Castroll SM-RALLI 27.-28.9.2013 ALL IN ONE
- ainavääräpaikka
- Yleinen

- Viestit: 241
- Liittynyt: 30.06.2007 00:00
Re: Castroll SM-RALLI 27.-28.9.2013 ALL IN ONE
Hyvä kun näin sunnuntai-iltanakaan ei Maikkarin rallitoimitus ole saanut nettiin minkäänlaista juttua Tampereen sm-rallista...
-
j67
- KV

- Viestit: 721
- Liittynyt: 19.09.2011 18:56
Re: Castroll SM-RALLI 27.-28.9.2013 ALL IN ONE
Vetäkää välillä happea.
Mitä siis oikeesti tapahtui.
Nikara voitti nelikolla Nuoralan äffäläistä 1,8 sekuntia per km.
Nuorala voitti äffäläisellä ruotsin volvoa 2.03 sekuntia per km.
Eli Nikara voitti nelikolla ruotsin volvoa 3,83sekuntia per km.
Siinä kolmikko joka meni sen mitä autojen tehoerot edellyttää, mitä helkuttia ne muut teki?
Sitä vois hetken pohtia.
Lauantai iltana tuli noin 4sekuntia sm-rallia maikkarilta. Ihan vaan tiedoksi, et onhan sitä näkyvyyttä
Mitä siis oikeesti tapahtui.
Nikara voitti nelikolla Nuoralan äffäläistä 1,8 sekuntia per km.
Nuorala voitti äffäläisellä ruotsin volvoa 2.03 sekuntia per km.
Eli Nikara voitti nelikolla ruotsin volvoa 3,83sekuntia per km.
Siinä kolmikko joka meni sen mitä autojen tehoerot edellyttää, mitä helkuttia ne muut teki?
Sitä vois hetken pohtia.
Lauantai iltana tuli noin 4sekuntia sm-rallia maikkarilta. Ihan vaan tiedoksi, et onhan sitä näkyvyyttä
-
M.Sport
- Yleinen

- Viestit: 208
- Liittynyt: 27.02.2011 21:19
Re: Castroll SM-RALLI 27.-28.9.2013 ALL IN ONE
Ei taida Jaska kauheen monelta lähteä vaik vähän enämpikin reenais! Onnittelut cupin voitosta vihdoinkin ja todella kovasta suorituksesta Suomen "isojen poikien" joukossa! Riittä hiukan jälkipuheita paikallisilla Essoilla!
- Tommi
- B-junnu

- Viestit: 38
- Liittynyt: 13.05.2004 00:00
Re: Castroll SM-RALLI 27.-28.9.2013 ALL IN ONE
Lajia läheltä seuranneena potran suoritus vanhalla Tukholman taksilla ei todellakaan tullut yllätyksenä! Ihmetyttää moinen ihmettely. Lähinnä jäin miettimään paljonko "Ruutanan ruuda" olis saanut nipistettyä ajasta pois, jos olis Leinosella(kartanlukija) ollut nuotit koko reitille! Paperista on helppo vetää ;)
- jb1966
- A-Junnu

- Viestit: 124
- Liittynyt: 25.02.2006 00:00
Re: Castroll SM-RALLI 27.-28.9.2013 ALL IN ONE
tommi, nimenomaan ja täällä tultiin heti vittuileen ku kirjoitin et veti pimeeseen siitamassa 
- petepee
- KV

- Viestit: 707
- Liittynyt: 11.06.2004 00:00
Re: Castroll SM-RALLI 27.-28.9.2013 ALL IN ONE
Taksi meni hyvin oli nuotteja tai ei.Samaa voi kokeilla vaikka jossain Joensuun kieppeillä niin ei ehkä onnistu.
Ennen kuin olette patsasta pystyttämässä niin kehuisin Asunmaan koko kauden ajoa vuoden positiivisimpana yllätyksenä.
Ennen kuin olette patsasta pystyttämässä niin kehuisin Asunmaan koko kauden ajoa vuoden positiivisimpana yllätyksenä.
- RallyAddict
- B-junnu

