Järkevä taka-akseli
-
x-1r
- Viestit: 4
- Liittynyt: 08.09.2011 15:45
Järkevä taka-akseli
Moro!!
Ajattelin kysyä mielipiteitä mikä olisi järkevä ja kestävä taka-akseli? Itse etuvetoisten kanssa leikkinyt ennen ja nyt talven aikana olisi tarkoitus rakentaa takaveto peli. Akseli tulisi finni datsuniin.
t:kimmo
Ajattelin kysyä mielipiteitä mikä olisi järkevä ja kestävä taka-akseli? Itse etuvetoisten kanssa leikkinyt ennen ja nyt talven aikana olisi tarkoitus rakentaa takaveto peli. Akseli tulisi finni datsuniin.
t:kimmo
- J-P_H
- Viestit: 12
- Liittynyt: 17.05.2009 00:00
Re: Järkevä taka-akseli
Jäykkiä akseleita:
Pikkukoneiseen autoon Lada tai Fordin enkku. Kumpikin on kohtuu kapea ja "edestä ladattavaa" mallia, jolloin tuon välityksen ja lukkopaketin saa vaihdettua tarpeen vaatiessa nopeastikin. Kumpaankin on osia saatavissa ja kustannuksiltaankin varmasti halvimmasta päästä. Ladaan myös perusosat edullisia ja hyvin saatavissa kotimaastakin.
Isompikoneiseen peliin melkein Volvon paikka. Se on vahva akseli, joskin painava. Hyvää lukkoakin löytyy kotimaista tuotantoa.
J-P Haapasalo
Pikkukoneiseen autoon Lada tai Fordin enkku. Kumpikin on kohtuu kapea ja "edestä ladattavaa" mallia, jolloin tuon välityksen ja lukkopaketin saa vaihdettua tarpeen vaatiessa nopeastikin. Kumpaankin on osia saatavissa ja kustannuksiltaankin varmasti halvimmasta päästä. Ladaan myös perusosat edullisia ja hyvin saatavissa kotimaastakin.
Isompikoneiseen peliin melkein Volvon paikka. Se on vahva akseli, joskin painava. Hyvää lukkoakin löytyy kotimaista tuotantoa.
J-P Haapasalo
- Driftari
- A-Junnu

- Viestit: 131
- Liittynyt: 29.09.2006 00:00
- Paikkakunta: Orivesi
Re: Järkevä taka-akseli
Jos verrataan Lada - Volvo niin parhaan tuloksen satsaukseen nähden saat varmasti Volvolla. Ladan banjo on heikkoa tekoa, antaa periksi iskuista. Itse olen verrannut tuota Volvo vs USA Ford 8" (kestää 400hp) ja tullut siihen tulokseen että vetarit ja laakerit on swedu mallissa paljon järeempää tekoo !! Ainoastaan hinta on rakentajan päätettävä. 8" kunnon lukko = 500€ Volvo = 1000€ Välitykset on liki samoissa hinnoissa.
http://www.ponyexpress.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
x-1r
- Viestit: 4
- Liittynyt: 08.09.2011 15:45
Re: Järkevä taka-akseli
Onko tuo volvon akseli mistä mallista?
- Driftari
- A-Junnu

- Viestit: 131
- Liittynyt: 29.09.2006 00:00
- Paikkakunta: Orivesi
Re: Järkevä taka-akseli
Ite vertasin 740 Diesel mallin akselia vs -67 Mustang 8"
http://www.ponyexpress.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
-
jknR
- KV

- Viestit: 416
- Liittynyt: 02.08.2007 00:00
- Viesti:
Re: Järkevä taka-akseli
Niin ja jos haluaa erillisripustuksilla olevan akseliston, niin eipä noi lukolliset Nissan/Toyota/Mazda taka-akselit ole mitenkään järkyttävän kalliita. http://www.japanimports.fi/index.php?pa ... 47&lang=fi
-
x-1r
- Viestit: 4
- Liittynyt: 08.09.2011 15:45
Re: Järkevä taka-akseli
Entä onko volvon 240 akselia käytetty?
-
s40racing
- A-Junnu

- Viestit: 73
- Liittynyt: 02.09.2004 00:00
Re: Järkevä taka-akseli
jos on tehoton/kevyt auto niin ladan perä varmasti halvin kustannuksiltaan. osiakin saa hyvin. purkaantuu eteenpäin niin helppo vaihtaa koko murikka vaikka kisoissa. tosin niitä joutuu kyllä sitten uusimaankin aika usein. jos haluaa hieman painavamman mutta kestävän niin sitten volvon akseli.
volvon 200 sarjan akseli on käytetyin akseli volvon akseleista. syynä on että 200 sarjalaisen akseli on kapein volvon akseleista. 200 sarjan akselit on pääasiassa niin sanottuja pikkuakseleita. tarkoittaa 1030 taka akselia jossa välitys on pienempää mallia ja välitykset halvempia. oikein tehokkaissa autoissa käytetään sitten 1031 perää jossa on isovälitys joka on myös kalliimpi. jos pikkuperän välityksistä joku käy suunnitelmiin niin kannattaa laittaa sellainen. perät halvempia samoin välitykset. lukko käy sama vaikka joskus haluaisikin laittaa ison perän. myös linkkuperään käy sama lukko. lukkoja löytyy monenlaisia ja monen hintaisia käyttötarkoituksen mukaan.
voin suositella volvon perää joitain tuhansia kisa kilometrejä sellaisella ajaneena
volvon 200 sarjan akseli on käytetyin akseli volvon akseleista. syynä on että 200 sarjalaisen akseli on kapein volvon akseleista. 200 sarjan akselit on pääasiassa niin sanottuja pikkuakseleita. tarkoittaa 1030 taka akselia jossa välitys on pienempää mallia ja välitykset halvempia. oikein tehokkaissa autoissa käytetään sitten 1031 perää jossa on isovälitys joka on myös kalliimpi. jos pikkuperän välityksistä joku käy suunnitelmiin niin kannattaa laittaa sellainen. perät halvempia samoin välitykset. lukko käy sama vaikka joskus haluaisikin laittaa ison perän. myös linkkuperään käy sama lukko. lukkoja löytyy monenlaisia ja monen hintaisia käyttötarkoituksen mukaan.
voin suositella volvon perää joitain tuhansia kisa kilometrejä sellaisella ajaneena
-
Frog
- WRC

- Viestit: 1181
- Liittynyt: 26.12.2009 00:00
Re: Järkevä taka-akseli
Suosittelen Finn Datsuniin Fordin enkkubanjoo ja Ladanvetareita tuplalaakereilla. Välitykset ja lukot edullisia sekä Ladanakselit tosi sitkeitä. Jos tehoo yli 180 hp ja painoo lähelle 1000 kg niin Volvon akseli, ei Volvonakseli halpa ole jos siihen ostaa kunnon välityksen ja oikeen hyvän lukon. Mutta ikuinen se on. Hiace on myös vahva. Hyvä ja kevyt olis Corolla GT huonopuoli on huoltoväli ja kallishinta, samoin iso Atlas.
-
x-1r
- Viestit: 4
- Liittynyt: 08.09.2011 15:45
Re: Järkevä taka-akseli
No eli volvon akseli siis metsästykseen. Tarkoitus ahtaa 1.5 moottori joten 200-300hv tavoite. Ja luulisin tuon 1030 olevan se. Täytyy vielä tutkia välityksiä ja lukkoja.