Paljonko saisi maksaa?

Kaikki muu keskustelu mikä ei kuulu muille foorumiosastoillemme! Esim. linkkivinkit, ilmoitukset vioista, kehitysehdotukset yms keskustelu. Sana on vapaa!
Vastaa Viestiin

Paljonko maksaisit rallista/ ensimmäisen kisan panostus

1. 1000€
63
7%
1. 1000€
63
7%
1. 1000€
63
7%
1. 1000€
63
7%
1. 1000€
63
7%
2. 2000€
25
3%
2. 2000€
25
3%
2. 2000€
25
3%
2. 2000€
25
3%
2. 2000€
25
3%
3. 3000€
5
1%
3. 3000€
5
1%
3. 3000€
5
1%
3. 3000€
5
1%
3. 3000€
5
1%
4. 3500€
2
0%
4. 3500€
2
0%
4. 3500€
2
0%
4. 3500€
2
0%
4. 3500€
2
0%
5. 4000€
4
0%
5. 4000€
4
0%
5. 4000€
4
0%
5. 4000€
4
0%
5. 4000€
4
0%
6. sisältö ratkaisee, ei hinta
18
2%
6. sisältö ratkaisee, ei hinta
18
2%
6. sisältö ratkaisee, ei hinta
18
2%
6. sisältö ratkaisee, ei hinta
18
2%
6. sisältö ratkaisee, ei hinta
18
2%
7. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 4000€
38
4%
7. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 4000€
38
4%
7. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 4000€
38
4%
7. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 4000€
38
4%
7. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 4000€
38
4%
8. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 8000€
14
2%
8. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 8000€
14
2%
8. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 8000€
14
2%
8. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 8000€
14
2%
8. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 8000€
14
2%
9. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 20000€
5
1%
9. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 20000€
5
1%
9. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 20000€
5
1%
9. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 20000€
5
1%
9. ajaisin omalla kalustolla panostus alle 20000€
5
1%
10. taivas kattona ,raha ei ratkaise
8
1%
10. taivas kattona ,raha ei ratkaise
8
1%
10. taivas kattona ,raha ei ratkaise
8
1%
10. taivas kattona ,raha ei ratkaise
8
1%
10. taivas kattona ,raha ei ratkaise
8
1%
 
Ääniä yhteensä: 910

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja j67 » 16.11.2012 22:26

Jos tuo tarjous pitää niin saatan soittaakin. Riippuu talven työtilanteesta,jollei joku ala sit sponssaa niin voi tulla soitto aikasemminkin. Ei nyt kuitenkaan viitsis heittää sitä lauantaimakkarasiivuu ton eväsnäkkärin päältä et pääsis ajaa.

Ei sulla sattuis olee ajovarusteita vuokralle kun joku per..le päätti et noi vanhat on hengenvaarallisii.

Avatar
markma03
B-junnu
B-junnu
Viestit: 31
Liittynyt: 29.05.2006 00:00

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja markma03 » 16.11.2012 22:49

Tällä kertaa taisi j67 osua oikeaan ainakin jos katsotaan v1600 auton pyynti hintoja. iIsellä kokemusta grp.f meganesta 2.0 coupe vm.97 jossa uusi rs auton suorakytkylaatikko lukolla. shimmatut 50.mm bilsteinit, varaosaautot, sammutinjärjestelmät, kisakatit, boxit, yms. tehot n170-180 ei syö rengasta vain lähtönro. (soratalvella). Ja silti v.meganet antaa turpaan. Hintaa vajaa 7000. Ja vuokraus tutuille oman tunnon mukaan. :lol: turpaan tulee jos hajoaa :P Miettikää jos tämä auto olisi v.1600 ja 3vuotta uudempi. Pyynti hinta voisi olla aika paljon korkeampi tai tuskin paljon pienempi ainakaan. Itse olen seurannut meganen v aihioiden hintaa ja todennut että ei ainakaan halvempaan vaihdu jos rupeen tekemään ja taitaa seuraavaksi halvin olla lada. Kiitos ja Anteeksi. Mutta jos ikäraja v1600 autoissa olisi alempi niin ehjän aihion hinta olisi huomattavasti halvempi. Köyhälle suuri ero jos aihio maksaa 300 eikä 1300.

