Sivu 1/2

SM-Rallien markkinoinnissa "muunneltua totuutta"

Lähetetty: 20.02.2013 09:11
Kirjoittaja kim75
Tällä(kin) kertaa valitan siitä, ettei pääse ajamaan rallia.

Mikkelin SM- rallin markkinoinnissa väitettiin, että mukaan pääsee B-junioritkin. No joo. Riippuu millä autolla ajaa. Historic autolla en päässyt kisaan. Laitoin tästä puutteesta kommentin ralli.nettiin, sähköpostia ja puhelinsoiton. Eivät halunneet tehdä lisämääräystä vaikka myönsivät virheen sattuneen.

SM-Itärallin mainos joka nytkin tuolla näytön yläreunassa vilkkuu väittää, "kaikille sopivat luokat". Luokkia on juu, mutta taitaa olla kopioitu samasta lapusta kuin mikkelin luokat. Jälleen ei pääse B-junnu + historic-luokiteltu auto. Tästäkin olen muutama päivä sitten laittanut sähköpostia kisan järjestäjälle tuloksetta.

Jos ette osaa muistaa tai tietää kaikkia luokkia niin laittakaa vaikka yksi sekaluokka nimellä "kaikki lisenssiluokat ja kaikki AKK:n rallisääntöjen mukaiset ralliautot jotka eivät pääse muihin luokkiin". Kiitos!

Ja koska joku kommentoi taas tätäkin, että kyllä kisoja löytyy jos vaan haluja on, niin laitan tähän kommenttini jo valmiiksi. Olen rallikuski. En innostu sprinteistä ja speciaaleista. Haluan ajaa pitkiä kisoja edullisella kilometrihinnalla. Lisäksi uskonnollisen vakaumukseni vuoksi en aja kisoissa pyhäpäivinä. Perheellisenä en myöskään pysty lähtemään usein kovin kaukana oleviin ajoihin.

Re: SM-Rallien markkinoinnissa "muunneltua totuutta"

Lähetetty: 20.02.2013 10:14
Kirjoittaja inversio
Samalla voisi näihin sm-ralleihin pistää pimeeseen ajettavat luokat myös a-junnuille ja yleisen kavereille. Tuo itäralli sattuu olemaan mulle kotiralli mutta tuo nuotti touhu ei oikein innosta (helvetisti turhaa riesaa, ajan ja rahan kulua), niinpä lupauduin jo kyytimieheksi tuonne b-junnujen puolelle.

Itärallissa on perinteisesti ollut aivan mahtavat tiet (varmaan samoja teitä tänäkin vuonna) ja kun täällä ralli.netissä aina kirjotellaan noista rallin kustannuksista niin tuolla 300e:n ILMOLLA SAA B-JUNNUISSA AJAA 95EK KILSAA (ei paha hinta kilsalle). Jos olet b-junnu niin itäralliin kannattaa tulla kyllä kauempaakin ( TIET ON UPEITA ). Lukekaa vaikka kommentteja aikasemmilta vuosilta ( esim. Eskelinen).

Tämä ei sitten ollut mainos, en etes ole joeua:n jäsen.

Re: SM-Rallien markkinoinnissa "muunneltua totuutta"

Lähetetty: 20.02.2013 11:45
Kirjoittaja Frog
Mikä on este ettei autosi käy ryhmään F ?

Re: SM-Rallien markkinoinnissa "muunneltua totuutta"

Lähetetty: 20.02.2013 13:30
Kirjoittaja JoneLampinen
Frog kirjoitti:Mikä on este ettei autosi käy ryhmään F ?

Aiempia viestiketjuja seuranneena, TURVAKAARI-sääntö. Kostaja on vanhansäännön pääkaarella ja jos ilmoittautuu äffään se muuttuu vaaralliseksi.

Re: SM-Rallien markkinoinnissa "muunneltua totuutta"

Lähetetty: 20.02.2013 14:32
Kirjoittaja kim75
JoneLampinen kirjoitti:
Frog kirjoitti:Mikä on este ettei autosi käy ryhmään F ?

