Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
-
- B-junnu
- Viestit: 22
- Liittynyt: 27.11.2011 15:52
Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
Osaako kukaan neuvoa saisiko historic Angliaan millään konstilla lisää tehoa sääntöjen puitteissa??
Ja toinen juttu mistä linkistä voi löytää kyseisen auton luokitustodistuset, että mihin se aikanaan on luokiteltu? voiko 1000cc tehdä 1200?
Ja toinen juttu mistä linkistä voi löytää kyseisen auton luokitustodistuset, että mihin se aikanaan on luokiteltu? voiko 1000cc tehdä 1200?
Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
Yhteys Rafuun, niin saat luokkarin. Vastaavilla autoilla ajavat osaavat myös kertoa paljon.
- Driftari
- A-Junnu
- Viestit: 131
- Liittynyt: 29.09.2006 00:00
- Paikkakunta: Orivesi
Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
Viimmesen päälle tasapainotus, ja osien kohdistus. Muuten tuon koneen tehovarannot taitavat jäädä siihen 60hp tietämille.proffa kirjoitti:Angliaan millään konstilla lisää tehoa sääntöjen puitteissa??
Voi, mutta joutuu passittamaan uudestaan. 1200 koneeseen on mahdollista saada jo 100hp. Perävälitys saa olla 4.7 + lukko, samoin laatikko on välitetty. Lootan välityksiä sai ainakin aikoinaan Lampolasta. Etutolpat saa/täytyy laittaa Cortinasta levyjarrulliset. Eli, sulla on r.H 1200 Anglia jos vaihdat:proffa kirjoitti:...voiko 1000cc tehdä 1200?
-moottorin apulaitteineen
-laatikon
-perävälitys
-lukko
-etutolpat
-passitus
http://www.ponyexpress.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
- volvo544
- Viestit: 8
- Liittynyt: 25.06.2006 00:00
Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
Ajoin muutaman kisan 1000cc historic anglialla ja aloin kaipailla myös lisätehoja parin kisan jälkeen.
Tutkin luokitustodistusta sen verran että autoon sai laittaa alkuperäisen tyyppisen kaasarin, merkki vapaa. Jokkiksessa käytetään yleisesti Brosol merkkistä 1-kurkkuista 45mm kaasaria joka saattaisi olla ok vaihtoehto angliaan. Autossani oli muistaakseni joku olisikohan ollu 36mm kaasari. Mulla lisätehon hakeminen päätyi kuitenkin siihen että autona nykyään escort..
Vääntökäyrään kannattaisi varmaan kiinnittää huomiota kun 2-3 vaihdeväli hieman pitkähkö 1000cc anglissa.
Tutkin luokitustodistusta sen verran että autoon sai laittaa alkuperäisen tyyppisen kaasarin, merkki vapaa. Jokkiksessa käytetään yleisesti Brosol merkkistä 1-kurkkuista 45mm kaasaria joka saattaisi olla ok vaihtoehto angliaan. Autossani oli muistaakseni joku olisikohan ollu 36mm kaasari. Mulla lisätehon hakeminen päätyi kuitenkin siihen että autona nykyään escort..
Vääntökäyrään kannattaisi varmaan kiinnittää huomiota kun 2-3 vaihdeväli hieman pitkähkö 1000cc anglissa.
- Cosmo
- A-Junnu
- Viestit: 77
- Liittynyt: 17.01.2006 00:00
Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
Tonninen ja tonnikaksisatainen edustavat aivan erilaista maailmaa. Tonninen on meille herrasmiehille, joilla on itsetunto kunnossa eikä minkäänlaista tarvetta kerätä kotiin pieniä arvottomia pyttyjä. 1200 on kilpa-auto,ja sellaisen kanssa touhuaminen onkin sitten ihan eri juttu.
Litran mitasta ei tehoja irtoa, mutta kannattaa kiinnittää huomio renkaisiin, ettei käytä turhan järeitä syömään ne vähätkin hevoset. Myös kuski ja kartturi voivat alkaa karpata, 20 kiloa äijistää pois niin a vot, johan saattaa Ankan räpylä ruopaista - ainakin liukkaalla.