Avatar
TimoSvanberg
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 66
Liittynyt: 13.03.2008 00:00

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja TimoSvanberg » 16.11.2012 22:53

j67 kirjoitti:Jos tuo tarjous pitää niin saatan soittaakin. Riippuu talven työtilanteesta,jollei joku ala sit sponssaa niin voi tulla soitto aikasemminkin. Ei nyt kuitenkaan viitsis heittää sitä lauantaimakkarasiivuu ton eväsnäkkärin päältä et pääsis ajaa.

Ei sulla sattuis olee ajovarusteita vuokralle kun joku per..le päätti et noi vanhat on hengenvaarallisii.
Vaatteet joutuu hankkimaan muualta, suosittelen björkkiä.

Avatar
henkka_ok
WRC
WRC
Viestit: 1187
Liittynyt: 12.01.2005 00:00

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja henkka_ok » 17.11.2012 00:42

j67 kirjoitti:
markomartini kirjoitti:j67 hanki elämä.
ja lopeta puskista huutelu se ei johda mihinkään niinkuin itse aikaisemmin totesit.
Mikähän mahtoi olla tämän kommentin lajia kehittävä osuus????????

Näitä täällä riittää.
On se kyllä jännä juttu tuo internetkeskustelu. Tääkin ilmeisesti(?) jo 45 vuoden ikään ehtiny Laaksonen solvaa ihan ääneen joka toista joka mihinkään mitään kirjottaa. Sitku tuumataan että "hanki elämä" ni aletaan marttyyrinä kysellä kommentin lajia kehittävästä vaikutuksesta.

Niin metsä vastaa...
Ei taitu!

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja j67 » 17.11.2012 10:52

Ottko huomannut lähipiirissäs olis joku, jolla on tuo esittämäsi ongelma.

lue tuo markma03 kirjoitus ja yritä lyötää siihen jotain älykastä vastinetta niin saadaan tää älytön nokittelu lopetettua.

korkki60
B-junnu
B-junnu
Viestit: 41
Liittynyt: 11.04.2011 15:34

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja korkki60 » 17.11.2012 11:09

j67 kirjoitti:Ralli.net livefoorumin puitteissa tuli esille asioita, joitain paremmin joitain huonommin. Mutta yksi asia joka jäi mieleen ja on monesti ollut keskusteluissa jo aikaisemminkin, halvempi aloitus kynnys.

Jotta asiaa saisi vietyä eteenpäin jota jo on tapahtunutkin niin esittäisin kysymyksen.
Paljonko saisi maksaa rallin kokeilu. Siis valmis paketti, auto, varusteet,renkaat, huollot ja neuvonta miten toimia. Jos tämä olisi saatavissa yhtenä pakettina vaikka vuokraamalla niin mitä uudet tai paluumuuttajat olisi halukkaat maksamaan yksittäisestä rallikokeilusta.

Tähän ei kannata alkaa spekuloimaan kalustoilla tai sen enempää muullakaan sisällöllä vaan saada selkeä taloudellisen panostuksen kipuraja esille.

Tuon kipurajan hahmottaminen antaa työkaluja toimia huomattavasti enemmän kuin toteamus halvemmalla.
Joten jos halua on halvempaan harrastamiseen niin kannattaa vastata. Aloitteet akk:n suuntaan on tehty, nyt tarvitaan tietoa mahdollisimman laajalti. Vastaanotto Akk:n suunnassa on sen kaltaista että mahdollisuuksia on muuttaa toimintatapoja jos tiedetään mitä halutaan.

Tällä tekstillä tämä viestiketju polkastiin käyntiin ja missä ollaan taas?

Pelkkää nokitteluu, täällä samat nimimerkit PILAA nämä keskustelut viestiketjusta toiseen, TOISTAN SAMAT NIMIMERKIT!!!

VOISIKO YLLÄPITO NYT VIHDOIN PUUTTUA NÄIHIN?

Avatar
Kenda1.0
Yleinen
Yleinen
Viestit: 173
Liittynyt: 20.09.2011 00:38

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja Kenda1.0 » 17.11.2012 11:30

Milläköhän nämä tietyt nimimerkit pilaa keskustelun? Olemalla eri mieltä joistain asioista?

