Kaikki muu keskustelu mikä ei kuulu muille foorumiosastoillemme! Esim. linkkivinkit, ilmoitukset vioista, kehitysehdotukset yms keskustelu. Sana on vapaa!
-
j67
- KV

- Viestit: 721
- Liittynyt: 19.09.2011 18:56
Viesti
Kirjoittaja j67 » 17.11.2012 22:57
2000 kirjoitti:j67 kirjoitti:Se johtuu suoraan siitä että kuvitellaan isojen erojen ajamiseen tarvittavan isoa ja nopeaa kalustoa. V-1600 autojen tuloksia kun seuraa niin ne on kohtuullisen nopeita, jää aika useassa kilpailussa moni tehokkaampi jalkoihin.
Se miksei halvat ja pienet ei kelpaa johtuu asenteesta, siis myös ympärillä olevien antamasta palautteesta. Yritä hakea joku "oikeen" kilpa-auton omistaja joka vilpittömästi kannustaa aloittaan vee autolla.
Kilpa-autoista kun tulee puhetta niin hetkessä onkin jo puhe välitetyistä laatikoista reigereistä eli suunnilleen kaikesta mitä veehen ei edes saa laittaa. En osaa tuon kummempaa syytä esittää. Mut luulen et en oo ihan lepikossakaan syiden paikkansa pitävyydestä.
Eikös bemari-sarjastakin pitänyt tulla niin mahtava ja suuri sarja, mutta moni joka enempi ajanut niin ainakin sanonut et ei siinä nyt sitä kilpa-auton tuntua niin ole! Monesta bemaristakin tullut sitten f-ryhmäläinen!
Ehkä toi v-1600 ihan aloituskalustona menee!
mut omasta mielestäni f-ryhmä harrastajalle se oikea voi käyttää vähän omaakin mielikuvitusta!
Nyt on pakko kysyä ihan uteliaisuuttani oletko koittanut v-1600 kalustoa.
Vai perustuuko tuo kai se aloituskalustona menee ihan vaan penkalta katsottuun menoon.
Olis kiva kuulla mistä nämä näkemykset tulee. Ja tämä on nyt ilman sarvia päässä kirjoitettu.
Kyseessä ilmeisesti kaveri jolla on joku muu kuin vee kalusto. Saa toki muutkin kertoa et onko tuo vee todellakin "mopo" touhua. Siis mielikuvana.
-
ohc
- Yleinen

- Viestit: 222
- Liittynyt: 08.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Lapua
Viesti
Kirjoittaja ohc » 18.11.2012 00:32
j67 kirjoitti: Saa toki muutkin kertoa et onko tuo vee todellakin "mopo" touhua. Siis mielikuvana.
Herättää lähinnä hilpeyttä koko v1600. Miksei nuokin kipot pörrää mutta ei ne mitään kilpa-autoja ole.
-
henkka_ok
- WRC

- Viestit: 1187
- Liittynyt: 12.01.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja henkka_ok » 18.11.2012 00:37
ohc kirjoitti:j67 kirjoitti: Saa toki muutkin kertoa et onko tuo vee todellakin "mopo" touhua. Siis mielikuvana.
Herättää lähinnä hilpeyttä koko v1600. Miksei nuokin kipot pörrää mutta ei ne mitään kilpa-autoja ole.
http://www.tenab.net/v2012/120929m2.htm 
Ei taitu!
-
ohc
- Yleinen

- Viestit: 222
- Liittynyt: 08.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Lapua
Viesti
Kirjoittaja ohc » 18.11.2012 00:39
henkka_ok kirjoitti:ohc kirjoitti:j67 kirjoitti: Saa toki muutkin kertoa et onko tuo vee todellakin "mopo" touhua. Siis mielikuvana.
Herättää lähinnä hilpeyttä koko v1600. Miksei nuokin kipot pörrää mutta ei ne mitään kilpa-autoja ole.
http://www.tenab.net/v2012/120929m2.htm 
Niin?
-
henkka_ok
- WRC

- Viestit: 1187
- Liittynyt: 12.01.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja henkka_ok » 18.11.2012 00:41
Sieltä voi katella Viitalan ja Huovisen aikoja pikkupoikien pöristimillä..
Ei taitu!
-
ohc
- Yleinen

