Paljonko saisi maksaa?
-
j67
- KV

- Viestit: 721
- Liittynyt: 19.09.2011 18:56
Re: Paljonko saisi maksaa?
Jos tuo tarjous pitää niin saatan soittaakin. Riippuu talven työtilanteesta,jollei joku ala sit sponssaa niin voi tulla soitto aikasemminkin. Ei nyt kuitenkaan viitsis heittää sitä lauantaimakkarasiivuu ton eväsnäkkärin päältä et pääsis ajaa.
Ei sulla sattuis olee ajovarusteita vuokralle kun joku per..le päätti et noi vanhat on hengenvaarallisii.
Ei sulla sattuis olee ajovarusteita vuokralle kun joku per..le päätti et noi vanhat on hengenvaarallisii.
- markma03
- B-junnu

- Viestit: 31
- Liittynyt: 29.05.2006 00:00
Re: Paljonko saisi maksaa?
Tällä kertaa taisi j67 osua oikeaan ainakin jos katsotaan v1600 auton pyynti hintoja. iIsellä kokemusta grp.f meganesta 2.0 coupe vm.97 jossa uusi rs auton suorakytkylaatikko lukolla. shimmatut 50.mm bilsteinit, varaosaautot, sammutinjärjestelmät, kisakatit, boxit, yms. tehot n170-180 ei syö rengasta vain lähtönro. (soratalvella). Ja silti v.meganet antaa turpaan. Hintaa vajaa 7000. Ja vuokraus tutuille oman tunnon mukaan.
turpaan tulee jos hajoaa
Miettikää jos tämä auto olisi v.1600 ja 3vuotta uudempi. Pyynti hinta voisi olla aika paljon korkeampi tai tuskin paljon pienempi ainakaan. Itse olen seurannut meganen v aihioiden hintaa ja todennut että ei ainakaan halvempaan vaihdu jos rupeen tekemään ja taitaa seuraavaksi halvin olla lada. Kiitos ja Anteeksi. Mutta jos ikäraja v1600 autoissa olisi alempi niin ehjän aihion hinta olisi huomattavasti halvempi. Köyhälle suuri ero jos aihio maksaa 300 eikä 1300.
- TimoSvanberg
- A-Junnu

- Viestit: 66
- Liittynyt: 13.03.2008 00:00
Re: Paljonko saisi maksaa?
Vaatteet joutuu hankkimaan muualta, suosittelen björkkiä.j67 kirjoitti:Jos tuo tarjous pitää niin saatan soittaakin. Riippuu talven työtilanteesta,jollei joku ala sit sponssaa niin voi tulla soitto aikasemminkin. Ei nyt kuitenkaan viitsis heittää sitä lauantaimakkarasiivuu ton eväsnäkkärin päältä et pääsis ajaa.
Ei sulla sattuis olee ajovarusteita vuokralle kun joku per..le päätti et noi vanhat on hengenvaarallisii.
- henkka_ok
- WRC

- Viestit: 1187
- Liittynyt: 12.01.2005 00:00
Re: Paljonko saisi maksaa?
On se kyllä jännä juttu tuo internetkeskustelu. Tääkin ilmeisesti(?) jo 45 vuoden ikään ehtiny Laaksonen solvaa ihan ääneen joka toista joka mihinkään mitään kirjottaa. Sitku tuumataan että "hanki elämä" ni aletaan marttyyrinä kysellä kommentin lajia kehittävästä vaikutuksesta.j67 kirjoitti:Mikähän mahtoi olla tämän kommentin lajia kehittävä osuus????????markomartini kirjoitti:j67 hanki elämä.
ja lopeta puskista huutelu se ei johda mihinkään niinkuin itse aikaisemmin totesit.
Näitä täällä riittää.
Niin metsä vastaa...
Ei taitu!
-
j67
- KV

- Viestit: 721
- Liittynyt: 19.09.2011 18:56
Re: Paljonko saisi maksaa?
Ottko huomannut lähipiirissäs olis joku, jolla on tuo esittämäsi ongelma.
lue tuo markma03 kirjoitus ja yritä lyötää siihen jotain älykastä vastinetta niin saadaan tää älytön nokittelu lopetettua.
lue tuo markma03 kirjoitus ja yritä lyötää siihen jotain älykastä vastinetta niin saadaan tää älytön nokittelu lopetettua.
-
korkki60
- B-junnu