Aiempia viestiketjuja seuranneena, TURVAKAARI-sääntö. Kostaja on vanhansäännön pääkaarella ja jos ilmoittautuu äffään se muuttuu vaaralliseksi.
Just näin. Ja koska joku kohta kysyy, että miksi en uusi kaaria niin vastataan tähänkin jo etukäteen. En osaa, eikä ole varaa teettää. Miks pitäis muuttaa autoa? Sääntöjä vois muuttaa. Joko mulle luokka tai sitten hisseluokitelluille erivapaus kaariin jos ajetaan F-luokassa. Ennen kuin tämäkin korjataan niin on ilkeää mainostaa, että kaikille on luokka. Me voidaan ajaa vaikka wrc autoja vastaan kunhan taakse jää riittävästi minuutteja lähdössä.

Re: SM-Rallien markkinoinnissa "muunneltua totuutta"

Lähetetty: 20.02.2013 15:00
Kirjoittaja Frog
kim75 kirjoitti:
JoneLampinen kirjoitti:
Frog kirjoitti:Mikä on este ettei autosi käy ryhmään F ?

Aiempia viestiketjuja seuranneena, TURVAKAARI-sääntö. Kostaja on vanhansäännön pääkaarella ja jos ilmoittautuu äffään se muuttuu vaaralliseksi.
Just näin. Ja koska joku kohta kysyy, että miksi en uusi kaaria niin vastataan tähänkin jo etukäteen. En osaa, eikä ole varaa teettää. Miks pitäis muuttaa autoa? Sääntöjä vois muuttaa. Joko mulle luokka tai sitten hisseluokitelluille erivapaus kaariin jos ajetaan F-luokassa. Ennen kuin tämäkin korjataan niin on ilkeää mainostaa, että kaikille on luokka. Me voidaan ajaa vaikka wrc autoja vastaan kunhan taakse jää riittävästi minuutteja lähdössä.
No joo tää on yksi niistä monesta todella vaikeesta jutusta ! Autohan sinäänsä käy sinne Mikkelinkin ralliin samoin sinun lisenssitaso ! Mutta ette yhdessä 8O Mitens lahden EM hisse kohtelee B lisenssin omaavia hisse kuskeja ?
Hommahan järjestyy helpoiten kun järjestäjä lisää sinne kyseisen luokan esim F ja hisse kuutiotilavuus vapaa kaikki ikäkaudet :mrgreen: ei tarvii mitään sääntöjä muutella.

Re: SM-Rallien markkinoinnissa "muunneltua totuutta"

Lähetetty: 20.02.2013 15:27
Kirjoittaja JJ-65
kim75 kirjoitti:
JoneLampinen kirjoitti:
Frog kirjoitti:Mikä on este ettei autosi käy ryhmään F ?

Aiempia viestiketjuja seuranneena, TURVAKAARI-sääntö. Kostaja on vanhansäännön pääkaarella ja jos ilmoittautuu äffään se muuttuu vaaralliseksi.
Just näin. Ja koska joku kohta kysyy, että miksi en uusi kaaria niin vastataan tähänkin jo etukäteen. En osaa, eikä ole varaa teettää. Miks pitäis muuttaa autoa? Sääntöjä vois muuttaa. Joko mulle luokka tai sitten hisseluokitelluille erivapaus kaariin jos ajetaan F-luokassa. Ennen kuin tämäkin korjataan niin on ilkeää mainostaa, että kaikille on luokka. Me voidaan ajaa vaikka wrc autoja vastaan kunhan taakse jää riittävästi minuutteja lähdössä.
Ei ole mennyt ainakaan meikäläisen jakeluun se, että hisse-luokissa kaaret on OK, mutta jos ilmoittautuu F-Ryhmään ne ovat sitten vaaralliset ??

Ei se hisse kulje sen kovempaa oli sitten SM-tasolle tai F-ryhmään ilmoittautunut.