Litran mitasta ei tehoja irtoa, mutta kannattaa kiinnittää huomio renkaisiin, ettei käytä turhan järeitä syömään ne vähätkin hevoset. Myös kuski ja kartturi voivat alkaa karpata, 20 kiloa äijistää pois niin a vot, johan saattaa Ankan räpylä ruopaista - ainakin liukkaalla.
- ignis
- KV
- Viestit: 656
- Liittynyt: 18.12.2005 00:00
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
Jos kuski ja kartturi pudottaa sen 20 kg niin voivat itsekkin päästä ruopaseen liukastaCosmo kirjoitti:Myös kuski ja kartturi voivat alkaa karpata, 20 kiloa äijistää pois niin a vot, johan saattaa Ankan räpylä ruopaista - ainakin liukkaalla.

Sorry... Emmie tahalleen mutta oli pakko...
Missä vaiheessa on päässyt käymään niin kierosti että miehelle on kasvanut omatunto?
- Group4
- KV
- Viestit: 394
- Liittynyt: 21.02.2009 00:00
Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
Nyt hys hys, koska akk:ssa puhaltavat ne "uudet tuulet" ja voi olla että joku siellä hoksaa kieltää karppaamisen (varsinkin isoilta mutta pienikoneisilta historiikkimiehiltä) ja alkavat sitä sitten valvomaan hiilaritesteillä:):):) Karppaamisesta kiinnijäänyt joutuu ottamaan autoon kuustoista killoo ruisleipee- niinku lisäpainoksi...
- Kenda1.0
- Yleinen
- Viestit: 173
- Liittynyt: 20.09.2011 00:38
Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
Juurikin näin kuten Cosmo sanoi.
Heposia tosta ei millään irtoo silleen et mineille ja impeille kerkeis, mut eipä sillä niin väliäkään(ainakaan omasta mielestä). Kyllä tollasellakin laitteella pääsee rallin ajamisen fiiliksiin :) Vauhti vaan on vähän eri ku...
Omasta penkitetty joskus 59 heppaa(korvauskaasari ja jtn muutakin), vuonna kivi ja miekka, kakkosen ja kolmosen väli on todellakin piiiiitkä, ja sopivalla rengastuksella voi vaikuttaa kulkupuoleen paljon moottoritehoja enempi.
Näilläkin romuilla se pätkäaika tulee sieltä ratin ja penkin välistä :) Täysiä vaan ja maalissa sit näkee et mihin se riitti :)
Heposia tosta ei millään irtoo silleen et mineille ja impeille kerkeis, mut eipä sillä niin väliäkään(ainakaan omasta mielestä). Kyllä tollasellakin laitteella pääsee rallin ajamisen fiiliksiin :) Vauhti vaan on vähän eri ku...
Omasta penkitetty joskus 59 heppaa(korvauskaasari ja jtn muutakin), vuonna kivi ja miekka, kakkosen ja kolmosen väli on todellakin piiiiitkä, ja sopivalla rengastuksella voi vaikuttaa kulkupuoleen paljon moottoritehoja enempi.
Näilläkin romuilla se pätkäaika tulee sieltä ratin ja penkin välistä :) Täysiä vaan ja maalissa sit näkee et mihin se riitti :)
-
- Yleinen
- Viestit: 214
- Liittynyt: 18.08.2008 00:00
- Paikkakunta: Pyhtää, Kymenlaakso
Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
Onko näin? Ikäkauden Liite J tämän lupaa, mutta nykysäännön Liite K määrää, että valmistaja on säilytettävä samana. Eli Solex on Solex, tai mikä sitten alunperin onkaan, mikä vaan ykskurkkuinen samanmerkkinen, jonka imusarjaan saa suoraan kiinni.volvo544 kirjoitti:Tutkin luokitustodistusta sen verran että autoon sai laittaa alkuperäisen tyyppisen kaasarin, merkki vapaa.
Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
Tuota noin, vaikkei asia nyt millään lailla minua liikuta. Onkohan tämä nyt sitten sen historicin perimmäisen ajatuksen mukaista. Mielestäni ehdottomasti ei. Ainakin ajatuksena on pitää näitä klassikoita mukana kilpailuissa yleisön nähtävänä ja vaalia niitä (?) perinteitä. Kyllä kai ikäkaudella ei esimerkiksi kenelläkään tonnisessa ankassa ollut? Toki raiskauksen suuntaanhan tuokin kilpailumuoto on jo mennyt...volvo544 kirjoitti:Ajoin muutaman kisan 1000cc historic anglialla ja aloin kaipailla myös lisätehoja parin kisan jälkeen.
Tutkin luokitustodistusta sen verran että autoon sai laittaa alkuperäisen tyyppisen kaasarin, merkki vapaa. Jokkiksessa käytetään yleisesti Brosol merkkistä 1-kurkkuista 45mm kaasaria joka saattaisi olla ok vaihtoehto angliaan. Autossani oli muistaakseni joku olisikohan ollu 36mm kaasari. Mulla lisätehon hakeminen päätyi kuitenkin siihen että autona nykyään escort..
Vääntökäyrään kannattaisi varmaan kiinnittää huomiota kun 2-3 vaihdeväli hieman pitkähkö 1000cc anglissa.
- 911_Rally
- A-Junnu
- Viestit: 70
- Liittynyt: 12.04.2007 00:00
- Paikkakunta: Kajaani
Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
Kait sillä Angliallakin vauhtiin pääsee kun Pääkkösen Veijo niitä "kymmeniä" kaatoi jo ikäkaudellakin. Tosin taisi kyllä laittaa enemmän iskarien piikkiin kun mielettömän tehon ne vahingot.
Ex. P1800
-
- B-junnu
- Viestit: 22
- Liittynyt: 27.11.2011 15:52
Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
tosi hyvä kun kommentteja tulee näistä jo monta hyvää vinkkiä! Ja kyllä nimenomaan lajia kunnioittaen!
- TiM
- A-Junnu
- Viestit: 60
- Liittynyt: 13.09.2004 00:00
Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
1. Korvaava kaasutin pitää käydä alkuperäiseen imusarjaan suoraan ilman sovitelaippaa.volvo544 kirjoitti: Tutkin luokitustodistusta sen verran että autoon sai laittaa alkuperäisen tyyppisen kaasarin, merkki vapaa. Jokkiksessa käytetään yleisesti Brosol merkkistä 1-kurkkuista 45mm kaasaria joka saattaisi olla ok vaihtoehto angliaan.
2. Korvaava kaasutinmalli pitää olla ikäkaudelta eli oli jo 60-luvulla markkinoilla.
- Kartaani
- A-Junnu
- Viestit: 77
- Liittynyt: 18.05.2004 00:00
Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
Tää on kai nyt sitä kuuluisaa Off Topicia, mutta kyllähän tuo isolohko "tonnikakssatanen" näyttää menevän niin
p**keleesti ku laitetaan ajomies ratin taakse...
http://www.youtube.com/watch?v=CQaqCCGOF-E" onclick="window.open(this.href);return false;
p**keleesti ku laitetaan ajomies ratin taakse...

http://www.youtube.com/watch?v=CQaqCCGOF-E" onclick="window.open(this.href);return false;
- Driftari
- A-Junnu
- Viestit: 131
- Liittynyt: 29.09.2006 00:00
- Paikkakunta: Orivesi
Re: Historic Anglia 1000cc mistä edes vähän lisää voimaa?
Takaiskareihin kun vaihtaa moottorikelkoissa käytettyä Öhlins iskareiden öljyt, niin rupeevat toimiin "kohtuullisesti".
Tuosta näkee eron 1000cc - 1200cc. -->
http://www.youtube.com/watch?v=PU7KNve6dTc" onclick="window.open(this.href);return false;
Edelle lähti tonninen ja minä isolohkolla perään.
Tuosta näkee eron 1000cc - 1200cc. -->
http://www.youtube.com/watch?v=PU7KNve6dTc" onclick="window.open(this.href);return false;
Edelle lähti tonninen ja minä isolohkolla perään.
http://www.ponyexpress.fi" onclick="window.open(this.href);return false;