- Viestit: 222
- Liittynyt: 08.07.2004 00:00
- Paikkakunta: Lapua
Viesti
Kirjoittaja ohc » 18.11.2012 00:46
henkka_ok kirjoitti:
Sieltä voi katella Viitalan ja Huovisen aikoja pikkupoikien pöristimillä..
Vaikka noita miten kattelen niin se ei tee noista kinnereistä _minun mielestäni_ kilpa-autoja.
-
JM
- WRC

- Viestit: 1413
- Liittynyt: 09.02.2004 00:00
- Paikkakunta: Nokia
Viesti
Kirjoittaja JM » 18.11.2012 08:10
ohc kirjoitti:henkka_ok kirjoitti:
Sieltä voi katella Viitalan ja Huovisen aikoja pikkupoikien pöristimillä..
Vaikka noita miten kattelen niin se ei tee noista kinnereistä _minun mielestäni_ kilpa-autoja.
Eikö auto ole kilpa-auto silloin jos sillä osallistutaan autokilpailuun.
-
j67
- KV

- Viestit: 721
- Liittynyt: 19.09.2011 18:56
Viesti
Kirjoittaja j67 » 18.11.2012 08:39
Sekin hyvä puoli noissa lähes vakioissa on että ne voi tarvittaessa viedä melkein mihin tahansa normi autokorjaamoon huollettavaksi.
Varmaan kohtuullinen etu jos ei omista tallia. Tai jos haluaa ajaa ns. tallikuskina. Ajaminen kiinnostaa, huolto ei. Jos tuollaisen kinnerin pitää kisoissa tiellä niin ulkopuolisen tekemät huollot ei kovinkaan kalliiksi tule.
Öljyn vaihdot, jarrut, kenties joskus iskarit. Ja mikä tärkeintä niin nekin palikat saa kohtuu helposti niin ei tarvii sen korjaamonkaan olla mikään alaan erikoistunut vaan ihan perus autohuoltokin moiset huollot suorittaa.
-
JTH Racing Team
- A-Junnu

- Viestit: 72
- Liittynyt: 15.09.2011 09:13
Viesti
Kirjoittaja JTH Racing Team » 18.11.2012 13:49
Aloittelevan kuskin ei kannata käyttää kaikkea aikaa tallissa. Parempi ajaa enempi. Oppii pitää kaasun pohjassa.
Näihin Megane-kuskeihin sanoisin, että ihan mikä kippo vain voi olla yllättävänki nopea ku vaa osaa ajaa. En mä silti sanoisi ett V1600-vehkeet mitään raketteja on. Ite kannatan välitettyä vaihdelaatikkoa, oli kyseessä sitten a, n tai vaikka f. Saa olla kova sälli, joka ottaa autosta oikeesti kaiken irti.
Sitten vielä tuohon V1600 huoltoon.. Ei se nyt sama asia oo ajaa kilpaa ja siviilissä lähes vakioautolla. Kyllä V1600 moottorin saa purkaa ihan atomeiksi, toisin kuin siviiliauton.
Mun mielestä rallin ei tarvi olla kaikkien juttu. Eihän suunnistuskaan ole kuin suunnistajien juttu jne. Kaikilla lajeilla on omat kannattajat. Ei minkää lajin tarvi mun mielestä olla kaikkien juttu. Rallia voi harrastaa jos haluu. Kallista se toki on, mutta mahdollista jos oikeesti haluaa.
-
j67
- KV

- Viestit: 721
- Liittynyt: 19.09.2011 18:56
Viesti
Kirjoittaja j67 » 18.11.2012 19:29
Tässä ketjussa on muutamaan kertaan ollut juttua siitä et jos tekee vee auton niin se pitäis räjäyttää atomeiksi ja koota uudelleen.
Joten kertokaapa vee autoilla ajavat paljonko saa etu kestävyyden tai tehon suhteen jos räjäyttää esim. koneen atomeiksi.
Säännöthän on aika tiukat sen suhteen mitä saa tehdä. Joten onko hyötyä vai onko tuo vaan maassa maan tavalla tapa, kun tehdään kilpuria niin heti palikat atomeiksi. Kaikkihan maksaa joten onko hyötyä jos kone tuntuu muuten täysin terveeltä. Puristukset ja arvot kohdillaan niin kannattako alkaa aukomaan. Samoin miten on vaikka laatikon kanssa kannattaako alkaa sen enenpää ihmettelemään.
-
vturunen
- Yleinen