- Viestit: 21
- Liittynyt: 03.01.2007 00:00
Re: Castroll SM-RALLI 27.-28.9.2013 ALL IN ONE
Kyllä Nuorala on vetomiesten vetomies ja ralliteiden Kuningas ;)! Hattu päästä !
Mika Tuomi
- Monni
- B-junnu

- Viestit: 38
- Liittynyt: 07.10.2010 00:00
Re: Castroll SM-RALLI 27.-28.9.2013 ALL IN ONE
Kuinkas karaokekilpailussa kävi? :D
-
M.Sport
- Yleinen

- Viestit: 208
- Liittynyt: 27.02.2011 21:19
Re: Castroll SM-RALLI 27.-28.9.2013 ALL IN ONE
Juu ja ennenkuin Asunmaan mukaan nimetään katuja ni kannattaa tarkastella nykymuotoisen/kuljettajien sm-sarjan tasoa hieman kriittisemmin! "Vanhoille" parroille (Salo/Vihavainen)riittää mitaleihin pelkkä mukanaolo! Esimerkiksi vois ottaa myös Turun Sm-rallin jossa yksi nimeltä mainitsematon rakennus yrittäjä ajoi vitosen joukkoon! Nelikoissa saa pisteitä niinku arpajaasissa mutta molemmissa etuveto luokissa ajetaan sentään kilpaa! Muuan nuori mies Vuorisalo otti ehkä kovimmassa luokassa hopiat ja mm-rallin ryhmävoiton eka yrityksellä eli Merimaskuun vois ajatella Samulin tietä ennemmin. Ps mitenkään Asunmaata väheksymättä! Oliskohan Jaska ajellu kympin joukkoon esim silloin ku isossa nassessa ajelivat herrat Puhakka,Korhonen,Rovanperä,Harkki,Kangas,Pykälistö,Paasonen,Tuohino,Ampuja ja sitte viivalla vielä jossain kohtii miltei 10 Wrc autoa. Nää hommat vaan oikeesti kertoo Jaskan hyvyyden ja luokattoman huonon sarjan tason nelikoissa!?
-
j67
- KV

- Viestit: 721
- Liittynyt: 19.09.2011 18:56
Re: Castroll SM-RALLI 27.-28.9.2013 ALL IN ONE
M.Sport toi esille sen mistä on kyse.
SM sarjan taso on nykymenolla lähellä komediaa. AKK:ssa olisi syytä herätä ja miettiä olisiko jotain muutoksia tehtävä.
Se että SM sarja on mitä on, ei vähennä Nuoralan suorituksen tasoa. Siinä olisi mittaria vauhtiin joka sarjatasolla olisi oltava.
Toisaalta ei tuon etuvetoluokankaan vauhdissa hirveesti ole kehumista jos suorittaa aikavertailuja kilometri/sekunti tasolla. Etuvetoluokassa vaan taso on tasaisempi kuin nelikoissa. Mutta ei se viellä todista mitään.
Ehkä olisi syytä lähteä miettimään teknisesti yhdenveroisen kaluston luokkaa jossa SM mitalit ratkaistaisiin.
Muistan lukeneeni jostain ettei tuo Nuoralan Volvo ole mitenkään erityisen hype hifistely laite. Olisiko siinä kenties syy vauhtiin ja mitä siitä olisi opittavissa.
SM sarjan taso on nykymenolla lähellä komediaa. AKK:ssa olisi syytä herätä ja miettiä olisiko jotain muutoksia tehtävä.
Se että SM sarja on mitä on, ei vähennä Nuoralan suorituksen tasoa. Siinä olisi mittaria vauhtiin joka sarjatasolla olisi oltava.
Toisaalta ei tuon etuvetoluokankaan vauhdissa hirveesti ole kehumista jos suorittaa aikavertailuja kilometri/sekunti tasolla. Etuvetoluokassa vaan taso on tasaisempi kuin nelikoissa. Mutta ei se viellä todista mitään.
Ehkä olisi syytä lähteä miettimään teknisesti yhdenveroisen kaluston luokkaa jossa SM mitalit ratkaistaisiin.
Muistan lukeneeni jostain ettei tuo Nuoralan Volvo ole mitenkään erityisen hype hifistely laite. Olisiko siinä kenties syy vauhtiin ja mitä siitä olisi opittavissa.
- JoneLampinen
- KV

