Turvatankki pakolliseksi SS-autoon?!?

Muu autojen tekniikkaan liittyvä keskustelu, sähköt, lisälaitteet, turvallisuus yms.
Avatar
TeemuK
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 90
Liittynyt: 13.05.2004 00:00
Viesti:

Turvatankki pakolliseksi SS-autoon?!?

Viesti Kirjoittaja TeemuK » 09.12.2004 12:59

Ootteko huomannut akk:n tiedotteen 6/2004. http://www.akk-motorsport.fi/6417.html
Siinä lukee näin: Polttoainesäiliö special saloon autoissa on oltava autourheilukäyttöön soveltuva turvasäiliö (kuten nyt ryhmässä F). Säiliön ei tarvitse olla FIA-hyväksytty, mutta sen tulee olla täytetty turvavaahdolla.
Eli vanhat veneen yms tankit ovat ensivuonna laittomia... Tämän sääntömuutoksen ovat huomanneet ainakin osa turvatankkikauppiaista ja hinnat ovat nousseet.
Miten määritellään autourheilukäyttöön hyväksytty? Kuka hyväksyy?

Nimimerkillä: Taitaa tulla monelle turvatankin osto...

Avatar
elfto
B-junnu
B-junnu
Viestit: 23
Liittynyt: 22.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja elfto » 09.12.2004 13:34

Lainaus:
(ei kuitenkaan pakollinen jäärata- ja rallisprint-kilpailuissa, joissa polttoainesäiliö on vapaa).

Avatar
Kartanlukija
KV
KV
Viestit: 477
Liittynyt: 29.04.2004 00:00

Re: Turvatankki pakolliseksi SS-autoon?!?

Viesti Kirjoittaja Kartanlukija » 09.12.2004 14:11

Ei kai auton alkuperäistä säiliötä mikään pakota siirtämään tai vaihtamaan?
Lainaus sääntökirjasta, VI erityismääräykset ryhmälle F:

3.6.3 Polttoainesäiliö voidaan vaihtaa toiseen säiliöön, joka on tarkoitettu autourheilukäyttöön (ei tarvitse olla FIA luokiteltu) ja täytetty turvavaahdolla. Edellä mainittu säiliö voidaan upottaa varapyöräkotelon kohdalle kohdan 3.4.8. mukaisesti.

Säiliö voidaan vaihtaa myös toisen auton polttoainesäiliöön. Tämä sääntökohta koskee vain autoja, jotka on ensirekisteröity ennen 1.1.1981.

Polttoainesäiliön paikkaa voidaan muuttaa. Sitä ei kuitenkaan saa sijoittaa ohjaamoon
www.veku.net -autourheilukauppa netissä

Avatar
ripeka
Yleinen
Yleinen
Viestit: 164
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Re: Turvatankki pakolliseksi SS-autoon?!?

Viesti Kirjoittaja ripeka » 09.12.2004 14:32

AKK:sta Saario sanoi ettei alkuperäistä tankkia tarvitse vaihtaa, kun täyttää sen turvavaahdolla. On hiukan epäselvästi tuossa tiedotteessa, mutta tarkoitus on kuten nyt F:ssä että veneiden ym. tankit jäisi pois.

Avatar
TeemuK
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 90
Liittynyt: 13.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeemuK » 09.12.2004 15:50

elfto kirjoitti:Lainaus:
(ei kuitenkaan pakollinen jäärata- ja rallisprint-kilpailuissa, joissa polttoainesäiliö on vapaa).
Tämä lukee vielä vuoden 2004 sääntökirjassa lajisäännöissä, mutta mahtaako vuoden 2005 sääntökirjassa enää olla?
Mielenkiinnolla odotan kun sääntökirjan saan käteeni... Luulenpa että tämä sääntö tulee monelle yllätyksenä... Ja kun viet auton kisapaikalla leimalle niin sulle sanotaan et sulla ei oo täällä turvatankkia.. voi siät v.tutuksen määrää ;)

Avatar
asiantuntija
Yleinen
Yleinen
Viestit: 176
Liittynyt: 03.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asiantuntija » 09.12.2004 16:13

Siis mulla on nyt F- ryhmän escortti jossa on tankki alkuperänen täysin..
Saanko ajaa sillä vuoden vaihteen jälkeen rallia/rallisprinttiä?!?