Ajetaanhan samoilla laitteilla mm EM-kisoja ja varmasti vauhditkin nousevat niissä karkeloissa.
Samat putket on kabiinissa silloinkin.

Jotain suhteellisuuden tajua tähänkin...

Re: SM-Rallien markkinoinnissa "muunneltua totuutta"

Lähetetty: 20.02.2013 15:35
Kirjoittaja peekoo
kim75 kirjoitti:
JoneLampinen kirjoitti:
Frog kirjoitti:Mikä on este ettei autosi käy ryhmään F ?

Aiempia viestiketjuja seuranneena, TURVAKAARI-sääntö. Kostaja on vanhansäännön pääkaarella ja jos ilmoittautuu äffään se muuttuu vaaralliseksi.
Just näin. Ja koska joku kohta kysyy, että miksi en uusi kaaria niin vastataan tähänkin jo etukäteen. En osaa, eikä ole varaa teettää. Miks pitäis muuttaa autoa? Sääntöjä vois muuttaa. Joko mulle luokka tai sitten hisseluokitelluille erivapaus kaariin jos ajetaan F-luokassa. Ennen kuin tämäkin korjataan niin on ilkeää mainostaa, että kaikille on luokka. Me voidaan ajaa vaikka wrc autoja vastaan kunhan taakse jää riittävästi minuutteja lähdössä.
ootko mitannut paljonko sulla on pääkaaren halkaisija?

Re: SM-Rallien markkinoinnissa "muunneltua totuutta"

Lähetetty: 20.02.2013 16:37
Kirjoittaja Kurreliini
JoneLampinen kirjoitti:
Frog kirjoitti:Mikä on este ettei autosi käy ryhmään F ?

Aiempia viestiketjuja seuranneena, TURVAKAARI-sääntö. Kostaja on vanhansäännön pääkaarella ja jos ilmoittautuu äffään se muuttuu vaaralliseksi.
:cry:Kelpaakos historiikkiin ns"vanhan säännön tehdaskaaret" jotka löytyy minunkin tallissa olevasta kostajasta mikä käi kisavalmiina seisomaan noin 15 vuotta sitten.Pitänee ottaa käyttöön historiikkiin jos näin on??

Re: SM-Rallien markkinoinnissa "muunneltua totuutta"

Lähetetty: 20.02.2013 16:57
Kirjoittaja Jukkiz
Kurreliini kirjoitti:
JoneLampinen kirjoitti:
Frog kirjoitti:Mikä on este ettei autosi käy ryhmään F ?

Aiempia viestiketjuja seuranneena, TURVAKAARI-sääntö. Kostaja on vanhansäännön pääkaarella ja jos ilmoittautuu äffään se muuttuu vaaralliseksi.
:cry:Kelpaakos historiikkiin ns"vanhan säännön tehdaskaaret" jotka löytyy minunkin tallissa olevasta kostajasta mikä käi kisavalmiina seisomaan noin 15 vuotta sitten.Pitänee ottaa käyttöön historiikkiin jos näin on??
En jaksa mistään tarkistaa, mutta muistini mukaan vuoden -93 sääntöjen mukaiset minimi kaaret kelpaa hisseen. joten 15vuotta sitten kasaan virkatut putkihässäkät pitäis ongelmitta mennä hisseen. huom. muistini mukaan ja jollei ole tullut jotain hienoja sääntöuudistuksia.

Re: SM-Rallien markkinoinnissa "muunneltua totuutta"

Lähetetty: 20.02.2013 17:33
Kirjoittaja Api
Lainaan itseäni: 850 coupe muuttui hisse autosta f- ryhmään kun kaaret kiinnitettiin koriin kuudesta kohdasta pultilla, ja etu sivuikkunat vaihdettiin lasisiin. ilmottautuminen katsastus kortin numerolla ei fia passilla.

