Faktaa vai fiktiota

Kaikki muu keskustelu mikä ei kuulu muille foorumiosastoillemme! Esim. linkkivinkit, ilmoitukset vioista, kehitysehdotukset yms keskustelu. Sana on vapaa!
Vastaa Viestiin
PetriH
Yleinen
Yleinen
Viestit: 274
Liittynyt: 18.05.2004 00:00
Viesti:

Re: Faktaa vai fiktiota

Viesti Kirjoittaja PetriH » 06.10.2012 19:06

LISTA:
Myönnetyt passit: Alfa 147 (8 kpl), Audi A3, BMW 316 (2 kpl), Citroen C2 (7 kpl), Citroen C4 VTR, Citroen Saxo VTS (2 kp), Citroen Saxo 1,6, Citroen Xsara VTR, Fiat Bravo (4 kpl), Fiat Punto (1kpl), Ford Fiesta (2), Ford Focus (7 kpl), Hondas Civic (3 kpl), Lada Samara (3kpl), Mini (2kpl), Mitsubishi Colt, Nissan Almera Nissan Micra (2 kpl), Peugeot 206 XS (8kpl), Peugeot 106 GTI (2 kpl), Renault Clio (7 kpl), Renault Megane, Skoda Felicia 1,6, Suzuki Ignis Sport (3 kpl), Suzuki Swift Sport (3 kpl), Toyota Yaris (1kpl), VW Golf (3kpl), VW Lupo GTI, VW Polo (3kpl)

Taitaapa se olla Saario, joka listaa päivittää.

Aika tarkkaan tuos ne on, tosin radoilla ei oo läheskää kaikkia näkyny.
SM arvon sai V1600 Fin Raceen ensivuodelle ja rallicrossiinkin ehkä voi tuo luokka tulla??

Avatar
Wannabee
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 63
Liittynyt: 28.07.2008 00:00

Re: Faktaa vai fiktiota

Viesti Kirjoittaja Wannabee » 06.10.2012 19:49

PetriH kirjoitti: rallicrossiinkin ehkä voi tuo luokka tulla??
Ihan oikeasti, ei kai?!?

Rallicross kilpailupäivä on jo aikasen täynnä ja voisin veikata ettei v1600 ole ihan niin näyttävää että kannattais (noin niinku katsojan kannalta)

Eikös vois pitää ihan vaikka omia rallicross kisoja v1600:sille ja katsella miten sinne tulee katsojia?

Avatar
Riesa
Yleinen
Yleinen
Viestit: 156
Liittynyt: 20.11.2004 00:00

Re: Faktaa vai fiktiota

Viesti Kirjoittaja Riesa » 06.10.2012 19:57

Wannabee kirjoitti:
PetriH kirjoitti: rallicrossiinkin ehkä voi tuo luokka tulla??
Ihan oikeasti, ei kai?!?

Rallicross kilpailupäivä on jo aikasen täynnä ja voisin veikata ettei v1600 ole ihan niin näyttävää että kannattais (noin niinku katsojan kannalta)

Eikös vois pitää ihan vaikka omia rallicross kisoja v1600:sille ja katsella miten sinne tulee katsojia?
Jotenkin on tunne että jos V1600 järjestetään oma kisa, siellä on n. 2-4 osanottajaa.

Avatar
Wannabee
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 63
Liittynyt: 28.07.2008 00:00

Re: Faktaa vai fiktiota

Viesti Kirjoittaja Wannabee » 06.10.2012 20:01

Riesa kirjoitti:
Wannabee kirjoitti:
PetriH kirjoitti: rallicrossiinkin ehkä voi tuo luokka tulla??
Ihan oikeasti, ei kai?!?

Rallicross kilpailupäivä on jo aikasen täynnä ja voisin veikata ettei v1600 ole ihan niin näyttävää että kannattais (noin niinku katsojan kannalta)

Eikös vois pitää ihan vaikka omia rallicross kisoja v1600:sille ja katsella miten sinne tulee katsojia?
Jotenkin on tunne että jos V1600 järjestetään oma kisa, siellä on n. 2-4 osanottajaa.
Ja samamäärä katsojia.

Eikös sprintissä käynyt jotenkin noin?!? Vai oliko toi ainoa oikea ralliluokka siellä menestys (en jaksa kahlata listoja)

Avatar
Riesa
Yleinen
Yleinen
Viestit: 156
Liittynyt: 20.11.2004 00:00

Re: Faktaa vai fiktiota

Viesti Kirjoittaja Riesa » 06.10.2012 22:02

Jotenkin ei mene meikäläiselle nuppiin jos SM sarjan yhteydessä järjestetään Suomi-Cup f-ryhmän autoille (saa ajaa nuotista). Porukka haluaa F-cup:lle SM arvon (pitäisi ajaa "pimeään"). Mikä ei ole todellisuus.
Nyt on jollain eväät sekaisin ja pahasti.
Harrastajat yrittää nyt tappaa kaksi jotenkin toimeen tulevaa sarjaa.