sps1
KV
KV
Viestit: 754
Liittynyt: 10.08.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja sps1 » 09.12.2004 16:52

asiantuntija kirjoitti:Siis mulla on nyt F- ryhmän escortti jossa on tankki alkuperänen täysin..
Saanko ajaa sillä vuoden vaihteen jälkeen rallia/rallisprinttiä?!?
Kyllä sitä omaa tankkia saa käyttää ei kai mikään pakko ole laittaa turva tankkia.
http://www.youtube.com/user/rallyfin?ob=5" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
TaVu_racing
Yleinen
Yleinen
Viestit: 177
Liittynyt: 01.07.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja TaVu_racing » 09.12.2004 19:41

Kyllä taas alkaa naurattamaan jos on noin :evil:

Avatar
northwest
KV
KV
Viestit: 832
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » 09.12.2004 20:22

CodeR tai joku asioista mahdollisesti tietävä;;;tiedätkö asian laidan että onko tuo tosiaan niin että ensivuoden alusta on oltava tuo turvatankki myös sprintissä 8O
Itsellä on juuri auton muutostyöt käynnissä ja täytyis tietää että voisi mitoittaa paikan :?:

Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras » 09.12.2004 20:55

Jos en nyt aivan väärin muista ja niin kuin tuossa jo muutkin todistivat, niin auton oma alkuperäinen tankki alkuperäisellä paikalla on luonnollisesti OK sellaisenaan. Jos tankki tai sen paikka vaihdetaan, niin sitten täytyy olla vaahdot sisällä. FIA-turvatankki ei ole pakollinen.

Avatar
northwest
KV
KV
Viestit: 832
Liittynyt: 29.04.2004 00:00
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » 09.12.2004 21:27

No entäs kun on omavalmiste säiliö (3mm alumiinista hitsattu),voiko sitä käyttää ss-autossa kun täyttää vaahdolla(eikös sitä saa "irtona"?)
Onko kellään linkkejä noiden säiliöiden tekijöistä/myyjistä?(n.20l säiliö lienee tarpeen) :?

Avatar
TeemuK
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 90
Liittynyt: 13.05.2004 00:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeemuK » 09.12.2004 21:45

Miten mahdetaan määritellä autourheilukäyttöön hyväksytty? Kuka hyväksyy ja mitkä on vaatimukset?

Halvimmalla taitaa tankkeja olla täällä: http://www.racersplace.fi/tarjoukset.php

Avatar
NikoN
Yleinen
Yleinen
Viestit: 199
Liittynyt: 02.05.2004 00:00
Viesti:

vierastankkisääntö

Viesti Kirjoittaja NikoN » 10.12.2004 08:59

Tässä on mun mielestä aika mielenkiintonen pointti, koska aika useesti on äffäläiset ilmotettu sprintissä ss-ryhmään. Ja äffässähän on sallittu esim. asconan tankki escortissa. Siis tämän uuden säännön mukaan(ko) tällanen auto ei ole sellaisenaan kelvollinen ss:ään?

Avatar
HBRteam
KV
KV
Viestit: 329
Liittynyt: 14.06.2004 00:00

Re: vierastankkisääntö

Viesti Kirjoittaja HBRteam » 10.12.2004 10:52

NikoN kirjoitti:Tässä on mun mielestä aika mielenkiintonen pointti, koska aika useesti on äffäläiset ilmotettu sprintissä ss-ryhmään. Ja äffässähän on sallittu esim. asconan tankki escortissa. Siis tämän uuden säännön mukaan(ko) tällanen auto ei ole sellaisenaan kelvollinen ss:ään?
Jos Ryhmän F auto ilmoitetaan sprint kilpailussa esim junnut yli 1600 seuraavasti luokka 10SS niin eiköhän se ole jo silloin väärin?? Sprint autossa pitää ratti lukko poistaa ja äffässä se pitää olla?mitä taasen tulee siihen että auton oma tankki omassa paikassa on ok.niin jos se on todella ok niin kuka myöntää et esim escortissa oma tankki omassa paikassa on kovin fiksu paikka?verrattuna esim corolla ke 20 tankki heti paloseinän takana pyöräkoteloitten välissä.jos auto osuu puihin ja pyörii helvetisti niin epäilen et pysyy paremmin ehjänä eikä vuotoja niinkuin tulis jos se orkkis olis siin omalla paikalla?

Avatar
HBRteam
KV
KV
Viestit: 329
Liittynyt: 14.06.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja HBRteam » 10.12.2004 13:10

soitin Saariolle.äffän auto oma tankki omassa paikassa sallittu,tai toisen tankki vaahdot sisällä sallittu.tai turvatankki ei tarvi olla fia hyväksytty.et silleen... rahaa menee ja parin vuoden päästä penkit ja vyöt....hohhoijaa kaatuu omaan mahdottomuuteen koko paska!on meinaan tosi turvallinen toi escortin oma tankki omassa paikassa??

Vastaa Viestiin