Sivu 1/2
V1600 ja Rallicross
Lähetetty: 26.09.2012 15:05
Kirjoittaja JOJA
On käyty epäviralliseti keskusteluja V1600-luokan sopivuudesta rallicrossiin. Lajiryhmällä on kokous perjantaina 28.9.2012, jossa käsittääkseni keskustellaan myös mahdollisuudesta että V1600-luokka tulisi myös rallicrossiin.
Lajiryhmän jäsenillä on ymmärrettävästi pelko ettei autoja tule vaikka luokka otettaisiin mukaan.
Nyt kaikki jotka olisivat kiinnostuneita ajamaan V1600:lla rallicrossia niin menkää heti V1600-luokan sivuille lisäämään oma "puumerkki" rallicross keskusteluun.
http://www.v1600.com/keskustelu.html/1222?p=&c=
Toivottavasti nähdään rossi varikolla ensi vuonna :)
Re: V1600 ja Rallicross
Lähetetty: 26.09.2012 19:02
Kirjoittaja MRH Riku
Minusta paremmin rossiin kävisi BMW extream luokka. Autot varmasti tasaväkisiä ja tarpeeksi tehokkaita (näyttäviä). Eikä nuo ole edes kalliita.
Re: V1600 ja Rallicross
Lähetetty: 26.09.2012 20:19
Kirjoittaja emppu
Onkohan ajatus että rallicrossia ajettaisiin kaksipäiväisenä?
Vai että joku jo olemassa oleva luokka sieltä poistettaisiin?
Jos jompaa kumpaa ei tehdä, ei päivä riitä neljän luokan täyspainoiseen ajamiseen.
Aika näyttää...
Re: V1600 ja Rallicross
Lähetetty: 26.09.2012 21:07
Kirjoittaja markomartini
Ennustan että siitä tulisi suosittu luokka mutta onko se liian "halpa" sarjan/ sm kuvaan.
Re: V1600 ja Rallicross
Lähetetty: 26.09.2012 22:27
Kirjoittaja MJT
JOJA kirjoitti:On käyty epäviralliseti keskusteluja V1600-luokan sopivuudesta rallicrossiin. Lajiryhmällä on kokous perjantaina 28.9.2012, jossa käsittääkseni keskustellaan myös mahdollisuudesta että V1600-luokka tulisi myös rallicrossiin.
Lajiryhmän jäsenillä on ymmärrettävästi pelko ettei autoja tule vaikka luokka otettaisiin mukaan.
Nyt kaikki jotka olisivat kiinnostuneita ajamaan V1600:lla rallicrossia niin menkää heti V1600-luokan sivuille lisäämään oma "puumerkki" rallicross keskusteluun.
http://www.v1600.com/keskustelu.html/1222?p=&c=
Toivottavasti nähdään rossi varikolla ensi vuonna :)
Lisäyksenä 1400 Trophy autot niin silloin autojakin olisi riittävästi. 1400 autoilla ajettiin -90 luvulla jopa sarjan EM.kisoissa " Divisioona 3:ssa ". Tämähän palauttaisi vastaavat autot taas viivalle. Kannatan,
Re: V1600 ja Rallicross
Lähetetty: 27.09.2012 00:49
Kirjoittaja Eeri
MJT kirjoitti:
Lisäyksenä 1400 Trophy autot niin silloin autojakin olisi riittävästi. 1400 autoilla ajettiin -90 luvulla jopa sarjan EM.kisoissa " Divisioona 3:ssa ". Tämähän palauttaisi vastaavat autot taas viivalle. Kannatan,
Taitais Trophy-autot välitettyine laatikoineen ja lukkoineen (A-vireiset) olla aikamoisessa etulyöntiasemissa V1600:iin nähden tuolla syheröillä crossiradoilla..

Re: V1600 ja Rallicross
Lähetetty: 27.09.2012 07:29
Kirjoittaja Frog
Miettikääs mitä menee rikki : ikkunat, valot, peilit, puskurit etc... Eli kyllä siitä on halpuus kaukana ! Ja ilman sääntömuutosta vakioilla pitää ajaa ! Olisko parempi keskittyä nyt oleviin luokkiin ja kehittää tuota Crosskarttia! Vaikka nuo Hirvos mallit isommille pojille mukaan.
Re: V1600 ja Rallicross
Lähetetty: 27.09.2012 09:29
Kirjoittaja JOJA
Frog kirjoitti:Miettikääs mitä menee rikki : ikkunat, valot, peilit, puskurit etc... Eli kyllä siitä on halpuus kaukana ! Ja ilman sääntömuutosta vakioilla pitää ajaa ! Olisko parempi keskittyä nyt oleviin luokkiin ja kehittää tuota Crosskarttia! Vaikka nuo Hirvos mallit isommille pojille mukaan.
Kuten sanoin peileihin ja etuvaloihin muutos, mutta laseja ei tarvi vaihtaa (ymmärtääkseni Set Promotion ajattaa Relluja lasisella tuulilasilla).
Puskuri juttu riippuu autosta. Mun autoon maksaa etupuskuri 60ekee en tiedä mitä lasikuitunen sitten maksaisi ja tuo alkuperäinen taitaa kestää vähän enemmän kuin lasikuituinen...
Sitä paitsi tänä vuonna ajoin 5 ratakilpailua ja joka viikonloppuna kolisi enkä niistä ota omaksi syyksi kuin yhden kolhasun ja senkin varauksella. Auto on nyt "ryppysempi" kuin monet rossi autot