Jos keskustelu avataan ni sit täytyy kestää myös se et kaikki ei oo välttämättä samaa mieltä keskustelun avaajan kanssa.

Jos avauksesta eriäviä mielipiteitä ei sallittais ni sit tää olis jo melko kouvostoliittolainen foorumi.

Avatar
henkka_ok
WRC
WRC
Viestit: 1187
Liittynyt: 12.01.2005 00:00

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja henkka_ok » 17.11.2012 12:19

j67 kirjoitti:Ottko huomannut lähipiirissäs olis joku, jolla on tuo esittämäsi ongelma.

lue tuo markma03 kirjoitus ja yritä lyötää siihen jotain älykastä vastinetta niin saadaan tää älytön nokittelu lopetettua.
Ehei, minä en teilaa vartin sisään ihan jokaista joka on eri mieltä asioista. Lisäks en ala henkilökohtaisesti mollata jokaista, joka esittää vasta-argumentin. Enkä jaksa samoja asioita ladella joka rospuuttokausi neljään topikkiin, vaikka joku uus rallin pelastaja ne aina uudestaan avaisikin. Rallin aloittamisesta, oman ekan kisani kustannuksista, nuorten saamisesta kisoihin ynnä monesta muusta olen ehtinyt tarinoida ennenkin.

V1600 Meganen pakolliset kulut on itse tehtynä niin pienet, että hinta jää alle tuon kaupan olevan Meganen (joka kiinnostaisi ainakin minua, jos en olis peeaa). Nettiautosta katsastetun auton ostamalla voi tosiaan aihio olla sen 1300-2300e, mutta esimerkiksi AVK:lta saattaa irrota sopuhintaan. Tässä tapauksessahan aihioksi käy esimerkiksi vm -96 coupen kori, johon on laitettu faceliftin (eli 99->) keulapellit, kone ecuineen päivineen ja laatikko. Muista eroista en ole tietoinen. Jos siis viitsii nähdä vähänkään vaivaa, niin V1600-luokkaan pääsee kiinni hyvin edullisesti. Tästä esimerkiksi hiljattain kaupan ollut 2500e Lada Samara lienee yksi todiste.

Jos V1600 ikäraja nyt pudotettaisiin vuosimalliin -90, niin seuraava kysymys olis että miks tää -88 sunny ei käy (tiedän, kävis se varmaan kun sama malli vielä -91). Väittäsin myös, että -90 vuosimallin suosituimmissa 1.6 autoissa eli näissä Sunnyissa ja Corollissa on huomattavasti suurempi tarve tehdä korjaavia ja vahvistavia koritöitä, kuin vuosimallissa 2000 tai 2003. Raja on vedettävä johonkin ja nytkin aihion saa alle tonnilla. Ei pitäis olla kynnyskysymys edes persaukiselle. Perustan mielipiteeni sille, että olen itse persaukinen.

No, miksikö en sitten itse ala tekemään V-Meganea? No ku ei oo käsiä eikä aikaa ja ajan vielä halvemmalla, joskin luokassaan vähemmän kilpailukykyisellä kalustolla.
Ei taitu!

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja j67 » 17.11.2012 13:35

henkka_ok kirjoitti:
j67 kirjoitti:Ottko huomannut lähipiirissäs olis joku, jolla on tuo esittämäsi ongelma.

lue tuo markma03 kirjoitus ja yritä lyötää siihen jotain älykastä vastinetta niin saadaan tää älytön nokittelu lopetettua.
Ehei, minä en teilaa vartin sisään ihan jokaista joka on eri mieltä asioista. Lisäks en ala henkilökohtaisesti mollata jokaista, joka esittää vasta-argumentin. Enkä jaksa samoja asioita ladella joka rospuuttokausi neljään topikkiin, vaikka joku uus rallin pelastaja ne aina uudestaan avaisikin. Rallin aloittamisesta, oman ekan kisani kustannuksista, nuorten saamisesta kisoihin ynnä monesta muusta olen ehtinyt tarinoida ennenkin.