Toivottavasti Nilsiässä "sattuisi" oikein kunnolla, niin nopeudet putoisi taas vähäksi aikaa.

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Faktaa vai fiktiota

Viesti Kirjoittaja j67 » 06.10.2012 23:24

Ralli voi kuitenkin kohtuu hyvin ja näkisin, että tulevan kauden säännöt ja SM-luokat ovat hyvinkin toimivat. Lisäksi autoja ja talleja ilmaantuu MM-sarjaan. Näin ollen tämä puuduttava ketju tuntuu melko turhalta. :mrgreen:

Tuolla näyttäisi lukija määrät olevan jotain 14000 joten ei kai ihan turha. Tai sit käviät on vaan tarvinnut ajankuluu.

Hyviäkin vastauksia on tullut joten kiitos niistä.

Avatar
JOJA
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 57
Liittynyt: 19.10.2007 00:00

Re: Faktaa vai fiktiota

Viesti Kirjoittaja JOJA » 07.10.2012 16:48

PetriH kirjoitti:LISTA:
Myönnetyt passit: Alfa 147 (8 kpl), Audi A3, BMW 316 (2 kpl), Citroen C2 (7 kpl), Citroen C4 VTR, Citroen Saxo VTS (2 kp), Citroen Saxo 1,6, Citroen Xsara VTR, Fiat Bravo (4 kpl), Fiat Punto (1kpl), Ford Fiesta (2), Ford Focus (7 kpl), Hondas Civic (3 kpl), Lada Samara (3kpl), Mini (2kpl), Mitsubishi Colt, Nissan Almera Nissan Micra (2 kpl), Peugeot 206 XS (8kpl), Peugeot 106 GTI (2 kpl), Renault Clio (7 kpl), Renault Megane, Skoda Felicia 1,6, Suzuki Ignis Sport (3 kpl), Suzuki Swift Sport (3 kpl), Toyota Yaris (1kpl), VW Golf (3kpl), VW Lupo GTI, VW Polo (3kpl)

Taitaapa se olla Saario, joka listaa päivittää.

Aika tarkkaan tuos ne on, tosin radoilla ei oo läheskää kaikkia näkyny.
SM arvon sai V1600 Fin Raceen ensivuodelle ja rallicrossiinkin ehkä voi tuo luokka tulla??
Tuosta listasta parisenkymmentä autoo puuttuu ...

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Faktaa vai fiktiota

Viesti Kirjoittaja j67 » 07.10.2012 16:59

Näillehän vois joku järjestää jonkin sarjan. Ihan vaikka kyläkisoissa ajettavan. Saisi kyläkisoihin kohtuullisen ison porukan jos joku vaan keksis nostetta jolla nää lähtis mukaan. Ei ainakaan pitäisi olla kallista harrastaa. Imeisesti 6+6 rengasta riittäisi talveen ja kesän kapinoihin vaikka koko sarjaan. Viellä kun löytyis useasta merkistä hintahaarukkaa jolla on autot saatu valmiiksi niin ei pitäisi olla paljon esteitä halvalla harrastamiseen. Uskomatonta mutta ratttimies pistää näilläkin selvät erot toisiin, joten ei tarvita tehoja vaan taitoa.

Avatar
ignis
KV
KV
Viestit: 656
Liittynyt: 18.12.2005 00:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Faktaa vai fiktiota

Viesti Kirjoittaja ignis » 07.10.2012 18:40

j67 kirjoitti:Näillehän vois joku järjestää jonkin sarjan...
Ai V1600 autoille? Niille on jo parikin sarjaa rallissa... Ja sitten moniosaaja jossa ajetaan rallia, sprinttiä ja rataa. Joten ei jää vaihtoehdoista kiinni
Missä vaiheessa on päässyt käymään niin kierosti että miehelle on kasvanut omatunto?

Avatar
jb1966
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 124
Liittynyt: 25.02.2006 00:00

Re: Faktaa vai fiktiota

Viesti Kirjoittaja jb1966 » 07.10.2012 19:25

No ni, ralli pelastettu Suomessa :twisted:

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Faktaa vai fiktiota

Viesti Kirjoittaja j67 » 07.10.2012 19:28

Moniosaajaa jossa ajetaan radalla joka kaiketi tarvii sekin oman rataleima tutkinnon. SM- sarjaa jossa vedetään nuotista, nuotti päivä vie työpäivän ja lisäksi nuotti ei ole avoin kaikille lisenssiluokille. Nuorten SM jossa vaivaa ikärasismi.
Joten onkohan Suomessa mahdotonta järjestää sarjaa joka ei ole kilpailullisesti normaali kilpailemista ihmeellisempää ja viellä avoin kaikille.
Hisseissä onnistuu, mut niinkuin kaikessa muussakin, mitä uudemmalla kalustolla ajetaan sen vaikeampaa se on. Samoin onnistuu F-cupissa.
Yleensäkin noilla perusharrastus kipoille homma on vaan jokseenkin vaikeampaa. Tottakai voi harrastaa muiden seassa ,sopiko luokka autolle kilpailullisesti,eihän harrastamisessa vaikuta. Mutta kun puhutaan harrastesarjoista joita on SM, RJSM ,F-cup niin siellä näytäisi paljonkin vaikuttavan sopiiko auto luokkaan, ja nyt en puhu siitä sopiiko sääntöjen mukaan.

