Dellorto tulvaongelma KIIRE!!
- Spoileri
- KV
- Viestit: 523
- Liittynyt: 24.02.2011 18:58
- Paikkakunta: Lemi
Dellorto tulvaongelma KIIRE!!
Autossa siis Dellorto DHLA 45 vaakaimut ja molemmat tulvii. Kohot ehjät, neulaventtiilit varsin tuoreet kumikärkiset, bensanpinnat säädetty (kohon kärjestä mitattuna väli kanteen 15mm), bensanpaine olikohan 0,24 bar. Tyhjäkäynnillä siis tulee lätäkkö kurkun pohjalle ja hajottajasta hiljakseen tiputtelee. Mistä pirusta johtuu?
Ja sit toinen juttu. Ala- ja keskikierroksilla kone käy kahdella pytyllä, esim. kun käyttää tasasta kolmea tonnia, käynti on sellasta jurraamista. Tästä huolimatta vastaa kaasuun räväkästi ja vetää aika puhtaan olosesti, eli siis ongelma ei ilmeisesti ole sytkäpuolella. On myös vaihdettu tulpat, koitettu toisia tulpanjohtoja ja jakajan kantta. Vika on ykkös- ja kakkospytyissä, sillä niiden tulpanjohtojen irrottaminen ei vaikuta käyntiin oikein mitenkään. Sama homma, kun laittaa käden imutorven päälle, ykkösen ja kakkosen ilmansaannin sulkeminen ei tee käynnille mitään, mutta kolmosen tai nelosen sulkemiseen se hyytyy. Eli olisiko tyhjäkäyntipiiri tukossa, ettei saisi tasakaasulla kaljaa progressioreijistä. Jos näin, niin mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään?
Ja olis vähän kiire, eli huomenna pitäis olla iskussa...
Ja sit toinen juttu. Ala- ja keskikierroksilla kone käy kahdella pytyllä, esim. kun käyttää tasasta kolmea tonnia, käynti on sellasta jurraamista. Tästä huolimatta vastaa kaasuun räväkästi ja vetää aika puhtaan olosesti, eli siis ongelma ei ilmeisesti ole sytkäpuolella. On myös vaihdettu tulpat, koitettu toisia tulpanjohtoja ja jakajan kantta. Vika on ykkös- ja kakkospytyissä, sillä niiden tulpanjohtojen irrottaminen ei vaikuta käyntiin oikein mitenkään. Sama homma, kun laittaa käden imutorven päälle, ykkösen ja kakkosen ilmansaannin sulkeminen ei tee käynnille mitään, mutta kolmosen tai nelosen sulkemiseen se hyytyy. Eli olisiko tyhjäkäyntipiiri tukossa, ettei saisi tasakaasulla kaljaa progressioreijistä. Jos näin, niin mistä kannattaa lähteä vikaa etsimään?
Ja olis vähän kiire, eli huomenna pitäis olla iskussa...
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
- Spoileri
- KV
- Viestit: 523
- Liittynyt: 24.02.2011 18:58
- Paikkakunta: Lemi
No synkrossa pitäis olla. Letku korvaan -periaatteella säädetty, mutta progressioreikien kautta läppää tiiraamalla synkro näyttäs olevan aivan persiillään. Eli äänen perusteella kyllä, näköhavainnon perusteella ei. Letkun kanssa kun sitä sääti, niin tyhjäkäynti kyllä nousi. Ilmeisesti kuitenkin vika ton käynnin suhteen on siellä tyhjäkäyntipiirissä, ei nimittäin reagoi mitenkään etummaisen kaasarin tyhjäkäyntiruuvien sulkemiseen. Ja sieltä on nyt puhallettu ilmaa läpi joka lävestä ja suuttimet putsattu. Että ideoita kaivataan.
Tosta tulvimisesta en nyt ihan tiiä. Äsken käytin ja kyllähän siellä pientä lätäkköä oli, mut en kyllä nähny yhtään tippaa. Neulaventtiilit uudenveroiset ja puhtaat, bensanpinta tarkistettu ja Dellortokirjan mukaan myös oikein säädetty. Hoijaa...
Tosta tulvimisesta en nyt ihan tiiä. Äsken käytin ja kyllähän siellä pientä lätäkköä oli, mut en kyllä nähny yhtään tippaa. Neulaventtiilit uudenveroiset ja puhtaat, bensanpinta tarkistettu ja Dellortokirjan mukaan myös oikein säädetty. Hoijaa...
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
- Spoileri
- KV
- Viestit: 523
- Liittynyt: 24.02.2011 18:58
- Paikkakunta: Lemi
Joo, no se siin just kummalta tuntuu, ku se vetää aika nätisti. Kaks kertaa ollu koho poikki, että tiedossa on, mitä se käynti on ku se tosissaan tulvii. Että kai se sitten on enemmin ominaisuus, joka tuli nyt kun saatiin noi bensanpinnat oikeelle tasolle.
