
Tulvintaa???
- Roponator
- A-Junnu
- Viestit: 77
- Liittynyt: 09.01.2007 00:00
Tulvintaa???
Joo, sain vihdoin ja viimein mottini tulille remontin jälkeen, jossa tuli myös vaihdettu kaasarit. Uudet kaasarit on Weberin nelivitoset vaakaimut. Ongelma on kun bensapumppu on päällä niin ne tulvii, ja on regulaattori. Pitääkö niinhin tehdä jonkinlainen muutos että ne kestää sähköbensapumpun tuottaman paineen vai pitääkö vaihtaa alempi paineiseen regulaattoriin? 

- Samuli
- A-Junnu
- Viestit: 56
- Liittynyt: 15.01.2006 00:00
Re: Tulvintaa???
Tarkista neulaventtiilien kunto, vaihda kumikärkisiin. Bensan pinnat? Paljon bensan paineet?
- Roponator
- A-Junnu
- Viestit: 77
- Liittynyt: 09.01.2007 00:00
Re: Tulvintaa???
Pitääpä tarkistaa nämä asiat, mutta ei ole tullut katottua bensan pintoja ja bensan painetta vielä koskaan. Olisko järkeviä neuvoja...?
- M_K_S
- Viestit: 13
- Liittynyt: 18.02.2008 00:00
Re: Tulvintaa???
Se bensanpaineensäädin on (yleensä) säädettävää mallia, joten hommaa jostakin mittari ja tarkista minkälaiset paineet siellä on. Pitäisi olla varmaan n. 0,30 bar maksimissaan.
Mittari esim. http://www.freetechnics.fi/
30-55€, tuolta varmaan neuvovat sen bensapinnan säädönkin.
Mittari esim. http://www.freetechnics.fi/
30-55€, tuolta varmaan neuvovat sen bensapinnan säädönkin.
- jaki
- Yleinen
- Viestit: 197
- Liittynyt: 23.08.2005 00:00
Re: Tulvintaa???
[quote="M_K_S"]Pitäisi olla varmaan n. 0,30 bar maksimissaan.
/quote]
Tuo on muuten sitten joskus todella tarkka. Yhdessä formulasa, en muista miksi, mutta piti olla melkoisen tasan 0,25.
/quote]
Tuo on muuten sitten joskus todella tarkka. Yhdessä formulasa, en muista miksi, mutta piti olla melkoisen tasan 0,25.
- Roponator
- A-Junnu
- Viestit: 77
- Liittynyt: 09.01.2007 00:00
Re: Tulvintaa???
Sain säädettyä bensanpaineen alemmaksi (0,275 bar) (oli 0,4 bar). Sen alemmaksi sitä ei saa, onkohan missä olemassa semmoinen jolla päästäs alle 0,2 bariin.
Ja kaasarit tulvii edelleen. Paljossako pitää olla bensanpinta noissa kaasariessa? Jos säätäisin sitten ne.
Ja kaasarit tulvii edelleen. Paljossako pitää olla bensanpinta noissa kaasariessa? Jos säätäisin sitten ne.
- jake74
- Yleinen
- Viestit: 174
- Liittynyt: 04.03.2007 00:00
- Paikkakunta: ii/haukipudas
Re: Tulvintaa???
ota kohokammionkansi irti ja käännä se ylös alasin. koho on kiinni ni muistaakseni piti kohon ja kannen välissä olla 8mm väli.Roponator kirjoitti:Sain säädettyä bensanpaineen alemmaksi (0,275 bar) (oli 0,4 bar). Sen alemmaksi sitä ei saa, onkohan missä olemassa semmoinen jolla päästäs alle 0,2 bariin.
Ja kaasarit tulvii edelleen. Paljossako pitää olla bensanpinta noissa kaasariessa? Jos säätäisin sitten ne.
-
- A-Junnu
- Viestit: 98
- Liittynyt: 23.08.2004 00:00
Re: Tulvintaa???
Se kumikärkinen neulaventtiili on ehdoton.
- Roponator
- A-Junnu
- Viestit: 77
- Liittynyt: 09.01.2007 00:00
Re: Tulvintaa???
Mistä muuten saa Weberin 45:siin kumikärkiset neula venttiilit? Freetechnicsillä ja moposportilla ei oo niitä...
Ei luistolla rajaa, kun Hiacella ajaa!
- jaki
- Yleinen
- Viestit: 197
- Liittynyt: 23.08.2005 00:00
Re: Tulvintaa???
Kyllä se vika on nyt noissa neulaventtiileissä tai kohoissa. Muistakseni itsellä oli ihan normiventtiilit, hyvin pysi bensat sisällä. Tuo taso on itse asiassa tarkka oliko 7,5 mm vai peräti 7 mm, mutta, varmaan tuolla 8 mm:lläkin toimii ok.
Tarkista toki, että kohot ovat ehjät (ei falskaa) ja liikkuu kevyesti, eihän ne muuuten toimi :)
Laita nyt sinne uudet neulaventtiilit joka tapauksessa.
Edittiä: muistan kyllä edelleen, että tuo bensapaine on todella tarkka, wanhat ketut teroitti sitä monta kertaa.
Tarkista toki, että kohot ovat ehjät (ei falskaa) ja liikkuu kevyesti, eihän ne muuuten toimi :)
Laita nyt sinne uudet neulaventtiilit joka tapauksessa.
Edittiä: muistan kyllä edelleen, että tuo bensapaine on todella tarkka, wanhat ketut teroitti sitä monta kertaa.
-
- A-Junnu
- Viestit: 98
- Liittynyt: 23.08.2004 00:00
Re: Tulvintaa???
Kyllä 0,3 bar on aivan tarpeeksi matala, jos kohot liikkuu/säädetty oikealle korkeudelle ja neulaventtiilit ei vuoda, niin varmasti ei tulvi.
Testaa Ensinnä, että kohot liikkuu. Sen jälkeen ota kaasarinkansi irti ja käännä väärinpäin, jotta neula menee kiinni. Sen jälkeen starttaa konetta/pyöritä bensapumppua, jotta näet pitääkö venttiili todella. Jos vieläkään ei ole vikaa löytyny, säädä bensanpintoja alemmas, eli väännä kohoa alaspäin, jolloin venttiili sulkeutuu aiemmin. Itse en mittoja muista, mutta ne kyllä löytyy jos tarpeen.
Jos näilläkään ei vikaa löydy, niin sitten kaasarissa on mahdollisesti halkeama tjms.
Testaa Ensinnä, että kohot liikkuu. Sen jälkeen ota kaasarinkansi irti ja käännä väärinpäin, jotta neula menee kiinni. Sen jälkeen starttaa konetta/pyöritä bensapumppua, jotta näet pitääkö venttiili todella. Jos vieläkään ei ole vikaa löytyny, säädä bensanpintoja alemmas, eli väännä kohoa alaspäin, jolloin venttiili sulkeutuu aiemmin. Itse en mittoja muista, mutta ne kyllä löytyy jos tarpeen.
Jos näilläkään ei vikaa löydy, niin sitten kaasarissa on mahdollisesti halkeama tjms.
- Roponator
- A-Junnu
- Viestit: 77
- Liittynyt: 09.01.2007 00:00
Re: Tulvintaa???
Usko, toivo ja rahat on kohta menetetty
Nyt on vaihdettu uudet kohon neulat (kumikärkisiä ei oo olemassa nuihin kaasareihin), bensapumppu, bensanpaineen säädin. Kaverilla oli se bensan paineen säädin samanlaisissa kaasareissa ja ei tulvinut, mutta minulla tulvii. Vika on minusta kohon asennossa. sain tulvimisen loppumaan kun käänsin kohoja niin paljon alaspäin että koho ei liiku paikalla ollessaan kuin pari milliä. Ei toimi siis oikein. neula kyllä pitää bensan kun nostaa kohon käsin ylös. vaikuttaisiko asiaan se että kone on aavistuksen vinossa taaksepäin jolloin bensa asettuu kohokammion takareunaan ja täten ei nosta kohoja tarpeeksi?

