Olen pitkään suunnitellut oman kilpurin rakentamisen aloittamista, ja nyt alkaisi aikataulullisesti tämä ehkä olemaan mahdollistakin.
Olen siis täysin pihalla näistä asioista (ainakin vielä), joten tämän vuoksi ajattelin kysellä hieman apuja ja vinkkejä tämän toteuttamiseksi.
Sääntökirjaa minulla ei vielä ole (nettiversion olen selaillut läpi pikaisesti).
Kilpuri olisi tarkoitus tehdä niin, että tällä tullaan ajamaan sprinttejä jonkin verran, mutta myös johonkin rallipuolelle soveltuvana (luokka ei vielä sen kummemmin päätettynä).
Aloitetaan nyt näillä "tyhmillä" kysymysillä (joita varmaan tulee matkan varrella lisääkin):
Auton valinta
- Mikäli mielin tehdä alle 1600:n, saako lähtökohta olla alkujaan varustettu jollain muulla koneella?
- Ehdotuksia aihioksi (edullinen rakentaa)?
- Pitääkö autoon löytyä normaalit paperit?
- Sprintin lisäksi luokka-ehdotuksia (eli mielellään suht edullinen rakentaa)
- Vetotapana taitaa tulla etuveto valituksi
Turvakaaret
- Näistä nyt oikestaan mietityttää tuo hitsaaminen yläputkien osalta, miten putket saa hitsattua auton sisällä katon rajassa ympäri? Tähän lienee joku oma konstinsa, mutta minulla ei mene tämä jakeluun.
Näillä päästäisiin jo alkuun. Ja kuten aiemmin mainitsinkin, olen tosiaankin täysin "lasten kengissä" tämän asian osalta