V1600 Meganen pakolliset kulut on itse tehtynä niin pienet, että hinta jää alle tuon kaupan olevan Meganen (joka kiinnostaisi ainakin minua, jos en olis peeaa). Nettiautosta katsastetun auton ostamalla voi tosiaan aihio olla sen 1300-2300e, mutta esimerkiksi AVK:lta saattaa irrota sopuhintaan. Tässä tapauksessahan aihioksi käy esimerkiksi vm -96 coupen kori, johon on laitettu faceliftin (eli 99->) keulapellit, kone ecuineen päivineen ja laatikko. Muista eroista en ole tietoinen. Jos siis viitsii nähdä vähänkään vaivaa, niin V1600-luokkaan pääsee kiinni hyvin edullisesti. Tästä esimerkiksi hiljattain kaupan ollut 2500e Lada Samara lienee yksi todiste.

Jos V1600 ikäraja nyt pudotettaisiin vuosimalliin -90, niin seuraava kysymys olis että miks tää -88 sunny ei käy (tiedän, kävis se varmaan kun sama malli vielä -91). Väittäsin myös, että -90 vuosimallin suosituimmissa 1.6 autoissa eli näissä Sunnyissa ja Corollissa on huomattavasti suurempi tarve tehdä korjaavia ja vahvistavia koritöitä, kuin vuosimallissa 2000 tai 2003. Raja on vedettävä johonkin ja nytkin aihion saa alle tonnilla. Ei pitäis olla kynnyskysymys edes persaukiselle. Perustan mielipiteeni sille, että olen itse persaukinen.

No, miksikö en sitten itse ala tekemään V-Meganea? No ku ei oo käsiä eikä aikaa ja ajan vielä halvemmalla, joskin luokassaan vähemmän kilpailukykyisellä kalustolla.
Ei kai aivan isoa etua siitä saa, et veen raja on 2000 vuosimalliin sidottu ainakaan jos sitä vertaa vuosimallin 1990. Mutta olen jo ennenkin tuonut esille sen että tuosta 1990-2000 alle 1600 autoista on aika moni luokittelematon. Joten jos niitä ei saa veehen niin jää yksi vuosikymmen käyttämättä.

Toinen seikka on se että mitä helpommaksi, halvemmaksi tai laajemmaksi valinnan vapaus tulee niin ei sen pitäisi haitata kenekään jo olemassa olevaa tekemistä.
Jos haittaa niin olis kiva kuulla miten.

Avatar
henkka_ok
WRC
WRC
Viestit: 1187
Liittynyt: 12.01.2005 00:00

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja henkka_ok » 17.11.2012 14:58

j67 kirjoitti:Ei kai aivan isoa etua siitä saa, et veen raja on 2000 vuosimalliin sidottu ainakaan jos sitä vertaa vuosimallin 1990. Mutta olen jo ennenkin tuonut esille sen että tuosta 1990-2000 alle 1600 autoista on aika moni luokittelematon. Joten jos niitä ei saa veehen niin jää yksi vuosikymmen käyttämättä.

Toinen seikka on se että mitä helpommaksi, halvemmaksi tai laajemmaksi valinnan vapaus tulee niin ei sen pitäisi haitata kenekään jo olemassa olevaa tekemistä.
Jos haittaa niin olis kiva kuulla miten.
Henkilökohtaisesti ei tuo vuosimalliraja haittaa yhtään, ei haittaisi kyllä sen laskeminenkaan. Ymmärrän silti alkuperäisen idean kannustaa kohti tuoreempia aihioita.

Mitä tuossa nopeasti katselin nettiautoa (1990-2000, 1,3-1,6 bensamanuaalit), niin 300e olis ensimmäiset "järkevät" aihiot (-94 Peugeot 306 1,4 3d), jonka saa keulapeltien vaihdolla jo nyt mukaan V1600 luokkaan sekä Opel Corsa B 1,4 -95, joka käy suoraan. Äffään heilahtaa 150e Escort 1,6 ja trophyyn oli 250e Ka kaupan (Ka käy myös V1600). Lisäksi mikä tahansa auto käy SS-luokkaan, muttei siellä silti kovin erikoista kalustoa pyöri, ainakaan pikkukoneisia. Aika laaja valinnanvapaus on siis jo olemassa. Se ei toki muuta miksikään sitä, että laajempikin se voi aina olla. Esitä j67 näkemyksesi siihen kysymykseen, miksi näin edulliset aihiot eivät kelpaa kellekään rallin kuhinoihin?
Ei taitu!