- Viestit: 191
- Liittynyt: 23.08.2005 00:00
Viesti
Kirjoittaja vturunen » 18.11.2012 19:56
Mitä nyt Hondan moottoreista, myös 1600, jos ajettu alle 200 tuhatta siviiliajoa,huollot hoidettu ja kunnon öljyt olleet,ei pitäis olla mitään syytä aukoa.Laatikothan on sitten kulutustavaraa synkrojen suhteen ja tietysti käyttäjästä kiinni loput.
Jotenkin tästä keskusteluketjusta kuultaa läpi,että on sata syytä, miksi ei voi aloittaa rallia/kokeilua...Sain joskus nuorena (lähes sata vuotta sitten)pojan loppina ohjeen eräältä veteraanilta: Älä etsi kymmentä syytä miksi et voi tehdä haluaamasi asiaa, vaan jos löydät yhdenkin syyn miksi tehdä, tee se! Jos asiaan uskoo, niin ihmeesti vaan palikat osuu pikkuhiljaa kohdilleen.
Ainoastaan voi viedä aikaa,mutta jos et edes aloita,et voi koskaan tietää.
-
j67
- KV

- Viestit: 721
- Liittynyt: 19.09.2011 18:56
Viesti
Kirjoittaja j67 » 18.11.2012 20:15
Nyt hirveän väännön jälkeen on lähtenyt keskustelu pysymään edes jollain tavoilla raiteillaan niin voi olla ihan hyvä jos vinkkejä tuonne rakentelu puolelle saisi. Rospuuttokausi meneillään niin nythän on hyvää aikaa rakentaa. Mutta muutamia asioita kannattaa kysellä. Ei liene siinäkään järkeä et kaikkien kannatta mennä pers edellä puuhun. Toki autojen rakentelu tuppaa oleen vähän salaisempaa kuin valtion salaisuudet mut jos kuitenkin...
-
Frog
- WRC

- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Viesti
Kirjoittaja Frog » 18.11.2012 20:15
Kun aloitat tai jopa olet lajissa niin: Ota riskejä! Mutta vain semmoisia mitkä tunnet hallitsevasi ! Oli kyseessä sitten ajaminen tai rahankäyttö, ainoastaan niiden ottamisella ja tiedostamisella voit pärjätä ! Sekä saavuttaa jopa uskomattomalta tuntuvia tavoitteita.
P.S. Tyhjästä on aloitettu ja kaikki tullaan tyhjäämään.

-
j67
- KV

- Viestit: 721
- Liittynyt: 19.09.2011 18:56
Viesti
Kirjoittaja j67 » 18.11.2012 20:29
En oikein ymmärrä miten edistää lajia noin yleisesti jos joka tallissa otetaan samat riskit,(tehdään samat virheet). Niin miten se edistää lajia. Voi olla et muutama kaveri miettii, jopa tietääkseni rakentaakin tai ainakin suunnittelee rakentavansa, mut vastaukset on yleensä just luokkaa, ei kerrota, kun on itse jouduttu oppirahat maksaan kokeilun kautta. Hieno tapa kannustaa uusia kavereita. Onhan tämäkin tietysti jollekkin keino ansaita muutama euro niin sinänsä kyllä ymmrrettävää.
Mulla löytyy kyllä tuolta autourheiluhistorian kautta kylläkin kavereita joilta saa vastauksen, mut valitettavasti kaikilla uusilla mukaanpyrkivillä tilanne ei ole sama. Joten ei ole aivan turhaa pitää keskustelua yllä.
-
Frog
- WRC

- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Viesti
Kirjoittaja Frog » 18.11.2012 20:57
Minulta ainakin saa neuvoja ja apua ihan pyytämällä, joskus jopa pyytämättä ! Eikä maksa yhtään mitään ! Riskien otolla kehoitan vain toimintaan ja välttää turha jahkaaminen. Se mitä ketjun aloittaja välistä hakee ei kyllä aina minulle aukee
