Yleinen
Yleinen
Viestit: 227
Liittynyt: 16.08.2011 02:40

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Viesti Kirjoittaja Joox » 18.01.2013 14:55


Avatar
markomartini
KV
KV
Viestit: 803
Liittynyt: 29.03.2004 00:00
Viesti:

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Viesti Kirjoittaja markomartini » 17.02.2013 22:06

Jokkis sivuilta löydettyä.

Uusin Vauhdin Maailma 2-2013 kirjoittaa pääkirjoituksessaan vakavasta asiasta mikä on vaivannut AKK:ta pitkän ajan, huonosti hoidetusta ja johdetusta henkilöstöpolitiikasta. Lehti kirjoittaa että kolme ja puoli vuotta kestänyt oikeusjuttu on päättynyt liiton selväksi tappioksi. Lainaus pääkirjoituksesta: ”Käräjäoikeuden 33-sivuinen päätöslauselma on lajiliiton kannalta erittäin kiusallista luettavaa. Mitään perustetta entisen lajipäällikön irtisanomiselle ei ollut. Käräjäoikeuden päätöksen selkokielinen ydin on tässä: kenkää tuli, kun naama ei miellyttänyt”, lainaus päättyy. AKK on päättänyt että päätöksestä ei valiteta. Kustannuksia tästä prosessista tuli liitolle 120000 euroa. Jokainen jäsen ymmärtää kuka nämäkin kustannukset maksaa, tämähän ei ole ainut kiistanalainen irtisanominen liitossa. Lehti kirjoittaa myös että AKK:n nykyisellä hallituksella on näytön paikka. Olen saamaa mieltä. Jos tämäkin juttu painetaan villaisella, ei se osittain palautunut luottamus kyllä kohene. Päinvastoin, se romahtaa sinne missä se oli syksyllä 2011.

Joox
Yleinen
Yleinen
Viestit: 227
Liittynyt: 16.08.2011 02:40

Re: Muutoksen tuulia AKK:ssa?

Viesti Kirjoittaja Joox » 18.02.2013 09:15

Autourheilu mediakin ymmärtää että näin ei voi jatkua. Silottelu ei auta enää.
Toivotaan että ensiviikolla kuulemme ja näemme että tämä keissi saa pisteen. Piste pitää olla iso ja vahva!

Vastaa Viestiin