- Viestit: 41
- Liittynyt: 11.04.2011 15:34
Re: Paljonko saisi maksaa?
j67 kirjoitti:Ralli.net livefoorumin puitteissa tuli esille asioita, joitain paremmin joitain huonommin. Mutta yksi asia joka jäi mieleen ja on monesti ollut keskusteluissa jo aikaisemminkin, halvempi aloitus kynnys.
Jotta asiaa saisi vietyä eteenpäin jota jo on tapahtunutkin niin esittäisin kysymyksen.
Paljonko saisi maksaa rallin kokeilu. Siis valmis paketti, auto, varusteet,renkaat, huollot ja neuvonta miten toimia. Jos tämä olisi saatavissa yhtenä pakettina vaikka vuokraamalla niin mitä uudet tai paluumuuttajat olisi halukkaat maksamaan yksittäisestä rallikokeilusta.
Tähän ei kannata alkaa spekuloimaan kalustoilla tai sen enempää muullakaan sisällöllä vaan saada selkeä taloudellisen panostuksen kipuraja esille.
Tuon kipurajan hahmottaminen antaa työkaluja toimia huomattavasti enemmän kuin toteamus halvemmalla.
Joten jos halua on halvempaan harrastamiseen niin kannattaa vastata. Aloitteet akk:n suuntaan on tehty, nyt tarvitaan tietoa mahdollisimman laajalti. Vastaanotto Akk:n suunnassa on sen kaltaista että mahdollisuuksia on muuttaa toimintatapoja jos tiedetään mitä halutaan.
Tällä tekstillä tämä viestiketju polkastiin käyntiin ja missä ollaan taas?
Pelkkää nokitteluu, täällä samat nimimerkit PILAA nämä keskustelut viestiketjusta toiseen, TOISTAN SAMAT NIMIMERKIT!!!
VOISIKO YLLÄPITO NYT VIHDOIN PUUTTUA NÄIHIN?
- Kenda1.0
- Yleinen

- Viestit: 173
- Liittynyt: 20.09.2011 00:38
Re: Paljonko saisi maksaa?
Milläköhän nämä tietyt nimimerkit pilaa keskustelun? Olemalla eri mieltä joistain asioista?
Jos keskustelu avataan ni sit täytyy kestää myös se et kaikki ei oo välttämättä samaa mieltä keskustelun avaajan kanssa.
Jos avauksesta eriäviä mielipiteitä ei sallittais ni sit tää olis jo melko kouvostoliittolainen foorumi.
Jos keskustelu avataan ni sit täytyy kestää myös se et kaikki ei oo välttämättä samaa mieltä keskustelun avaajan kanssa.
Jos avauksesta eriäviä mielipiteitä ei sallittais ni sit tää olis jo melko kouvostoliittolainen foorumi.
- henkka_ok
- WRC