Re: V1600 ja Rallicross
Lähetetty: 27.09.2012 11:50
Kirjoittaja kent
Asiaa sivuten, näitä V1600 autoja kinuttiin rallisprinttiin omaksi luokaksi. Kun luokka tuli näkyi 2-3 kuskia viivalla, ja nekin aktiivi harrastajia jotka kiertävät kisoja hienot määrät! Missä siis ne loput ovat??
Re: V1600 ja Rallicross
Lähetetty: 27.09.2012 16:57
Kirjoittaja nordloop
Säälikää nyt edes vähän katsojiakin. Ymmärrän vakioautojen tarkoituksen, mutta jos ei niille nyt omaa luokkaa kuitenkaan crossiin. Kouvolan ERC:n JRX on paha esimerkki siitä, jos ajetaan harjoitukset, aika-ajot, välierät ja finaalit muutaman auton voimin, niin yleisön mielenkiinto väkisin lopahtaa vaikka pojat kuinka pistäis parastaan.
Re: V1600 ja Rallicross
Lähetetty: 27.09.2012 17:36
Kirjoittaja JM
kent kirjoitti:Asiaa sivuten, näitä V1600 autoja kinuttiin rallisprinttiin omaksi luokaksi. Kun luokka tuli näkyi 2-3 kuskia viivalla, ja nekin aktiivi harrastajia jotka kiertävät kisoja hienot määrät! Missä siis ne loput ovat??
Sehän se. V1600 autoja taitaa olla tähän mennessä passitettu noin 100 kpl.
Re: V1600 ja Rallicross
Lähetetty: 27.09.2012 17:52
Kirjoittaja Frog
Kuten sanoin peileihin ja etuvaloihin muutos, mutta laseja ei tarvi vaihtaa (ymmärtääkseni Set Promotion ajattaa Relluja lasisella tuulilasilla).
Puskuri juttu riippuu autosta. Mun autoon maksaa etupuskuri 60ekee en tiedä mitä lasikuitunen sitten maksaisi ja tuo alkuperäinen taitaa kestää vähän enemmän kuin lasikuituinen...
Sitä paitsi tänä vuonna ajoin 5 ratakilpailua ja joka viikonloppuna kolisi enkä niistä ota omaksi syyksi kuin yhden kolhasun ja senkin varauksella. Auto on nyt "ryppysempi" kuin monet rossi autot

[/quote]
Etulasi ei ole hirvee ongelma joka hajoo kuiteskin aina ! MUTTA sivu ja takalasi kysyppäs niiden hinnat ? ja sääntö sanoo että pitää olla muovia !!

mutta v sääntö että vakiot ! Voin kokemuksesta sanoo että muovinen tuulilasikin on joskus 5cm sisällepäin kaarella kun tulee kivee ! Halvinta olis kun ajais ilman laseja pelkillä verkoilla niin kuin jokkista.
Re: V1600 ja Rallicross
Lähetetty: 27.09.2012 18:28
Kirjoittaja JOJA
Etulasi ei ole hirvee ongelma joka hajoo kuiteskin aina ! MUTTA sivu ja takalasi kysyppäs niiden hinnat ? ja sääntö sanoo että pitää olla muovia !!

mutta v sääntö että vakiot ! Voin kokemuksesta sanoo että muovinen tuulilasikin on joskus 5cm sisällepäin kaarella kun tulee kivee ! Halvinta olis kun ajais ilman laseja pelkillä verkoilla niin kuin jokkista.[/quote]
Katoin minun autoon lasien hintoja romikselta;
Oven lasit +-50ekee/kpl
Takasivulasit +-50ekee/kpl
Takalasi +-100ekee
Eipä noi halpoja oo muttei kyllä kalliitakaan.
Ostin vähän aikaa sitten varaosa-auton (täysin kunnossa oleva, vois lähtee vaikka liikenteeseen), tosin 8v koneella eli konetta ja vaihteistoa en voi käyttää, maksoin 700ekee ja sattu oleen saman värinenkin.
Mut myönnetään moneen autoon lasit on kyllä kalliita.
Mutta mikä ne muut lasit hajoittaa, paitsi tietenkin kunnon kolari ja silloin tarttee oikoo ja vaihtaa jo muutakin...
Tiedän että crossi on kontaktilaji mutta onhan sielläkin säännöt ajotavasta siis ymmärtääkseni päälleajot on kielletty.... ja sitä tapahtui tuolla rata-kisoissakin, monesti vielä niin ettei tullut mitään saktioita...
Re: V1600 ja Rallicross
Lähetetty: 27.09.2012 18:34
Kirjoittaja Frog
No rallicrossissa lentää kiviä siellä on radasta osa soraa ! Eikä niin kuin Asfaltilla jossa sora on radan ulkopuolella. Nojailut ja pikkupusut kuuluu lajiin, niitä kuuluu antaa sekä ottaa vastaan ja niitä yleisö jopa vaatii ! Asfaltilla ne on taas "vahinkoja"
Re: V1600 ja Rallicross
Lähetetty: 27.09.2012 18:43
Kirjoittaja McKone
Toinen sanoo että pitäis sääliä katsojia kun on niin tylsää ja toinen sanoo että kivee lentää niin paljon että takalasikin hajoo (?) Totuus on varmaan jossain siellä välimaastossa.
Crossista kuitenkin puuttuu helppo ja "halpa" harrasteluokka. Sitä en tiedä onko sellaista tarkoitusta ollakaan.
Ajatellaan nyt vaikka sitä kartingia ajanutta junnua jota kiinnostaa siirtyminen koppiautoihin. On ehkä helpompi aloittaa siitä reilusti alle kymppitonnin autosta jolla on luokassaan mahdollisuus pärjätä.
Finaaliauton hinta autokrossissa taitaa olla jotain ihan muuta.