- Viestit: 308
- Liittynyt: 03.09.2007 00:00
Re: Castroll SM-RALLI 27.-28.9.2013 ALL IN ONE
Niin, miksi ei muuten ollut Vetomieskisassa?RallyAddict kirjoitti:Kyllä Nuorala on vetomiesten vetomies ja ralliteiden Kuningas ;)! Hattu päästä !
- Trophy
- KV

- Viestit: 450
- Liittynyt: 05.05.2004 00:00
- Viesti:
Re: Castroll SM-RALLI 27.-28.9.2013 ALL IN ONE
[quote="j67"]
Ehkä olisi syytä lähteä miettimään teknisesti yhdenveroisen kaluston luokkaa jossa SM mitalit ratkaistaisiin.
Sellainenhan on jo, V1600
Ehkä olisi syytä lähteä miettimään teknisesti yhdenveroisen kaluston luokkaa jossa SM mitalit ratkaistaisiin.
Sellainenhan on jo, V1600
- Unto
- KV

- Viestit: 728
- Liittynyt: 29.04.2004 00:00
- Paikkakunta: Valkeakiski
- Viesti:
Re: Castroll SM-RALLI 27.-28.9.2013 ALL IN ONE
Rallin SM sarja vaikuttaa enemmänkin vitsiltä kuin oikeelta Suomenmestaruustason urheilutapahtumalta!!!
Ensinnäkin tapahtuman / sarjan medianäkyvyys??? Promoottorilta ala-arvoinen suoritus... Lauantain Urheiluruudussa ei halaistua sanaakaan koko rallista ja Tulosruudussa noin 15s insertti...
4Vetosissa Tampereella Salo ajo varmasti maaliin, ja Vihavainen kyttäili jos vaikka Salolle jotain sattuis... toi sitten näky penkalle ja rajusti. Vielä kun Nikolla oli outo auto niin aika pliisua oli meno. Onneksi vierailevia tähtiä oli Nikara ja Kuuda niin edes joku ajoi rallia 4wd autolla...
Jo vuosia on koko SM.kärki ollut Salon varassa. Haastajia tietty on ollut Lappi, ja ikinuori Vihavainen mutta 3-4 kärkiauton jälkeen tulevat 4wd elämysmatkailijat evät anna sarjalle minkäänlaista lisä arvoa!!!
Jonkinlaista muutosta olis saatava ja nopeasti! Itse olisin valmis heivaamaan nelivetoisilta SM.statuksen pois... SM status vain 1.luokalle r2 tai r3 (r2.ssa enemmän autoja) Tälläkin hetkellä R2 luokassa meno on raikasta ja yritteliästä mukana nurialupauksia ja hyviä vauhtimittareita...
Aikoinaan sanottiin SM sarjasta, "aja ensin Sebastian Lindholmia lujempaa ja haaveile sitten maailmanvalloituksesta" samaa voisi nykyään sanoa etuvetoisella ajettaessa Joonas Lindroosista!!
Nuorille ja lupaaville olisi varmasti iso apu siittä, että he ajaisivat siittä yhdestä ja ainoasta Suomenmestaruudesta! Olettaen, että sarja promoottori olisi silloin hieman enemmän maailman pulssilla mitä se tänävuonna on ollut!!!!
Iso plussa kuitenkin Castrol rallin järjestäjille tapahtumaasta jossa oli selkeesti yritystä oikeeseen suuntaan...
Ensinnäkin tapahtuman / sarjan medianäkyvyys??? Promoottorilta ala-arvoinen suoritus... Lauantain Urheiluruudussa ei halaistua sanaakaan koko rallista ja Tulosruudussa noin 15s insertti...
Tuossa on J67 mielestäni hyvin kiteyteyttänyt SM sarjan vauhdillinen tason!!j67 kirjoitti: Nikara voitti nelikolla Nuoralan äffäläistä 1,8 sekuntia per km.
Nuorala voitti äffäläisellä ruotsin volvoa 2.03 sekuntia per km.
Eli Nikara voitti nelikolla ruotsin volvoa 3,83sekuntia per km.
4Vetosissa Tampereella Salo ajo varmasti maaliin, ja Vihavainen kyttäili jos vaikka Salolle jotain sattuis... toi sitten näky penkalle ja rajusti. Vielä kun Nikolla oli outo auto niin aika pliisua oli meno. Onneksi vierailevia tähtiä oli Nikara ja Kuuda niin edes joku ajoi rallia 4wd autolla...
Jo vuosia on koko SM.kärki ollut Salon varassa. Haastajia tietty on ollut Lappi, ja ikinuori Vihavainen mutta 3-4 kärkiauton jälkeen tulevat 4wd elämysmatkailijat evät anna sarjalle minkäänlaista lisä arvoa!!!
Jonkinlaista muutosta olis saatava ja nopeasti! Itse olisin valmis heivaamaan nelivetoisilta SM.statuksen pois... SM status vain 1.luokalle r2 tai r3 (r2.ssa enemmän autoja) Tälläkin hetkellä R2 luokassa meno on raikasta ja yritteliästä mukana nurialupauksia ja hyviä vauhtimittareita...
Aikoinaan sanottiin SM sarjasta, "aja ensin Sebastian Lindholmia lujempaa ja haaveile sitten maailmanvalloituksesta" samaa voisi nykyään sanoa etuvetoisella ajettaessa Joonas Lindroosista!!
Nuorille ja lupaaville olisi varmasti iso apu siittä, että he ajaisivat siittä yhdestä ja ainoasta Suomenmestaruudesta! Olettaen, että sarja promoottori olisi silloin hieman enemmän maailman pulssilla mitä se tänävuonna on ollut!!!!
Iso plussa kuitenkin Castrol rallin järjestäjille tapahtumaasta jossa oli selkeesti yritystä oikeeseen suuntaan...
-
PRF
- Yleinen