- Viestit: 1187
- Liittynyt: 12.01.2005 00:00
Re: Paljonko saisi maksaa?
Ehei, minä en teilaa vartin sisään ihan jokaista joka on eri mieltä asioista. Lisäks en ala henkilökohtaisesti mollata jokaista, joka esittää vasta-argumentin. Enkä jaksa samoja asioita ladella joka rospuuttokausi neljään topikkiin, vaikka joku uus rallin pelastaja ne aina uudestaan avaisikin. Rallin aloittamisesta, oman ekan kisani kustannuksista, nuorten saamisesta kisoihin ynnä monesta muusta olen ehtinyt tarinoida ennenkin.j67 kirjoitti:Ottko huomannut lähipiirissäs olis joku, jolla on tuo esittämäsi ongelma.
lue tuo markma03 kirjoitus ja yritä lyötää siihen jotain älykastä vastinetta niin saadaan tää älytön nokittelu lopetettua.
V1600 Meganen pakolliset kulut on itse tehtynä niin pienet, että hinta jää alle tuon kaupan olevan Meganen (joka kiinnostaisi ainakin minua, jos en olis peeaa). Nettiautosta katsastetun auton ostamalla voi tosiaan aihio olla sen 1300-2300e, mutta esimerkiksi AVK:lta saattaa irrota sopuhintaan. Tässä tapauksessahan aihioksi käy esimerkiksi vm -96 coupen kori, johon on laitettu faceliftin (eli 99->) keulapellit, kone ecuineen päivineen ja laatikko. Muista eroista en ole tietoinen. Jos siis viitsii nähdä vähänkään vaivaa, niin V1600-luokkaan pääsee kiinni hyvin edullisesti. Tästä esimerkiksi hiljattain kaupan ollut 2500e Lada Samara lienee yksi todiste.
Jos V1600 ikäraja nyt pudotettaisiin vuosimalliin -90, niin seuraava kysymys olis että miks tää -88 sunny ei käy (tiedän, kävis se varmaan kun sama malli vielä -91). Väittäsin myös, että -90 vuosimallin suosituimmissa 1.6 autoissa eli näissä Sunnyissa ja Corollissa on huomattavasti suurempi tarve tehdä korjaavia ja vahvistavia koritöitä, kuin vuosimallissa 2000 tai 2003. Raja on vedettävä johonkin ja nytkin aihion saa alle tonnilla. Ei pitäis olla kynnyskysymys edes persaukiselle. Perustan mielipiteeni sille, että olen itse persaukinen.
No, miksikö en sitten itse ala tekemään V-Meganea? No ku ei oo käsiä eikä aikaa ja ajan vielä halvemmalla, joskin luokassaan vähemmän kilpailukykyisellä kalustolla.
Ei taitu!
-
j67
- KV

- Viestit: 721
- Liittynyt: 19.09.2011 18:56
Re: Paljonko saisi maksaa?
Ei kai aivan isoa etua siitä saa, et veen raja on 2000 vuosimalliin sidottu ainakaan jos sitä vertaa vuosimallin 1990. Mutta olen jo ennenkin tuonut esille sen että tuosta 1990-2000 alle 1600 autoista on aika moni luokittelematon. Joten jos niitä ei saa veehen niin jää yksi vuosikymmen käyttämättä.henkka_ok kirjoitti:Ehei, minä en teilaa vartin sisään ihan jokaista joka on eri mieltä asioista. Lisäks en ala henkilökohtaisesti mollata jokaista, joka esittää vasta-argumentin. Enkä jaksa samoja asioita ladella joka rospuuttokausi neljään topikkiin, vaikka joku uus rallin pelastaja ne aina uudestaan avaisikin. Rallin aloittamisesta, oman ekan kisani kustannuksista, nuorten saamisesta kisoihin ynnä monesta muusta olen ehtinyt tarinoida ennenkin.j67 kirjoitti:Ottko huomannut lähipiirissäs olis joku, jolla on tuo esittämäsi ongelma.
lue tuo markma03 kirjoitus ja yritä lyötää siihen jotain älykastä vastinetta niin saadaan tää älytön nokittelu lopetettua.
V1600 Meganen pakolliset kulut on itse tehtynä niin pienet, että hinta jää alle tuon kaupan olevan Meganen (joka kiinnostaisi ainakin minua, jos en olis peeaa). Nettiautosta katsastetun auton ostamalla voi tosiaan aihio olla sen 1300-2300e, mutta esimerkiksi AVK:lta saattaa irrota sopuhintaan. Tässä tapauksessahan aihioksi käy esimerkiksi vm -96 coupen kori, johon on laitettu faceliftin (eli 99->) keulapellit, kone ecuineen päivineen ja laatikko. Muista eroista en ole tietoinen. Jos siis viitsii nähdä vähänkään vaivaa, niin V1600-luokkaan pääsee kiinni hyvin edullisesti. Tästä esimerkiksi hiljattain kaupan ollut 2500e Lada Samara lienee yksi todiste.
Jos V1600 ikäraja nyt pudotettaisiin vuosimalliin -90, niin seuraava kysymys olis että miks tää -88 sunny ei käy (tiedän, kävis se varmaan kun sama malli vielä -91). Väittäsin myös, että -90 vuosimallin suosituimmissa 1.6 autoissa eli näissä Sunnyissa ja Corollissa on huomattavasti suurempi tarve tehdä korjaavia ja vahvistavia koritöitä, kuin vuosimallissa 2000 tai 2003. Raja on vedettävä johonkin ja nytkin aihion saa alle tonnilla. Ei pitäis olla kynnyskysymys edes persaukiselle. Perustan mielipiteeni sille, että olen itse persaukinen.
No, miksikö en sitten itse ala tekemään V-Meganea? No ku ei oo käsiä eikä aikaa ja ajan vielä halvemmalla, joskin luokassaan vähemmän kilpailukykyisellä kalustolla.
Toinen seikka on se että mitä helpommaksi, halvemmaksi tai laajemmaksi valinnan vapaus tulee niin ei sen pitäisi haitata kenekään jo olemassa olevaa tekemistä.
Jos haittaa niin olis kiva kuulla miten.
- henkka_ok
- WRC

- Viestit: 1187
- Liittynyt: 12.01.2005 00:00
Re: Paljonko saisi maksaa?
Henkilökohtaisesti ei tuo vuosimalliraja haittaa yhtään, ei haittaisi kyllä sen laskeminenkaan. Ymmärrän silti alkuperäisen idean kannustaa kohti tuoreempia aihioita.j67 kirjoitti:Ei kai aivan isoa etua siitä saa, et veen raja on 2000 vuosimalliin sidottu ainakaan jos sitä vertaa vuosimallin 1990. Mutta olen jo ennenkin tuonut esille sen että tuosta 1990-2000 alle 1600 autoista on aika moni luokittelematon. Joten jos niitä ei saa veehen niin jää yksi vuosikymmen käyttämättä.
Toinen seikka on se että mitä helpommaksi, halvemmaksi tai laajemmaksi valinnan vapaus tulee niin ei sen pitäisi haitata kenekään jo olemassa olevaa tekemistä.
Jos haittaa niin olis kiva kuulla miten.
Mitä tuossa nopeasti katselin nettiautoa (1990-2000, 1,3-1,6 bensamanuaalit), niin 300e olis ensimmäiset "järkevät" aihiot (-94 Peugeot 306 1,4 3d), jonka saa keulapeltien vaihdolla jo nyt mukaan V1600 luokkaan sekä Opel Corsa B 1,4 -95, joka käy suoraan. Äffään heilahtaa 150e Escort 1,6 ja trophyyn oli 250e Ka kaupan (Ka käy myös V1600). Lisäksi mikä tahansa auto käy SS-luokkaan, muttei siellä silti kovin erikoista kalustoa pyöri, ainakaan pikkukoneisia. Aika laaja valinnanvapaus on siis jo olemassa. Se ei toki muuta miksikään sitä, että laajempikin se voi aina olla. Esitä j67 näkemyksesi siihen kysymykseen, miksi näin edulliset aihiot eivät kelpaa kellekään rallin kuhinoihin?
Ei taitu!
-
j67
- KV

- Viestit: 721
- Liittynyt: 19.09.2011 18:56
Re: Paljonko saisi maksaa?
Se johtuu suoraan siitä että kuvitellaan isojen erojen ajamiseen tarvittavan isoa ja nopeaa kalustoa. V-1600 autojen tuloksia kun seuraa niin ne on kohtuullisen nopeita, jää aika useassa kilpailussa moni tehokkaampi jalkoihin.
Se miksei halvat ja pienet ei kelpaa johtuu asenteesta, siis myös ympärillä olevien antamasta palautteesta. Yritä hakea joku "oikeen" kilpa-auton omistaja joka vilpittömästi kannustaa aloittaan vee autolla.
Kilpa-autoista kun tulee puhetta niin hetkessä onkin jo puhe välitetyistä laatikoista reigereistä eli suunnilleen kaikesta mitä veehen ei edes saa laittaa. En osaa tuon kummempaa syytä esittää. Mut luulen et en oo ihan lepikossakaan syiden paikkansa pitävyydestä.
Se miksei halvat ja pienet ei kelpaa johtuu asenteesta, siis myös ympärillä olevien antamasta palautteesta. Yritä hakea joku "oikeen" kilpa-auton omistaja joka vilpittömästi kannustaa aloittaan vee autolla.
Kilpa-autoista kun tulee puhetta niin hetkessä onkin jo puhe välitetyistä laatikoista reigereistä eli suunnilleen kaikesta mitä veehen ei edes saa laittaa. En osaa tuon kummempaa syytä esittää. Mut luulen et en oo ihan lepikossakaan syiden paikkansa pitävyydestä.
- markomartini
- KV

