Sivu 1/5

Legendaarinen Camaro Cup suomen radoille

Lähetetty: 06.10.2010 12:42
Kirjoittaja ahvenistofan
Mitäs mieltä täällä ollaan kyseisestä ajatuksesta?

http://www.teamsoderman.com/uutiset.php?nID=14

Lähetetty: 06.10.2010 13:59
Kirjoittaja JM
Camaroita kävin katsomassa 80-luvun alkupuolella Ahvenistolla. Niissä oli silloin meteliä, pauketta ja tiukkaa kisaa kylki kyljessä.
Rosbergin Keke vierailevana tähtenä luokassa ja kyllähän siellä oli katsojiakin.

Lähetetty: 06.10.2010 17:05
Kirjoittaja ahvenistofan
Jep jep. Tästä saadaan vielä hienot kisat suomen radoille tän luokan avulla.

Lähetetty: 06.10.2010 17:16
Kirjoittaja ga2t5
vihdoinkin!tulee hyvä syy mennä 25 vuoden jälkeen radan varteen,viimeinkin
...on tätä jo odoteltukin..jees 8)

Lähetetty: 06.10.2010 17:46
Kirjoittaja Whiz
Ja edullinen!...Vain 84 000 dollaria. :roll:

Lähetetty: 06.10.2010 22:25
Kirjoittaja Trophy
Whiz kirjoitti:Ja edullinen!...Vain 84 000 dollaria. :roll:
Camaroa katselin tuolla Ahveniston varikolla ja hieno peli oli, mutta juurikaan minkään sarjan pelastajaa tuosta luokasta noilla hinnoilla ei valitettavasti tule, sen varmaan jokainen ymmärtää....

Järki käteen SM ratapuolellakin - katsojat poissa - suurimmat osallistujamäärät "järkevissä" luokissa.....

Tämä vain oma mielipide rallikuljettajana tiimin toisen auton seikkailuja sm-sarjan täyteluokassa (BMW) seuranneena... 8O

Lähetetty: 07.10.2010 02:46
Kirjoittaja jokke78
Trophy kirjoitti:
Whiz kirjoitti: Järki käteen SM ratapuolellakin - katsojat poissa - suurimmat osallistujamäärät "järkevissä" luokissa.....

8O
Tosi hyvä jos tuo Camaro-luokka toteutuisi ja osallistujia riittäisi. Niissä on äänet kohdillaan ja näyttävät linjat.

En tiedä sohaisenko muurahaispesää mutta jossain on vissiin menty pieleen tuolla ratapuolella jos ei kerran porukkaa kiinnosta.
Itse muistan kun jokus ennen vuosituhannen vaihdetta perustettiin Sport2000 luokka. Siinä oli ideaa ja kuskeja riitti. Oli Haapalaista golfilla, Tino Aaltosta bemariteameineen, Grönthahlia, ensikertalais Rytsölää sekä yllättäjä Ilmari Ullakkoa Integroineen ym. ym. Vauhdin Maailman tilaajat saivat passin kesän kisoihin ja tulikin kaikissa käytyä. Oli autoja viivalla ja tapahtumia riitti. Tiukkaa kisaa ja koko ajan jossain tuli hienoja ohituksia tai rytisi. Täyteluokatkin tuli seurattua silloin. Vaikutti todella viihtyisältä paketilta seurata. Se oli Show:ta!!! Mutta jossain mentiin pieleen kun hyvin äkkiä kiinnostus lopahti. Tuliko sääntömuutoksia vai mitä joka vei kiinnostuksen. En tiedä mistä kiikastaa koska en ole enää seurannut aktiivisesti rata-autoilua sen jälkeen koska omakin kiinnostukseni lopahti samalla kuten myös muun valtavirran. Joku sen rata-autoilun yhtäkkiä sai hiipumaan. Yritys oli todella hyvä tuolloin. Vastaavaa proomoottoria vain äkkiä kehiin joka kehittäisi rata-autoilua samaan suuntaan kuin kymmenen vuotta sitten. Siinä oli ideaa ja se toimikin mielestäni ihan hyvin ja oli todella kehityskelpoinen paketti jolle varmasti olisi kysyntää tänäkin päivänä. Kunnon show niin katsojat innostuu ja sitä kautta myös sponsorit ja saataisiin suomalainen rata-autoilu taas harjan huipulle :)

http://www.youtube.com/watch?v=WXNmEbuo ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=KeQIljR- ... re=related
n. 5min kohdilta eteenpäin

Siinä vielä pari pätkää kisoista muistin virkistämiseksi :)

Lähetetty: 07.10.2010 09:12
Kirjoittaja VILLEvonWOLTTI
Epäilen luokan toimivuutta = Liian kalliita autoja. Voi äkkiä käydä kuin Honda TypeR luokalle.

Suomessa toimii luokat, jotka on edullisia. Esim. Legends, BMW ja Mini1000

Alussa Sport2000 oli kuljettajia vetävä luokka, koska autot oli edullisia ja säännöt tiukat. Luokka menetti sitä mukaa kuljettajia ja kiinnostusta, kun sääntöjä muutettiin. Aina joku per**le saa tahtonsa läpi ja pilaa luokan.

