Fiatin lukko

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Trophy
KV
KV
Viesti:

Fiatin lukko

Viesti Kirjoittaja Trophy » 23.11.2004 08:24

Olen kuullut huhuja, että Fiatin laatikkoon (Uno) olisi joku sovittanut Samaran lukkoa. Jos tämä tieto on totta, niin olisi kiva tietää kuka tekee ja missä?

diff
A-Junnu
A-Junnu
Viesti:

Fiat / Samara

Viesti Kirjoittaja diff » 23.11.2004 16:54

juu olen kyllä kuullut samaa että sais Samaran lukon sinne väkellettyä
en vaan kuolemaksenikaan muista kuka , milloin ja miten sen toteutti
jokatapauksessa mulla on yksi uusi levylukko (Samara/ Lada motorsportin tekemä) joutilaana !!!

outlawjw
B-junnu
B-junnu

Fiat lukko

Viesti Kirjoittaja outlawjw » 23.11.2004 18:53

Yksityiskohtaisia ohjeita löytyy www.fiat-abarth.net:stä.

mikahele
Yleinen
Yleinen

Viesti Kirjoittaja mikahele » 25.11.2004 00:57

Riipuu tietysti minkä Unon vaihteistoon lukko pitäisi saada sopimaan.. Unoissa on viittä täysin toisistaan poikkeavaa vaihteistoa, ja en ole kuullut muihin tuota Samaran lukkoa sovitetun, kun vanhempaan Turbon laatikkoon. Siinä pitää ainakin teettää toisenlainen lautaspyörä ja poskilaakereille pitää tehdä jonkinlaiset holkit, kun laakerit ovat eri kokoiset ja eri kohdassa. kaikkiin muihin laatikoihin, kun Turbon, tuon lukon asentaminen on mahdotonta, kun muissa on vetoakseliden sisemmät nivelet tirboidi tyyppiä, eikä lukko mahdu muutenkaan kuorien sisään. Eli suosittelen ihan siihen tarkoitettua lukkoa, niin ei tule mitään ongelmia (yhtä viritystä seuranneena voin kertoa että ongelmia odotettavissa).. Pääsee huomattavasti pienemmällä vaivalla ja mahdollisesti myös halvemmalla :wink: Italiassa valmistettu lukko Unon laatikkoon maksaa 1190e tai 1390e tai 1770e laatikon mallista riippuen.

Vastaa Viestiin