- Viestit: 803
- Liittynyt: 29.03.2004 00:00
- Viesti:
Re: Paljonko saisi maksaa?
Lajifoorumin väliaikapuheissa oli moni sitä mieltä (minä myös) että halvin/tasapuolisin kalusto aloittaa on v1600.
Miksi et tullut paikalle kun masapee pyysi siellä olisi sinunkin ajatukset tullut julki.
Asenne on jokaisen oma murhe.
Jopea lainatakseni "ajattele nyt ihan ite.
Miksi et tullut paikalle kun masapee pyysi siellä olisi sinunkin ajatukset tullut julki.
Asenne on jokaisen oma murhe.
Jopea lainatakseni "ajattele nyt ihan ite.
-
j67
- KV

- Viestit: 721
- Liittynyt: 19.09.2011 18:56
Re: Paljonko saisi maksaa?
Pääasia että tuo v-1600 myöteisyys kasvaa, sama kai missä sitä puidaan. Päämäärä lienee tärkeämpi kuin toteutustapa.
Nyt kun on puhuttu esim. kouluihin suuntautuvasta markkinoitikampanjoista, on varmaan helpompi kertoa kalustosta joka voidaan tehdä sillä amiksessakin lähes omin voimin ja pääasia ettei hirvittäviä investointeja ole esteenä nuorilla miehillä ja naisilla.
Asenne on jokaisen oma asema mutta kyllä mä ainakin menen ennenmin paikkaan jossa on ihan oikeesti avoin ilmapiiri.
Nyt kun on puhuttu esim. kouluihin suuntautuvasta markkinoitikampanjoista, on varmaan helpompi kertoa kalustosta joka voidaan tehdä sillä amiksessakin lähes omin voimin ja pääasia ettei hirvittäviä investointeja ole esteenä nuorilla miehillä ja naisilla.
Asenne on jokaisen oma asema mutta kyllä mä ainakin menen ennenmin paikkaan jossa on ihan oikeesti avoin ilmapiiri.
- 2000
- Yleinen

- Viestit: 262
- Liittynyt: 02.05.2004 00:00
Re: Paljonko saisi maksaa?
Eikös bemari-sarjastakin pitänyt tulla niin mahtava ja suuri sarja, mutta moni joka enempi ajanut niin ainakin sanonut et ei siinä nyt sitä kilpa-auton tuntua niin ole! Monesta bemaristakin tullut sitten f-ryhmäläinen!j67 kirjoitti:Se johtuu suoraan siitä että kuvitellaan isojen erojen ajamiseen tarvittavan isoa ja nopeaa kalustoa. V-1600 autojen tuloksia kun seuraa niin ne on kohtuullisen nopeita, jää aika useassa kilpailussa moni tehokkaampi jalkoihin.
Se miksei halvat ja pienet ei kelpaa johtuu asenteesta, siis myös ympärillä olevien antamasta palautteesta. Yritä hakea joku "oikeen" kilpa-auton omistaja joka vilpittömästi kannustaa aloittaan vee autolla.
Kilpa-autoista kun tulee puhetta niin hetkessä onkin jo puhe välitetyistä laatikoista reigereistä eli suunnilleen kaikesta mitä veehen ei edes saa laittaa. En osaa tuon kummempaa syytä esittää. Mut luulen et en oo ihan lepikossakaan syiden paikkansa pitävyydestä.
Ehkä toi v-1600 ihan aloituskalustona menee!
mut omasta mielestäni f-ryhmä harrastajalle se oikea voi käyttää vähän omaakin mielikuvitusta!
- MJT
- WRC

- Viestit: 1046
- Liittynyt: 21.05.2004 00:00
Re: Paljonko saisi maksaa?
Meiltä löytyy V-1600 luokkaan pienellä Faceliftillä tehtävissä oleva lastutettu 1600 Skoda Felicia. Hintaan 750€. Entinen Helkaman 0-auto. Kaaret sisään ja menoksi. Eikä tule maksamaan paljon.
matti.j.tarvainen@gmail.com
matti.j.tarvainen@gmail.com