Volvon vetarien kiinnitys?
- Spoileri
- KV

- Viestit: 523
- Liittynyt: 24.02.2011 18:58
- Paikkakunta: Lemi
Volvon vetarien kiinnitys?
Millanen rakenne siis on noissa Volvon 1030 perän vetareitten kiinnityksissä? Tai paremminkin, aiheuttaako toimenpiteitä, jos ottaa jarrukilvet pois, nehän on kai kiinni siinä sen nelireikäsen peltikehyksen ja banjon välissä. Jarrukilpiä ei nyt ole ja ongelmana on se, että kun kilven pultit kiristää, siihen banjon ja stefaa/laakeria kiinni pitävän levyn väliin jää semmonen 5-6mm rako. Pitäiskö siihen laittaa jotain väliin, annetaanko olla vai kiristetäänkö kylmän viileesti loppuun levyn taipumisesta huolimatta? Täs ois vähä kiire...
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
- Spoileri
- KV

- Viestit: 523
- Liittynyt: 24.02.2011 18:58
- Paikkakunta: Lemi
Juuri näin, eli kun ei oo niitä kilpiä, eikä hajuakaan, minkä verran siellä pitäis tavaraa olla. Sehän kun vaikuttaa siihen kartiorullalaakerin kireyteen. Joten minkä paksusta plootua?
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
- Spoileri
- KV

- Viestit: 523
- Liittynyt: 24.02.2011 18:58
- Paikkakunta: Lemi
No tottahan se vaikuttaa sen laakerin kireyteen, sehän on ihan sama juttu, kuin ihan perus etupyörän laakeri. Jos sen runnot liian tiukalle, ni sehän halttaa. Tuossa ainakin vetää laakeri jumiin, kun koittaa raakasti kiristää sitä rakoa umpeen. Mutta toisella puolella on nyt sitten just sellanen tapaus, että laakeriin jää välys. Pitää heitää ne puolelta toiselle ja kattoa sitten mitä tapahtuu. Ei kyllä ole ensimmäinen hämmästystä ja kummastusta herättävä juttu, mitä on tämän perän kanssa tullut vastaan ja jotenkin on vähän semmonen olo, ettei myöskään viimenen.
Ja heitetääs vielä tämmönen kysymys, että kenellä mahtais olla ammattitaitoa tommosen Danan lukon ja hammaskosketusten tsekkaamiseen?
Ja heitetääs vielä tämmönen kysymys, että kenellä mahtais olla ammattitaitoa tommosen Danan lukon ja hammaskosketusten tsekkaamiseen?
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
- volvoevo
- A-Junnu

- Viestit: 131
- Liittynyt: 11.02.2006 00:00
Onko toi vetarin stefa oikein siellä sisäpuolella. Ei siihen noin paljon voi välys-
tä jäädä, korkeintaan jarrukilven paksuus. Tee niin kuin tuossa yläpuolella
todettiin, kilvestä vain ylimääräiset pois ja sitten se palanen sinne alle niin
kuin alkuperäisessäkin. Itse tein noin ja toimi laakerit ja jarrut niin kuin pitää-
kin.
tä jäädä, korkeintaan jarrukilven paksuus. Tee niin kuin tuossa yläpuolella
todettiin, kilvestä vain ylimääräiset pois ja sitten se palanen sinne alle niin
kuin alkuperäisessäkin. Itse tein noin ja toimi laakerit ja jarrut niin kuin pitää-
kin.
-
British
- B-junnu

- Viestit: 48
- Liittynyt: 27.06.2007 00:00
- Viesti:
- Spoileri
- KV

- Viestit: 523
- Liittynyt: 24.02.2011 18:58
- Paikkakunta: Lemi
Ja tosiaankaan minulla ei ole Volvon jarrukilpiä, eli niistä en saa tehtyä mitään. Stefoista ja laakereista ei mitään hajua, ostin perän valmiina yheltä savolaishepulta, joka vakuutti, että se on ihan valmis, eikun kovaa ajoa. No joo... Minkä kokoset niiden laakereiden pitäis olla?
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
- Spoileri
- KV

- Viestit: 523
- Liittynyt: 24.02.2011 18:58
- Paikkakunta: Lemi
No nyt se selvis. Toisessa vetarissa oli laakerin ja stefan välissä semmonen outo metallirengas, jota vähän ihmettelin ja sen paikka olikin näköjään siinä laakerin päällä. Vänkäsin sen paikalleen ja nyt menee molemmat pohjaan asti. Molempiin jää nyt välys vaikkei siellä mitään simmejä olekaan, eli laitetaan vissiin laakerit vaihtoon.
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)
- kurseikko
- B-junnu

- Viestit: 32
- Liittynyt: 14.07.2008 00:00
- Viesti:
Tuo outo metallirengas on laakerin pidätin.Sen ei mielestäni pitäisi liikkua lämmittämättä. Rengas olisikin syytä uusia joka irroituksen jälkeen.Spoileri kirjoitti:No nyt se selvis. Toisessa vetarissa oli laakerin ja stefan välissä semmonen outo metallirengas, jota vähän ihmettelin ja sen paikka olikin näköjään siinä laakerin päällä. Vänkäsin sen paikalleen ja nyt menee molemmat pohjaan asti. Molempiin jää nyt välys vaikkei siellä mitään simmejä olekaan, eli laitetaan vissiin laakerit vaihtoon.
Löytyyhän tuo metallirengas molemmista vetareista?
- liljedahlracing
- Yleinen

- Viestit: 285
- Liittynyt: 12.12.2004 00:00
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
- kurseikko
- B-junnu

- Viestit: 32
- Liittynyt: 14.07.2008 00:00
- Viesti: