Moottorisääntö

Ralli- ja sprint autojen moottoriin ja voimansiirtoon liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
MrSpoon
KV
KV
Viestit: 627
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Moottorisääntö

Viesti Kirjoittaja MrSpoon » 22.01.2005 17:31

Mitä mieltä MM rallien moottorisäännöistä, koneen kun pitää kestää kaksi kisaa perätysten? Oikeestaan aika huono esim. monta kuljettajaa jotka ajaa sitten toisen vanhalla koneella kun kaikki kuljettajat ei aja kaikkia kilpailuja...
Eniten vahinkoja sattuu kotona, eli käy vieraissa...

Avatar
JuhaT
A-Junnu
A-Junnu
Viestit: 102
Liittynyt: 01.05.2004 00:00
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhaT » 22.01.2005 20:08

Mun mielestä samaa konetta ei tarvi käyttää peräkkäisissä kisoissa, vaan kahdessa kilpailussa kauden aikana.
Ei oo kyllä mikään ihan varma tieto.

sps1
KV
KV
Viestit: 754
Liittynyt: 10.08.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja sps1 » 22.01.2005 20:36

Näin yhtäkkiä ajateltuna voisi kuvitella että tallit joutuu vähän laskemaan moottoritehoja että koneet kestää paremmin. Siitä pitäisi olla tietenkin seurauksena että vauhdit putoaa mutta luulenpa että tänäkin vuonna ajetaan uusia pätkä ennätyksiä jossain kisoissa.
http://www.youtube.com/user/rallyfin?ob=5" onclick="window.open(this.href);return false;

JzE

Viesti Kirjoittaja JzE » 22.01.2005 20:54

JuhaT kirjoitti:Mun mielestä samaa konetta ei tarvi käyttää peräkkäisissä kisoissa, vaan kahdessa kilpailussa kauden aikana.
Ei oo kyllä mikään ihan varma tieto.
Ylen sivu http://www.yle.fi/urheilu/mmralli/id427.html : "Autojen moottorien määrää on rajoitettu siten, että kahdessa pariksi nimetyssä kilpailussa on käytettävä samaa sinetöityä moottoria. Tallien pitäisi kilpailla Monte Carlo -rallissa sinetöidyllä koneilla myös kauden seuraavassa MM-osakilpailussa, Ruotsin rallissa."

Ainakin Monte ja Ruotsi on nimitetty tuoksi yhdeksi pariksi, joissa pitää ajaa peräkkäin samalla koneella.

Avatar
MrSpoon
KV
KV
Viestit: 627
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja MrSpoon » 23.01.2005 00:01

JzE kirjoitti:
JuhaT kirjoitti:Mun mielestä samaa konetta ei tarvi käyttää peräkkäisissä kisoissa, vaan kahdessa kilpailussa kauden aikana.
Ei oo kyllä mikään ihan varma tieto.
Ylen sivu http://www.yle.fi/urheilu/mmralli/id427.html : "Autojen moottorien määrää on rajoitettu siten, että kahdessa pariksi nimetyssä kilpailussa on käytettävä samaa sinetöityä moottoria. Tallien pitäisi kilpailla Monte Carlo -rallissa sinetöidyllä koneilla myös kauden seuraavassa MM-osakilpailussa, Ruotsin rallissa."

Ainakin Monte ja Ruotsi on nimitetty tuoksi yhdeksi pariksi, joissa pitää ajaa peräkkäin samalla koneella.
Aivan näin ja nyt tulee mukaan kuskit jotka ei ajanut montessa niin saavat vanhan ajetun koneen
Eniten vahinkoja sattuu kotona, eli käy vieraissa...

Avatar
Matsku
KV
KV
Viestit: 500
Liittynyt: 30.04.2004 00:00

Viesti Kirjoittaja Matsku » 23.01.2005 02:17

Mul ei o mitään hajua onko noin, mutta vahvasti luulen että kuskille on ns. "oma moottori", vai onko? Tuskin voidaan kikailla uusilla kuskeilla ym.

Vastaa Viestiin