Sivu 1/2
toyota palaa wrc:hen
Lähetetty: 07.04.2012 18:57
Kirjoittaja JerkkuN
Wrc.comin mukaan olisi toyota palaamassa wrchen, hyvä homma. sitten alkaisi olla jo vähän tallejakin.
Re: toyota palaa wrc:hen
Lähetetty: 07.04.2012 19:42
Kirjoittaja www
JerkkuN kirjoitti:Wrc.comin mukaan olisi toyota palaamassa wrchen, hyvä homma. sitten alkaisi olla jo vähän tallejakin.
No joo toivottavasti palais, mut tätä tojotan uutta tulemista on vissiin ennakoitu jo kohta kymmenen vuotta..

Re: toyota palaa wrc:hen
Lähetetty: 07.04.2012 22:32
Kirjoittaja leppis
Olisikohan ollut, Wikipedian mukaan, 2000, kun vehkeellä oli viimeksi WRC?
Re: toyota palaa wrc:hen
Lähetetty: 10.04.2012 18:04
Kirjoittaja J-N
Re: toyota palaa wrc:hen
Lähetetty: 10.04.2012 20:12
Kirjoittaja Frog
Minä ymmärrän uutisen että Toyota kehittää moottoria uusiin FIA tuuliin joissa kaikissa lajeissa on yksi ja sama moottori ! Ralli, Rata, Formula ym,,,,,
Toyota motorsport oli oma yritys eikä toiminut suoraan tehtaan alaisuudessa, sitä ennen se oli Anderson motorsport. Ove rakenti homman Japsien rahoilla ja sitten myöhemmin myi sen samoille hemmoille ! Onhan siellä nyt uusi hypriidi Lemans projekti ja Formula osien valmistusta sekä tuulitunneli hommia yllin kyllin. Tuo Jaris projekti tuskin poikii mitään WRC juttua. Harmillista sinäänsä että molemmat luoja sekä tuote ovat edesmenneitä. Olihan Ove tuolla Etelä-Ameriikassa paljon juuri tuon S-2000 auton takia ja sinnehän se maallinen taival päättyikin 2008 . Vain muistot elää ( finn we need new string) sanoi Ove ! Säädin Auriolin ohjauskulmia ja pakoputki poltti langan poikki joka viides sentti.

Re: toyota palaa wrc:hen
Lähetetty: 11.04.2012 12:22
Kirjoittaja Matsku
Toivottavasti tuo uusi takavetoinen gt86 luokitellaan! Olisi myös nappi peli merkkiluokan autoksi! Vakiona 200hv, takaveto, huippu ajettavuus, kohtuu hintainen (verotonhinta hangossa n. 32500,-) ja suht kevyt... Tuohon erittäin rajatut säännöt ja sisään turvavarusteet, erittäin näyttävä "aito n" auto järkevällä hinnalla ja käyttökuluilla, ja taatusti hauska ajettava!
Re: toyota palaa wrc:hen
Lähetetty: 11.04.2012 17:56
Kirjoittaja Frog
Matsku kirjoitti:Toivottavasti tuo uusi takavetoinen gt86 luokitellaan! Olisi myös nappi peli merkkiluokan autoksi! Vakiona 200hv, takaveto, huippu ajettavuus, kohtuu hintainen (verotonhinta hangossa n. 32500,-) ja suht kevyt... Tuohon erittäin rajatut säännöt ja sisään turvavarusteet, erittäin näyttävä "aito n" auto järkevällä hinnalla ja käyttökuluilla, ja taatusti hauska ajettava!
Subarun Boxeri nokalla
Ei sovi korvaan se mölinä ja porina.
Re: toyota palaa wrc:hen
Lähetetty: 12.04.2012 20:32
Kirjoittaja Evanssi
Re: toyota palaa wrc:hen
Lähetetty: 12.04.2012 20:46
Kirjoittaja Evanssi
Jaris on vain merkkiluokka kotimaan miehille. MM kisoja työkseen kiertävän entisen tähden lähipiiri kertoo varmana tietona että Toitsu tulee 14, jos saa mielensensä kehitystuloksen testivehkeillä. Auto on Auris.
Sammakko-setä on ihan oikeessa moottoriperheen kehittämisessä. FIA tahtoo että yhtä ja samaa mottia käytetään tulevaisuudessa erilaisina muunnoksina lajista riippuen ( onneksi ei koske Äfvä cuppia ). Moottoribisnes tulee olemaan huomattava, koska auton omaa mottia ei tarvitse enää käyttää, mikä tahansa ko. lajiin luokiteltu käy BTCC:n tapaan. Siksi muutama muukin fabriikki tekee samanlaista kehitystyötä.
Nyt viimein liki 10 vuoden jälkeen selvisi sekin miksi Oriooli oli niin saakutin herkkänahkainen auraus säätöjen suhteen. Pidettiin ennen 2003 Suurajoja ko. primadonnalle kerhon testipätkää auki 12 tuntia. Se ajoi koko pitkän päivän aikana vain 8 kertaa eikä silloinkaan koskaan 3,5 kilsan pätkää perille asti. Ja kun se tuli varikolle se polki jalkaa kuin lettipäiset pikkutytöt ja itki että nää aurauksen on ihan syvältä. Näki selvästi että Tsekkejäkin jo pikkuisen v.....i. No miehen ajot isojen poikien tasolla loppuikin siihen kauteen.
Opittiin jotain mekin. Sen jälkeen ei ole ulkomaaneläville testipätkiä järjestetty....
Re: toyota palaa wrc:hen
Lähetetty: 12.04.2012 21:39
Kirjoittaja Frog
Evanssi kirjoitti:Jaris on vain merkkiluokka kotimaan miehille. MM kisoja työkseen kiertävän entisen tähden lähipiiri kertoo varmana tietona että Toitsu tulee 14, jos saa mielensensä kehitystuloksen testivehkeillä. Auto on Auris.
Sammakko-setä on ihan oikeessa moottoriperheen kehittämisessä. FIA tahtoo että yhtä ja samaa mottia käytetään tulevaisuudessa erilaisina muunnoksina lajista riippuen ( onneksi ei koske Äfvä cuppia ). Moottoribisnes tulee olemaan huomattava, koska auton omaa mottia ei tarvitse enää käyttää, mikä tahansa ko. lajiin luokiteltu käy BTCC:n tapaan. Siksi muutama muukin fabriikki tekee samanlaista kehitystyötä.
Nyt viimein liki 10 vuoden jälkeen selvisi sekin miksi Oriooli oli niin saakutin herkkänahkainen auraus säätöjen suhteen. Pidettiin ennen 2003 Suurajoja ko. primadonnalle kerhon testipätkää auki 12 tuntia. Se ajoi koko pitkän päivän aikana vain 8 kertaa eikä silloinkaan koskaan 3,5 kilsan pätkää perille asti. Ja kun se tuli varikolle se polki jalkaa kuin lettipäiset pikkutytöt ja itki että nää aurauksen on ihan syvältä. Näki selvästi että Tsekkejäkin jo pikkuisen v.....i. No miehen ajot isojen poikien tasolla loppuikin siihen kauteen.
Opittiin jotain mekin. Sen jälkeen ei ole ulkomaaneläville testipätkiä järjestetty....
Joo Denis ajoi polkupyörällä sinne pätkälle (olin turistina) ja "nahkakuula" lähti kesken pois kun ei pysynyt takatukilla homma hanskassa

Eikös Andy Mc Coy käynyt kossupullojen kanssa kyseisellä pätkällä ja vei ne sinne pätkän alussa olevan talon jääkaappiin etteivät lämpiä ? Toyotalla sitä rumpaa tehtiin kokolailla 2.5 vuotta ja oli todella opettavaa kaikinpuolin, ei tarvii nykyään tikitaaleja kun ruuvaa Corollan kulkemaan suoraan ja saa olla puolet autosta irti tallinlattialla

perus kommentti oli kun ei kulkenut : "I have snake" ja sitten kun kulki, niin oli ihan sama miten ne fillarit sojotti ! Radio kommentti Montesta: i hit the hause put car is okay ! Äijä tuli huoltoo, vasemmalla puolella ei ollut yhtään tukivartta eikä rengasta, ja matot oli kohtuu sekaisin sen 45min minkä huolto kesti. tarinoita olis vaikka kuinka paljon ja monesta kuskista.