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
- jake74
- Yleinen
- Viestit: 174
- Liittynyt: 04.03.2007 00:00
- Paikkakunta: ii/haukipudas
-
- A-Junnu
- Viestit: 50
- Liittynyt: 25.10.2004 00:00
Kaasarit
Kyllä se edelleen edelleen synkro vialta tunnustaisi, jos kerta silmälläkin huomaa läppien olevan eriasennossa. Rohkeasti vaan reilusti läppää ykkös ja kakkospytyn puolelta enemmän auki. Synkrot saa olla todella pahasti metsässä ennen kuin kaasupohjassa ajaessa huomaa, mutta tyhjäkäynti on mitä sattuu. Ilmavuotokin voi tuollaista tehdä. Kannentiivisteen palaminen 1ja 2 pytyn välistä myös, mutta kierroksillakaan ei kylä pelaa enää hyvin. Olikos dellortoissa suodatin bensan sisään tulossa? Voisko olla tukossa jos on.
-
- A-Junnu
- Viestit: 121
- Liittynyt: 02.06.2004 00:00
- Viesti:
ootko kokeillu pienemmällä bensan paineella??meillä oli joskus sama ongelma ja ei pelannu,vaikka sille teki mitä...ja joo oli varmasti oikein säädetty...korjaantu vasta kun laskettii paine 0,2 kieppeille..
myö uusittii neulat ja kaikki sillon,mut mikää ei auttanu :(
tosin voi myös olla synkkä ongelma..laita molemmat läpät nollille ja rupee siitä säätää..
myö uusittii neulat ja kaikki sillon,mut mikää ei auttanu :(
tosin voi myös olla synkkä ongelma..laita molemmat läpät nollille ja rupee siitä säätää..

- Spoileri
- KV
- Viestit: 523
- Liittynyt: 24.02.2011 18:58
- Paikkakunta: Lemi
No ei se nyt synkrosta ainakaan kokonaan johdu. Vika siis oli jo sillon, kun ne oli silmämääräsesti säädetty ja sen käynti kyllä parani letkulla säädön jälkeen. Ja homma on nyt niinpäin, että nimenomaan etummaisen kaasarin läpät on enemmin auki.
Just laitoin siihen uudet Misabin laipat ja käytetyt värinänvaimennuskumit, mut aiemmin ne oli paperitiivisteillä ilman mitään kumeja eikä sillon mitään tulvimista ollu.
Ja etummaisessa just on se suodattimellinen banjo, mut on kyllä ihan puhdas ja hyvin täyttyy kammio.
Ja siis mikä välierotustulppa?
Just laitoin siihen uudet Misabin laipat ja käytetyt värinänvaimennuskumit, mut aiemmin ne oli paperitiivisteillä ilman mitään kumeja eikä sillon mitään tulvimista ollu.
Ja etummaisessa just on se suodattimellinen banjo, mut on kyllä ihan puhdas ja hyvin täyttyy kammio.
Ja siis mikä välierotustulppa?
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
- Spoileri
- KV
- Viestit: 523
- Liittynyt: 24.02.2011 18:58
- Paikkakunta: Lemi
Kiihdytyspumput toimii, ja kuten sanottu vastaa kaasuun ihan mukavasti. Sisäkurkut kiinni ja tiukalla. Käy nyt ihan mukavan tuntusesti täyskaasulla ja seoksetkin jotenkin kohillaan, että käyköön nyt osakaasulla miten lystää, läpät vaakatasossa tuolla yleensä mennään.
Mutta mikä se nyt on se kanavien välierotustulppa
Mutta mikä se nyt on se kanavien välierotustulppa

"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
-
- A-Junnu
- Viestit: 50
- Liittynyt: 02.02.2012 15:05
Re: Dellorto tulvaongelma KIIRE!!
Meikäläisellä ollu kans vähän samaa onkelmaa,ainoa vaan että pyörii kylmänä tyhjäkäynnit sun muut, mutta kun kone lämpiää nii alkaa pätkimään armottomasti eikä vastaa kaasuun. Sähkö osat oonkin vaihtanu sytty puolella kaikki uudet. Nyt onkin kaasarit pöydällä ja putsauksen alla. Toisen putsasin jo ja sieltähän löytyi pieniä kiviä ja o-renkaat pätkiä kanavista:) ,joten uskosin itsellä vian löytyneen tuosta. Ja nuo sihdit mistä bensa menee kaasareihin oli aivan tukossa,sellasta möhnää täynnä.
Nyt on kaasuttimet putsattu ja testiajot otettu,ei ainakaan vielä alkanu pätkimään.
Sitä vaan ihmettelen kun vieläkin auton sammuttaessa,tippuu bensaa kiihdytyssuppiloiden päästä,lähinnä 2,3,4 pyttyjen suppiloista. Missä vika?Säädin kohot toimimaan freetecnicsin ohjeiden mukaan ja neulaventtiilit on uudet.
Nyt on kaasuttimet putsattu ja testiajot otettu,ei ainakaan vielä alkanu pätkimään.
Sitä vaan ihmettelen kun vieläkin auton sammuttaessa,tippuu bensaa kiihdytyssuppiloiden päästä,lähinnä 2,3,4 pyttyjen suppiloista. Missä vika?Säädin kohot toimimaan freetecnicsin ohjeiden mukaan ja neulaventtiilit on uudet.