Ei luistolla rajaa, kun Hiacella ajaa!
- HBRteam
- KV
- Viestit: 329
- Liittynyt: 14.06.2004 00:00
Re: Tulvintaa???
Moikka
liikkuuko kohot herkästi?
onko kohot tiiviit/tyhjät?
ettei ole bensaa sisällä ja sillä painuu alas ja päästää tulvimaan?
tässä säätö ohje tolle koholle (DCOE) huomaa tiiviste paikallaan ja mitat kohot auki/kiinni.
http://www.minimania.com/web/SCatagory/ ... ticleV.cfm" onclick="window.open(this.href);return false;
liikkuuko kohot herkästi?
onko kohot tiiviit/tyhjät?
ettei ole bensaa sisällä ja sillä painuu alas ja päästää tulvimaan?
tässä säätö ohje tolle koholle (DCOE) huomaa tiiviste paikallaan ja mitat kohot auki/kiinni.
http://www.minimania.com/web/SCatagory/ ... ticleV.cfm" onclick="window.open(this.href);return false;
- reiskaar
- Viestit: 12
- Liittynyt: 30.06.2004 00:00
Re: Tulvintaa???
tarkista kaasarien asento, eli kuinka vaaterissa ne ovat? Saattaa tulla imusarjatalkoot 

- Roponator
- A-Junnu
- Viestit: 77
- Liittynyt: 09.01.2007 00:00
Re: Tulvintaa???
Noh! jotain hyvää ja huonoo... Sain nyt tulvinnan asettumaan pumppujen ollessa päällä mutta koneen ollessa sammuksissa, mutta kun koneen laittaa käytiin niin evästä rupee tulemaan sitten ihan riittämiin pääsuuttimesta.
Onkohan nyt niin että siellä on liian isot suuttimet tai kurkkut on liian isot. Pääsuuttimet 180, Seosputki F7, Lisäilmasuutin 160, Joutokäyntisuutin 65 F8, Käynnistyssuutin 85-F9 ilma 1,50, Kurkut 40mm. Tossa noita mitä siellä nyt on sisällä, ossoiskohan joku kertoo minkä laista siellä pitäs olla? (Tietoo koneesta jos vaikutusta suuttimiin???? 2,0 OHC ja 92mm mahlen männillä ja saabin kangilla, kansi isoilla venoilla.)
Onkohan nyt niin että siellä on liian isot suuttimet tai kurkkut on liian isot. Pääsuuttimet 180, Seosputki F7, Lisäilmasuutin 160, Joutokäyntisuutin 65 F8, Käynnistyssuutin 85-F9 ilma 1,50, Kurkut 40mm. Tossa noita mitä siellä nyt on sisällä, ossoiskohan joku kertoo minkä laista siellä pitäs olla? (Tietoo koneesta jos vaikutusta suuttimiin???? 2,0 OHC ja 92mm mahlen männillä ja saabin kangilla, kansi isoilla venoilla.)
Ei luistolla rajaa, kun Hiacella ajaa!