Re: toyota palaa wrc:hen
Lähetetty: 12.04.2012 22:16
Kirjoittaja timotee
Noista "Sammakon" muisteluista olis kyllä mukava lukea jostain enemmänkin. Varmasti löytyisi "muutama" mukava muistelo... Mutta Arin pitää varmaan kirjoittaa jollain salanimellä ettei kukaan tunnista XD
Re: toyota palaa wrc:hen
Lähetetty: 13.04.2012 00:01
Kirjoittaja Abudhabi
Siitä nuin, back in business..
http://www.toyota-motorsport.com/images ... 202012.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: toyota palaa wrc:hen
Lähetetty: 13.04.2012 19:22
Kirjoittaja mikko76
Frog kirjoitti:Matsku kirjoitti:Toivottavasti tuo uusi takavetoinen gt86 luokitellaan! Olisi myös nappi peli merkkiluokan autoksi! Vakiona 200hv, takaveto, huippu ajettavuus, kohtuu hintainen (verotonhinta hangossa n. 32500,-) ja suht kevyt... Tuohon erittäin rajatut säännöt ja sisään turvavarusteet, erittäin näyttävä "aito n" auto järkevällä hinnalla ja käyttökuluilla, ja taatusti hauska ajettava!
Subarun Boxeri nokalla
Ei sovi korvaan se mölinä ja porina.
http://www.irallylive.com/ir_vid.htm?00000115" onclick="window.open(this.href);return false;!
Sieltä se porina alkaa, nousevan auringon maasta.
Re: toyota palaa wrc:hen
Lähetetty: 14.04.2012 18:46
Kirjoittaja Evanssi
Tolla "pikkupoikien unelmalla" ei ole mitään asiaa WRC ohjelmaan. Voisko siitä tehdä riftarien unelmaa??
Frogille; se pätkä josta puhuit on toinen, kuuluisampikin. Heinolan tien varressa olevan pikiksen nimikin on Ändille osuva, Känniränni. Johtuu siitä, että paikalliset ovat iänkaiken käyttäneet sitä kulkeakseen kylien väliä lievässä tai suuremmassakin hiivarissa. Mutta syvien metsien kansanmiesten tapaan sulkuluvat on aina annettu helposti jos on vain ollut kerhohuoneen baarista märkää mukana.
Koneen alkuperämaalla ei nykyään ole paljon virkaa. Vannoutuneet Ford miehetkin kääntyisi haudassa jos tietäisivät että nykyiset tehtaan maksamien ralliautojen koneet rakentaa ranskikset.
Re: toyota palaa wrc:hen
Lähetetty: 14.04.2012 19:36
Kirjoittaja Masa
Frogin tarinoita olisi mukava kuulla TTE:n ajoilta enemmänkin!
Joskus kuulin tarinan 99 vuodelta, kun Auriolin Corolla oli hieman vikuri koko kilpailun. (syytä en tähän ole kuullut, mikä oli vialla) Auriolin keskeytti kisan, jotta auto kerettäisiin saada kuntoon ennen viimeistä pätkää, jolle keskeyttäneet myös pääsi kisaamaan ylim MM pisteistä. Tämän tarinan mukaan Autoa oli tarkoitus testata ennen pätkää, mutta ei ehditty ja kerrottu kuljettajalle kuitenkin ennen pätkää, että on kunnossa. Tuloksena pätkäpohjat kisan viimeiselle pätkälle "vikuroivalla autolla" jolla aikaisemmin kisassa ei oltu ehditty mihinkään...