Ja kaarien kiinnittäminen koriin kannattaa se jäykistää autoa, fiatin ongelma, kuljettajan puolen ovenkanssa poistui kun kaaret kiinnitettiin koriin. ( sopiva rytky oikealle kääntyessä ovi saattoi aueta)

Re: SM-Rallien markkinoinnissa "muunneltua totuutta"

Lähetetty: 20.02.2013 18:50
Kirjoittaja Kurreliini
Api kirjoitti:Lainaan itseäni: 850 coupe muuttui hisse autosta f- ryhmään kun kaaret kiinnitettiin koriin kuudesta kohdasta pultilla, ja etu sivuikkunat vaihdettiin lasisiin. ilmottautuminen katsastus kortin numerolla ei fia passilla.

Ja kaarien kiinnittäminen koriin kannattaa se jäykistää autoa, fiatin ongelma, kuljettajan puolen ovenkanssa poistui kun kaaret kiinnitettiin koriin. ( sopiva rytky oikealle kääntyessä ovi saattoi aueta)
:oops:Rapsi kiireesti ne lisäkiinnikkeet pois ja palaa historic luokkaan niin saadaan kolmaskin Fiatti historic ralleihin omani ja Heinäsen liäksi.Niin, vai tarkoititkos Fiattia ?Mikäs sekoilu niiden ikkunoiden kanssa on ollut ??
Minun Fiatistani ( ei tosin ole coupe )ei ole ovi auennut kertaakaan ja kisoja ko.autolla on takana melkoinen määrä.

Re: SM-Rallien markkinoinnissa "muunneltua totuutta"

Lähetetty: 21.02.2013 15:49
Kirjoittaja JoneLampinen
Kurreliini kirjoitti:
JoneLampinen kirjoitti:
Frog kirjoitti:Mikä on este ettei autosi käy ryhmään F ?

Aiempia viestiketjuja seuranneena, TURVAKAARI-sääntö. Kostaja on vanhansäännön pääkaarella ja jos ilmoittautuu äffään se muuttuu vaaralliseksi.
:cry:Kelpaakos historiikkiin ns"vanhan säännön tehdaskaaret" jotka löytyy minunkin tallissa olevasta kostajasta mikä käi kisavalmiina seisomaan noin 15 vuotta sitten.Pitänee ottaa käyttöön historiikkiin jos näin on??
38x2.5mm saumaton putki ja peruskehikko riittää. "tehdaskaaria" olen nähnyt monenmoisia ja ihan hirveitä. Asiallisen näköiset taivutukset, hitsaukset ja se miten kaaret seuraa auton muotoja kertoo paljon sen työntömitan lisäksi.

Re: SM-Rallien markkinoinnissa "muunneltua totuutta"

Lähetetty: 21.02.2013 16:51
Kirjoittaja Api
[
:oops:Rapsi kiireesti ne lisäkiinnikkeet pois ja palaa historic luokkaan niin saadaan kolmaskin Fiatti historic ralleihin omani ja Heinäsen liäksi.Niin, vai tarkoititkos Fiattia ?Mikäs sekoilu niiden ikkunoiden kanssa on ollut ??
Minun Fiatistani ( ei tosin ole coupe )ei ole ovi auennut kertaakaan ja kisoja ko.autolla on takana melkoinen määrä.[/quote]

Kaaret saa kiinnittää koriin historic autossakin pulttaamalla, F ryhmässä kiinnitys pakollinen....
Kyllä se Rantasen coupe vielä rallissa nähdään, jahka pellit on taas suorassa.

Ja historic autossa saa olla etu ikkunat polykarbonatia ja F autossa taas pitää olla lasia.

Autollahan ajettiin 2011 valkeakosken pienoisrallisarjassa F "virityksillä" ylikoko lohko, iso kaasari ja välitetty laatikko....
"F alle 1600 ja paljon"

-Coupe kartturi Api-

Re: SM-Rallien markkinoinnissa "muunneltua totuutta"

Lähetetty: 22.02.2013 09:21
Kirjoittaja Penkkapelle
Jos Kostajasta on puhe, niin kyseessä on H1 tai uudempi ikäkausi. Kannattaa siis vielä kerran tsekata liite K liite VI B. Sieltä löytyvät ne oikeat materiaalivahvuudet ja rakenteet.