Jukkiz
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 73
Liittynyt: 01.03.2011 02:55

Re: Faktaa vai fiktiota

Viesti Kirjoittaja Jukkiz » 07.10.2012 19:30

tulikin tässä äkkiseltä mieleen, ettei vaan pääsis aiheet loppumaan kesken, ni onkohan paljonkin sellaisia autoja joilla ei vois jonkinlaista sarjaa suomessa ajaa? aika hyvin taitaa kaiken sorttisille kinnereille sarjoja löytyä.

Niin ja jos jollain olis aikaa ni vois järkkää vaikka mun datsunille oman luokan, sarjan ja vaikka omat kisatkin, ettei olis muut häiritsemässä. Olishan noita datsuneita vissiin 2 omani lisäks ja tietysti kun saan passitettua sen toisen ni voisin vaikka vaihtaa autoo joka toiseen kisaan. eiks ois jännää. ja miettikää kui paljon tulis katsojiakin paikalle. ainaskin tuhat määrin. ja sitten vaikka 17 kappaletta 47km pätkiä joka kisaan ja ainakin 15 kisaa kaudelle. osallistumis maksu vaikka 10e ja sarjajärjestäjä sponssais joka kisaan 6 sarjaa uusia gummeja ja nekin sen kokoisia ja sen merkkisiä et sais myytyä vaikka äf kupin kiertäjille halvalla. :evil:

tulihan vuodatettua.

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Faktaa vai fiktiota

Viesti Kirjoittaja j67 » 07.10.2012 19:42

Vois tässä vuodatta sellasenki huomion et noi harrasterallin isännät lupas tarvittaessa järjestää luokkia just sen mukaan mitä kilpailijat haluu.
Ne on kai huomannut et harrastaminen on pääasia eikä ninkään se millä harrastetaan.
AKK:n alaisissa kisoissa se millä harrastetaan on pääasiassa eikä niinkään harrastaminen. Ikävintä on se ettei se ole AKK:N vika.

Avatar
ignis
KV
KV
Viestit: 656
Liittynyt: 18.12.2005 00:00
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Faktaa vai fiktiota

Viesti Kirjoittaja ignis » 08.10.2012 06:37

j67 kirjoitti: Mutta kun puhutaan harrastesarjoista joita on SM, RJSM ,F-cup niin siellä näytäisi paljonkin vaikuttavan sopiiko auto luokkaan, ja nyt en puhu siitä sopiiko sääntöjen mukaan.
Rally Trophy ansiokkaasti unohtui jossa voi ajaa ja harrastaa myös noilla mainitsemillasi V1600 autoilla... Eli V1600 autoille on sarjoja niin nuotista kuin ilman. Kuten lähes kaikille muillekkin luokille.
Missä vaiheessa on päässyt käymään niin kierosti että miehelle on kasvanut omatunto?

j67
KV
KV
Viestit: 721
Liittynyt: 19.09.2011 18:56

Re: Faktaa vai fiktiota

Viesti Kirjoittaja j67 » 08.10.2012 08:02

Voihan se niinkin olla, vaikka en uskonutkaan tätä kirjoittavani, mutta valintaa saattaa olla niin paljon että vaihtoehdoista on enää vaikea saada selkoa ja sitä kautta voikin olla aloittaminen vaikeampaa kuin onkaan.
Ja jos ei ole aivan hirveän aktiivinen niin eipä noista vaihtoehdoista ota pirukaan selvää. Ehkä olisi hyvä ottaa kaikki vaihtoehdot pöydälle ja poistaa päällekkäisyydet. Sen jälkeen voisi katsoa mitä tilalle tai miten ryhmitellä jäljelle jääneet vaihtoehdot.

Katselin viikonloppuna ns. toisella silmäällä jotain formula lähetystä.
Siellä Mika Salo kommentoi että ajaessaan oli jo pakko nostaa siellä missä nykykuskit vetää lappu lattiassa. Oli ilmeisesti ajanut jollain nyky autolla.
Tästä tuli mieleeni sellainen ajatus että voiko osasyynä kilpailija katoon olla se että edes jonkinlainen sijoitus vaatii riskien ottamista enemmän kuin ollaan valmiita ottamaan. Jotain tuon suuntaista huhua olen kyllä kuullut että meno hirvittää ja joku olisi jo sen vuoksi lopettanutkin.

Vastaa Viestiin