- Viestit: 180
- Liittynyt: 30.09.2004 00:00
Re: Castroll SM-RALLI 27.-28.9.2013 ALL IN ONE
Monelta kantilta spekuloiden - Jaskan suoritus koko rallissa ja varsinkin Siitamassa on uskomaton! Aikaero kärkeen on kalusto huomioonottaen käsittämättömän pieni. Hattu päästä!
1 18 Nikara Jarkko 7:20,1
2 19 Kruuda Karl 7:22,8
3 70 Nuorala Jaska 7:27,9
4 14 Asunmaa Teemu 7:28,5
5 16 Vihavainen Ari 7:32,2
6 11 Tiippana Jussi 7:33,3
6 17 Salo Juha 7:33,9
1 18 Nikara Jarkko 7:20,1
2 19 Kruuda Karl 7:22,8
3 70 Nuorala Jaska 7:27,9
4 14 Asunmaa Teemu 7:28,5
5 16 Vihavainen Ari 7:32,2
6 11 Tiippana Jussi 7:33,3
6 17 Salo Juha 7:33,9
- Reinweib
- A-Junnu

- Viestit: 79
- Liittynyt: 02.08.2010 00:00
Re: Castroll SM-RALLI 27.-28.9.2013 ALL IN ONE
Melkein 100 viestiä tuli ennenkuin joku otti puheeksi, komppaan.Unto kirjoitti: Iso plussa kuitenkin Castrol rallin järjestäjille tapahtumaasta jossa oli selkeesti yritystä oikeeseen suuntaan...