volvo m47 lootan tunnistus

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
daze
Viestit: 2
Liittynyt: 25.09.2010 00:00

volvo m47 lootan tunnistus

Viesti Kirjoittaja daze » 25.01.2012 21:26

Pitäis saada selville m47 lootasta mk1 ja mk2 erot päälisin päin. kun ei viitsis purkaa joka laatikkoa. rättinivel ja tunnistimenreikä kytkinkopassa ei ainakaan erota miten on moni sanonut.

Vieras

Re: volvo m47 lootan tunnistus

Viesti Kirjoittaja Vieras » 02.02.2012 19:45

Ihan vanhimmissa on mittarivaijerin lähtö.

Avatar
daze
Viestit: 2
Liittynyt: 25.09.2010 00:00

Re: volvo m47 lootan tunnistus

Viesti Kirjoittaja daze » 04.03.2012 21:44

ei tuokaan vaikuta mitään. kun se on vaan se mistä mittaa nopeutta. perä vai loota. tähän ei tunnu tietävän kukaan vastausta.

Avatar
Spoileri
KV
KV
Viestit: 523
Liittynyt: 24.02.2011 18:58
Paikkakunta: Lemi

Re: volvo m47 lootan tunnistus

Viesti Kirjoittaja Spoileri » 07.03.2012 16:59

Oletkos koittanut kysyä tuolta --> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
"Täysillä sisään ja paareilla ulos!!" (Saku Vierimaa)
Toyota Starlet 2T-B r.SS (tulossa 4T-B)
Toyota Corolla GT r.F (telakalla)

PetriH
Yleinen
Yleinen
Viestit: 274
Liittynyt: 18.05.2004 00:00
Viesti:

Re: volvo m47 lootan tunnistus

Viesti Kirjoittaja PetriH » 07.03.2012 21:23

M40/41, M50/51, M45/46 ja M47 osalta mun kirjallisuus/pc tietää nämä.
Kaikki muut paitsi M47, on luokiteltu aikoinaan 240 sarjaan.
Lisäksi on olemas Getrag A-ryhmän (turbo) lisäluokitus loota.
M47 välitykset ja kuoret on ollut samat kaikis, oli sitten vaijerilähtö tai ei.

M47 on tehty yksillä kuorilla ja poikkeaa M46 loorasta siten, että M47 looras on yhdellä rauralla se kepin uloke ja M46 looras on monella rautatapilla. Saattaa olla myös eroja looran kuoris, ainaki ne numerot.

Tierä sitte mitä tarkootat tuolla mk1 ja 2, ikänä kuullukkaa.

Kolome kuvaa M47 loorasta:
http://peehoi.galleria.fi/kuvat/VOLVOILUA/

Vastaa Viestiin