RataSM:n todellinen yleisön karkottaja on pankkiirien oma noin 6 auton luokka. Jossa autot ajelevat pitkillä "TURVA" väleillä omaa Klubi ajeluaan. Ja saavat siitä vielä SM-Mitalit. Että oikeesti hei haloo........

Lähetetty: 07.10.2010 09:14
Kirjoittaja ahvenistofan
Sport 2000 luokka oli se joka nosti rata-sm sarjan suosta muutamaksi vuodeksi. Yleisöä oli Ahvenistolla parhaimmillaan 9000 henkeä katsomossa. Kun Sport 2000 luokka rupesi hiipumaan niin yleisö katosi. Syyksi miksi kyseinen luokka hiipui oli se, että säännöt avattiin ja autoista tuli liian kalliita. Mutta nyt on mahdollisuus uuteen nousuun taas. Ja ajetaanhan sitä Porsche Cup sarjaakin 2011. Autot tuohon Camaro sarjaan ovat edullisia, noin 60000e. Kun vertaa vaikka tähän GT luokka yritelmään jossa oli ferrareita sun muuta. Montakohan Camaro autoa saa tuon ferrarin hinnalla?

Tää kiinnostus tätä luokkaa kohtaan on aika uskomaton! Alle kahden päivän aikana tälläkin palstalla jo 1200 lukijaa. Uskomatonta! Tätäkö ne ihmiset ovat odottaneet?

Lähetetty: 07.10.2010 09:18
Kirjoittaja ahvenistofan
VILLEvonWOLTTI kirjoitti:Epäilen luokan toimivuutta = Liian kalliita autoja. Voi äkkiä käydä kuin Honda TypeR luokalle.

Suomessa toimii luokat, jotka on edullisia. Esim. Legends, BMW ja Mini1000

Alussa Sport2000 oli kuljettajia vetävä luokka, koska autot oli edullisia ja säännöt tiukat. Luokka menetti sitä mukaa kuljettajia ja kiinnostusta, kun sääntöjä muutettiin. Aina joku per**le saa tahtonsa läpi ja pilaa luokan.

RataSM:n todellinen yleisön karkottaja on pankkiirien oma noin 6 auton luokka. Jossa autot ajelevat pitkillä "TURVA" väleillä omaa Klubi ajeluaan. Ja saavat siitä vielä SM-Mitalit. Että oikeesti hei haloo........
Hah. Olet täysin oikeassa! Ketään ei kiinnosta katsoa 4 GT auton kiertämistä rataa ympäri. Ja näin ollen tuota luokkaa ei ajeta ainakaan tuollaisena ensi vuonna.

Lähetetty: 07.10.2010 10:10
Kirjoittaja hc-motorsport
Kannanottoa ja analyysiä minun osaltani (yli 30 vuotisella kokemuksellani rata-autoilusta) löytyy esim. tuolta: http://race.kuvat.fi/kuvat/2010+Rata-SM ... vaa+asiaa/
sekä Ahvestin kisojen luokka gallerioista.

korjaus

Lähetetty: 07.10.2010 10:11
Kirjoittaja hc-motorsport
Ahveniston... ei ahvestin... :)

Lähetetty: 07.10.2010 15:53
Kirjoittaja tenutappi
Taitanee olla tänkertainen visiitti vähemmän legendaarinen noilla autoilla.

Lienee aika selvä et ajatko samalla rahallisella panostuksella SM:n nopeinta koppiluokkaa vai jotain täytelähtöjä joskus tuolla Camarolla. Sääli sinällään, hyvin höpöttäviä vehkeitähän nuo

Lähetetty: 07.10.2010 15:56
Kirjoittaja ahvenistofan
tenutappi kirjoitti:Taitanee olla tänkertainen visiitti vähemmän legendaarinen noilla autoilla.

Lienee aika selvä et ajatko samalla rahallisella panostuksella SM:n nopeinta koppiluokkaa vai jotain täytelähtöjä joskus tuolla Camarolla. Sääli sinällään, hyvin höpöttäviä vehkeitähän nuo
Mikäs tää nopein koppiluokka oikein on?

Lähetetty: 07.10.2010 23:26
Kirjoittaja tenutappi
ahvenistofan kirjoitti:
tenutappi kirjoitti:Taitanee olla tänkertainen visiitti vähemmän legendaarinen noilla autoilla.

Lienee aika selvä et ajatko samalla rahallisella panostuksella SM:n nopeinta koppiluokkaa vai jotain täytelähtöjä joskus tuolla Camarolla. Sääli sinällään, hyvin höpöttäviä vehkeitähän nuo
Mikäs tää nopein koppiluokka oikein on?

Legends Trophy, Porsche Cup Challenge Finland (997/996), Formula Renault 2.0 SM, Formula Ford SJM, Xtreme Race Cup ja V1600 Cup

Noista saa valita, vinkkinä kerron että kaks noista on kylpyammeluokkia :)