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja j67 » 17.11.2012 15:38

Se johtuu suoraan siitä että kuvitellaan isojen erojen ajamiseen tarvittavan isoa ja nopeaa kalustoa. V-1600 autojen tuloksia kun seuraa niin ne on kohtuullisen nopeita, jää aika useassa kilpailussa moni tehokkaampi jalkoihin.
Se miksei halvat ja pienet ei kelpaa johtuu asenteesta, siis myös ympärillä olevien antamasta palautteesta. Yritä hakea joku "oikeen" kilpa-auton omistaja joka vilpittömästi kannustaa aloittaan vee autolla.
Kilpa-autoista kun tulee puhetta niin hetkessä onkin jo puhe välitetyistä laatikoista reigereistä eli suunnilleen kaikesta mitä veehen ei edes saa laittaa. En osaa tuon kummempaa syytä esittää. Mut luulen et en oo ihan lepikossakaan syiden paikkansa pitävyydestä.

Avatar
markomartini
KV
KV
Viestit: 803
Liittynyt: 29.03.2004 00:00
Viesti:

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja markomartini » 17.11.2012 16:20

Lajifoorumin väliaikapuheissa oli moni sitä mieltä (minä myös) että halvin/tasapuolisin kalusto aloittaa on v1600.
Miksi et tullut paikalle kun masapee pyysi siellä olisi sinunkin ajatukset tullut julki.

Asenne on jokaisen oma murhe.
Jopea lainatakseni "ajattele nyt ihan ite.

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja j67 » 17.11.2012 17:15

Pääasia että tuo v-1600 myöteisyys kasvaa, sama kai missä sitä puidaan. Päämäärä lienee tärkeämpi kuin toteutustapa.
Nyt kun on puhuttu esim. kouluihin suuntautuvasta markkinoitikampanjoista, on varmaan helpompi kertoa kalustosta joka voidaan tehdä sillä amiksessakin lähes omin voimin ja pääasia ettei hirvittäviä investointeja ole esteenä nuorilla miehillä ja naisilla.

Asenne on jokaisen oma asema mutta kyllä mä ainakin menen ennenmin paikkaan jossa on ihan oikeesti avoin ilmapiiri.

Avatar
2000
Yleinen
Yleinen
Viestit: 262
Liittynyt: 02.05.2004 00:00

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja 2000 » 17.11.2012 19:35

j67 kirjoitti:Se johtuu suoraan siitä että kuvitellaan isojen erojen ajamiseen tarvittavan isoa ja nopeaa kalustoa. V-1600 autojen tuloksia kun seuraa niin ne on kohtuullisen nopeita, jää aika useassa kilpailussa moni tehokkaampi jalkoihin.
Se miksei halvat ja pienet ei kelpaa johtuu asenteesta, siis myös ympärillä olevien antamasta palautteesta. Yritä hakea joku "oikeen" kilpa-auton omistaja joka vilpittömästi kannustaa aloittaan vee autolla.
Kilpa-autoista kun tulee puhetta niin hetkessä onkin jo puhe välitetyistä laatikoista reigereistä eli suunnilleen kaikesta mitä veehen ei edes saa laittaa. En osaa tuon kummempaa syytä esittää. Mut luulen et en oo ihan lepikossakaan syiden paikkansa pitävyydestä.
Eikös bemari-sarjastakin pitänyt tulla niin mahtava ja suuri sarja, mutta moni joka enempi ajanut niin ainakin sanonut et ei siinä nyt sitä kilpa-auton tuntua niin ole! Monesta bemaristakin tullut sitten f-ryhmäläinen!
Ehkä toi v-1600 ihan aloituskalustona menee!

mut omasta mielestäni f-ryhmä harrastajalle se oikea voi käyttää vähän omaakin mielikuvitusta!

Avatar
MJT
WRC
WRC
Viestit: 1046
Liittynyt: 21.05.2004 00:00

Re: Paljonko saisi maksaa?

Viesti Kirjoittaja MJT » 17.11.2012 21:40

Meiltä löytyy V-1600 luokkaan pienellä Faceliftillä tehtävissä oleva lastutettu 1600 Skoda Felicia. Hintaan 750€. Entinen Helkaman 0-auto. Kaaret sisään ja menoksi. Eikä tule maksamaan paljon.
matti.j.tarvainen@gmail.com

Vastaa Viestiin